FReeeeeeee

Miss Fat meet her ANGEL { READ }

Mrs Kim tersenyum melihat 7 orang jejaka kacak sedang makan makanan yang baru dimasaknya dengan gelojoh. Dia memandang pula kearah Jihyun yang sedang duduk kaku disebelah seorang jejaka yang rambutnya bewarna orn keperangan.

    "Jihyun,why are you not eating??"pertanyaan Mrs Kim akhirnya mengundang pandangan BTS.

     "Erh...Jihyun nak salin baju dulu."balas Jihyun sebelum beredar menuju ke biliknya di tingkat atas. Rimas,itulah yang dia rasakan sekarang. Ish,kalau tak ada BTS ,memang dah lama semua makanan tu dia kebas sorang-sorang. Sibuk betul si BTS tu.

 

Selesai sahaja makan,Mrs Kim yang terlebih baik hati itu pun mengajak ketujuh-tujuh jejaka muka tembok itu untuk berehat di rumahnya memandangkan keadaan rumah itu yang sunyi sepi. Hyorin masih belum pulang-pulang ke rumah. Jihyun pula masih berkurung di dalam bilik.

V   terus melompat keatas sofa empuk  yang berada di ruang tamu.Dia merehatkan badannya . Lembut,lebih lembut dari tilam di rumah mereka. Baunya pun wangi tak macam tilam yang dia kongsi denganJungkook. Bau hancing akibat kencingnya sendiri.

Jimin meneroka di setiap penjuru ruan tamu yang besar itu. Terpegun melihat perabot-perabot yang besar serta merah itu. Jauh beza dengan perabot usang di rumah mereka. Tinggal tunggu reput sahaja.

Jin,J-hope dan Rap Mon pula sibuk berebut alat kawalan jauh tv. Maklumlah,kat rumah,mereka kena bangun dan tekan secara manual. Alat kawalannya dah rosak.

Suga mendekati Jung Kook yang sedang leka melihat satu keping gambar.

    "Apa yang kau tengok dari tadi??"tanya Suga.

Jungkook menghulurkan gambar tersebut kepada hyungnya. Mata Suga membulat besar sebaik sahaja melihat gambar tersebut. Seorang gadis berambut panjang lurus sedang membuat mimik comel.

 

     "Mak oiii...comel gila perempuan ni..."puji Suga dengan suara lantangnya sekaligus mengundang askar-askar Bts yang lain untuk datang menengoknya.

     "wahawek aku"ujar V teruja seraya merampas gambar tersebut dari Suga. Lalu bermula perebutan gambar diantara mereka. Jungkook hanya ketawa melihat perangai kebudak-budakkan hyung'snya .

Mrs Kim yang baru selesai menolong orang gajinya mengemas dapur mendekati Bts.Dia menjungkitkan kening nipisnya. Bts hanya tersenggih-sengih.

     "Urh,,ahjumma...boleh saya tanya ,ini adik Jihyun ke??"tanya V dengan wajah innocent nya. DIa memberikan gambar tersebut kepada mRS kim.

Mrs Kim hanya mampu ketawa kecil sebaik sahaja melihat gambar tersebut. Dia mengambil duduk diatas sofa satu  sebelum menyuruh Bts turut sekali duduk di sekelilingnya.

     "Nak tahu satu rahsia tak??"laju sahaja anggukan diterima.

      "Nilah...."

      "kawan aku...."sampuk satu suara tiba-tiba. Jihyun sedang berdiri di tepi tangga sambil tersenyum kecil. Wajahnya berpeluh serta kelihatan agak pucat sedikit.

Jihyun berjalan laju kearah ibu tirinya sebelum merampas gambar tersebut.Dia menjeling kearah BTS sebelum berlari ke dapur. BTS terdiam seketika. Ada yang ternganga dan ada yang buat muka blur.

Mrs Kim berdehem sedikit sebelum  bangun dan berlalu ke dapur bagi mendapatkan Jihyun. Dia tahu Jihyun pasti marah padanya jadi tiada cara lain selain memujuk gadis tembam itu.

Suga menjilat bibir sebelum menepuk bahu kecil Jungkook. Jungkook menoleh kearah Suga dengan pandangan soalan.

    "Please cari maklumat tentang gadis itu~~" rayu Suga dengan muka comelnya.

     "Hah??macam mana nak cari??"tanya Jungkook yang langsung tak faham.

     "Kau ni....rapat dengan Jihyun and then tanya dia tentang gadis comel tu...boleh kan???"Jungkook mendengus perlahan sebelum mengangguk. Atleast,hyung'snya takkan marah lagi bila dia rapat dengan Jihyun.


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
thanks for the komen you guys ^0^... KEEP reading !!

Comments

You must be logged in to comment
Emmy_Kpopers
#1
Chapter 41: Wohhooo!! Update! Update! Update! Fighting~!! Himneseyo!!!
Wu_Family_EXO
#2
Chapter 41: yeay!! x sabarnya nk tunggu update.. author jngn risau, saya akan tetap baca and komen cerita ni setiap kali saya baca cuma saya pun ada masalah yg sama dngn author iaitu bdk kelas sains lepasan pt3.. haha xD so maybe jarang buka aff.. hehe anyway teruskan menulis... hwaiting authornim!! ^_^
Aquapanda #3
Chapter 41: Finally dah nak update yeayyy. SAYA TAK SABAR NII ❤❤
Tasliyaxoxo #4
Chapter 41: Update soon..Saya suka cerita ni
syaluhan #5
Chapter 41: waaaa!!! sambunglh lagi..dh lama saya tunggu huhu
scyaheeda
#6
Chapter 1: Fuhhh nasib la mak tiri dia baik..
xkesah #7
Chapter 39: Update soon
SyazanaZack
#8
Chapter 39: update soon!!!!!!
Emmy_Kpopers
#9
Chapter 39: apa yg trjdi sbnrnya ni?? Confuse... #uratotakberbelit
BTW, UPDATE SOON~!