Chapter 36 ( Part 3 )

You're My Property
Please Subscribe to read the full chapter

 

Sudah hampir satu jam lebih Kyungsoo berada dalam bilik mesyuarat bersama-sama dengan CEO lain. Punggungnya mula berasa panas. Tangannya juga sudah penat dan sakit , menulis saja dari tadi. Kai sempat berpesan padanya ketika mereka di dalam lif menuju ke bilik mesyuarat tersebut.

 

" Kerja you nanti , you kena noted benda yang penting - penting. Examples , if ada CEO yang cadangkan idea or what , you kena salin. But bagi I , kalau nak senang , you record je apa yang dorang kata sepanjang mesyuarat ni. Tapi , sometimes dorang akan guna bahasa ekonomi , so takut nanti kalau record tak berapa dengar sangat because CEO ni , dorang suka menyamput tau. So , kalau my baby ni ada dengar yang lain mcm sikit , catit. Okay ? "

 

 

Kyungsoo sempat tersenyum malu apabila teringat akan perkataan my baby yang disebut Kai.

 

 

Masalahnya sekarang ni , sepanjang satu jam mesyuarat ini berjalan , kerjanya hanya mencatat sebab segala perkataan yang mereka keluarkan memang langsung tak pernah dengar. Mungkin itulah yang dikatakan bahasa ekonomi.

 

 

" Aduhaii .. Ni baru satu jam , tangan aku dah penat sangat ni. Lenguhnyaa .. Bilalah nak habis ni ... " desus hati Kyungsoo sambil mengurut jari jemari kananya. Dia menjeling ke arah teman lelakinya disebelah yang memberikan sepenuh perhatian.

 

 

Kyungsoo cuba untuk fokus kembali apabila ada sepasang mata yang merenungnya. Sejujurnya , sepasang mata itu merenung ke arahnya sejak dia melangkah masuk ke dalam bilik tersebut. Renungan tersebut dibalas. Lelaki tersebut memberikan satu senyuman yang Kyungsoo tidak boleh gambarkan. Kyungsoo boleh katakan bahawa lelaki berkenaan 100% tidak fokus dengan apa yang sedang dijalankan sekarang.

 

 

Kyungsoo menjeling ke arah lelaki itu dan memandang sekilas ke arah Kai , sekiranya teman lelakinya perasan akan perkara ini , tetapi malangnya tidak. Kyungsoo melepaskan satu hembusan perlahan dan cuba menghiraukan renungan lelaki itu.

 

 

" Baiklah. Selesai sudah perancangan kita pada malam ini. Pada malam ini sahaja yaa .. Ingat , esok kita ada meeting lagi. Segala idea dan cadangan diterima baik dan dipersetujui. Saya harap tiada lagi bantahan yang diadu selepas ini. " Ketua CEO Urusan Projek CC berbicara.

 

 

Kemudian dia berkata kembali. " Pada esok pagi , kita akan bincang tentang reka bentuk dan dekorasi untuk membangunkan bangunan tersebut. Saya juga telah memanggil seorang arkitek terkemuka dari Australia. Beliau akan sertai kita pada esok hari. So , segala perbincangan atau suggestion , kita boleh bertanyakan pendapat daripada beliau. "

 

 

Mereka masing - masing bow kepada ketua urusan berikut dan melangkah keluar dari bilik mesyuarat tersebut menuju ke lobi untuk minum malam.

 

 

Kyungsoo dapat merasakan pinggangnya dipegang dari belakang , dengan pantas dia menepis kerana dia tahu tuan tangan tersebut. Dia memusingkan kepalanya dan menjeling ke arah Kai yang sempat memberikan kenyitan mata kepadanya.

 

 

Eeeii , apalah dia ni .. Tak takut ke kalau yang lain nampak ?!!

 

 

Kyungsoo berbicara sendiri.

 

 

Sampai sahaja di lobi , Kyungsoo terus menuju ke arah makanan yang terhidang. Satu malam aku duduk dalam bilik tu. Menulis je kerja aku. Gila tak lapar ..

 

 

Kyungsoo mencapai pengepit yang disediakan dan mengepit sepotong butter cake. Dalam asyik dia memikir untuk memilih makanan , tangannya yang mengenggam pengepit dipegang. Menggunakan tangan Kyungsoo yang tersedia memegang pengepit , Kai mengepit beberapa potongan buah epal dan oren.

 

 

" What are you doing , Kai ? " Kyungsoo bertanya sambil giginya diketap.

 

 

" Holding you , of course. " bos muda itu menjawab lembut.

 

 

" Lepaslah. Orang nampak , okay .. " budak pendek itu berkata dan tangannya sedaya upaya mencuba untuk meleraikan pegangan Kai.

 

Bos muda itu hanya membulatkan matanya apabila teman lelaki kesayangannya bersungguh - sungguh untuk meleraikan pegangan ke atas tangannya. Kyungsoo meliarkan matanya ke kiri dan ke kanan sebelum memberi satu hentakkan kaki yang kuat ke atas kaki bos muda itu.

