Am I falling in LOVE with U

Miss Fat meet her ANGEL { READ }

 

Jihyun memandang Luhan dan rakan-rakannya yang baru masuk ke dalam perkarangan sekolah dari belakang pokok. Matanya dikecilkan untuk mencari kelibat Sehun tetapi tiada. Memang sah couple itu sedang bergaduh.

Sehun yang juga baru sampai ke sekolah bertembung dengan Luhan. Mereka berdua memandang sesama sendiri sebelum Luhan menolak bahu Sehun agar memberi laluan. Tanpa sebarang kata,Exo hanya mengikut .

 “Hyungs!!”panggil Sehun membuatkan exo menoleh memandangnya . Pelajar-pelajar yang selalunya menjadi penonton tidak ada permit juga mula memberi perhatian kearah 12 jejaka itu. “Yes?”Suho mewakili rakan-rakannya yang lain menjawab sambil berpeluk tubuh. Sehun menarik nafas sedalamnya sebelum memandang wajah hyung’s-nya satu demi satu.

 “Kalau kau setakat nak lepaskan rindu tengok muka kitaorang ,baik tak payah”Kai memandang Sehun dengan wajahnya yang kelihatan semakin mendung itu. “Let this problem solve right now!”

Exo memandang satu sama lain sebelum Luhan keluar dari belakang Chanyeol dan mendekati Sehun . Tanpa sebarang isyarat berjaga-jaga,satu tumbukan padu dilepaskan oleh Luhan dan tepat mengena pipi kiri Sehun. Darah keluar daripada hujung bibir bawah Sehun akibat tumbukan mengejut Luhan.

Jihyun yang berdiri di balik penonton tiada permit tergamam melihat tindakan drastic lelaki berupa perempuan itu. ‘Omo..ketidakfahaman sampai bawak gaduh teruk macam ni’ bisik hati kecil Jihyun sambil mengigit kukunya.  

“ Kau dah buat decision ke?”Tanya Luhan sambil tersenyum sinis.

Sehun diam sebelum menggelengkan kepalanya. “Then,b-bye”Luhan ingin pergi sebelum Sehun menarik nya dan terus memeluknya. Luhan berdiri kaku apabila Sehun tiba-tiba memeluknya. Pelukan sahabat yang sudah lama mereka tidak lakukan sejak masuk sekolah menengah rendah.

 “XOXO……(Lirik lagu xoxo)”Semuanya tercengang apabila Sehun tiba-tiba menyanyi lagu yang berbunyi XOXO.

Exo diam sebelum Baekhyun menjalankan tugasnya. Menyanyi part-nya sambil tersenyum memandang Sehun. Sungguh lama mereka tidak menyanyi lagu yang digubah mereka sendiri sewaktu kumpulan EXO baru dicipta.

Sejurus sahaja lagu tersebut habis dinyanyikan oleh exo kecuali Luhan yang masih kaku. Sehun terus melepaskan pelukannya dan memandang Luhan yang masih tidak memberi sebarang reaksi.

 “Mianei Hyungs ,tapi Hun tetap tak dapat pilih antara kedua-duanya…Cinta dan Persahabatan ?bukankah kedua-duanya amat berharga? Tak kira berapa lama pun masa yang diberi,Hun tetap tak dapat pilih,because I don’t want to lose both of it…..”Jujur Sehun tanpa sebarang rasa sangsi lagi. Dia sudah tekad dengan keputusannya. Walaupun mungkin Exo tidak akan menerima keputusannya,dia tetap akan menganggap mereka sebagai rakan-rakannya sehingga hujung nyawa.

 “Do you thinks she will accept you? Keropok? You want to beat that sotong guy?”Tanya Luhan sambil ekor matannya menangkap kelibat Jihyun di balik penonton-penonton di situ. Jihyun yang seperti memikirkan sesuatu.

 “H-un….Hu-Hun…”

 “Jihyunie!!!”panggil Bts memecahkan suasana tegang di situ. Jung Kook dan J-hope sedang berlumba lari kearah Jihyun manakala yang lain berjalan dengan lagak cool. Sehun dan Luhan serta exo menoleh kearah Bts dan Jihyun.

 “Yo! Yo! Why so quiet hah!!”Rap Mon cuba memeriahkan suasana sambil tersenyum menampakkan gigi. Topinya disengetkan ke tepi sambil melambaikan tangannya kearah Exo yang langsung tak jauh darinya.

Jung Kook langsung tidak mengendahkan keadaan sekeliling. Matannya hanya tertumpu kearah Jihyun yang sedang memandang Sehun yang memandang Jung Kook. “Huh!! Jihyun-sshii!!! Hello! I’m here!! Bbuing-bbuing!!”Jung Kook cuba menarik perhatian Jihyun dengan aegyonya namun gadis lain yang tertarik dengan aegyonya yang tahap gunung api meletus itu.

