Trip to Busan

Mister Mafia's Maid
Please Subscribe to read the full chapter

Pagi-pagi lagi Dujun sudah menelefon Minha,memaksa Minha bangun untuk menyiapkan dirinya. Selesai saja mandi dan bersiap-siap dengan uniformnya, Minha terus ke bilik tuannya yang berada tidak jauh dari biliknya. Diketuknya pintu bilik ketua mafia itu sehinggalah terdengar suara Dujun menyuruhnya masuk.

 

"Selamat pagi tuan..ada apa tuan panggil saya awal pagi macam ni?"

 

Dujun yang ketika itu sedang memakai dan membutangkan kemejanya berpaling ke arah Minha.

 

"Hari ni saya nak ke majlis perkahwinan sepupu saya kat Busan. Tolong kemaskan pakaian saya ke dalam beg tu."ujar Dujun sambil bibirnya dijuihkan ke arah selonggok pakaian diatas katil serta beg bagasi berwarna hitam di tepi katil. Minha pantas mengangguk lalu melaksanakan apa yang diarahkan tuannya.

 

Setelah selesai melipat dan memasukkan pakaian tuannya ke dalam beg,Minha meletakkan beg tersebut di depan Dujun. Dipandangnya Dujun yang sedang berpeluk tubuh sambil matanya merenung tepat ke arahnya. Eh,aku ada buat salah ke tiba-tiba je dia pandang aku macam tu? Secara spontannya gadis itu menundukkan wajahnya.

 

"Awak buat apa ni?"

 

"Saya..kemaskan pakaian tuan macam yang tuan suruh tadi."

 

"Bukan yang tu..saya tanya sekarang awak buat apa ni?"

 

Minha menggaru kepalanya. Sungguh dia tak faham apa yang tuannya itu maksudkan.

 

"Err..tuan nak saya keluar lepas habis kemas pakaian tuan ke? Saya dah habis kemas so saya keluar sekarang jugak!"ucap Minha sambil kakinya melangkah laju ke arah pintu bilik Dujun dan mencapai tombol pintu tapi pantas dihalang tuannya yang tiba-tiba berdiri di depan pintu bilik.

 

"Awak ni..memang tak faham eh ayat saya tadi?"ujar Dujun dengan sengihan sambil tangan kanannya memegang tangan kanan Minha yang sedang memegang tombol pintu.

 

Gulp...Minha menelan air liur. Dah kenapa dengan mamat ni main pegang-pegang tangan aku ni..seram..,bisik hati kecilnya. Gadis itu tunduk memandang lantai.

 

"Maaf tuan, memang saya tak faham apa yang tuan maksudkan.. Saya memang lembap sikit.."

 

Pheew..Dujun menghela nafas. Dia ni..memang..ishh.. Lelaki itu kemudiannya melepaskan pegangan tangannya dari tangan maidnya itu lalu berpeluk tubuh sambil menyandarkan badannya pada pintu bilik. Minha sudah mula cuak.

 

"Park Minha, cuba cakap balik tiga arahan utama yang saya suruh awak ikut tempoh hari."

 

"Erm..pertama, saya kena pandang muka tuan bila bercakap.. Kedua, saya kena ikut tuan ke mana saja tuan pergi.. Ketiga, saya dilarang untuk membuat sebarang bentuk komunikasi dengan Bang Yongguk..kan?"

 

"Haa, ingat pun.. Tadi saya cakap saya nak ke Busan. So arahan nombor berapa yang paling utama untuk awak laksanakan sekarang?"

 

Minha menongkat dagu dengan tangannya. Hmm..soalan tuan ni dah macam kuiz pulak..fikirnya. Dujun memerhatikan kelakuan gadis di depannya. Alahai,comelnya gaya dia masa tengah berfikir..

 

"Arahan yang kedua..kan tuan?"

 

"Ya..jadi awak tunggu apa lagi? Cepat kemas pakaian awak sekarang. Saya bagi masa 15 minit.. Saya tunggu awak kat garaj. Kalau lambat turun saya denda awak habis-habisan.."

 

Apa lagi, terus Minha berlari keluar dari bilik tuannya lalu ke biliknya untuk mengemas pakaiannya. "Hisshh dia ni,kenapa tak cakap dari semalam je nak ke Busan,takda lah aku rushing macam ni,"rungut Minha sambil tangannya mencapai pakaian yang tergantung dalam almarinya. Disumbatnya pakaian tersebut dalam sebuah beg bagasi. Ahh,takda masa aku nak lipat bagai kalau mafia yang bagi masa..tak pasal kena marah kalau lambat nanti.

 

Dujun membuka pintu tempat duduk pemandu kereta Cheverolet Camaro hitam kegemarannya lalu masuk dan duduk di seat-nya dengan pintu terbuka. Manalah si Minha ni, lama betul kemas pakaian sendiri..haish..

 

"Tuan nak ke mana awal pagi ni?"tegur Minhyuk yang tiba-tiba muncul dari belakang. Dujun mengurut dada. Terkejut dengan kedatangan pemandunya itu. Minha juga kadangkala sering memunculkan diri secara tiba-tiba. Bahkan hampir semua pekerja di vilanya itu memang suka berbuat demikian. Dari manalah mereka semua ni belajar memunculkan diri macam tu?

 

"Ah Minhyuk..nak ke majlis perkahwinan sepupu saya kat Busan."

 

"Laa ye ke? Kenapa tak cakap awal-awal? Jomlah kita pergi,nanti tuan terlewat sampai sana pulak!"balas Minhyuk dengan kalutnya sambil terkocoh-kocoh mengambil beg bagasi tuannya yang berada di luar garaj dan memasukkannya ke tempat duduk belakang kereta Dujun. Dujun sudah tergelak melihat kelakuan pemandunya.

 

"Minhyuk,saya drive sendiri hari ni dan saya stay kat sana sampai lusa. Macam biasa..awak

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Eli_Shane
Tq sbb sudi support ff ni smpai tamat cx

Comments

You must be logged in to comment
tripletsmonsta #1
Kenapa bunny killer. Lawak betul. Kalau sebut banyak kali jadi bunny giler
Amywussi #2
Chapter 10: Wahh bestla cerite you...funny !!
xoxogirl2 #3
Wah mcm seronok je
misz_dina #4
Chapter 27: Alala,sweet ending dye. ^_^
inaequanimous
#5
Chapter 26: Happy ending tahniah okno mohon sequel dia dpt anak /slapped
_fs_abby
#6
Chapter 27: *rengek ke tak* satu, sebab ceta nii dh abis tpi author buat sequel. tak jadi rengeek XD hehehehe ! hwaiting!
amani123
#7
Yeah cerita author memang daebak hehehhe author semoga dpt jumpa lagi author
trisyia_shin
#8
Chapter 27: Ala....lepas ni tak tau nak subscribe citer mana sebab dah habis.
bestnyer... buat citer best2 tau
nanti pandai2lah aku subscribe citer kau.
tahniah sebab dah habiskan iter kau
tak henti sengih dowh aku...isk isk...
Limitless_
#9
Chapter 25: Hak hak hak xD Yongguk ngek xD Ade ke boleh berlakon.. Tak pasal-pasal kene headlock ngn Dujun xD Dujun melamar Minha >< Terima Minha !! xD
_fs_abby
#10
Chapter 25: *buatmukasepuluhsen* kasi lah sequel~~~~ cerita nii comeei lah, minha tak jawab lagi pertnyaan dujun daaan belum ada kisah tentang anak2 minjun xD