Punishment That Waiting

My Master Is Crazy
Please Subscribe to read the full chapter

Tangannya cekap mencuci pinggan mangkuk yang berada didalam sinki dengan span yang telah dibubuh pencuci untuk menanggalkan kotoran. Sesekali dia mendengungkan irama muzik sendiri,sekilas dia menoleh kearah hujung pintu dapur,diperhatinya dengan kening bertaut. Dia mengangkat dahinya,curiga dengan Seyong yang sedang memerhatikan sesuatu dengan begitu tekun.

 

Lantas dia menutup paip air dan mengesat tangannya yang basah lalu menuju kearah lelaki tersebut dan cuba menangkap apa yang diperhatikan oleh lelaki itu dengan kening yang bercantum. Selang beberapa ketika,dia sedar,lelaki itu sedang memerhatikan Puan Park. Gadis itu mencuit bahu jejaka tersebut,cuba mengejutkannya dari aktiviti tersebut. Aktiviti merenung.

 

“Kenapa awak duk perhatikan Puan Park macam tu?,”Soal Dohee dengan kening diangkat-angkat. Mendengar soalan itu membuatkan Seyong cuak,cuak akan rahsia yang dipendamnya sendiri. Dia lantas menggeleng laju dan menuju kearah sinki.

 

“Kak Dohee,Kak Dohee,Yemi nak ke tandas”

 

“Oh,okay-okay,”tangannya ditarik oleh anak kecil itu,sempat dia melirik sekilas pantas kearah Seyong yang sedang membuka paip air disinki. Entah mengapa,dia merasakan ada sesuatu antara Seyong dan juga Puan Park. Namun,apakah sesuatu itu?.

 

Seyong menoleh kebelakang dan menarik nafas lega apabila Dohee tidak kelihatan pada pandangan matanya. Dia menghembus nafas dengan kasar dan mula mencuci pinggang-pinggang yang kotor tersebut. Seusai menyelesaikan kerjanya itu,dia bergegas keluar dari dapur dan terserempak dengan Puan Park yang mulai menguntumkan sebuah senyuman. Melihat wanita yang berwajah ayu itu mengukirkan sekuntum senyuman yang sebegitu,turut membuatkannya tersenyum.

 

Wanita itu berlalu masuk ke dapur dan mengambil sebuah gelas dan menuangkan air kosong. Kemudian dia menelan beberapa pil ubat yang membuatkan Seyong terjongket kening. “Puan ada sakit apa-apa ke?,”soal Seyong dengan risau. Puan Jeon terkejut dengan soalan lelaki muda tersebut yang begitu tiba-tiba.

 

“Oh..Biasalah orang tua,ubat darah tinggi,”ujarnya dengan senyuman yang tersisip diraut wajah.

 

“Puan janganlah kerja keras sangat..Banyakkan berehat..Puan nampak penat”

 

“Haha..Kamu janganlah risau,”Puan Park menuju kearah sinki untuk membasuh gelasnya namun Seyong menghalang. “Puan,ini kerja saya,”Seyong tersenyum sipu dan membersihkan cawan tersebut dan meniarapkannya diatas rak. Puan Park mengangkatkan keningnya.

 

“Hmmm,anak-anak dah dijemput orang tua mereka..Kamu pun bolehlah balik sekarang”

 

“Puan?”

 

“Oh,saya ada hal nak dibuat sekejap,nanti saya pulanglah..,”Ujar Puan Park yang sudah beredar dari pandangan. “Hmm,budak ni..Macam familiar,”bisiknya sendiri.

 

Tidak lama kemudian Dohee muncul dengan dirinya yang sudah siap memakai jaket bewarna biru tua serta Beanie bewarna hitam. Dia t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
semua org,saya salah tulis puan jeon,sebenarnya puan park.nanti saya edit balik

Comments

You must be logged in to comment
minion27
212 streak #1
Chapter 33: Update again
yunieyoseob #2
Chapter 33: Update soon!!
aquariusxpisces
#3
Chapter 33: Uihhh, banyak saya baca XD best cerita ni!! Kelakar, sedih gembira marah semua bercampur dan jadi rojak XD jeon jungkook ni sweet jugak ehhh hahahaha XD segala kupu-kupu keluar terbang dalam perut hahaahaha XD

Cerita yang bagus XD
Frisur #4
Chapter 33: update soon
SehunZziYeol12
#5
Chapter 33: Kak aisyah please updateee craving lah nak baca lagiiiii
khaisara #6
Chapter 33: pnat bca semua dari chapter pertama sampai la abis
update soon!!~
aisyashuhada
#7
YEAYYYY! Akhirnya author-nim update!! TQVVVVVVVVVVVM!
najwanabilla #8
Chapter 31: Update soon outhorr !!!!!!! *highnote* sampai begetar gegendang telinga outhor XD