Just Another Girl

My Master Is Crazy
Please Subscribe to read the full chapter

“Ini saya masakkan bubur ayam yang berkhasiat,”dulang diletakkan diatas meja disebelah katil. Jungkook menarik selimut yang melitupi wajahnya kebawah dan mencebik dengan mata dijulingkan mata keatas. “Bubur ayam? Tak sedaplah,bosan tau tak,bosan,”Jungkook mendengus kasar.

 

“..Tapi kalau orang sakit..Makan bubur ayamlah,”kening Chunri terjongket dengan tangan kirinya menggaru-garu tepi kepalanya,hairan. Sebenarnya tak adalah hairan sangat,dia kurang percaya yang Jungkook sakit. “Tak nak makan ni,”dia menyilang tangan,memprotes. “Nak makan pizza”

 

“…Pizza?,”mata Chunri terkebil-kebil. Pizza?. “Apa tercegat kaku camtu,pergilah order”

 

“Pizza..Tapi awakkan sakit,kenalah makan makanan yang berkhasiat”

 

“Apa Pizza tak cukup berkhasiat ke? Roti,karbohidrat,sosej dengan ayam protein,ah cuba cakap tak berkhasiat? Makanan macam tu boleh menaikkan selera orang sakit,”dia menarik nafas. “Dan semestinya bagus untuk orang tak ada selera macam aku sekarang,”mendengar penjelasan tentang Pizza tersebut,membuatkan Chunri terlopong. Adakah Jungkook sakit ataupun tiada selera makan? Yang mana satu betul?.

 

“Er..Okay,”terus dia memesan Pizza tanpa banyak soal lagi. Seusai itu dia merenung lama bubur ayam yang nampaknya tidak akan selamat mendarat kedalam perut Jungkook. “Habis…Bubur tu,”jari telunjuknya dihunus. Jungkook mengangkat bahu. “Siapa suruh kau masakkan?,”soalnya pula.


“…Saya..Makan?,”Chunri menginginkan kepastian. Lagipun dia agak lapar sekarang. Jungkook mengerutkan kening dengan wajah yang tidak berpuas hati. “Jadi..Kau nak makan bubur tu sorang-sorang dan biarkan aku tengok cara kau makan?”

 

“Huh…?”

 

“Lepas tu aku makan Pizza keseorangan…Huh?”

 

“…???,”Chunri mengangkat dahinya. “Saya..Tak berapa nak faham”

 

“Itu sebabnya kau lembab,apa aku maksudkan..Biarkan aja bubur tu,makan Pizza bersama aku nanti,”rupanya itu apa yang dia mahukan. Jungkook putar ayat macam putar keju dengan chopstick. “Okay,saya faham…,”apabila dia mahu bingkas bangun dari birai katil,Jungkook menghalangnya. Eh eh,drama apa pula ni?.

 

“Mana kau nak pergi?”

 

“…Jemur baju”

 

“Alah…Nanti-nanti boleh,urutkan kepala aku”

 

“Hah??”

 

--

 

Bunga matahari yang telah siap dibungkus didalam surat khabar yang telah dimasukkan kedalam beg plastik dijinjingnya. Kakinya melangkah pergi dari kaunter bayaran namun badannya kaku sendiri tatkala pandangan matanya menangkap figura yang sedang ditatapnya. Dia berkerut dahi sendiri. “Tu..Bukan Seyong ke?,”dia mengamati seorang lelaki bersuit kelabu muda yang sedang membelek bunga-bunga segar.

 

“Aku pasti..Tu Seyong,”dia mengangguk sendiri dan agak terkejut dengan penampilan lelaki tersebut yang agak berbeza daripada kebiasaannya. Namun dia pasti,lelaki itu Seyong. Dia memberanikan diri mendekati Seyong yang sedang tersenyum lebar. Jarinya mencuit bahu lelaki tersebut yang membuatkannya sedikit terkejut.

 

“Eh…Dohee?”

 

“Seyong-ah,apa awak buat dekat sini?,”soal Dohee dengan senyuman yang manis. Seyong tersengih sendiri dan mengusap belakang kepalanya. “Belikan bunga,”ujarnya ringkas. Tidak lama kemudian seorang lelaki bersuit hitam muncul. “Tu-

 

Seyong memberi isyarat mata terhadap lelaki tersebut,membuatnya terpinga-pinga. Dohee yang memerhati mengerutkan kening. “Seyong..Awak,nampak berbeza,”ujarnya dengan wajah yang kurang percaya. Seyong tersenyum kelat. “Saya bekerja sebagai pemandu dan…Ini bos saya,”dia menoleh kearah lelaki bersuit hitam tadi.

 

“Tuan Gunwoo,ini kawan sekerja saya,Dohee…Dohee,ini bos saya,Gunwoo,”lelaki yang bernama Gunwoo itu tersenyum malu sendiri. Kerana dia sudah sedar,apa yang sebenarnya sedang berlaku. “Oh…Hmm,saya kena pergi dulu,bye-bye,”Dohee beransur pergi dengan senyuman panjang. “Wah,dia nampak kacak bersuit macam tu…Hmm,tak sangka dia bekerja sebagai pemandu”

 

Seyong menarik nafas panjang,nyaris-nyaris rahsianya pecah,rahsia identiti,bagaimana jika Dohee tahu dan menyatakan semuanya pada Puan Park?. Tambah-tambah pula Gunwoo orang rapat pada Mamanya. Segala-galanya akan musnah sebel

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
semua org,saya salah tulis puan jeon,sebenarnya puan park.nanti saya edit balik

Comments

You must be logged in to comment
minion27
212 streak #1
Chapter 33: Update again
yunieyoseob #2
Chapter 33: Update soon!!
aquariusxpisces
#3
Chapter 33: Uihhh, banyak saya baca XD best cerita ni!! Kelakar, sedih gembira marah semua bercampur dan jadi rojak XD jeon jungkook ni sweet jugak ehhh hahahaha XD segala kupu-kupu keluar terbang dalam perut hahaahaha XD

Cerita yang bagus XD
Frisur #4
Chapter 33: update soon
SehunZziYeol12
#5
Chapter 33: Kak aisyah please updateee craving lah nak baca lagiiiii
khaisara #6
Chapter 33: pnat bca semua dari chapter pertama sampai la abis
update soon!!~
aisyashuhada
#7
YEAYYYY! Akhirnya author-nim update!! TQVVVVVVVVVVVM!
najwanabilla #8
Chapter 31: Update soon outhorr !!!!!!! *highnote* sampai begetar gegendang telinga outhor XD