She's back

Miss Fat meet her ANGEL { READ }

Plastik sampah yang dipegang JungKook jatuh ke tanah . Mulutnya ternganga sebesar-besarnya,tak kalah juga si Sehun yang berada disebelahnya. Masing-masing mula mengorek telinga. Seperti tidak percaya dengan apa yang didengar mereka sebentar tadi.

        "Jangan dekat dengan akulah...aku bukan anak kau!!! blah!!"tengking Ji Hyun . Mukanya merah padam. 

Butiran air mata mula jatuh dari tubing matanya. Wanita berumur lingkungan 40 tahun itu cuba mendekati Ji Hyun. Dia juga sudah mula menangis sebaik mendapat tengkingan anak kandungannya. 

         "Jihyun,,omma minta maaf sayang...please I miss you"pujuk wanita itu lagi.

Ji Hyun mengundurkan dirinya. Sesekali dia menjeling kearah lelaki di sebelah ibunya.  Perasaan benci mula menguasai dirinya sebaik melihat wajah lelaki tersebut.

        "Go away!!! leave me alone!!!!...jangan kacau hidup aku !!..."jerit Ji Hyun sebelum dia melarikan diri. Wanita tersebut cuba mengejar tetapi ditahan lelaki yang dari tadi mendiamkan diri. 

 Sehun dan JungKook memandang sesama sendiri. Sehun mengelap peluhnya. Sarung tangan yang dipakainya untuk mengutip sampah segera ditanggalkan. Dia mendekati pasangan tersebut. Jungkook hanya memerhati. 

       "Anyeonghaseyo..Sehun-imbnida"...

 

JungKook mengunyah-ngunya donut berperisa coklatnya itu dengan rakus sekali. Donut mahal duh,Hyungsnya pun tak pernah makan. Dia lebih sibuk dengan makanan yang terhidang dihadapannya berbanding mendengar cerita wanita separuh umur itu. Sehun pula kelihatan serius mendengar.Makanan yang ada langsung tidak disentuh. 

      "Tapi kenapa Ji Hyun tak terima Puan sebagai ommanya??"tanya Sehun penuh tanda tanya. 

Wanita yang mengenalkan dirinya sebagai Mrs Ahn mengelap air matanya sebelum memberi penjelasan. 

      "Sebab...."

      "ini salah saya..."sampuk lelaki  yang setia di sisi Mrs Ahn. 

 

Ji Hyun terus masuk ke dalam rumahnya. Mrs Kim yang sedang berehat di ruang tamu segera mendekati Jihyun sebaik sahaja melihat keadaan mata JiHyun yang bengkdan merah akibat nangis.

     "Jihyun-ah,kenapa ni?"tanya Mrs Kim cemas. Air mata anak tirinya itu disekat dengan lembut.JiHyun memeluk Mrs Kim seraya terus menangis.

Mrs Kim membalas pelukan gadis itu. Mereka berdua berjalan menuju ke ruang tamu.

Mrs Kim menghulurkan air oren jus kepada Jihyun sebelum menyuruh gadis itu menceritakan segalanya pada dia.

    "So,why?"tanya Mrs Kim yang sudah tidak sabar lagi ingin mengetahui sebab anak tiri kesayangannya itu menangis.Ji Hyun diam. Perlukah dia membeitahu ibu tirinya.

Perlu atau tidak. Bukankah perkara ini tidak berkaitan dengan ibu tirinya itu. Dia tak nak ibu tirinya itu ketahui segala masa lalunya. Tidak.

   "Ji...Ji Hyun lapar..kat sekolah tadi tak dapat makan" Ji Hyun memberi alasan yang sememangnya tiada kaitan dengan alasan sebenarnya. Mrs Kim menjungkitkan kening nipisnya kemudian dia ketawa kecil. Pipi si Jihyun dicubit sekuat boleh. Geram melihat kerenah budak debab di hadapannya itu.

Ji Hyun hanya mampu ketawa. Ketawa yang dibuat-buat. Dia memerhati Mrs Kim bangun dan berlalu ke dapur untuk menghidangkan makanan. Bibirnya secara perlahan mengukir senyuman. Senyuman bahagia. Dia begitu bersyukur kerana ayahnya mengahwini seorang wanita yang sememangnya menjadi impian seorang anak untuk memiliki ibu yang begitu baik.

'Kenapa aku dilahirkan oleh dia? kenapa bukan mummy yang lahirkan aku?kenapa mesti dia??'

 

JungKook  mencungkil makanan yang tersekat di balik giginya. Dia menjeling kearah Sehun disebelahnya. Mereka berdua berjalan bersama menuju ke sekolah semula. Yalah,kerja dorang terbengkalai sebab drama yang dramatik sebentar tadi.

