That Guy..

My Master Is Crazy
Please Subscribe to read the full chapter

Haih..Itu sahaja apa yang aku mampu cakap..

 

Dia menanggalkan tali apron diatas leher lalu meletakkannya ditepi kabinet lalu menyeka peluh didahi kemudian bergegas ke meja makan,memastikan semua sudah mencukupi. Okay,semuanya sudah siap,apa yang dia perlu buat sekarang adalah kejutkan Encik Jungkook. Jam didinding sudah tepat 6.50 pagi. Dia tergesa-gesa menaiki tangga ke tingkat atas,meluru ke bilik tidur Jeon Jungkook. Pintu diketuk dengan berhemah.

Tiada apa-apa respon yang diterima. Dia menggaru-garu belakang lehernya,rambut panjangnya yang diikat menjadi mangsa ditarik-tarik halus. Belum bangunkah lelaki itu?? Dia perlahan-lahan menarik nafas panjang dan meletakkan tangan keatas dada.

“Tuan Muda dah ban-

“Hoi! Kau dah jadi ect keapa??”

Ambik kau,nah! Satu penangan bantal bermuka zirafah dibaling tepat diatas mukanya. Mukanya juga menjadi mangsa. Dengan pantas dia menghempas pintu dengan kuat sebelum dia beredar keluar.

“Manalah saya tahu awak tengah pakai baju! Awak tak beritahu apa-apa pun,” Senyap juga,wajahnya diraup geram. Baiklah,lebih baik dia mendiamkan diri dan bersiap.

“Hei,masuk kejap,” Baru aja melangkah kaki nak bawa diri,dipanggil pula. Okay,Chunri,bawak bertenang.

Tombol pintu dipulas perlahan-lahan dengan kepalanya terselit dicelah daun pintu,mengamati Jungkook yang sedang berdiri tegak dengan baju yang tidak berbutang,terdedah pula baju T hitam dipakainya didalam. Okay,sebenarnya bukan seksi dan hot pun,entah mengapa dia pula malu tak tentu fasal sekarang.

“A-Apa dia?,” Lihatlah,dia sudah tersekat-sekat sekarang ini.

“ Tolong pakaikan aku tali leher,” Tangannya menghulur lama sehelai tali leher dengan wajah yang cool habis,seperti Matkool,mungkin lebih cool,kenapa dia tak jadi model iklan aiskrim tu aja? Mesti laku gila-gila.

Chunri terkebil-kebil,wah romantiknya. Pakaikan tali leher? Oh tapi dia tak reti nak pakaikan,dia meneguk air liur. Kakinya maju ke hadapan,kalau dia pakai pun,yang dah siap diikat,cuma perlu ditarik. Dia tiada sesiapa untuk memakaikan tali leher setakat ini.

“Er…Saya tak reti”

“Hah?”

Dia menggaru-garu kepalanya dan tersengih kekok,campur tidak tahu nak buat apa dengan malu kerana memerhati wajah Jungkook dengan jarak yang dekat. Kenapa muka dia bersih sangat,tiada jerawat,macam kulit perempuan dan,dahlah semalam dia semacam gitu. Adoi.

“Kau ni umur berapa?”

“Erk?”

“Taraf umur kau ni,ini benda asas tau”

Benda asas? Apa yang asas? Tak pernah tahu pun mana-mana ayat tertulis mengikat tali leher adalah asas kehidupan bagi pelajar perempuan tahun dua menengah tinggi. Keperluan asas ke ni? Bukan makanan,tempat tinggal dan pakaian aja asas?

“Er..”

“Banyaknya err..Aku nak kau belajar ikat tali leher,sebab itu akan jadi tugas kau,sekarang ini aku maafkan kau”

Cewah,kena belajar pulak? Chunri menarik nafas panjang dan mengangguk.Cis,maafkan? Dia tak minta maaf pun,dahlah tu,tak reti ikat tali leher bukan kesalahan sampai masuk makhamah yang arif keapa. Lebih baik dia bersiap sekarang.

“Mana kau nak pergi?,” Kolar belakangnya ditarik oleh Jungkook.Alamak,apa pulak?

“Butangkan kemeja aku”

What the..Hello,kemeja kau,butangkanlah sendiri,kau bukan budak umur lima tahun,okay? Serius dia nak cakap macam tu. Ampunkan patik,haish. Chunri mengerdip-ngerdipkan mata dengan cara tidak romantik dan menggoda. Dia mengerdipkan mata dengan cara hairan dan keliru.

