BFF

Antara Cheesecake dan Tiramisu
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] BFF [/CONTENTID1]

 

[CONTENTID2] "Happy birthday, Hayoung..."

Hayoung tersenyum riang apabila kata-kata itu diucapkan oleh sahabat baiknya merangkap rakan serumah. Dia berasa sangat terharu apabila Bomi terus mengucapkannya sebaik sahaja dia masuk ke dalam bilik Hayoung dengan membawa sebuah kotak berwarna ungu yang Hayoung kira ada sebiji kek di dalamnya. Namun, nada Bomi itu Hayoung rasakan sangat mendatar, tidak seperti Bomi yang selalunya ceria.


"Kenapa ni?" tanya Hayoung sebaik sahaja Bomi meletakkan kotak itu di sebelahnya lalu Bomi terus melontarkan dirinya ke atas katil. Hayoung memerhatikan Bomi yang memeluk bantal sambil menumbuknya di sebalik pantulan cermin meja mekap. Dia mengambil kotak itu setelah selesai memakai krim malam sebelum dia berjalan ke arah katilnya.

Hayoung duduk bersila, meletakkan kotak itu di tengah-tengah katil, iaitu di antara dia dengan Bomi yang sudah duduk bersila dan masih memeluk bantal dengan mulutnya yang muncung sedepa. Hayoung dapat melihat Bomi menutup mukanya dengan bantal apabila dia membuka kotak itu.

"Sorry. Kek tu dah hancur. Aku tak de duit nak beli yang baru." ucap Bomi perlahan. Hayoung tersenyum, terharu dengan Bomi yang sanggup membelikan kek harijadi kepadanya. Tak kisahlah hancur pun, janji boleh dimakan.

"Terima kasih!" Hayoung terus memeluk Bomi sambil melompat-lompat. Dia tetap berasa gembira walaupun bentuk kek itu tidak serupa lagi dengan kek. Yang penting sahabatnya yang setia di sampingnya sejak kecil itu ikhlas dari hati.

"Sama-sama! Weh, lepaskan aku! Oksigen!" Hayoung melepaskan pelukannya yang ketat apabila Bomi menepuk belakangnya kuat-kuat.

"Aku dah tua..." Hayoung memalsukan esakan sambil mencuit sedikit kek ke dalam mulut. Sedap!

"Ceh, macam ejek aku je." Bomi menjeling lalu dia mencubit sedikit kek untuk dirasa. Dia mengangguk-angguk sambil mengulang perkataan delicious.

"Eh, terasa ke?" gelak Hayoung. "By the way, macam mana kek ni boleh jadi hancur macam ni?"

Bomi menghela nafas kasar dan menumbuk bantal itu sekali lagi. Hayoung hanya memerhati sahaja kerana dia tahu Bomi sedang menahan geram. Bomi kalau hendak lepas geram, apa-apa sahaja yang dicapai dalam lingkungan tangannya akan menjadi mangsa. Pernah ada seekor kucing kebetulan sedang tidur di bangku taman ketika mereka duduk relaks di situ. Tiba sesi meluahkan cerita, badan kucing itu spontan diramas. Akibatnya ada tiga garis cakar yang agak dalam diguris ke pipi Bomi. Itulah, lepas geram tak kena tempat. Kan dah kena.

"Ni semua salah monyet berlagak nak mampus tu!" bebel Bomi. Dia sempat menjerit bengang sebelum meramas-ramas rambutnya yang panjang mengurai.

"Okay, apa yang dia buat?" Tanya Hayoung meminta penjelasan. Kek hancur itu tetap dijamah dengan berselera.

"Dia langgar aku sampai kek ni terjatuh. Lepas tu dia tak nak ganti! Kau tau dia panggil aku

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
barelybearable
Maaf kepada yg tertunggu-tunggu update. ><

Comments

You must be logged in to comment
Ydvvfjkch #1
Chapter 29: Exopink fighting ????
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
bomishii #3
Chapter 22: Now i shipped Suho and Bomi more. Lambat sngatt baek dtng!! What a snail. Update soon!!
thelucidream
#4
Chapter 22: Guess that... Jooheon dah tahu pasal plan ni, tak? Oh no! Konflik datang! (º_º) next next next!! xD tak pasal pasal Bomi pun nanti terlibat sama
b2stFanz
#5
Chapter 22: Uish conflict apakah ini???!!! Update lagi!!! Daebakkkkk
thelucidream
#6
Chapter 21: Hahha this is good! Anticipate sangat dgn pasangan baekbom ni. Raksasa monyet gitu xD Character flow dia pun menarik, dan saya suka cara awak sampaikan cerita. Sempoi gila! *thumbs up*
bomishii #7
Chapter 21: Stupid baekhyun. Chorongieeee dont love baekhyunnn please. and Bbom ahhh, Suho's is Chorong T.T updatee soon!!
LeeAYeong #8
Chapter 18: Author-nim, update jusaeyo~ ^^
Min_Arisu
20 streak #9
Cantik poster awak. Nampak ringkas tapi menyerlah! :)