OH SEHUN.

Miss Fat meet her ANGEL { READ }

==============

Ji Hyun cuba memakai pakaian seragam sekolah barunya. Malang bagi dirinya,butang bajunya tertanggal. Dia membuat muka pou. Mrs Kim masuk ke dalam bilik dan tersenyum. 

      "Kenapa tak pakai baju seragam sekolah,honey?"tanya Mrs Kim dan duduk di atas katil. 

Ji Hyun menunjukkan butang baju yang telah tertanggal dan Mrs Kim hanya diam. 

       "Mian Hyun....let me see,hurm...kamu pakai baju sukan sekolah ni dululah..sebab mummy amik yang besar punya.." Baju sukan yang kelihatan seperti jaket sejuk itu diberi kepada JI Hyun. 

Ji Hyun mengambilnya dan menolak Mrs Kim keluar. Dia mengeluh dan segera menyalin pakaian. 

===============

Ji Hyun dan Hyorin keluar dari kereta. Mereka melambai kearah ayah mereka sebaik sahaja pergi. Hyorin menahan Ji Hyun dari masuk ke dalam bangunan. 

        "Yah,dengar sini...aku tak nak orang tahu pun yang kita ni adik beradik tiri ,arraso...jauhkan diri dari aku..." pesan Hyorin dengan pandangan tajam dan berlalu masuk ke dalam bangunan sekolah. 

Seketika kemudian, terlihat tiga orang perempuan yang agak cantik menghampiri Hyorin. Ji Hyun menarik nafas sedalam-dalam yang boleh. Dia masuk dan menerima tumpuan daripada pelajar yang lain. Dia berjalan mengelilingi sekolah. Sajer je,buang masa yang terluang lah katakan. 

Ting Dong Ting Dong. Bunyi lonceng berbunyi. Okey,kenapa lonceng sekolah ni lain dari yang lain. Unik sangat. Ji Hyun pula serta merta mencari-cari kelasnya. Dia mengeluarkan sehelai kertas dan peta yang diberi oleh ayahnya pagi tadi. Kelas 3A.

Ji Hyun mengelap peluhnya. Akhirnya,jumpa juga dia kelasnya.' Apasal lah besar sangat sekolah baru dia ni. Sebab tulah Hyorin tu kurus agaknya' Fikir Ji Hyun . Dia masuk ke dalam kelas. Malang giler bagi dia,pintu kelas tu terlalu kecil untuk dirinya. Lalu tersekatlah dia kat situ. Pelajar di dalam kelas tu langsung tak ambil tahu tentang dirinya . Semua sibuk buat bising sampailah tiba-tiba ada seorang menendang bontotnya. 'KURANG AJAR,siapa yang tendang bontot aku ni'  bisik Ji Hyun. Dia menoleh dan melihat seorang lelaki yang agak tinggi memandang kearah badannya dan tersenyum sinis. 

       "Kau buat apa kat sini?aku nak lalulah" ujar lelaki itu dengan pandangan yang dingin. 

Ji Hyun menelan air liurnya. Dia cuba keluar daripada pintu tersebut tetapi tak boleh. Pinggangnya sakit kerana terlalu sempit. 

Lelaki itu hanya memerhati. Dia menahan daripada ketawa. Geli hati melihat gadis di hadapannya itu. 

      "Cepatlah!"marah lelaki itu. 

Ji Hyun tidak mengendahkan lelaki itu. Dia terus dan berterusan cuba keluar tetapi tak boleh. 

      "Err...boleh tak tolak saya?"akhirnya Ji Hyun meminta pertolongan daripada lelaki yang tidak diketahui namanya itu. 

Mata lelaki itu membulat . Mereka berdua diam seketika sebelum Sehun  menendang badan Ji Hyun. Masih gagal. Ji Hyun menjeling. Langsung tiada rasa sakit. 

      "Yah!awak ni perempuan ke apa??tak rasa sakit langsung tahu tak...nampak ajer kuat tapi lembik...apalah....bla..bla...bla...bla...bla..." Ji Hyun berterusan membebel. 

Lelaki itu menjungkitkan keningnya. 'Berani perempuan ni bebel kat aku ,siap kau' bisik hatinya geram. Geram dengan perilaku berani perempuan itu. Lelaki itu hanya diam dan kemudian dia berlalu pergi  .Ji Hyun terkedu. 

      "Yah!,mana awak nak pergi...tolonglah saya...hey,hey..sinilah" panggil Ji Hyun mulai cemas. 

Lelaki itu hanya pergi. Ji Hyun mengeluh. Dia cuba berkali-kali tapi akhirnya dia yang menerima akibatnya. Pinggangnya terasa sakit. Tiba-tiba

PAP!PAP!PANG!!!!!!.....Ji Hyun berjaya keluar. Dia terjatuh keatas lantai. Bontotnya diraba-raba. 'Ouch,,,!!!' Ji Hyun mendongak dan melihat lelaki tadi sedang tersenyum sambil menepuk-nepuk kayu besbolnya diatas tangan.

  Dia berjalan melepasi Ji Hyun. Sempat lagi dia berbisik sesuatu ke telinga Ji Hyun. 

        "Lain kali lalulah pintu belakang,tu hah..khas untuk orang bersaiz besar cam kau"Lelaki itu bangun dari membongkok dan menuju ke tempat duduknya. 

Ji Hyun diam. Wajahnya merah. 

 'OH SEHUN,That his name~aish,he so handsome..'bisik hati Ji Hyun. Dia dapat tahu nama lelaki itupun sebab tanda nama yang terpampar . Cikgu masuk dan memandang Ji Hyun yang masih terduduk diatas lantai. 

      "New student what are you doing?"tanya guru tersebut. 

Ji Hyun tersengih. Dia tak dapat bangun sehinggalah guru tadi menolongnya. Sehun hanya memerhati. Dia tersenyum sedikit apabila mengingati perkara tadi.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
thanks for the komen you guys ^0^... KEEP reading !!

Comments

You must be logged in to comment
Emmy_Kpopers
#1
Chapter 41: Wohhooo!! Update! Update! Update! Fighting~!! Himneseyo!!!
Wu_Family_EXO
#2
Chapter 41: yeay!! x sabarnya nk tunggu update.. author jngn risau, saya akan tetap baca and komen cerita ni setiap kali saya baca cuma saya pun ada masalah yg sama dngn author iaitu bdk kelas sains lepasan pt3.. haha xD so maybe jarang buka aff.. hehe anyway teruskan menulis... hwaiting authornim!! ^_^
Aquapanda #3
Chapter 41: Finally dah nak update yeayyy. SAYA TAK SABAR NII ❤❤
Tasliyaxoxo #4
Chapter 41: Update soon..Saya suka cerita ni
syaluhan #5
Chapter 41: waaaa!!! sambunglh lagi..dh lama saya tunggu huhu
scyaheeda
#6
Chapter 1: Fuhhh nasib la mak tiri dia baik..
xkesah #7
Chapter 39: Update soon
SyazanaZack
#8
Chapter 39: update soon!!!!!!
Emmy_Kpopers
#9
Chapter 39: apa yg trjdi sbnrnya ni?? Confuse... #uratotakberbelit
BTW, UPDATE SOON~!