“Kenapa saya kena butangkan?”

“Sebab kau orang gaji aku”

“….”

“Cepatlah,I’m waiting,” Jungkook menggariskan senyuman manis seperti puding caramel yang dijual dikantin yang direbuti sekolah,okay,itu kantin sekolahnya yang lama. Kenapa senyuman seseorang boleh menjadi begitu bercahaya dan bersinar-sinar,mesti dia banyak main lampu masa kecil-kecil dulu.

“Er..Tak naklah,” Tak nak disini bermaksud dia begitu malu dan segan untuk melakukannya. Gila kau tak segan,nak hadap muka dia lama-lama yang gila kacak itu pun sesuatu yang menyiksakan. Namun Jungkook hanya menjulingkan mata keatas lalu menarik badan Chunri dengan tali leher yang dirangkulkan pada pinggang Chunri lalu ditarik kearah dirinya. Wajah mereka berhadapan dengan begitu dekat.

“OMAIGOD!!JANTUNG AKU!!!,” Bisiknya sendiri,muka dia dah merah macam babun ni.

“Cepatlah~”

“Okay-okay,” Dengan jari yang terketar-ketar Chunri memasukkan butang pada kemeja yang dipakai oleh Jungkook. Ini gila…

 

 

Wajahnya dihembam pada meja dengan keluhan yang kasar serta carutan yang bermelodi didalam hati. Dia tidak faham atau dia harus mengenali lelaki itu dengan lebih supaya otaknya dapat berfikir secara positif,bahawa lelaki bernama Jeon Jungkook itu ialah lelaki normal yang kacak serta disukai ramai? Sekejap dia berjaya menewaskan hati wanita ini dengan wajah yang hensem,eceh serta tarikkan yang menawan. Sekejap dia menjadi gila dan ect. Apa masalah dia? Ada masalah personaliti atau apa? Menyusahkan! Menyusahkan!

“Wo,wo! Chill~Chill~,nanti koyak beg awak,” Hoseok seolah-olah menahan sesuatu dengan tangannya serta berwajah risau. Chunri tidak sedar bahawa dia sedang memukul muka meja dengan beg galasnya dengan begitu kejam dek otaknya yang tidak dapat mencerna apa yang difikirkan dengan betul.

“Er..Ada apa,Hoseok?,” Chunri menyelit rambutnya yang sudah menutupi wajah kecelah telinga,menyebabkan Hoseok dengan tiba-tiba tersenyum tanpa paksaan serta bebola matanya sedikit membesar dan wajahnya sedikit kemerahan.

“Er..Awak demam ke?,” Chunri mengerutkan dahi,hairan dengan perubahan wajah Hoseok yang mendadak. Lelaki itu menggeleng-geleng. Dengan langkah seribu,dia melarikan diri,sehingga tertinggal buku latihan matematiknya diatas meja Chunri.

“Pelik..Aku sebar virus ke??,” Chunri mencium-cium baunya sendiri,dia ada pakai deodorant yang bawa alahan kut kepada Hoseok. Lupakan.

Bunyi loceng kelas pertama telah pun berbunyi indah,bukanlah indah sangat sebenarnya,tapi indah juga kerana ia menandakan w

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
semua org,saya salah tulis puan jeon,sebenarnya puan park.nanti saya edit balik

Comments

You must be logged in to comment
minion27
212 streak #1
Chapter 33: Update again
yunieyoseob #2
Chapter 33: Update soon!!
aquariusxpisces
#3
Chapter 33: Uihhh, banyak saya baca XD best cerita ni!! Kelakar, sedih gembira marah semua bercampur dan jadi rojak XD jeon jungkook ni sweet jugak ehhh hahahaha XD segala kupu-kupu keluar terbang dalam perut hahaahaha XD

Cerita yang bagus XD
Frisur #4
Chapter 33: update soon
SehunZziYeol12
#5
Chapter 33: Kak aisyah please updateee craving lah nak baca lagiiiii
khaisara #6
Chapter 33: pnat bca semua dari chapter pertama sampai la abis
update soon!!~
aisyashuhada
#7
YEAYYYY! Akhirnya author-nim update!! TQVVVVVVVVVVVM!
najwanabilla #8
Chapter 31: Update soon outhorr !!!!!!! *highnote* sampai begetar gegendang telinga outhor XD