 

Secara automatik , pegangan tersebut terlerai. " Don't play with me .. " budak pendek itu berkata dan berlalu pergi.

 

 

 

" Huuuu , leganyaa .. " Kyungsoo berbisik sendiri sambil tangannya memutar kepala air sinki tandas tersebut. Kyungsoo menyisir rambutnya dan terberhenti apabila seseorang masuk ke dalam tandas tersebut. Hatinya mula berdebar tapi dia cuba untuk berlagak biasa.

 

L-lelaki ni .. Dialah , yang tenung aku dalam bilik mesyuarat tadi ..

 

 

Tanpa menegur lelaki tersebut , Kyungsoo melangkah kaki untuk keluar dari tempat itu. Akan tetapi , lelaki itu tiba - tiba bersuara.

 

 

" Hai , I'm Yi Fan. And you ? "

 

 

Walaupun lelaki tersebut tidak memandang kepada Kyungsoo , tapi Kyungsoo tahu soalan itu diajukan kepada dirinya. Tambahan pula , hanya mereka berdua sahaja di dalam tandas itu.

 

" You know what ? You boleh digelar rude sebab buat dunno je bila orang bertanyakan soalan. I know you're not that type person. I asked you , what's your name ? " apabila tiada satu patah perkataan yang keluar dari mulut Kyungsoo , mata Yi Fan bertemu dengan mata lelaki Kyungsoo sambil mulutnya mengajukan pertanyaan.

 

" K-Kyungsoo. " huluran tangan Yi Fan disambut dan mereka berjabat tangan.

 

" You're so cute. I'm bet you're more younger than me. "

 

" I'll go first. " Kyungsoo memberi satu senyuman kecil dan memusingkan badannya ke belakang untuk pergi dari situ.

 

" Hey , wait .. "

 

Salah satu tangan Kyungsoo ditarik dan badan Kyungsoo kini telah bertemu dengan dinding dingin tandas tersebut. Kedua - dua belah tangan Yi Fan telah memerangkap dirinya. Jantung Kyungsoo mula berdegup kencang. Mata Yi Fan merenung ke dalam mata Kyungsoo sambil tersenyum. Senyuman yang sama diberi seperti di dalam bilik mesyuarat tadi.

 

" You've a pretty face. Such a beautiful person. You're so beautiful , Kyungsoo. " jari milik lelaki itu melingkari di mukanya. " A sweet lips as well .. " jarinya menyentuh bibir merah jambu milik Kyungsoo.

 

" S-saya kena p-pergi .. " lelaki pendek itu menolak tangan Yi Fan. Sebelum Kyungsoo meloloskan dirinya , mukanya telah ditekup oleh Yi Fan. Mukanya menghampiri muka Kyungsoo.

 

" Let me go or I'll shout . " Kyungsoo berbisik sambil giginya ditekap geram. Dia sendiri hairan , mengapa dia langsung tidak dapat meloloskan dirinya. Yi Fan memang seorang yang kuat. Pegangan tangannya sahaja sudah menyakitkan tangan Kyungsoo.

 

" Don't lah. I'm craving for your lips. "

 

 

" YI FAN !! "

 

Pintu tandas tersebut terbuka luas. Muncul seorang lelaki memanggil nama Yi Fan. Tangan Kyungsoo dilepaskan serta - merta. Yi Fan membetulkan kot kemejanya dan menjeling ke arah lelaki tadi dan berlalu pergi.

 

" Awak okey ? "

 

" O-okey. Saya , okey. Terima kasih. Nasib baik awak datang. Kalau tak .. " Kyungsoo hanya mampu menghembus nafas lega. Tangannya meraup muka yang mula berpeluh.

 

" Does he hurts you ? "

<
Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Leopluto #1
Chapter 46: Its nice story.. keep going sis
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
mpreggoland
#3
Chapter 51: i need them to have their real child XD
well, mcm username sy tu, sy mmg gilakan genre tu :P
tak boleh takper, sbb tak semua accept mpreg hehe :D
up to you~ ^^
k4is00
#4
Chapter 51: make some conflicts please because i love drama but of course happy ending .. i enjoyed reading this fic . novel pertama i baca in malay . i find its awkward to read fic especially kaisoo fic in my bahasa but yours is exclude .
flytothesKAI
#5
this is still the best malay fanfic i've ever read. thank you
Xinexo #6
Chapter 50: Aww, inilah cute couple yg giler cute prnh saya jumpa! Cerita ni sgt best! Kalau boleh, buatlah buku kedua...
kpop_lol #7
Chapter 50: Update please
mpreggoland
#8
Chapter 50: hahahahaha...mmg Boy ikut perangai Kai...
sweet btul la diorg ni! :)
kan bagus klu KaiSoo bleh dpt their own child...Boy ada juga teman bermain hehe
kpop_lol #9
Chapter 50: Please update again cerita sis best