I'm sick

My Master Is Crazy
Please Subscribe to read the full chapter

“Boleh saya tanya sesuatu?,”soal Chunri dengan mata yang penuh harapan. Pinggan yang berisi nasi goreng dihidangkan dihadapan Jungkook. “Tanya apa?,”soal lelaki itu dengan kening terangkat. Apabila pinggan selamat mendarat dihadapannya,terus satu sudu disambar masuk kedalam mulut. Hmm,sedap!.

 

“Hmm,sekarangkan kita ada cuti sekolah satu minggu,”matanya berkelip-kelip. “Boleh saya balik ke Seoul?,”soalnya dengan suara yang sangat berharap. Jungkook hampir terserdak lalu mengangkat wajahnya. “Apa? Balik ke Seoul? Hello,kau berhutang dengan aku disini”

 

“…Berhutang..?,”dia menggaru kepalanya. Oh,mengenai jasa budi keluarga yang entah bagaimana terjadi itu?. “Lagi satu,duit mana kau nak amik ni nak beli tiket pergi Seoul? Kau tinggal kat sini,bukan Seoul”

 

“…Okay-okay,saya..Nak melawat Omma saya…Pasal tiket tu..Boleh saya berhutang dengan awak? Tuan muda?,”dia tersenyum lebar sambil mengigit hujung bibir.

 

Jungkook lantas menyilang tangan dan menghela nafas panjang. “Habis,siapa nak jaga makan aku?,”soalnya. “Sekejap,aku ada idea yang bagus,apa kata aku ikut kau sekali”

 

“Huh,tak pay-

 

“Hello,aku akan bayar tiket penerbangan tau,dan siapa cakap aku nak ikut kau sekali,aku nak jumpa keluarga aku jugak dekat sana”

 

“Wah,jadi,kira jadilah ni?”

 

“Yep,nanti aku tempah tiket,”kopi susu suam diteguknya sebelum satu lagi suapan singgah ke dalam mulutnya. Lelaki itu mengerling sekilas kearah Chunri yang sedang tersenyum panjang tidak henti sambil menggupal-gupal tuala untuk dilap pinggan.

 

“Kau dah kenapa macam ulat bulut tergedik-gedik sini?”

 

“Sebenarnya,saya teruja!,”dia menepuk-nepuk tangan dengan gembira. Tidak sabar dia mahu berjumpa Omma dan kawan-kawannya disekolah lama. Disini,dia tidak punya ramai kawan,nak-nak lagi kawan perempuan.

 

“Makanlah,nanti kalau pengsan tak cukup makan,aku jugak masuk lokap,”ujarnya dengan nada bersahaja dan menikmati sarapan dengan sungguh berselera. Chunri akur sahaja dan mengambil tempat duduk dihadapan Jungkook. Dia menyeduk nasi goreng ke dalam pinggan dan menikmatinya. Dia sendiri kagum dengan hasil masakkannya. Itu kerana dia banyak memasak dirumah sewaktu dahulu,memandangkan Ommanya sentiasa sibuk.

 

“Oh ya,nanti apabila ke Seoul,perlu ke saya bawa cincin bersama..Atau,tinggalkan dekat sini?”

 

“Bawalah,aku suruh simpan dengan kau,pastikannya melekat dengan kau dua puluh empat jam,kalau boleh..Pakai”

 

“Pakai?”

 

“Tak,simpan”

 

Chunri menggaru lehernya,entah mana yang betul. Ya,itu adalah sindiran,dia akan menyimpannya dan bawa ke Seoul bersama nanti.

 

Jungkook menyeka bibirnya dengan tisu dan menghirup kopi yang masih tersisa didalam cawan untuk dihabiskan. Dalam fikirannya,seribu perkara sedang berlayar. Dia tahu,Omma Chunri  akan sebaiknya mengelakkan diri daripada bertemu dengan gadis itu. Dia pasti,Chunri tidak akan menemui Ommanya.

 

--

 

Jungkook selesai menempah tiket penerbangan ke Seoul untuk awal pagi esok. Dia meletakkan telefon bimbitnya diatas meja dan menyandarkan badan pada kerusi lalu memusing-musingkannya lalu menghela nafas panjang. Dia langsung tidak mengerti awalnya mengapa pertunangan antaranya dan Chunri secara rahsia ini berlaku. Sehingga dia dihantar ke sini,adakah Mamanya bencikan dia? Atau ini strategi Mamanya bagi menjauhkan dia daripada keluarga?.

 

“Tak mungkin,tak mungkin Mama buat macam tu,”Jungkook meraup wajahnya dan merenung kearah siling. Dia menuju kearah almari lalu mengambil sebuah album gambar.

 

Beberapa tahun yang lalu..

 

Jungkook menyelinap keluar dari rumah pada malam itu dan menuju kearah tong sampah besar berdekatan k

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
semua org,saya salah tulis puan jeon,sebenarnya puan park.nanti saya edit balik

Comments

You must be logged in to comment
minion27
212 streak #1
Chapter 33: Update again
yunieyoseob #2
Chapter 33: Update soon!!
aquariusxpisces
#3
Chapter 33: Uihhh, banyak saya baca XD best cerita ni!! Kelakar, sedih gembira marah semua bercampur dan jadi rojak XD jeon jungkook ni sweet jugak ehhh hahahaha XD segala kupu-kupu keluar terbang dalam perut hahaahaha XD

Cerita yang bagus XD
Frisur #4
Chapter 33: update soon
SehunZziYeol12
#5
Chapter 33: Kak aisyah please updateee craving lah nak baca lagiiiii
khaisara #6
Chapter 33: pnat bca semua dari chapter pertama sampai la abis
update soon!!~
aisyashuhada
#7
YEAYYYY! Akhirnya author-nim update!! TQVVVVVVVVVVVM!
najwanabilla #8
Chapter 31: Update soon outhorr !!!!!!! *highnote* sampai begetar gegendang telinga outhor XD