Paris I

Lets fall in love
Please Subscribe to read the full chapter

Ara berjalan-jalan di atas rumput di sebuah taman yang indah.Ada air terjun di bahagian utara taman.Ara menghirup udara segar sambil memerhati sekeliling.Belum pernah dia jejak kaki disini lagi.Dia agak kuno tentang tempat-tempat menarik di korea,fikirnya.

 

Pandangannya terhenti pada sekuntum bunga ros yang berwarna biru.Lalu dia menghampiri pokok bunga itu.

"Mustahil ada bunga ros biru.Ke aku dah buta warna ni?" Ara menggosok-gosok matanya beberapa kali.Namun apabila dilihat semula pada bunga itu tetap juga berwarna biru.Ara semakin bingung.Bukan warna sahaja yang pelik tapi pokok itu hanya berbunga sekuntum sahaja.

 

"Ara shi." Ara menoleh belakang apabila namanya dipanggil seseorang.Suara itu amat dikenali.Lelaki yang sering bermain dalam fikirannya.

 

"Kogyeol oppa? Oppa buat apa dekat sini?" Kogyeol hanya tersenyum memandangnya.

 

"Ara,saya cuma nak awak tahu yang saya memang ikhlas cinta dan sayang awak.Cuma.." Kogyeol mula menoleh membelakangkan Ara dan beredar.Kelibatnya juga hilang dari pandangan.Ara terpinga-pinga.

 

"Kogyeol shi? Oppa? Oppa!" 

 

 

"Oppa mangkuk awak! Apa seru nama oppa banyak kali ni?" Jungkook menggoncang tubuh Ara yang telah mabuk dibuai mimpi agaknya.

 

"Ara! Bangun Ara! Kita dah lambat ni." Semakin lincah tangannya menggoncang tubuh adiknya.Makin dibiar nanti, tertinggal flight pula mereka berdua.

 

"Oppa! Kogyeol oppa~." Ara mula meracau.

 

"Yah! Jeon Ara! Lelaki mana merasuk kau ni dik. Umur baru setahun jagung dah pandai bercinta! Aigoo." Sempat lagi Jungkook menunjal dahi adiknya.Geram betul.

 

 

"Jeon Ara mana? Jeon Ara!!!!!" Jungkook memegang palang katil Ara kerana tetiba terasa dunia ni bergegar seperti gempa bumi.

 

"Dah mabuk apa aku ni?Macam ada suara orang jerit tadi." Jungkook bangun dari birai katil Ara.Hampir melatah dia dibuatnya apabila Myungri tetiba menerjah masuk kedalam bilik Ara.

 

"Oh mak kau jatuh tergolek-golek." Jungkook segera menekup mulutnya.Buat malu je hallyu star melatah.

 

"Oppa mian! Ara tak bangun lagi? Like seriously? Flight lagi sejam kot." Myungri mula membebel apabila melihat Ara yang sedang lena dibuai mimpi.

 

"Yah! Ara! AAARAA! " Dengan volume suara yang tinggi memanggil nama Ara,Myungri terus merenjis air kemukanya.Degil pula nak bangun minah sorang ni.Jungkook disisi Ara sudah menutup telinga.Kalau terus menerus terdedah dengan suara Myungri ni alamatnya pekaklah dia nanti.

 

Ara bagai tersedar tiba-tiba.Mukanya penuh dengan kebingungan.Bukan dia dekat taman ke tadi?

"Aku dekat mana?" 

 

"Myungri, oppa rasa ni effect suara awak yang kuat sangat kot sampai blur semacam Ara ni." Myungri menggeleng-gelengkan kepalanya.

 

"Ara,kita dah lambat sayang.Lagi sejam flight kita ni.Pergi mandi sana!" Ara membulatkan matanya.Dia dah lambat! Dia terus berlari masuk tandas.

 

Myungri keluar dari kereta dengan kaca mata hitam yang kemas di matanya.Ara juga keluar dari pintu penumpang hadapan.Mereka terpaksa membawa kereta berdua sendirian kerana oppa-oppa mereka perlu naik van idol bersama member mereka yang lain.Dan paling penting kawalan haruslah ketat.Maklumlah sasaeng fans merata dekat airport.Segala beg dan barang mereka telah diuruskan oleh stylist BTS dan Infinite,jadi mereka hanya bawa badan.

 

"Myungri,kau tahu airport ni kan bagaikan tempat fashion show untuk k-idol." Terang Ara sungguh-sungguh namun Myungri tidak menunjukkan minat langsung pada cerita Ara.

