Whatda

Miss Fat meet her ANGEL { READ }

Ji Hyun berjalan menuju ke kelasnya dengan selaju kakinya boleh. Mampush dia..kerja sekolah dia masih tak siap. terbengkalai begitu sahaja. Habislah dia kena rotan dengan Cikgu G.N.A. Jatuh reputasi dia sebagai budak nombor stu pandai dan rajin. Eh ye ke??

Kelas masih kosong tanpa ada seorang pun makhluk yang menghuninya . Ji Hyun menilik jam tangannya. 6.00. Wow ,nampaknya dia dah terlebih awa. Ah,tak payah fikir fasal tu yang penting sekarang. HOMEWORK!!!..

Laju sahaja tangan Ji Hyun menjalankan tugas yang sepatutnya dilakukan. Otaknya dengan senang sahja mendapatkan jawapan bagi setiap soalan. Tidak sampai 20 minit. Kerja sekolah yang berlambak itu sudahpun  sempurna dilakukan. Ji Hyun mengeluh lega. Masih awal lagi sebelum sesi persekolahan mula.

Untuk mengisi masa lapangnya ,Jihyun pun mulalah berjalan mengelilingi sekolah. Boleh jugak dia keluarkan peluh. Almaklumlah sekolah besar gila bapak macam ni sesiapa sahaja boleh mengeluh penat tau.

 

JungKook mengeliat malas diatas katil sementara hyung'snya yang lain sudah mula bersiap ke sekolah (bts kongsi rumah sebab semuanya anak yatim kecuali jin,dia ada ibu tunggal sorang..dan lagi satu dorang pentingkan diri bab-bab pergi sekolah..yang lambat,ucaplah bye-bye).

V yang berkongsi bilik dengan JungKook hanya mampu mengeleng. Maknae sorang ni,biasanya awal sahaja JungKook ni bangun afasal hari ni lambat pula. Mimpi indah ke??Dahlah semalam balik lambat. Alasan,detention. Okaylah tu,jujur jugak si Jungkook ni tak macam Sehun yang beri mak dia alasan budak pandai, Study group kat sekolah.

   "Oi,budak comel...bangunlah!! kau nak tidur sampai bila...sekolah!sekolah!"for the first time,V jadi prihatin nak kejutkan JungKook bangun. Biasanya dia akan berpegang pada satu prinsip iaitu hidup kau,hidup kau ,hidup aku ,hidup aku,so,ada aku kisah kalau kau kena hukum.

JungKook membuka matanya secara perlahan. Taik mata berkumpul di ekor matanya. Dia memandang V yang sedang menyapu bedak di muka.

    "Hyung~dah pukul berapa ek sekarang ni???"tanya JungKook dengan suara seraknya. V menoleh kearah maknae itu ,sup! segera hidungnya kempas kempis menghidu bau busuk milik mulut JungKook saat lelaki itu menguap sebesar-besarnya.

    "oh my anime~ busuk giler kau punya bau mulut..kau makan apa ha semalam...!!"J-hope yang masuk ke bilik untuk meminta minyak wangi segera menutup hidungnya.

    "busuknya bau kau kookie!!!..wait,bau ni...bau donut mahal!!,banana split yang hanya mampu dibeli orang kaya!!...pizza mahal!!...Yah!!kookie,bila kau beli semua ni!!"Tajam seh deria hidu J-hope.Yup,itulah kelebihan J-hope. Memang pantang nenek moyang dia jika orang yang dia kenal makan makanan mahal-mahal secara BERSEORANGAN seperti apa yang dilakukan Jungkook sekarang.

Dengar shaja perkataan 'mahal',apalagi muncullah askar-askar BTS menyerbu JungKook. Surrender. Jungkook hanya mampu tersengih-sengih memandang hyung'snya yang mula bercekak pinggang.

