Monyet dan Raksasa

Antara Cheesecake dan Tiramisu
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] MONYET DAN RAKSASA [/CONTENTID1]

[CONTENTID2] "Ye, mama. Nanti saya pergi. Jangan risau." ucap Baekhyun melalui telefon bimbitnya. Dia mengurut pelipisnya sambil menutup matanya rapat-rapat.
 

Ibunya tak habis-habis membebel menyuruh dia mencari teman wanita. Padahal dia masih muda dan sejujurnya dia tidak terfikir langsung untuk bercinta buat masa sekarang. Apa yang menjadi keutamaannya sekarang ialah bagaimana untuk mengembangkan lagi perusahaan turun-temurun milik keluarganya. Matlamatnya ialah untuk menambah lebih cawangan pusat membeli-belah Alba dan dia mempunyai matlamat yang lebih besar iaitu mengembangkan cawangan ke luar negara dan lebih besar lagi impiannya iaitu dengan menempatkan pusat beli belah Alba di setiap negara yang ada di dunia ini. Dan impian ini mungkin akan tercapai jika ibunya tidak menyibuk dan masuk campur dalam hal peribadinya. Ya, mungkin Baekhyun baru berusia 27 tahun dan boleh dikatakan tersangat muda. Namun, dia yakin dia boleh melakukannya. Sudah tentu hal perkahwinan bukan dalam agenda utamanya.

"Mama bukannya nak memaksa tapi nenek kamu ni tak habis-habis cakap pasal tu. Dia asyik bertanya bila semua cucunya hendak berkahwin dan dia hendak menimang cucu sebelum dia menutup mata."

Kata-kata ibunya itu ada juga benarnya. Neneknya sudah berusia hampir seabad. Dia juga tidak percaya bagaimana orang tua itu boleh hidup lagi hingga sekarang. Pakai susuk ke apa?

"Cakap dengan nenek, jangan risau. Kali ni saya tak kan lari lagi." Baekhyun mencakar rambut blonde nya sambil memikirkan apa lagi alasan yang perlu diberikan untuk tidak menghadiri blind date yang telah diaturkan oleh ibu dan neneknya. Kalau dia tidak silap blind date kali ini adalah yang ke 18 dan oh Tuhan, cukuplah. Dia tidak mahu lagi bertemu dengan wanita anak orang kaya yang menyebalkan ini.

Baekhyun berjalan sambil menoleh ke tepi, sempat melambaikan tangan kepada kawan baiknya, Naeun, yang sedang berada di dalam sebuah butik pakaian. Baekhyun kira mungkin Naeun sedang pening memikirkan bagaimana untuk menaikkan jualan memandangkan Baekhyun ternampak sedikit kerutan di wajah gadis itu walaupun dia cuba tersenyum. Beberapa orang pekerja yang mengelilingi Naeun membongkok hormat apabila kelibat Baekhyun melepasi butik pakaian berjenama itu.

Apabila pihak ibunya menutup talian, Baekhyun tunduk, memerhatikan titisan air yang menjadi penghias skrin telefonnya. Dia terfikir alangkah bagusnya jika dia menjadi seperti Naeun. Kawan baiknya itu tidak perlu memikirkan bila hendak berkahwin walaupun dia sendiri tahu umurnya semakin meningkat. Baekhyun dan Naeun sudah membesar bersama-sama sejak kecil lagi. Tapi Baekhyun tahu, gadis cantik itu tidak akan pernah membuka hatinya kepada sesiapapun sejak peristiwa itu berlaku. Baekhyun juga tahu di hati kecil Naeun masih tersisa perasaan sayang terhadap bekas teman lelakinya. Mungkin sebab itu juga dia masih solo sehingga sekarang.

Tiba-tiba Baekhyun terasa kepalanya terlanggar sesuatu benda yang keras. Sakitnya bukan kepalang. Bagaikan ada sebiji batu bata yang menghempap dahinya. Tidak semena-mena telefon bimbitnya melayang entah ke mana. Dia terus terjatuh dan terduduk di atas lantai.

"Aduh, sakitnya kepala aku." Baekhyun

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
barelybearable
Maaf kepada yg tertunggu-tunggu update. ><

Comments

You must be logged in to comment
Ydvvfjkch #1
Chapter 29: Exopink fighting ????
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
bomishii #3
Chapter 22: Now i shipped Suho and Bomi more. Lambat sngatt baek dtng!! What a snail. Update soon!!
thelucidream
#4
Chapter 22: Guess that... Jooheon dah tahu pasal plan ni, tak? Oh no! Konflik datang! (º_º) next next next!! xD tak pasal pasal Bomi pun nanti terlibat sama
b2stFanz
#5
Chapter 22: Uish conflict apakah ini???!!! Update lagi!!! Daebakkkkk
thelucidream
#6
Chapter 21: Hahha this is good! Anticipate sangat dgn pasangan baekbom ni. Raksasa monyet gitu xD Character flow dia pun menarik, dan saya suka cara awak sampaikan cerita. Sempoi gila! *thumbs up*
bomishii #7
Chapter 21: Stupid baekhyun. Chorongieeee dont love baekhyunnn please. and Bbom ahhh, Suho's is Chorong T.T updatee soon!!
LeeAYeong #8
Chapter 18: Author-nim, update jusaeyo~ ^^
Min_Arisu
20 streak #9
Cantik poster awak. Nampak ringkas tapi menyerlah! :)