Wrong Move

First Kiss
Please log in to read the full chapter


Bab 2 - Wrong Move

"Cik, Puan minta untuk jumpa Cik di bilik bacaan sekarang." Kata Pembantu rumah sebaik sahaja Minah menjejakkan kakinya di dalam rumah itu.

Dia terus menuju ke tangga dan berjalan ke arah bilik bacaan yang berada di hadapan bilik mama dan papanya. Perlahan-lahan pintu dikuak dan dia memasuki bilik itu tanpa membuat bunyi.

"Baru balik?" Tegur Puan Kim yang sedang membaca sebuah novel di tepi tingkap di bilik bacaan itu. Novel yang dibaca itu diletakkan ketepi.

"Ya mama. Ada apa yang mama nak cakap dengan Minah?" Tanya Minah. Dari raut muka ibunya itu, seperti ada perkara serius yang mahu dikatakannya.

“Malam ni kita akan keluar makan dengan keluarga kawan papa. Dia baru datang dari Beijing. Minseok pun kena ikut sekali. Tak ada alasan untuk kamu berdua tak ikut malam ni.” Tegas Puan Kim tanpa memberi peluang untuk Minah berkata apa-apa.

Minah hanya mampu mengeluh dan mengangguk sebelum meminta diri untuk ke biliknya. Dia lihat sudah ada sepasang gaun malam separas lutut dibaringkan di atas katilnya. Pintu biliknya diketuk sebelum Minseok memasukinya dengan muka yang masam mencuka.

“Ni mesti mama dah bagi tahu yang kita kena ikut dia dengan papa malam ni kan?” Duga Minah.

Minseok mejuihkan bibirnya sebelum mengangguk dan dengan selambanya dia berbaring di atas katil empuk milik Minah di bilik itu.

"Abang tak nak ikut! Abang takut mama dengan papa buat gila nanti. Dibuatnya kawan papa tu ada anak perempuan atau lelaki, tak ke nanti diorang cuba jodohkan kita nanti? Eii, tak mau!" Minseok membuat muka menyampahnya.

"Kelakar lah abang ni. Abang tau kan keluarga kita ada peraturan sendiri? Kita cuma akan berkahwin bila ada orang curi first kiss kita. So abang tak perlu risau." Kata Minah.

Jawapan Minah membuatkan Minseok tersenyum. Terlupa pula dia pada peraturan keluarga Kim itu. Dia lantas bangun dari katil sebelum menggosok kepala Minah dan meninggalkan bilik itu bila gadis itu memarahinya.

“Teruk lah abang ni! Habis rambut aku…” Omel Minah sendirian. Dia duduk di birai katilnya dan memegang gaunnya dengan lembut sebelum tersenyum.

Apa salahnya kali ni aku ikut kan? Fikirnya sebelum dia bangun dari katilnya dan menuju ke bilik air untuk membersihkan diri. Setelah selesai membersihkan diri, dia mengambil gaunnya dan memakainya sebelum dia bergerak kea rah meja soleknya untuk mengeringkan rambutnya serta memakai solekan nipis.

Dia menjeling sekilas pada jam locengnya sebelum dia mengambil beg tangan kecilnya dan meninggalkan biliknya menuju ke ruang tamu. Dia pasti abang dan papanya sudah siap terlebih dahulu. Nak tunggu mamanya bersiap memang memakan masa.

“Fuyoo…Lawanya adik abang.” Puji Minseok bila Minah duduk bersebelahannya.

“Cantik anak papa pakai gaun ni. Macam anak patung.” Encik Kim memuji anak perempuannya dengan senyuman semanis caramel.

“Terima kasih papa.” Minah membalas senyuman papanya. Dia lebih selesa dengan Encik Kim berbanding dengan Puan Kim yang kuat memerintah tu. Padanya Puan Kim langsung tiada ciri-ciri seorang ibu. Jarang sekali dia mahu merasa masakkan ibunya kerana Puan Kim sering keluar rumah dan berjumpa dengan kawan-kawannya.

“Jom cepat. Nanti kita lambat pula nak jumpa kawan awak tu.” Suara Puan Kim menjengah telinga mereka dan minyak wangi mahal Puan Kim sudah boleh dibau dari jauh. Mereka bertiga serentak bangun dari sofa dan berjalan menuju ke pintu keluar.

“Mama pakai baju macam nak pergi kenduri kahwin.” Bisik Minseok pada Minah membuatkan mereka tertawa kecil.

Puan Kim menoleh ke belakang dan mengangkat keningnya. Pelik kenapa dua orang anaknya ini ketawa secara tiba-tiba. Tapi dia pantas berpaling ke depan dan menuju ke kereta mereka.

 

 

Mata Luhan meliar memandang sekelilingnya. Dia sudah hampir mati kebosanan menunggu kawan ibu bapanya dari tadi. Ibu bapanya baru datang dari Beijing hanya untuk ‘menemani’nya yang bersendirian di Korea.