Sehun menghembuskan keluhan beratnya . “Just give up! Kau tak  akan berubah jadi tapak sulaiman untuk jadi macam sotong tu untuk pikat dia kan?”Tanya Luhan dengan ayatnya yang berbelit-belit. Sehun diam sebelum tersenyum memandang Luhan .

 “Yes,I will hyung!”Tanpa membuang masa membiarkan Jung Kook membodohkan diri,dia mendekati Jihyun dan menarik tangan Jihyun yang sedang tercengang itu dan mencium dahi gadis itu secara langsung di hadapan semua orang.

Jung Kook yang menyaksikannya,betul-betul depannya terasa seperti dunia sedang bergoyang dan berpusing pada waktu yang sama. Pelajar-pelajar perempuan yang lain pula dah macam ikan tak dapat air apabila melihat cool prince mereka berbuat demikian.

Exo dan Bts masing-masing membuat perkara yang menyakitkan diri sendiri. Konon supaya mereka bangun daripada mimpi dan balik ke reality. Naeun dan gengnya mengetap bibir tanda geram. “Oppa!!.. what are you doing?”Bentak  Naeun dengan mata yang berair. Mewakili pelajar perempuan yang lain,Naeun menerima sokongan kuat .

 “Me? Apa yang aku buat? Don’t you see it? I kiss Jihyun just now…Nak replay ke?boleh jer”Selamba sahaja Sehun memberi jawapan. Jawapan yang membuatkan hati-hati perempuan seperti dipanah petir berkali-kali.

Jihyun pula terasa dahi serta keseluruh wajahnya mula panas. Wajahnya juga sudah bertukar warna akibat ‘kiss’ Sehun yang mengejut itu. Jantungnya berdegup laju pada kelajuan 360 k/jam. Sungguh laju sehingga dia merasakan jantungnya akan terkeluar pada bila-bila masa sahaja.

Luhan mendiamkan dirinya sebelum menepuk bahu Sehun. “Confess to her if you a real man…”Pesan Luhan sebelum berlalu pergi. Baekhyun dan Chanyeol memandang sesama sendiri sebelum ber-high five sesama sendiri. Akhirnya kesemua 12 mereka bergabung semula.

 “Jumpa rehat Hunnie!~~” Exo berlalu pergi dengan hati yang senang. Sehun pula hanya tersenyum riang . Dia kembali memandang Jihyun di hadapannya sebelum mengusap rambut gadis itu.

 “See you in class,Jihyunie”tutur Sehun. “Wait! Why did  you kiss me?”Tanya Jihyun gugup. Tangannya mula terketar-ketar akibat terlalu terkejut dan gugup.

 Sehun diam sebelum tersenyum manis. Senyuman yang setiap wanita di dunia ini ingin melihatnya. “Maybe because I love you ^.^” Jihyun terasa dirinya semakin lama semakin ringan dan akhirnya terapung . Wajahnya semakin merah semerah buah tomato yang masih segar di lading. Jung Kook pula terasa wajahnya bertukar hijau dan bila-bila masa sahaja dia akan bertukar menjadi HULK .

 

 

Baek Hyun bersiul kegirangan sebaik sahaja Sehun muncul di pintu gym dengan senyuman yang mekar bak bunga raya di Malaysia. “Wohhooo! Ada budak dah matang!!”gurau Chen .

Mereka semua ketawa dan asyik mendengki Sehun yang makin lama semakin memerah itu. Luhan pula hanya tersenyum dan melihat sahaja rakan-rakannya mendengki Sehun. Dia kemudiannya menarik nafas lemah . ‘Ahn Ji Hyun,don’t you know me?’

 

 

Jung Kook menendang meja-meja di port mereka tanpa sebarang belas kasihan. Langsung tidak menghargai meja-meja yang diberikan oleh pihak sekolah. Dia menjerit geram sebelum bersandar di dinding. Bts memandang maknae mereka dengan perasaan gerun. Nampaknya Jung Kook memang sudah berubah menjadi Hulk sepenuhnya.

 “Wow,relaxlah Kookie…kalah Hulk duh,kau ni bapak Hulk ke? Hahaha”V cuba menenangkan Jung Kook dengan jenakan tak menjadinya sambil menyorok di belakang Jin . Jung Kook hanya menjeling tajam sebelum mula menendang dinding yang memang keras bak dinding itu.

Suga mengelengkan kepalanya sebelum membaling gula-gula seposennya tapat ke kepala Jung Kook. “Penipu”ujar Suga menambahkan lagi minyak ke dalam api yang sedang marak. Jung Kook memandang Suga dengan matanya yang dibulatkan .

 “Apa ?”

 “Kau tipu! Kau cakap kau tak suka Jihyun …”ujar Suga membuatkan Jung Kook terdiam. Dia memandang kea rah lantai dan melepaskan keluhan berat.

 “Ma-ma-mana ada hyung… kookie cuba geram dengan mee suhun tu jer…tak ada kena mengena ngan Jihyun pun” nafi Jung Kook . Bts memandang sesama sendiri dan membuat muka menyampah.

