Seventeen

Lets fall in love
Please Subscribe to read the full chapter

Myungri berasa serba salah kerana menyebabkan lelaki itu cedera sehingga tidak sedarkan diri.Myungri mengeluarkan sapu tangannya dan cuba memberhentikan darah yang deras mengalir dari dahi lelaki itu.Disebabkan dia merupakan pelajar jurusan medical,dia tahu cara-cara merawat luka berdarah.

 

Pelajar perempuan yang mengelilinginya mula berbisik sesama sendiri.Myungri hanya memekakkan telinga.Dia bukan kenal lelaki ni,mungkin idol disebabkan para pelajar itu tidak lekang dari mengambil gambarnya.

 

"Okeylah Kogyeol.Saya lupa pula pasal kawan saya.Dia mesti sudah lama tunggu saya.Habislah saya kena bebel nanti."

"Kesian kawan awak.Cakap dengan dia saya minta maaf."

"Nanti saya sampaikan.Hehe.I got to go.Bye oppa ." 

"Nae,bye." Ara mematikan talian.Hatinya masih berdebar.Tak sangka dapat juga dia on the phone dengan Kogyeol.Tak sia-sia dia meroyan semalam.

 

"Aku kene minta maaf pada oppa ni.Dapatlah bodek duit belanja sekali." Ara tergelak sendiri.

 

Dia memerhati sekeliling mencari Myungri.Matanya tertumpu pada sekumpulan manusia yang sedang mengemuruni sesuatu di tepi jalan.Lantas dia beredar menghampiri mereka.Matanya membulat.Bukan ke tu Myungri yang sedang melutut disisi seorang lelaki yang sedang tidak sedarkan diri.Ara memboloskan dirinya dan mendekati Myungri.

 

"Myungri,kau buat apa dekat sini." Myungri yang kelihatan cemas hanya memandang sekilas pada Ara.Tangannya masih cuba memberhentikan darah pada dahi lelaki itu.

 

"Nanti aku cerita pada kau.Sekarang ni tolong aku call ambulans." Ara tercengang.Bukan main ramai orang dekat sini,takkan tak ada sorang yang call ambulans.Ara segera menghubungi ambulans

 

Ara memalingkan badan menghadap para pelajar perempuan itu.Wajah mereka diteliti satu persatu.Mereka mula rasa tidak senang dengan cara pandangan Ara.

 

"Excuse me. Awak semua ni memang buta ke apa? How can tak ada sorang pun yang bertindak nak tolong mangsa? Call ambulans pun tak boleh ke?" Ara mula naik angin.

 

"Kau tak perlu nak berlagak baik lah.Kawan kau dah cederakan uri oppa.Dia siapa hah?" Tengking salah sorang dari mereka.

 

"Jaga mulut kau budak! Dia cuma tolong mangsa." Ara membela Myungri tanpa tahu kisah sebenar.

 

Pelajar perempuan itu tergelak menyindir.

 

"Dia bukan cuma tolong.Dah berpeluk atas jalan.Uri oppa cedera sebab nak selamatkan dia tahu!" Ara terkejut.Para pelajar tadi mula beredar sebab meluat dengan Ara yang sesuka hati memarahi mereka.

 

Tak lama kemudian,ambulans tiba.Ketika para nurse sedang mengusung mangsa,seorang lelaki tiba dalam keadaan panik.

 

"Seungcheol ah! Kau macam mana boleh cedera ni? Kau ada show lepas ni." Lelaki itu turut masuk ke dalam ambulans.Ara dapat mengagak lelaki itu merupakan seorang manager.Dia mula berfikir.SeungCheol? Macam pernah dengar nama tu.

 

"Hah! Leader group Seventeen! Like seriously? " Ara menampar pipinya tak percaya.Myungri dengan Scoups? Dia masih tak faham keadaan.

 

Myungri menarik tangan Ara.

 

"Ara,bawa kereta pergi hospital jom." Merek berdua bergegas ke parking kereta.

 

"Jangan risau lukanya hanya sedikit.Sekejap lagi dia sedarkan diri." Ujar Dr.Lee.

 

fuhh! Manager Seventeen melepaskan rasa lega dia. Nampaknya dia kene menjawab dengan sajangnim sebab S.Coups cedera. haih lagi satu masalah tuh.

 

Setiba di hospital, Myungri bergegas ke wad kecemasan. Dia risau dengan keadaan lelaki itu dan dia juga ingin berterima kasih dengan lelaki itu juga. Sementara Ara pula memakirkan kereta nya di petak letak kereta.

 

Myungri terus pergi ke kaunter pendaftaran. "maaf nurse, tadi ada pesakit yang cedera dekat kepala kan boleh saya tahu dekat mana bilik dia? " Myungri bertanya kepada nurse yang bertugas tuh.

