Terpaksa

Antara Cheesecake dan Tiramisu
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] TERPAKSA [/CONTENTID1]

[CONTENTID2] Entah berapa banyak kali Bomi menjeling setiap kali Baekhyun memandangnya dengan senyuman yang menjengkelkan. Tahu tak bila orang tu senyum kat kita tapi nampak sangat tak ikhlas. Senyum mengejek. Terutama sekali apabila kita dah terikat dengan janji dan terperangkap dalam sesebuah situasi dan terpaksa mengikut sahaja tanpa ada ruang untuk memprotes. Seperti sekarang ini di mana Bomi terpaksa mengorbankan rambutnya yang berwarna pink untuk diwarnakan kepada coklat gelap. Bomi benci stereotype. Bomi benci fake. Bomi benci imej standard orang-orang kelas atasan. Tapi dia terpaksa. Sebab ketika dia bergaduh depan salun dengan Baekhyun tadi, Baekhyun menunjukkan syarat kontrak hingga membuatkan Bomi terdiam. Salah Bomi juga kerana dia tidak meneliti kontrak itu betul-betul. Semalam pun dia baca sekali imbas sebab sakit hati sangat tengok muka Baekhyun yang berlagak itu.

3. Perlu ikut apa sahaja kata-kata Baekhyun asalkan tidak memberikan bahaya dan mudarat.

“Tukar warna rambut pun bahaya apa! Bahan kimia meresap dalam kulit kepala!” Bentak Bomi keras dengan menghentak kaki ke lantai. Orang yang lalu lalang tidak Bomi pedulikan pandangan serong mereka.

Sambil peluk tubuh, Baekhyun angkat kening. “Really, Bomi? Tu je poin kau untuk membangkang aku? I thought you’re smarter than that? Being an engineering student.”

ARGGGHHHHH!!!

Bomi benar-benar mahu mencakar muka Baekhyun yang berlagak itu. Tapi dia masih sedar dia berada di tempat awam dan tidak mahu membuat lebih kekecohan atau sebarang kes jenayah yang boleh membuatkan dia disumbat ke dalam jel.

Malas hendak bertekak lagi, Bomi terus meluru ke dalam dan duduk di kerusi salon yang kosong. Stylist yang sedang menyusun botol syampu terpinga-pinga melihat Bomi yang mukanya merah padam akibat marah. Mujurlah salun itu masih kosong belum berpengunjung. Baekhyun pula tenang sahaja membuntuti dari belakang.

“She needs to go to a formal occasion. Makes sure you changed her hair color into a sophisticated shades.” Suruh Baekhyun kepada stylist yang kini telah berada di sebelah Bomi. Tergedik-gedik stylist lelaki itu mendekat. “I don’t want my parents getting heart attack with her rebellious style.”

Bomi terteleng ke sisi dengan muka ketat. Melihatkan Baekhyun dengan senyuman sinis itu lagi, Bomi terus angkat jari tengah.

“And yeah. Dia memang rebel. Kalau dia nak lari, ikat je dia kat kerusi. Saya pergi dulu. Kalau dah siap call je saya.” Sekeping kad nama Baekhyun berikan kepada stylist lelaki yang berambut pelangi itu. Tertunduk hormat lelaki itu setelah Baekhyun mula beredar.

“Wow, awak ni awek Baekhyun ke? Dia tu CEO paling hot kat Seoul ni tau. Ramai pompuan nak kat dia tapi dia tak layan pun. Ni awak pulak yang sangkut ni siap dia hantar awak personal pergi salun ni. Ada apa-apa trick ke?” Usik stylist lelaki itu. Bomi menggulingkan bola

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
barelybearable
Maaf kepada yg tertunggu-tunggu update. ><

Comments

You must be logged in to comment
Ydvvfjkch #1
Chapter 29: Exopink fighting ????
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
bomishii #3
Chapter 22: Now i shipped Suho and Bomi more. Lambat sngatt baek dtng!! What a snail. Update soon!!
thelucidream
#4
Chapter 22: Guess that... Jooheon dah tahu pasal plan ni, tak? Oh no! Konflik datang! (º_º) next next next!! xD tak pasal pasal Bomi pun nanti terlibat sama
b2stFanz
#5
Chapter 22: Uish conflict apakah ini???!!! Update lagi!!! Daebakkkkk
thelucidream
#6
Chapter 21: Hahha this is good! Anticipate sangat dgn pasangan baekbom ni. Raksasa monyet gitu xD Character flow dia pun menarik, dan saya suka cara awak sampaikan cerita. Sempoi gila! *thumbs up*
bomishii #7
Chapter 21: Stupid baekhyun. Chorongieeee dont love baekhyunnn please. and Bbom ahhh, Suho's is Chorong T.T updatee soon!!
LeeAYeong #8
Chapter 18: Author-nim, update jusaeyo~ ^^
Min_Arisu
20 streak #9
Cantik poster awak. Nampak ringkas tapi menyerlah! :)