“Mummy. Is this really necessary? Kenapa Luhan kena ikut jugak? Besok Luhan ada test tau tak? I haven’t read a single book yet.” Keluh Luhan. Tangannya bermain dengan sudu dan garfu yang ada di atas meja makan itu.

Tangannya di pukul dengan lembut oleh Puan Xi, “Luhan! Jangan buat perangai budak-budak kamu dekat sini. Stop it okay? It’s just for one night. Kamu jangan takutlah, mummy ajak kamu bukan sebab mummy nak arrange kan perkahwinan kamu. It’s the 21st Century. Siapa je

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
MizzYukiko
First Kiss ❧ Versi bhsa Inggeris utk crita ni dlm pembikinan, bgi yg brminat, tnggulah smpai ianya siap ditulis sblum dipostkn ;) [11:38 PM | 9/7/15]

Comments

You must be logged in to comment
mark_lina_jimin #1
Chapter 25: daebak miss yuko.....jimin agk kejam sebb paksa minah buat semua bbenda yg dia suruh....kejam......
Farah_Angle #2
Chapter 25: Kesian luhan..tapi cire awak memang the best!!
starlightkim_
#3
Chapter 25: Kesian Luhan kerana terseksa macam ni..saya ingatkan Minah betul2 bencikan Luhan..tapi rupanya tak..sedih mengenangkan nasib diaorg ni..
nerd_91 #4
Chapter 25: dah oh sy sgt suka awk tulis tarikh pd tiap hujung chapter and ada simple explaination if ada chptr yg perlu facts explanation ;)
nerd_91 #5
yo yukiko. unnie wasseoyo.sorry late.
okey first thing first, terkejut kejap melayu. sebab sy jujur cakap sy kureng sikit minat baca ff dlm melayu. ntahlah rasa pelik. feel cm sy baca HP dlm melayu, jadi feel dia jadi xjadi. XDD
okey.story plot agak cantik. ada kadang2 tetiba plot jump in. cam kris kata chorong ex-gf dia n kenapa cm xde kris ckp /interaction psl minah lookalike chorong.dn rasanya semua assume chorong tu adik jimin mungkin sebb both ada nama park? (i mean park chorong in real life)
and i really like u dh design in poster chorong as minah. at first sy trfikir gak kenapa xletak je nama chorong tpi minah. sebb bomi dn namjoo. dh bila plot twist dtg sy cam ahh no wonder.
dah luhan dn minah punya flow of their blooming love quite nice. and cm bengang kenapa xiumin xpush minah supaya jgn putus and her family too. tapi takpe ill wait for ur second.
truthfully speaking cm banyak part yg mizzyukiko x explain tpi takpe ill subs to the sequel. hehee.

biasa sy akan comment on bahasa juga tpi sy ni memg susah sikit la nk komen sini.sebb sy admit dh lama xbaca novel melayu romance sebb rasa hati tu geligeli.kalau dlm BI, kureng rasa geli. I is heartless

anyway, good story and i can see you hv plan ur plot way earlier with the idea from the poster. keep it up diknon ;)
Heart_love
#6
Chapter 25: Baru habis bace cerita ni.nak baca sequel plak.k bye
Hahahax
BabySprinkle98
#7
Stelh skian lmeku mghlg kini kmbli jua ;D....OMG x sngka plak citer ni sad ending....lau bce dr awl x nmpk pun yg mnunjkkn sad ending,semeny cam hepy ending "^_^....ohh NO!!! Luhan sdh prg jauh,dia sdh mninglkn Korea n Minah....sdihnyku d cni....adkh die prg slmny or smntre?....seme ni sbb kau lah ni Jimin!!! lau kau x mncul lam citer ni mst seme ni xkn jd hbis rsak rmh tngga org dsar pmusnah BHAHAHA *EVIL LAUGH* >_< krat 14 bru tau hurm kjamny :V just kidding....ni sorg lg ptutlh slma ni die mcm x mau lyn je Minah n Minseok rpny die Omma tiri diorg hehh....wlaupun citer ni sad ending tp D.A.E.B.A.K !!! Sy bg 5 star kat author....프ㅂ프
ilirsyana #8
Chapter 25: yeayy ad sambungannn hahahah . k tu je . yg lain perfect
SyiqaYeollie
#9
Chapter 25: Hmm....sedih nya... dh ending pown... tapi apa pown fanfic awak best....
chacannie
#10
Chapter 25: Huaaaaaa! Terlampau shock!! X sangka sya undi jimin sbb ni! Dan Luhan!!!! Geramnya alu dgn dia nih, kris dh nk bgtahu tp dia x nal dngr.. urghhh, but dia prcya ckp nenek dia...luhan, jgn kau pula yg curang! Minah buat semua tu sbb kau T_T sungguh dia cintakan kau, luhan :'(
So, sya akn ke sequel ^^ wait ah... and congrats ^^