Paris IV - Balas dendam

Lets fall in love
Please Subscribe to read the full chapter

"Myungri. Kim Myungri"

 

Wonho mendongakkan kepalanya. 'Memang betul dia.'desis hati Wonho. Hampir tak berkelip mata Wonho melihat Myungri.Namun dalam kepalanya sudah terlakar idea bagaimana mahu membalas dendam padanya.Wonho tersenyum sendiri. 

 

"Thanks sebab datang ke fansign kami." Wonho tersenyum memandang Myungri. Myungri hanya membalas senyuman itu dengan senyuman terpaksa.Wonho hanya memandang Myungri dengan pandangan yang sukar Myungri fahami.

 

'Hmm pelik? dia tak marah dekat aku lagi ke? ke ni satu perangkap? ah lantak lah.Dah lah pandang aku semacam.Pijak kang.' Kata-kata itu bermain dibenak kepala Myungri. Myungri terus mengambil albumnya untuk beralih ke member yang terakhir namun kelihatan Ara sedang khusyuk berborak dengan Minhyuk.

 

"Fan yang hujung tuh sila cepat sikit. ada ramai lagi yang nak sign album." staff terpaksa menggunakan mic untuk mengalih perhatian Ara. Myungri yang berada disebelah Ara lantas mencubit lengan Ara. Ouch! Ara mengaduh.

 

"Wae???! aku tengah syok berborak dengan Minhyuk oppa nih!" bisik Ara sambil tersenyum ke arah Minhyuk.

 

"Kau tak dengar staff tuh suruh kau cepat. kau ingat nih kaunter pertanyaan siap boleh borak-borak lagi? Kang tak memasal kena halau pulak. cepatlah!" marah Myungri. Wonho hanya menggeleng-gelengkan kepala melihat gelagat dua wanita dihadapannya itu.

 

Ara terus mengambil albumnya dan melambai ke arah Minhyuk. "Minhyuk oppa,anyeong!" 

Minhyuk tersengih membalas lambaian Ara. Sementara itu Myungri bergerak kehadapan sedikit dan terus memberikan albumnya kepada Minhyuk.

"nama awak siapa?"

"Kim Myungri" 

Minhyuk segara menandatangani album itu dan menyerahkannya kembali pada Myungri.Myungri mengambil album itu dan mengucapkan terima kasih kepada Minhyuk.Namun baru Myungri hendak beredar,Minhyuk memanggilnya semula.

 

"Myungri shi!" Myungri terus menoleh belakang.Minhyuk menulis sesuatu pada kertas kecil dan dihulurkan padanya.

"Apa ni?" Soal Myungri yang pelik melihat nombor telefon diatas kertas itu.

"Bagi pada Ara." Minhyuk separuh berbisik kerana takut didengari orang lain.Myungri segera mengambil dan terus beredar.

 

'Fuhh! habis jugak sesi tandatangan nih.' lega hati Myungri apabila Wonho tidak mengenakan dirinya walhal dia sudah cari pasal dengannya. 

 

Setelah Myungri sudah hilang dari pandangan,Wonho memanggil manager hyungnya. "Hyung sini kejap..tolong aku boleh?" 

 

 

 

"Cis, aku tak habis borak lagi dengan Minhyuk oppa.Tak guna punya staf,tak reti sabar." Ara mula membebel seorang diri.

 

Myungri hanya mampu menggeleng-gelengkan kepalanya.Ara ni pun satu ,itu bukan cafe nak borak-borak,itu fanmeeting Ara oi.

 

Myungri teringat sesuatu.Segera dikeluarkan secebis kertas dari poketnya.Punya lah tak nak staf nampak kertas tu,habis disumbat kedalam poket seluarnya.Hampir separuh renyuk sudah kertas itu.

 

"Hah dah habis bebel dah? Ni sambung borak dekat sini." Myungri menghulurkan kertas itu pada Ara.Ara memandang pelik pada kertas yang renyuk itu.

 

"Agak-agak lah nak suruh aku sambung borak guna kertas resit ni.Resit bila ni? Dah reput kertas ni tahu." Myungri menunjal kepala Ara.Cakap ikut sedap mulut je.Kawan siapa lah ni.