   "Apa yang kau fikirkan? serius je aku tengok...by the way,saper perempuan ngan laki yang kita jumpa tadi?"tanya JungKook dengan muka selamba. Dia masih leka mencungkil makanan di gigi. Seksa gila nak keluarkan sisa makanan dalam gigi .

 Sehun memalingkan wajahnya kearah Jungkook dengan wajah yang tak tahu nak ungkap macam mana. Pelik,ya dia memang pelik. JungKook setia ada di sisi dia waktu pasangan tersebut menjelaskan segalanya.Sah,JungKook tak dengar langsung.

Dahinya ditepuk beberapa kali. Macam manalah Jihyun boleh layan budak lembab macam dia ni.

   "Yah! apasal kau pandang aku macam tu!..suka ati akulah nak cungkil gigi" Eh,eh budak sekor ni. Sehun pandang dia macam tu bukan sebab dia cungkil gigi tapi sebab dia tak fokus langsung nak tahu fasal sejarah Ji Hyun. Kata ajer Jihyun tu yeoja dia tapi hampeh.

    "Ada aku kisah ke kau cungkil gigi...kau langsung tak dengar ke penjelasan omma jihyun tadi?"Mata JungKook membulat besar. Dia memukul kepalanya sendiri sebelum tersedar .

    "Tak,,aku tak dengar.."jawab JungKook dengan muka budak baiknya. Sehun mengeleng.

    "Dahlah cepat..nanti tak sempat pulak nak kemas sekolah.."Sehun terus melangkah pergi ,meninggalkan JungKook yang masih terpingga-pingga. Dia pun nak tahu fasal Ji Hyun. Kena siasat ni. JungKook mengejar Sehun dan terus menerkam si Sehun itu. Hampir jatuh bergolek si Sehun dibuatnya.

 

Jam sudah menunjukkan pukul 1 pagi tetapi bilik kerja Mr Ahn masih belum tertutup lampunya. Empunya bilik masih sibuk menyelesaikan kerja=kerja yang tidak sempat diselesaikan di pejabat. Tiba-tiba pintu bilik itu diketuk perlahan dari luar. Selepas memberi kebenaran untuk orang yang mengetuk itu masuk ,kelihatan anak kandungnya berdiri di luar pintu sambil membawa sedulang minuman.

    "Jihyun??"Ji Hyun mendekati bapanya. Dia mengambil tempat duduk di hadapan bapanya. Minuman yang disediakan khas untuk dirinya dan Mr Ahn diletak di tepi.

    "Appa,can I have 5 minutes with you?"tanya Ji Hyun. Dia tahu ayahnya tiada masa untuk ini tetapi dia tetap perlu beritahu ayahnya. Mr Ahn memandang Ji Hyun dengan mata yang hampir layu.

Dia tersenyum sebelum mengangguk. Komputer ribanya ditutup rapat.

    "So?"Jihyun mengambil nafas sedalam yang boleh sebelum dia menceritakan segala-galanya.

Mr Ahn diam begitu juga Jihyun. Masing-masing tidak mengatakan apa-apa. Lidah mereka berdua kelu. Sudah lama rasanya mereka berdua tidak mendengar khabar tentang insan bergelar ibu dan isteri kepada keluarga Ahn.

    "Jihyun,masuklah tidur ya..kamu tak perlu risau apa-apa...Appa tak akan lepaskan Jihyun pada sesiapa pun..."Ji Hyun hanya akur. At least bapanya sudah tahu .


 

Yeah !!so apa agaknya kisah silam Jihyun ek...hahahaha

Thanks for all the comments..love you guys..

-exoticsNinspirit here...'

      

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
thanks for the komen you guys ^0^... KEEP reading !!

Comments

You must be logged in to comment
Emmy_Kpopers
#1
Chapter 41: Wohhooo!! Update! Update! Update! Fighting~!! Himneseyo!!!
Wu_Family_EXO
#2
Chapter 41: yeay!! x sabarnya nk tunggu update.. author jngn risau, saya akan tetap baca and komen cerita ni setiap kali saya baca cuma saya pun ada masalah yg sama dngn author iaitu bdk kelas sains lepasan pt3.. haha xD so maybe jarang buka aff.. hehe anyway teruskan menulis... hwaiting authornim!! ^_^
Aquapanda #3
Chapter 41: Finally dah nak update yeayyy. SAYA TAK SABAR NII ❤❤
Tasliyaxoxo #4
Chapter 41: Update soon..Saya suka cerita ni
syaluhan #5
Chapter 41: waaaa!!! sambunglh lagi..dh lama saya tunggu huhu
scyaheeda
#6
Chapter 1: Fuhhh nasib la mak tiri dia baik..
xkesah #7
Chapter 39: Update soon
SyazanaZack
#8
Chapter 39: update soon!!!!!!
Emmy_Kpopers
#9
Chapter 39: apa yg trjdi sbnrnya ni?? Confuse... #uratotakberbelit
BTW, UPDATE SOON~!