Sesi persekolahan sudah bermula,Sehun,Kai dan Tao masih tidak menunjukkan sebarang kelibat di dalam kelas. Ya,tapi siapa peduli,betul tak . Kecuali pelajar perempuan yang asyik menjeling ke luar pintu . berharap agar ketiga-tiga jejaka kacak itu muncul dengan coolnya.

 

Sah,Sehun tak akan datang. Exo berkumpul di rumah Sehun. Sehun mencebik ,geram melihat hyung'snya yang asyik membebel. Semua fasal dia masuk kelas tahanan. Macam lah hyung'snya tak pernah masuk terutama sekali Kai,Baekhyun,Chen dan Chanyeol.

     "Oh,come on lah Sehun,,,taste kau dah tak ada ke??hilang??"perli Kris sambil bermain dengan jambul rambutnya. Sehun diam.

     "Kau kena sihir ke?sampai nak berebut dengan jungkook untuk si gemuk tu??"kali ini Xiumin si tak ambil tahu pula yang masuk campur.

     "Jadi?salahke??? Hun bukannya lamar dia jadi gf pun cuma nak rebutkan Jihyun je"bentak Sehun yang sudah meremang bulu telingannya asyik mendengar kritikan hyung'snya.

    "What the $$$ hun!!!berebut perempuan tu maknanya kau serius suka kan jihyun..."ujar Suho pula. (lolz the simbol)Kali ni Sehun kelu. Tak tahu nak debat macam mana lagi. Memang betul mungkin dia dah gila sebab rebutkan si gemuk Jihyun tapi dia tak tahu kenapa. Dia rasa seronok (?)

     "Dah jom,aku bawak kau tempat yang boleh kembalikan taste kau terhadap perempuan semula"ajak Kai dengan muka innoncentnya. Innocentkah dia...Sehun memandang hyung'snya yang lain. Luhan mengeleng tetapi pada masa yang sama bersetuju dengan idea Kai.

 

Sehun menutup kedua belah telingannya dengan tapak tangannya. Oh my,aku tak dibenarkan ke sini. Kalau mama dapat tahu ,habislah dia. Entah apa yang akan dibuat oleh mamanya nanti. Dia menjeling kearah Hyung'snya yang sedang menogak soju sambil rancak berbual. Muzik yang bermain bertambah membingitkan suasana. Dia rasa macam nak lari sahaja tapi nanti habis dia kena bebel lagi. Kemudian matanya terpandang Chen yang sedang duduk di sudut disko sambil membaca buku. Dengan kanta tebalnya yang dia tak tahu Chen ada. Apakah??apakah makna semua ni??? Baca buku di dalam disko(?).

Sehun segera mendekati Chen.

    "Hyung,apasal baca buku??"Sehun mencuit sedikit lengan Chen yang kecil itu. Chen mendongak. Kaca matanya dibetulkan dan dia tersenyum memandang Sehun.

    "Yes,Sehun?"tanya Chen dengan polite. Whatda... -_-*.

    "Mana ada orang baca buku kat disko wahai hyungku sayang"Sehun mula rasa macam nak kick ajer si Chen ni keluar disko. Nak baca buku bukan kat disko..Library adalah tempat yang sesuai. Chen membuat muka sebelum berdekak-dekak ketawa.

     "Oh sehun,,nampaknya kau masih tidak tahu macam mana cara nak memikat gadis di disko..."bisik Chen perlahan. Makin pelik pulak chen ni .

     "kalau kau nak tahu,inilah cara terbaik..tengok tu.. Baekhyun,dia berbual dengan gadis fasal eyeliner sebab ini cara terbaik untuk pikat gadis,..gadis suka lelaki yang faham fasal perempuan..kau tengok suho...dia belanja perempuan makan...perempuan suka lelaki kaya,...ha kau tengok pulak luhan...perempuan suka lelaki flower boys...dan kau tengok d.o,perempuan suka lelaki pandai masak sebab tu D.o bawa buku masakan... "Sehun memerhatikan hyungsnya satu persatu. Rupa-rupanya macam nilah cara hyung'snya pikat gadis ya. Tak aci,bukan nak ajar.