 

"Banyaklah kau punya resit.Ni Minhyuk oppa kau bagi dekat aku,katanya suruh bagi kau." Ara yang sedang mengusap kepalanya yang tadi ditunjal terus terbeliak.Biar betul?

 

"Kau jangan memain.Serious ke dia bagi aku?Apa ni?" Ara terus merampas kertas itu dari tangan Myungri.Myungri mencebik.Tadi kata resit lama.

 

"Ohmaigad,nombor ekor eh nombor telefon." Ara sudah terlompat-lompat macam beruk makye.Myungri segera melarikan diri kerana mereka berdua diperhati orang sekeliling.Malu oi.

 

"Myungri! Kau tinggalkan aku!" Jerit Ara yang sebal apabila perasan Myungri sudah jauh tinggalkan diri sendirian.

 

"Aku jumpa Myungsoo oppa dulu.Anyeong." 

 

Myungri berjalan menuju ke bilik fanmeeting Infinite manakala Ara menuju ke bilik fanmeeting BTS.Sedang Myungri berjalan sambil matanya fokus pada handphonenya dia terlanggar seseorang dan menyebabkan cawan kopi yang dipegang oleh lelaki tu tertumpah pada baju-baju yang sedang dibawanya.Myungri terkejut.

"Maaf, saya bebetul minta maaf." Myungri segera meminta maaf apabila wajah lelaki itu kelihatan sudah merah menahan marah.

 

"Lain kali jalan guna mata.Jangan main handphone.Tengok ni habis baju idol ni.Awak tahu tak baju ni untuk konsert esok.Baju ini penting!" Tengking lelaki itu.Myungri mengusap wajahnya.Air matanya hampir jatuh namun segera ditahan.Memang salah dia.

 

"Encik,maafkan saya.Saya betul-betul tak sengaja.Em saya sanggup buat apa saja untuk ganti baju ni." Lelaki itu tersenyum sinis.Nampaknya plannya menjadi.

 

"Macam ni je lah sebagai ganti,awak reti kerja sebagai stylist?" Myungri terdiam.Stylist? Macam stylist unnie group oppanya?

 

"Er.." Myungri menggaru kepalanya yang tidak gatal.Dia memang betul-betul blur sekarang.Lelaki itu terus memberi kata putus.

 

"Awak bagi saya nombor awak, nanti saya inform semua.Make sure handphone awak sentiasa on.Ingat awak ada hutang dengan saya." Myungri mengangguk perlahan.Apalah nasib dia hari ini.Setelah selesai memberi nombor telefonnya pada lelaki tu,Myungri meminta diri untuk beredar.

 

"Oppa!" Myungri terus menyapa manager Infinite yang sedang menunggunya di hadapan pintu.Manager Infinite aka Lee Jungwook hanya tersenyum menyambut sapaan Myungri.Myungri tersenyum kembali.Boleh tahan handsome juga manager oppa ni.Kalau digandingkan dia diatas pentas bersama Infinite,pasti orang akan fikir dia ini ahli baru Infinite.

"Jom masuk." Myungri hanya mengangguk dan mengekori belakangnya.

 

Myungri ternganga.Hampir terjatuh rahangnya apabila melihat keadaan di dalam bilik itu.Lagi besar dari bilik tadi.Dan lagi ramai fans.Boleh kata hampir 100% penuh dengan fans.Myungri hanya berlagak biasa apabila beberapa orang fans melihat pelik padanya dan mula berbisik-bisik.

 

"Aku cili juga mulut kau nanti.Bergosip je tahu." Myungri bermonolog sendiri.

 

"Jangan pedulikan mereka.Nanti Myungri yang sakit hati." Ujar Jungwook yang perasan wajah Myungri yang berubah masam.Myungri hanya mengangguk.

 

"Myungsoo!" Myungsoo terus menoleh ke belakang stage apabila namanya dipanggil.Pasti Myungri sudah sampai.Dia terus bangun dan menuju ke arah mereka berdua.

"Best temankan Ara?" Sakat Myungsoo.Myungri mencebik.

