ponteng

Miss Fat meet her ANGEL { READ }

Jihyun mengikut Sehun masuk ke dalam rumah Sehun dengan langkahnya yang terincut -incut . Sehun pula sudah jauh kehadapan . Sempat lagi Jihyun memerhatikan kawasan rumah Sehun yang sememangnya besar.

Pokok-pokok bunga yang mekar bunganya menghiasi perkarangan rumah.Kolam air pancut y.ang berada berhampiran dengan pintu utama rumah juga mencantikkan lagi pemandangan.Dari tempat Jihyun lagi,kolam renang sudah dapat dilihat.Jihyun hanya mampu melihat dengan penuh rasa kagum.Walaupun dia juga tergolong dalam kalangan orang kaya tetapi kayanya itu tidaklah setanding dengan keluarga Oh.Mungkin perlu tunggu 7 keturunan lag barulah boleh jadi seperti ini.

"Apa yang kau tengok-tengok tu,cepatlah! "Laungan Sehun dari depan pintu rumah menyedarkan Jihyun dari lamunannya.Kelihatan Sehun sedang bercekak pingang memandangnya.Jihyum mendengus geram.Dasar laki dua muka!Tadi kat sekolah bukan main charming lagi.Sekarang?haprak

"kaki saya sakitlah!mana boleh jalan laju.Ish,kalau tak tau sabar,hant ar saya balik"sempat lagi Jihyun membebel sambil terincut-incut menuju ke Sehun.

"Kalau nak balik,balik sendirilah..pancit tayar motor aku asyik nak tampung ku je dari tadi.Dah jangan banyak cakap..jom,jumpa mak aku"ajak Sehun.Tanpa menunggu reaksi cuak Jihyun,Sehun terus menarik tangan Jihyun lalu masuk ke dalam rumahnya.Jihyun dengan muka cuaknya terpingga-pingga mengikut Sehun.Kenapa perlu jumpa ibu sehun pula?dia bukannya kekasih mamat dingin tu!!tak nak! aku cuma nak jumpa mak Jungkook jer!

 

"Sehun!!!siapa dia ni?bukanke kamu sepatutnya kat sekolah sekarang?siapa pula perempuan ni?"wow!kuat betul suara mama Sehun ni.boleh pekak beb.Jihyun memandang ke bawah.memandang kakinya yang masih beralaskan kasut sekolah.Masuk tadi,dia tak sempat memaukanya kerana Sehun telah menariknya.

"eomma ,bisinglah..dia bukan sesiapalah..kawan sekelas jer.dia kena buli tadi tu yang Hun tolong,ma,juga yang suruh Hun tolong orangkan"Mrs Oh diam sejenak sebelum melemparkan senyuman paling manis yang dia ada kearah Jihyun yang masih tertunduk.

  Bukan sesiapa??? ya,aku memang bukan sesiapapun...aih kenapa aku rasa keccewa pulak ni...* kata dalam hati

"Ouh..cakaplah...siapa nama kamu?"Jihyun mengankat wajahnya dan memandang wajah Mrs oh .

"Ji...Ahn Jihyun ahjumma"Jihyun membongkok hormat.Senyuman paksa diberikan kepada Mrs Oh

"Ouh..eh,jomlah makan dengan auntie,Jihyun mesti laparkan?"ajakan Mrs oh menerima anggukkan laju dari Jihyun yang sememangnya lapar sejak dari sekolah tadi...Aisehmen,mak sehun ni macam tahu-2 jer..hehehe..

Sehun yang sedar kecerian yang terpancar di wajah tembam Jihyun itu terus mengeleng kan kepalanya. 

"Tak apalah eomma,,,Jihyun tak lapar pun....by the way,,mana SunMi unnie ma?"penolakan Sehun kepada pelawaan ibunya membuatkan mata Jihyun hampir terkeluar dari tempat asalnya. Apa ni??.. kau memanglah tak lapar tapi aku???....

