Back to Korea

Lets fall in love
Please Subscribe to read the full chapter

Ara dan Myungri berjalan ke dalam airport beriringan. Sementara Myungsoo dan Jungkook sedang menguruskan tiket penerbangan adik mereka, Myungri dan Ara berjalan-jalan di dalam sekitar airport.Mereka singgah di sebuah kedai coklat.

 

"Ara, kau gila apa.Nak buat stok setahun ke apa?Beli sikit-sikit sudah." Ujar Myungri yang terkejut besar melihat bakul Ara yang penuh dengan coklat buatan perancis.Ara mencebik.

"Biarlah aku nak makan.Rugi tahu tak beli.Korea mana ada coklat macam ni." bantah Ara. Myungri menghadiahkan cubitan pada pipi Ara.

"Kau gemuk jangan cakap dengan aku." Myungri beredar bahagian hadapan kedai tu.Ara pula masih dalam dunianya yang rambang mata melihat coklat.Kata-kata Myungri ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri.

 

Sedang Myungri sibuk meneliti coklat di dalam display case, seseorang menegurnya dari belakang.Myungri terus menoleh.Myungri mengukir segaris senyuman padanya.

"Busy nampak." Tegur Wonho.

"Busy cari coklat yang sedap." Myungri menggaru kepalanya yang tidak gatal sambil tersengih.Sebenarnya dia rasa agak janggal bila berdua begini.Matanya melilau memerhati sekeliling.Berharap monsta x yang lain turut serta disitu.Tak adalah rasa janggal.

"Cari siapa? Dari tadi tengok-tengok sana." Myungri tersentak."Nampak aje apa aku buat." rungut Myungri.

"Kawan awak yang lain tak ada pula?" 

"Ada, kejap lagi datang lah tu.Diorang tengah beli coffee." Myungri sekadar mengangguk.

 

"Em, terima kasih." Ujar Wonho tiba-tiba.Terangkat kening Myungri.

 

"Untuk?"

 

"Sebab tolong saya hari itu.Minhyuk dah cerita semua.Maaf lah sebab saya dah susahkan awak.Lagi satu awak susah payah kena angkat saya sorang-sorang kan masa tu.Terima kasih banyak." Ujar Wonho seikhlas hatinya.Myungri tersenyum.

 

"Its okay.Anggap je tu sebagai balasan awak tolong saya dari jatuh dekat tangga masa tu." Muka Myungri mula terasa panas apabila teringat kejadian di tangga masa itu.

"By the way lepas ni jangan makan ubat tu.Tak elok untuk kesihatan awak." sambung Myungri lagi.Wonho mengangguk dan tersenyum.

 

Ara dari tadi menjadi pemerhati tersenyum sendiri.Nampaknya plan dia dengan Minhyuk akan menjadi.Dia terus menghampiri mereka berdua apabila masing-masing hanya berdiam diri.Janggal lah tu.

 

"Anyeong wonho oppa!" Ara mengangkat tangannya kearah Wonho dan terus menepuk bahu Wonho.Wonho sedikit terkejut."Boleh tahan kuat juga dia ni tangan kiri pegang bakul, tangan kanan tepuk bahu aku."Wonho bermonolog sendiri.

 

Myungri menarik Ara menghampirinya.

"Janganlah pukul dia macam tu." Bisik Myungri.Ara mencebik.Marah lah tu.

 

Tak lama lepastu Monsta x yang lain datang menemui mereka bertiga.Ara dengan perangai tak malunya terus menegur Minhyuk.

"Oppa!" Ara mengangkat tangannya dan terus high five dengan Minhyuk.Myungri sudah menggelengkan kepalanya.

 

"Borak apa ni? Tak ajak kita orang pun huh Wonho hyung." Sakat Minhyuk yang dapat bau aura-aura cinta mula berputik.Wonho mencebik.

"Saja borak dah makan ke belum.Bila flight.Kenapa? Jealous ke?" Minhyuk tergelak kecil. Yang lain turut tergelak melihat gelagat mereka berdua.

 

"Alah hyung ni, rilekslah. tak jealous pun cuma terkejut je sejak bila hyung jadi peramah macam nih. hahaha." Wonho buat muka geram. Myungri yang perasan riak muka Wonho lantas tersenyum.Wonho terus mencubit belakang badan Minhyuk.Minhyuk menyeringai kesakitan.

"Aduh, aku ingat ketam mana terlepas tadi." Minhyuk sudah gelak terbahak-bahak apabila wajah Wonho sudah merah semacam.

 

Kihyun mengetuk kepala Minhyuk. "Sudah-sudahlah menyakat hyung kau tu.Tahulah nasib kau dalam dorm nant

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
Kim_Suhyun #2
Chapter 32: Aigoo-yahh! kesian Myungri kena hadap manusia jahat macam Yeri tu. keep updateee~ i want to know the endinggg~~!
nadeiyla41
#3
Chapter 31: Don't believe Yeri...
Trust your boyfriend..
nadeiyla41
#4
Chapter 26: Enemy turns into lover!!
So sweet!
Minniemyungie #5
Chapter 22: Update <3
Swaaaggggg_love #6
Chapter 22: Eeiiii kejamnya Diana ni. Tak malu dh lah duduk rumah org lps tuh nak cri pasal pulak! Updateee ^^
BabyBaekBacon
#7
Chapter 22: padan muka diana !!! update soon authornim
chohanlove #8
Chapter 22: padan muka diana... update soon .
chohanlove #9
Chapter 21: wonho dgn myungri ni comel laa . hahahaaha . . apapun , bnci diana . !!!
update soon!!!! sy tunggu tauu .