 

"Oh pesakit tuh berada didalam bilik 4. sebelum tuh, cik ni ahli keluarga dia ke?" soal nurse itu kepada Myungri.

 

"saya kawan dia. terima kasih ye nurse." Myungri terus bergegas ke bilik 4. sebelum nurse tuh tanya macam-macam lebih baik dia lari dulu. Myungri terus menjenguk kedalam bilik melalui cermin. Ada ramai lelaki dalam bilik itu. dalam 12 orang lah.

 

"mak aihh ramai giler lelaki dalam tuh. agak dia ni penyanyi acapella ke hape? tapi takkan idol ada ramai member dalam satu group? ishh peliklahhh. aduhh macam mana aku nak masuk ni? takkan nak blah gitu je? dia dah selamatkan aku kot" bebel Myungri tanpa sedar seseorang menegur dia.

Di dalam bilik.......

 

Ahli member seventeen semua melawat leader kesayangan mereka. Kelihatan Jeonghan sedang mencuci buah-buahan di sinki. manakala member-member yang lain sajak berbual dengan S.Coups.

 

"Hyung, macam mana boleh accident ni? dan siapa perempuan yang terbaring atas hyung tuh " tanya Mingyu kepada S.Coups.

 

Masing-masing inginkan cerita sebenar dari S.Coups kerana gambar Myungri terbaring atas S.Coups sudah tersebar meluas di internet dan blog-blog terkenal sudah mengeluarkan artikel yang bermacam-macam versi cerita.

 

"Korang kenal L sunbaenim?" soal S.Coups

 

"oh? L sunbaenim? yg dari group INFINITE tuh? " Seungkwan meneka. Masing-masing buat muka ingin tahu.

 

"Yup dan perempuan yang terbaring atas hyung tuh adalah adik kepada L sunbaenim. Ramai yang tak tahu L sunbaenim ada adik perempuan. nama dia Kim Myungri. Student Medical course. Hyung kenal dia pun sebab ingat tak masa kejadian dekat auditorium tuh? yang pengsan tuh kawan baik dia. Masa tuh L-hyung nak kenalkan hyung dekat adik dia tapi adik dia tengah takde mood. so tak sempat nak berkenalan." terang S.Coups.

 

"Cun jugak adik L sunbaenim tuh eh? boleh ushaa jadi awek nih " Wonwoo sudah mula dengan perangai playboy dia tuh.

 

"Banyak lah kau punya cun. Myungri tuh aku punya taw," sangkal Hoshi.

 

"apalah korang ni jangan-jangan Myungri tuh dah ada pakwe kot. korang ni jangan nak perasan boleh tak?" Woozi memarahi mereka. Masisng-masing sudah tergelak dengan sikap perah santan Wonwoo dan Hoshi itu.

 

"Then hyung, macam mana hyung boleh terjumpa dengan Myungri dekat Namsan?" soal Vernon

 

"macam ni, sepatutnya hyung kena jumpa dengan kawan hyung dekat Namsan then lepas dah jumpa hyung berjalan menuju ke parking kereta tiba-tiba dari jauh hyung ternampak Myungri. Hyung nak tegur dia tapi ada sebuah motorsikal tuh hampir-hampir melanggar Myungri. Lepas tuh hyung berlari and tarik tangan dia ketepi. and thats why lah dia terbaring atas hyung." 

 

"Oohhhhhhhh" masing-masing buat muka mengiakan cerita S.Coups itu.

 

"So tuh lah cerita sebenar dia. tunggulah blog-blog mulut jahat yang sebarkan cerita buruk pasal hyung tuh , mesti sajangnim akan saman diorang sebab memfitnah hyung. " ujar Dino tak puas hati.

 

S.Coups hanya menggelengkan kepala. Dah lumrah sebagai idol, mesti

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
Kim_Suhyun #2
Chapter 32: Aigoo-yahh! kesian Myungri kena hadap manusia jahat macam Yeri tu. keep updateee~ i want to know the endinggg~~!
nadeiyla41
#3
Chapter 31: Don't believe Yeri...
Trust your boyfriend..
nadeiyla41
#4
Chapter 26: Enemy turns into lover!!
So sweet!
Minniemyungie #5
Chapter 22: Update <3
Swaaaggggg_love #6
Chapter 22: Eeiiii kejamnya Diana ni. Tak malu dh lah duduk rumah org lps tuh nak cri pasal pulak! Updateee ^^
BabyBaekBacon
#7
Chapter 22: padan muka diana !!! update soon authornim
chohanlove #8
Chapter 22: padan muka diana... update soon .
chohanlove #9
Chapter 21: wonho dgn myungri ni comel laa . hahahaaha . . apapun , bnci diana . !!!
update soon!!!! sy tunggu tauu .