Hurt

First Kiss
Please log in to read the full chapter


Bab 13 - Hurt


“Uncle Lulu!!!” Suara seorang kanak-kanak mengejutkan Minah dan Luhan sebelum seorang budak kecil melompat di atas katil itu betul-betul di atas Luhan yang masih mamai.

“Nini? Bila Nini sampai sini?” Tanya Luhan yang terasa perutnya senak kerana kanak-kanak perempuan itu melompat betul-betul di atas perutnya.

Nini tersengih, “Nini baru sampai tadi! Daddy yang jemput Nini, adik, Auntie Zhen dengan mama tadi dekat airport!” Kata kanak-kanak itu dengan ceria. Pandangannya kemudian beralih kepada Minah yang terkelip-kelip memandanganya.

“Uncle Lulu, siapa kakak ni? Kenapa dia tidur dengan Uncle Lulu?” Soalnya dengan suara yang innocent. Mata bulatnya kemudian terkelip-kelip memandang Minah.

Luhan kemudian menyuruh Nini untuk duduk dan Luhan membetulkan cara baringannya. Sakit di perutnya masih tak hilang. Boleh tahan ganas jugak anak saudaranya ini.

“Ini isteri Uncle Lulu. Nini kena panggil dia Auntie Minah. Faham?” Luhan berkata dengan suara yang serak. Kanak-kanak perempuan itu mengangguk dengan senyuman yang lebar sebelum dia mendekati Minah.

“Ni hao! Nama saya Xi Nini! Daddy saya Xi Zhoumi. Mama saya Li Kailin. Selamat berkenalan!” Nini memperkenalkan dirinya kepada Minah menggunakan Mandarin membuatkan Minah terkelip-kelip memandangnya dengan keliru.

Apakah? Apa yang dia cakap ni? Aku faham part ‘Ni hao’ je. Yang lain aku tak faham langsung. Minah berfikir sebelum dia memberi isyarat kepada Luhan untuk menterjemahkan kata-kata Ziyu itu.

“Uncle Lulu, auntie Minah ni bisu ke? Kenapa dia tak cakap apa-apa?” Dengan tak bersalahnya Nini bertanya pada Luhan yang menahan ketawa bila anak saudaranya itu menyangka yang Minah bisu.

“Taklah sayang. Auntie Minah tak faham mandarin. Auntie Minah faham bahasa Korea dengan bahasa inggeris je. Cuba awak kenalkan diri awak dalam bahasa inggeris pulak. Mesti dia jawab.” Kata Luhan dengan lembut. Rambut panjang anak kecil itu yang diikat kemas betul-betul membuatkan dia nampak sangat comel.

Nini mengangguk sebelum sekali lagi dia berpaling ke arah Minah. Nafas ditarik sedalam yang mungkin sebelum dia memperkenalkan dirinya sekali lagi.

“Hello! My name is Xi Nini. My daddy is Xi Zhoumi and my mama is Li Kailin. Its nice to meet you, Auntie Minah!” Nini dengan comelnya memperkenalkan dirinya kepada Minah dalam bahasa inggeris.

Cair hati Minah melihat kecomelan Nini, “Hello Nini. I’m Kim Minah, your Uncle Lulu’s wife. Its nice to meet you too!” Balas Minah sebelum dia mencubit manja pipi gebu milik Nini. Anak kecil itu tertawa bila ibu saudaranya itu mencubit pipinya.

Luhan merasa hatinya kembang melihat interaksi antara Minah dan anak saudara kesayangannya itu. Comel aja pada matanya.

Dia kemudian bangun dan menuju ke tandas untuk membersihkan dirinya dan membiarkan Minah bermain dengan Nini sementara dia mandi.

“Awak tak nak mandi ke?” Tanya Luhan selepas dia selesai mandi dan keluar dari bilik mandi itu sambil mengeringkan rambutnya.

“Kejap lagilah. Saya nak main dengan Nini dulu.” Seronok pula melayan Nini ini. Kanak-kanak itu sedikit pun tak menunjukkan rasa kekok biarpun mereka baru berjumpa. Katil yang tidak berkemas itu menjadi tempat untuk Nini menyorokkan dirinya setiap kali Minah mengegeletknya.

Tak lama kemudian seorang perempuan berumur dalam lingkungan 30-an masuk ke dalam bilik itu dengan seorang bayi lelaki di dalam dakapannya.

“Sorrylah Luhan. Nini kacau korang ke?” Soal perempuan itu. Dia memanggil Nini dekat dengannya.

Nini turun dari katil dan berlari ke arah mamanya.

Luhan tersenyum dan menggeleng, “Tak adalah. Elok jugak Nini jumpa dengan Minah. Haritu kan kakak tak datang waktu majlis kitorang?” Kata Luhan dan menarik Minah turun dari katil itu.