 

"Jadi kau nak kata kita pun boleh anggap airport ni macam fashion show untuk kita juga?" Ara mengangguk dengan matanya yang mula bersinar.

 

"Hey wake up Ara! Look around us, nobody are taking our picture." Ara mencebik.Bukan salah pun nak buat macam tu.

"Diorang semua tu belum kenal aku lagi, ni hah adik Jeon Jungkook. Golden maknae of BTS." Ara bermonolog sendiri.

 

Mereka berjalan beriringan ke lobi airport untuk berkumpul bersama oppa-oppa mereka. Terdapat group Infinite dan BTS disitu.Maka mulanya kecoh dengan suara fans yang mula naik gila apabila oppa-oppa kesayangan mereka tersenyum sambil melambai-lambai kearah mereka.

 

Myungri dan Ara tunduk 45 darjah sambil menyapa member oppa-oppa mereka.

 

"Makin lawa lah adik kau Jungkook!" Puji Jimin setinggi langit.Ara hanya tersipu malu.

"Tengok lah abang dia.Sentiasa kacak kan.Like brother like sister." Jimin mencebik.Aku cakap Ara kot bukan dia.

 

"Oppa! Lama lagi ke nak naik flight? Myungri dah mula sakit kepala ni.Bising sangat dekat sini." Myungsoo hanya tergelak kecil melihat adiknya yang masih belum biasa dengan situasi yang sering dia lalui sebagai k idol.

 

Myungsoo mengusap kepala adiknya.

 

"Sekejap lagi kita naik. Bertahan sekejap okay." Myungri mula muncung sedepa.Kalau tahu payah macam ni,baik kata tak yah ikut.Myungsoo menarik Myungri mendekatinya.Dia tahu Myungri tengah berubah mood.Baik dia pujuk dulu.Kalau tak rosak hari ni,baru nak enjoy.

 

"Yah! Siapa perempuan dengan L oppa tu hah! How dare she flirts with him! Michin yeoja!" Jerit salah seorang fan yang dari tadi memerhati gerak geri Myungri.Dan dia mula bertindak gila.Namun dapat dikawal oleh pengawal keselamatan yang menjaga keadaan disitu.

 

Myungri mula naik berang.Ingin sahaja dia menampar mulut tiada insurans fan itu.Ada ke patut panggil dia gila.Namun Myungsoo menahannya sambil menggeleng,menyuruhnya membiarkan sahaja.

 

"Myungri jangan ambil hati apa fan tu cakap." Pujuk Sunggyu pula.Myungri sekadar mengangguk dan cuba memaniskan muka.Camera everywhere.

 

"Amboi kurang ajar betul fan tu.Mulut minta kena cili." Ara mula membebel seorang diri.

 

"Diorang mana kenal adik L sunbaenim.Sebab tu slumber badak air je mengata orang." Ujar V yang kebetulan betul-betul berada di belakang Ara.Ara menoleh belakang bila ada orang menyahut bebelannya.V hanya tersengih sambil membuat peace.Ara tergelak kecil.

 

Tepat jam 12 tengah hari, pengumuman untuk flight ke PARIS kedengaran di corong speaker.BTS dan Infinite mula menaiki flight yang sama tetapi ruang business class yang berbeza.Ara dan Myungri pula duduk di bahagian yang menempatkan group Infinite.Perjalanan ke Paris mengambil masa yang agak lama jadi Ara mula mengeluarkan laptopnya.Dia perlu uptodate segala perkembangan namchinnya.

 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
Kim_Suhyun #2
Chapter 32: Aigoo-yahh! kesian Myungri kena hadap manusia jahat macam Yeri tu. keep updateee~ i want to know the endinggg~~!
nadeiyla41
#3
Chapter 31: Don't believe Yeri...
Trust your boyfriend..
nadeiyla41
#4
Chapter 26: Enemy turns into lover!!
So sweet!
Minniemyungie #5
Chapter 22: Update <3
Swaaaggggg_love #6
Chapter 22: Eeiiii kejamnya Diana ni. Tak malu dh lah duduk rumah org lps tuh nak cri pasal pulak! Updateee ^^
BabyBaekBacon
#7
Chapter 22: padan muka diana !!! update soon authornim
chohanlove #8
Chapter 22: padan muka diana... update soon .
chohanlove #9
Chapter 21: wonho dgn myungri ni comel laa . hahahaaha . . apapun , bnci diana . !!!
update soon!!!! sy tunggu tauu .