Tapi,sehun menjegilkan matanya ke Chen semula/. Adake gadis yang suka lelaki ulat buku???

     "APA!?.. kau jangan ingat perempuan tak suka laki ulat buku okay?... aku pakai macam ni sebab nanti perempuan akan fikir yang aku ni pandai and ada masa depan yang cerah...wahkakakah..bijak kan aku"Sekarang ni,rasa macam nak tumbuk ajer muka si chen bengap ni.

Sehun mengeluh. Kalaulah aku kat sekolah sekarang ni,. Dia sudah mula membayangkan betapa seronoknya belajar. Yes,itu Sehun. Dia suka belajar -_-

 

Ji Hyun dengan amannya menjalankan hidupnya sebagai seorang pelajar tanpa kelibat 2 jejaka tersebut. Dia berjalan menuruni tangga untuk balik ke rumah. Ya,dia perlu balik awal ,sebagai langkah berjaga-jaga dari terserempak dengan ibu kandungnya.

      "Jihyun!!!!"belum sempat dia nak rasa aman. Suatu suara yang amat dikenalinya sudahpun muncul. Jihyun menoleh dan melihat JungKook sedang mendekatinya dan di belakang lelaki itu ialah BTS!!!...

 

Serius,janggalnya dirinya sekarang. Berada di tengah-tengah 7 orang jejaka kacak memang menjanggalkan. Apa yang dorang nak sebenarnya sampai nak hantar aku balik umah bagai.

 Ji hYun mencuit lengan JungKook yang berada di sebelahnya.

      "Tak payahlah hantar aku balik...aku boleh balik sendiri lah"

JungKook tidak menjawab sebaliknya tersenyum. Senyuman penuh makna.

 

Sampai sahaja di rumah . Jihyun terus berterima kasih dengan cara tak ikhlas.

    "Baliklah...saya pun dah sampai...oklah anyeong"dengan lajunya Jihyun berlari masuk ke rumah.

Pintu utama rumahnya yang besar itu diketuk beberapa kali. Dan selepas itu barulah Mrs Kim membukanya.

    "Selamat pulang sayang...eh/.siapa tu?? kawan ke?"tanya Mrs Kim yang membuatkan Jihyun terkedu. Dia memaling ke belakang dan melihat Bts masih tercegat di pagar rumah sambil tersenyum -senyum. Aish,apakah yang dorang nak sebenarnya ni??


 

 

 

Sorry kalau merapu...sorry sangat..

Nak komen boleh...wahahah *muka tembok*..

 

 

   

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
thanks for the komen you guys ^0^... KEEP reading !!

Comments

You must be logged in to comment
Emmy_Kpopers
#1
Chapter 41: Wohhooo!! Update! Update! Update! Fighting~!! Himneseyo!!!
Wu_Family_EXO
#2
Chapter 41: yeay!! x sabarnya nk tunggu update.. author jngn risau, saya akan tetap baca and komen cerita ni setiap kali saya baca cuma saya pun ada masalah yg sama dngn author iaitu bdk kelas sains lepasan pt3.. haha xD so maybe jarang buka aff.. hehe anyway teruskan menulis... hwaiting authornim!! ^_^
Aquapanda #3
Chapter 41: Finally dah nak update yeayyy. SAYA TAK SABAR NII ❤❤
Tasliyaxoxo #4
Chapter 41: Update soon..Saya suka cerita ni
syaluhan #5
Chapter 41: waaaa!!! sambunglh lagi..dh lama saya tunggu huhu
scyaheeda
#6
Chapter 1: Fuhhh nasib la mak tiri dia baik..
xkesah #7
Chapter 39: Update soon
SyazanaZack
#8
Chapter 39: update soon!!!!!!
Emmy_Kpopers
#9
Chapter 39: apa yg trjdi sbnrnya ni?? Confuse... #uratotakberbelit
BTW, UPDATE SOON~!