“Minah. Ni isteri Abang Zhoumi, Kak Kailin.” Luhan memperkenalkan Minah kepada Kailin.

Minah memberi senyuman dan menundukkan kepalanya sedikit kepada sepupu-iparnya itu.

Kailin membalas senyuman Minah dengan mesra sebelum meminta diri bersama Nini dan keluar dari bilik itu.

“Jadi?” Luhan memandang ke arah Minah.

“What?” Minah mengangkat keningnya.

“Tak nak mandi ke? Ke nak saya mandikan awak?” Usik Luhan sambil mengangkat-angkat keningnya dengan nakal.

Minah menunjal kepala Luhan, “Gatal betullah awak ni. Haish.” Katanya dan melangkah menuju ke bilik air untuk membersihkan badannya membuatkan Luhan tertawa kecil. Sikap jual mahal Minah ni membuatkan dia makin suka padanya.

Fiesty. I like it. Fikirnya sebelum dia meninggalkan bilik itu.

 

 

“Mana abang Luhan? Dia masih dekat atas dengan perempuan tu ke?” Satu suara bertanya dengan kasar di ruang tamu. Luhan mengerutkan keningnya bila dia mendengar suara itu. Dia kenal dengan suara itu.

“Abang!!!” Seorang perempuan berlari ke arahnya dan memeluknya dengan ketat membuatkan dia hampir terjatuh.

“Zhen, tolong lepaskan abang. Sekarang.” Suara Luhan kedengaran tegas. Tangannya menolak Xiuzhen dengan lembut supaya sepupunya itu tidak jatuh. Lengannya masih lagi tak dilepaskan Xiuzhen dan dia betul-betul rasa rimas sekarang ni.

“Zhen rindu sangat dekat abang~ Dah lama abang tak balik sini sejak abang pindah ke Korea.” Xiuzhen merengek padanya.

“Kenapa pulak Zhen nak rindu abang? Kita bukannya rapat pun. And please, tolong lepaskan lengan abang. Nanti isteri abang nampak dia salah sangka.” Kata Luhan. Hyeji seorang saja sudah cukup membuatkan dia rimas di sekolah kerana gadis itu suka berkepit dengannya.

Xiuzhen mendengus tidak puas hati. Minah! Minah! Minah! Luhan ni asyik fikirkan perempuan tu je! Menyampah aku! Xiuzhen menyumpah-nyumpah isteri abang sepupunya itu. Sejak dia dapat tahu yang Luhan akan berkahwin kerana terpaksa, sejak itu dia mula membenci Minah. Senang cakaplah, dia tak suka dengan mana-mana perempuan yang dekat dengan Luhan.

“Abang takut sangat perempuan tu nampak kenapa? Abang kena kahwin paksa kan dengan dia? Bukannya abang suka pun dekat perempuan tu.” Xiuzhen dengan muka yang jelas menunjukkan riak tak suka.

“I love her. Sebab tu abang kena jaga hati isteri abang.” Kata-kata Luhan itu betul-betul membuatkan Xiuzhen terkejut. Tak mungkin. Xiuzhen berkata dalam hatinya.

“Kenapa ni?” Suara Minah mengalihkan perhatian mereka kepada Minah yang berdiri tidak jauh dari mereka.

Xiuzhen menjeling ke arah Minah sebelum dia mendaki tangga itu dan dengan sengajanya melanggar bahu Minah dengan kasar.

“Kenapa dengan dia?” Tanya Minah kepada Luhan. Luhan mengangkat bahunya tanda tidak tahu. Dia pelik dengan perangai sepupunya itu.

“Saya tak tau pun Abang Zhoumi dah kahwin.” Kata Minah ketika mereka berdua bersama-sama turun dari tangga itu dan mahu menuju ke ruang tamu.

Luhan mengangkat keningnya, “Kenapa? Kalau dia single awak nak mengurat dia ke?” Tembak Luhan dalam nada cemburu.

Minah mendengus.

“Eh. Awak cemburu ke?” Soalnya dalam nada mengusik.

“Suami mana je yang tak cemburu bila isteri dia pandang lelaki lain.” Jawab Luhan sambil memuncungkan bibirnya.

Bila dia dengar Minah tertawa kecil, dia memandang ke arah Minah dan mengangkat keningnya, “Apa yang kelakar?”

“Saya tanya sebab saya tengok abang Zhoumi tu nampak muda. Tak sangkalah dia dah kahwin. Yang awak fikir saya nak mengurat dia tu dah kenapa?” Tawanya.

Merah muka Luhan bila Minah menafikan apa yang difkirkannya tadi. Malu pula dia kerana secara indirectnya dia telah menuduh Minah cuba untuk mengurat abang sepupunya itu.

“Oh tu baba! Jom kita join dia sarapan.” Dengan pantasnya dia mengubah topik dan menarik Minah menuju ke dapur.