"La ..betul ni tak lapar??"Mrs Oh mengalihkan pandangannya kearahku .Nak sahaja aku menjerit yang aku tengah lapar tak pun serbu je dapur rumah dia ni...mana bagus/???

Sehun mencuit pinggang Jihyun .Jihyun menoleh kearah Sehun dengan pandangan apa dia?.

"Saya.....huh,tak apalah,saya tak lapar pun..."tipu Jihyun dengan senyuman paksa terukir di wajah tembamnya. Sehun hanya tersenyum senget.

"Kalau kamu cari Sunmi,dia ada kat bilik dia...pergilah.."Sehun mengangguk dan terus tangan Jihyun dicapai dan mengheret Jihyun ke tingkat atas. 

 

"Nuna"tanpa sebarang ketukan mesra (?). Sehun terus menyerbu masuk ke dalam bilik Sun Mi. Buka sahaja pintu milik kakak Sehun,pelbagai wangian yang tersangatlah mensesakkan nafas menusuk hidung. Ji Hyun tercunggap-cunggap cuba mencari udara yang tidak tercemar.

Sun Mi yang sedang menari tarian balet di biliknya terus berhenti menari dengan pandangan tajam diberikan kepada adik kesayangannya,Sehun. 

"Yah...lain kali ketuklah pintu dulu..."marah Sun Mi seraya mengikat rambut panjangnya yang tadinya terurai.Seketika Jihyun terasa berada di alam lain. Alam yang tidak diketahuinya di mana.

"Siapa pula dia ni?"tanya Sun Mi dengan riak wajah yang tidak tahu bagaimana untuk dijelaskan.Yang jelas,Sun Mi nampak macam taksuka akan Ji Hyun.

"Kawan...ah,nuna..."Sehun mendekati kakaknya dan membisikkan sesuatu ke telinga Sun Mi. Ji Hyun hanya melihat .Langsung tidak dapat mendengar apa yang dibisikkan oleh kedua adik beradik itu. 

Sun Mi mendengus kecil.Dia menjeling kearah Jihyun yang masih berdiri tegak bak askar di kem tentera. Hanya tinggal menunggu arahan daripada komander jer.

"Ikut unnie,cepat.."arah Sun Mi dengan nada yang agak tegas. Dia berlalu keluar dengan langkah yang wow kalah model..

"Nak pergi mana?"tanya Jihyun disebelah Sehun . 

"Kata nak kurus..jomlah"

............... -_-...

 

 

 

 



 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
thanks for the komen you guys ^0^... KEEP reading !!

Comments

You must be logged in to comment
Emmy_Kpopers
#1
Chapter 41: Wohhooo!! Update! Update! Update! Fighting~!! Himneseyo!!!
Wu_Family_EXO
#2
Chapter 41: yeay!! x sabarnya nk tunggu update.. author jngn risau, saya akan tetap baca and komen cerita ni setiap kali saya baca cuma saya pun ada masalah yg sama dngn author iaitu bdk kelas sains lepasan pt3.. haha xD so maybe jarang buka aff.. hehe anyway teruskan menulis... hwaiting authornim!! ^_^
Aquapanda #3
Chapter 41: Finally dah nak update yeayyy. SAYA TAK SABAR NII ❤❤
Tasliyaxoxo #4
Chapter 41: Update soon..Saya suka cerita ni
syaluhan #5
Chapter 41: waaaa!!! sambunglh lagi..dh lama saya tunggu huhu
scyaheeda
#6
Chapter 1: Fuhhh nasib la mak tiri dia baik..
xkesah #7
Chapter 39: Update soon
SyazanaZack
#8
Chapter 39: update soon!!!!!!
Emmy_Kpopers
#9
Chapter 39: apa yg trjdi sbnrnya ni?? Confuse... #uratotakberbelit
BTW, UPDATE SOON~!