 “Yelah maknaenim ku…tak sabra rasanya nak tunggu berita tentang Seji cp”Jin duduk di atas meja sambil mengikat tali kasutnya . Jung Kook mendongak dan memandang Jin . “Siapa Seji cp?”Tanya Sehun.

  “Sehun dan Ji Hyun ..sedap kan namanya.. Jung Kook dan Jihyun..Jung Hyun? KookHyun??JungJi?Kookji?...hahaha..aduk lawak -2..”Jin menekan perutnya dari meletuskan ketawa yang akan menghodohkan wajahnya.

Jung Kook mencebik sebelum berlari keluar.Mencari Jihyun di seluruh tempat yang biasa mereka pergi.

 

Jihyun memandang ToppGirl dengan pandangan benci yang membuak-buak. Kolar bajunya ditarik Namjoo. Dia hanya membiarkan sahaja dirinya dibuat begitu.

 “A ku tak faham lah ..kau ni memang cheap kan? Murah sangat? Tak pun lalang! Sekejap sana sekejap situ..berapa banyak sebenarnya lelaki yang kau dah pernah tidur hah!”Naeun mula bengang apabilan teringatkan peristiwa yang berlaku pagi tadi.

 “Well,dan sebab itulah aku  tak leh nak biarkan sebab Sehun oppa hanya untuk aku!”Ditamparnya pipi kanan Jihyun sekuat hati. Melepaskan geram yang mendalam.

 “Hayoung! Hidupkan pili air sekuat boleh! “arah Naeun . Muncung hos air daripada bilik tandas sudah siap sedia dihalakan kearah Jihyun. Nam Joo tersenyum sinis ,melepaskan kolar baju Jihyun dan bersiap sedia menyaksikan pertunjukkan air pancut.

 “Selamat ber-----“

AHHHHH!!!!!

 

 

 

Naeun menjerit apabila hos air tersebut dihalakan kearahnya. Dia mengelap wajahnya dan matanya terbeliak apabila melihat Sehun dihadapannya sedang tersenyum nakal. “ Mandi tak ajak”

 “O-oppa” Naeun menelan air liurnya.

 “Baik korang balik kelas sebelum kepala korang tersumbat dalam lubang tandas..”ugut Sehun dengan ton suaranya yang dingin seperti dahulu. Naeun dan gengnya mengangguk laju sebelum tercicit-cicit keluar dari tandas perempuan.

Sehun menoleh ke belakang dan melihat Jihyun yang masih bersandar dalam keadaan kering. “Gwenchanayo?”Tanya Sehun,serta merta eksperi dan ton suaranya berubah lembut. Dia mendekati Jihyun dan mengusap pipi kanan Jihyun yang ditampar Naeun tadi.

 “T-thanks Sehun-sshi”ujar Jihyun dan tersenyum manis. Sehun menahan dirinya daripada bertukar warna . Dia memandang ke tempat lain. “Jangan senyum macam tu lagi…..jangan ingat comel sangat..”Jihyun mencebik sebelum perlahan-lahan dia senyum menampakkan gigi.

 

Jung Kook hanya memerhati dari luar dengan rasa sakit hati yang membuak-buak. Kalaulah dia cepat seminit,sudah tentu dia yang akan menjadi hero dan bukannya atuk yang menjual mee suhun itu.

Dadanya dipegang ,jantungnya betul-betul berdegup laju seperti dia baru menghabiskan larian marathon. Dia diam dan menghembuskan nafas lemah.

“ Kau sure tak suka Jihyun?”pertanyaan J-hope malam semalam terngiang-ngiang di kotak fikirannya.

Jung Kook diam,memikirkan tentang perasaan-nya yang betul.

‘Am I fall in love with U Jihyun?’

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
thanks for the komen you guys ^0^... KEEP reading !!

Comments

You must be logged in to comment
Emmy_Kpopers
#1
Chapter 41: Wohhooo!! Update! Update! Update! Fighting~!! Himneseyo!!!
Wu_Family_EXO
#2
Chapter 41: yeay!! x sabarnya nk tunggu update.. author jngn risau, saya akan tetap baca and komen cerita ni setiap kali saya baca cuma saya pun ada masalah yg sama dngn author iaitu bdk kelas sains lepasan pt3.. haha xD so maybe jarang buka aff.. hehe anyway teruskan menulis... hwaiting authornim!! ^_^
Aquapanda #3
Chapter 41: Finally dah nak update yeayyy. SAYA TAK SABAR NII ❤❤
Tasliyaxoxo #4
Chapter 41: Update soon..Saya suka cerita ni
syaluhan #5
Chapter 41: waaaa!!! sambunglh lagi..dh lama saya tunggu huhu
scyaheeda
#6
Chapter 1: Fuhhh nasib la mak tiri dia baik..
xkesah #7
Chapter 39: Update soon
SyazanaZack
#8
Chapter 39: update soon!!!!!!
Emmy_Kpopers
#9
Chapter 39: apa yg trjdi sbnrnya ni?? Confuse... #uratotakberbelit
BTW, UPDATE SOON~!