“Selamat pagi baba.” Tegur Luhan dan Minah serentak.

Tuan Xi mengangkat pandangannya dari surat khabar itu sebelum tersenyum pada mereka berdua.

“Selamat pagi. Kamu dah pergi tengok nenek kamu?” Tuan Xi bertanya sebelum melipat surat khabar itu dan meletakkannya di tepi. Air kopi yang masih panas itu kemudian dihirup.

Luhan menggeleng, “Belum lagi. Kejap lagi kitorang pergi.”

Minah hanya mendiamkan

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
MizzYukiko
First Kiss ❧ Versi bhsa Inggeris utk crita ni dlm pembikinan, bgi yg brminat, tnggulah smpai ianya siap ditulis sblum dipostkn ;) [11:38 PM | 9/7/15]

Comments

You must be logged in to comment
mark_lina_jimin #1
Chapter 25: daebak miss yuko.....jimin agk kejam sebb paksa minah buat semua bbenda yg dia suruh....kejam......
Farah_Angle #2
Chapter 25: Kesian luhan..tapi cire awak memang the best!!
starlightkim_
#3
Chapter 25: Kesian Luhan kerana terseksa macam ni..saya ingatkan Minah betul2 bencikan Luhan..tapi rupanya tak..sedih mengenangkan nasib diaorg ni..
nerd_91 #4
Chapter 25: dah oh sy sgt suka awk tulis tarikh pd tiap hujung chapter and ada simple explaination if ada chptr yg perlu facts explanation ;)
nerd_91 #5
yo yukiko. unnie wasseoyo.sorry late.
okey first thing first, terkejut kejap melayu. sebab sy jujur cakap sy kureng sikit minat baca ff dlm melayu. ntahlah rasa pelik. feel cm sy baca HP dlm melayu, jadi feel dia jadi xjadi. XDD
okey.story plot agak cantik. ada kadang2 tetiba plot jump in. cam kris kata chorong ex-gf dia n kenapa cm xde kris ckp /interaction psl minah lookalike chorong.dn rasanya semua assume chorong tu adik jimin mungkin sebb both ada nama park? (i mean park chorong in real life)
and i really like u dh design in poster chorong as minah. at first sy trfikir gak kenapa xletak je nama chorong tpi minah. sebb bomi dn namjoo. dh bila plot twist dtg sy cam ahh no wonder.
dah luhan dn minah punya flow of their blooming love quite nice. and cm bengang kenapa xiumin xpush minah supaya jgn putus and her family too. tapi takpe ill wait for ur second.
truthfully speaking cm banyak part yg mizzyukiko x explain tpi takpe ill subs to the sequel. hehee.

biasa sy akan comment on bahasa juga tpi sy ni memg susah sikit la nk komen sini.sebb sy admit dh lama xbaca novel melayu romance sebb rasa hati tu geligeli.kalau dlm BI, kureng rasa geli. I is heartless

anyway, good story and i can see you hv plan ur plot way earlier with the idea from the poster. keep it up diknon ;)
Heart_love
#6
Chapter 25: Baru habis bace cerita ni.nak baca sequel plak.k bye
Hahahax
BabySprinkle98
#7
Stelh skian lmeku mghlg kini kmbli jua ;D....OMG x sngka plak citer ni sad ending....lau bce dr awl x nmpk pun yg mnunjkkn sad ending,semeny cam hepy ending "^_^....ohh NO!!! Luhan sdh prg jauh,dia sdh mninglkn Korea n Minah....sdihnyku d cni....adkh die prg slmny or smntre?....seme ni sbb kau lah ni Jimin!!! lau kau x mncul lam citer ni mst seme ni xkn jd hbis rsak rmh tngga org dsar pmusnah BHAHAHA *EVIL LAUGH* >_< krat 14 bru tau hurm kjamny :V just kidding....ni sorg lg ptutlh slma ni die mcm x mau lyn je Minah n Minseok rpny die Omma tiri diorg hehh....wlaupun citer ni sad ending tp D.A.E.B.A.K !!! Sy bg 5 star kat author....프ㅂ프
ilirsyana #8
Chapter 25: yeayy ad sambungannn hahahah . k tu je . yg lain perfect
SyiqaYeollie
#9
Chapter 25: Hmm....sedih nya... dh ending pown... tapi apa pown fanfic awak best....
chacannie
#10
Chapter 25: Huaaaaaa! Terlampau shock!! X sangka sya undi jimin sbb ni! Dan Luhan!!!! Geramnya alu dgn dia nih, kris dh nk bgtahu tp dia x nal dngr.. urghhh, but dia prcya ckp nenek dia...luhan, jgn kau pula yg curang! Minah buat semua tu sbb kau T_T sungguh dia cintakan kau, luhan :'(
So, sya akn ke sequel ^^ wait ah... and congrats ^^