Chapter 15

You're My Property
Please Subscribe to read the full chapter

 

" Mana boleh macam ni , bos ! " Kyungsoo menghentak hentakkan tangannya diatas meja Kai. Selepas beberapa minit dia sampai ke office , phonenya bergetar menandakan mesej. Kai yang telah menghantar mesej dan menyuruhnya masuk ke biliknya. Kyungsoo mula tertanya tertanya kenapa Kai ingin bertemu dengannya. Selepas mendengar ' come in ' dari Kai , dia pun masuk ke dalam dan terus melabuhkan punggungnya di atas kerusi tanpa bos menyuruhnya. Permintaan Kai pada kali ini benar benar membuatkan hatinya gugur.

 

" Please , Kyungsoo .. " Kai merayu pada Kyungsoo yang sedang mengerutkan dahinya. Dia tahu Teman Lelaki Upahannya itu memang tidak akan setuju dengan permintaannya kali ini. " Awak jelah yang dapat bantu saya .. Kalau mintak tolong dengan Suho , kerja saya siapa nak buat ? "

 

" Saya taknaklah , bos ... Sampai bila nak jadi macam ni ? Kalau rahsia ni terbongkar , mati saya tau ! "

 

" Apa yang matinya ? Kalau salah satu daripada kita tak pecah lubang , secret kita ni takkan terbongkar. "

 

" Bos , macam macam boleh jadi tau ! Bos pergi jelah. Lagipun inikan percutian family awak. Kenapa nak ajak saya ? "

 

" Kyungsoo , kalau saya , Mummy and Ahjumma je yang pergi , takdalah saya ajak awak. Problemnya sekarang ni , Mummy ajak Lily sekali. Entah apa agaknya mereka rancang. " 

 

Kyungsoo mengeluh panjang.

 

" Apa yang awak takutkan sangat ? Pergi jelah. Trylah kenal kenal dengan Lily tu. You know what ? I really don't understand you. Why not you just go and try to know her. Getting know her truly. I know that you are interested in woman who can cook , do housework and blaa .. blaa .. "

 

" Kyung - "

 

" Bos tak suka Lily tu sebab dia tak pandai masak and dia suka merayau rayau , pergi shoppinglah , pergi situlah sinilah. Bos , it's normal , okay ! Mana ada perempuan yang suka duduk dekat rumah 24 jam ! Tujuan Lily tu datang menyemak dekat rumah bos sepanjang masa ialah untuk ambik hati , bos. Dia nak tunjuk dekat bos yang dia pandai jaga Mrs Kim. Kalau pasal masak , dia boleh belajar. Bila bila masa je. Kalau nak kata tak cantik , muka macam model. Lelaki dekat luar tu meleleh air liur tengok dia. Bos je yang hati kering. Cubalah bos bukak hati bos tu untuk dia. Tak salah pun ! "

 

" Awak ni kan macam Mummy tau ! Membebel je ! "

 

" Eh ! Salah ke saya cakap ? Sekarang ni cuba bos bagitahu saya , kenapa bos tak suka Lily tu ? Selain dia tak pandai masak. " Kyungsoo memandang tepat ke arah Kai. Bosnya diam. Tidak mengeluarkan kata kata. Kai merenung anak mata Kyungsoo yang sedang menunggunya untuk memberi jawapan kepada soalannya.

 

" Hah ! Kenapa senyap ? Takda jawapankan ? "

 

 

 

 

-///////-

 

 

 

Kyungsoo menuju ke Ruang Dapur untuk membancuh secawan teh pudina. Di tangannya ada beberapa helai salinan kertas kerjanya yang baru sahaja difotostat. Dia meletakkan kertas kerjanya jauh sedikit darinya agar tidak rosak jika berlaku apa apa ketika dia membancuh air. Dia belajar daripada kesilapannya pada minggu lepas. Dia terpaksa fotostat lagi sepuluh salinan kertas kerjanya apabila sepuluh salinan pertama telah rosak dibasahi dengan air oren yang dibancuh akibat berlanggar dengan Kukju Noona. Dia mengacau tehnya yang telah dicampur dengan gula. Tangan kananya memegang cawan dan tangan kirinya mencapai kertas kerjannya. Kakinya melangkah keluar dan matanya meneliti kertas kerja supaya tidak ada kesalahan dan secara tidak sengaja lagi sekali dia terlanggar seseorang. Pada mulanya dia ingatkan Kukju Noona kerana dialah yang sering menuju ke Ruang Dapur berbanding dengan pekerja lain. Nasib baiklah kertas kerjanya okey dan cawan tadi tidak terjatuh cuma dia merasakan pedih pada jari jemari kanannya. Dengan secara tiba tiba tangannya ditarik ke sinki dan paip air dibuka membasahi jari jarinya. Dia mendongak memandang tuan punya badan yang dilanggarnya tadi.

 

" Are you okay ? " Kai bertanya sambil tangannya mengosok gosok jari jemari Kyungsoo yang masih dihujanni air. Kyungsoo tidak berkat

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Leopluto #1
Chapter 46: Its nice story.. keep going sis
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
mpreggoland
#3
Chapter 51: i need them to have their real child XD
well, mcm username sy tu, sy mmg gilakan genre tu :P
tak boleh takper, sbb tak semua accept mpreg hehe :D
up to you~ ^^
k4is00
#4
Chapter 51: make some conflicts please because i love drama but of course happy ending .. i enjoyed reading this fic . novel pertama i baca in malay . i find its awkward to read fic especially kaisoo fic in my bahasa but yours is exclude .
flytothesKAI
#5
this is still the best malay fanfic i've ever read. thank you
Xinexo #6
Chapter 50: Aww, inilah cute couple yg giler cute prnh saya jumpa! Cerita ni sgt best! Kalau boleh, buatlah buku kedua...
kpop_lol #7
Chapter 50: Update please
mpreggoland
#8
Chapter 50: hahahahaha...mmg Boy ikut perangai Kai...
sweet btul la diorg ni! :)
kan bagus klu KaiSoo bleh dpt their own child...Boy ada juga teman bermain hehe
kpop_lol #9
Chapter 50: Please update again cerita sis best