"Balik tidur lagi best." Myungsoo menarik pipi Myungri yang sengaja dikembungkan.Jungwook hanya tergelak melihat gelagat dua beradik itu.

 

"Hyung, boleh kan aku ajak Myungri naik atas sekali?" 

 

Jungwook mengangguk mengiyakan. " Nanti hyung minta staf ambilkan satu lagi kerusi letak sebelah kau." 

 

Myungri menahan tangan Myungsoo."Oppa, Myungri tak nak naik atas pentas tu." 

 

"Lah kenapa? Oppa dari tadi tunggu Myungri." Myungri sudah serba salah melihat wajah kecewa Myungsoo.Bukan dia tak mahu,tapi dia sendiri akan rasa tak selesa nanti.Bukan seorang dua yang akan memandangnya namun hampir beratus orang.

 

"Trust me.Myungri ikut je oppa okay." Belum sempat Myungri bercakap semula,Myungsoo sudah menarik tangannya.Myungri terpaksa akur.

 

Para fans mula kecoh apabila Myungsoo naik keatas pentas bersama Myungri.Tangan Myungri pula masih digenggaman Myungsoo menyebabkan fans mula berpusu-pusu menghampiri pentas untuk melihat perempuan yang berani berpegangan tangan dengan idol kesayangan mereka.

"Who's that girl?"

"His girlfriend?"

"Ohmaygad how dare she shows up here."

""

"I wanna slap that "

dan macam-macam lagi kata-kata yang keluar dari mulut fans-fans yang berada di bawah pentas.

 

Myungsoo duduk di kerusinya manakala Myungri setia berada disebelah Myungsoo.Wajahnya ditundukkan.Woohyun yang berada disebelahnya serba salah melihat wajah takut Myungri.Myungri bukan salah apa-apa pun.Fans saja yang salah anggap.Woohyun bangun dari kerusinya yang mengambil mic dari mc.

 

"Hello,hello okay listen here all our lovely Inspirits.Please dont misunderstand the girl beside L. She's not his girlfriend but she is ..." Belum habis Woohyun cakap,Myungsoo sudah ambil mic dari tangan Woohyun.

 

"She is my only one little sister Her name is Kim Myungri." Inspirits terkejut.Jadi mereka salah anggap pada adik L.

 

"Sebenarnya saya nak kenalkan adik saya pada peminat-peminat saya,tapi awak semua sudah salah anggap pula.Maafkan saya." Kata-kata Myungsoo menyebabkan Inspirits mula berasa bersalah.

 

"Oppa! Its okay.Its all our fault.We are so sorry about it. And Kim Myungri,nice to meet you." Ujar seorang fan yang berada di bawah pentas. Suara yang kuat menyebabkan Inspirits yang lain turut menyahut kata-katanya.

 

"Hi. nice to meet you too~" ujar Myungri sambil melambai ke arah fans.

"Omaigod! she looks so beautiful~"

"she is so nice"

"she looks alike our Myungsoo oppa"

Fans mula memuji-muji Myungri. Myungri sudah malu. Myungsoo sudah tergelak melihat adiknya yang tak senang duduk itu. Member-member Infinite yang sudah tergelak kerana r

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
Kim_Suhyun #2
Chapter 32: Aigoo-yahh! kesian Myungri kena hadap manusia jahat macam Yeri tu. keep updateee~ i want to know the endinggg~~!
nadeiyla41
#3
Chapter 31: Don't believe Yeri...
Trust your boyfriend..
nadeiyla41
#4
Chapter 26: Enemy turns into lover!!
So sweet!
Minniemyungie #5
Chapter 22: Update <3
Swaaaggggg_love #6
Chapter 22: Eeiiii kejamnya Diana ni. Tak malu dh lah duduk rumah org lps tuh nak cri pasal pulak! Updateee ^^
BabyBaekBacon
#7
Chapter 22: padan muka diana !!! update soon authornim
chohanlove #8
Chapter 22: padan muka diana... update soon .
chohanlove #9
Chapter 21: wonho dgn myungri ni comel laa . hahahaaha . . apapun , bnci diana . !!!
update soon!!!! sy tunggu tauu .