Paris II

Lets fall in love
Please Subscribe to read the full chapter

Ara pada mulanya mahu tidur selepas Myungri keluar tetapi dia teragak makan aiskrim gelato.

 

"Menyesal pula tak ikut Myungri.Puncalah makanan tadi buat aku rasa lapar sangat ni." Ara merungut sendiri.

 

Ara terus mencapai purse dan cardigannya dan beredar keluar.Handphonenya yang sedang dicharge hanya dibiarkan.Ara berjalan menuju ke lif untuk ketingkat bawah.

 

Sedang sibuk dia membetulkan tali kasutnya yang tertanggal,tiba-tiba seseorang melanggarnya dari belakang menyebabkan dia jatuh tersungkur kehadapan seperti sedang melutut.

"Aduh,sakitlah." Ara memegang lututnya yang terhentak pada lantai.

 

Ara serta merta terus menoleh atas,memandang wajah si pesalah yang telah melanggar dia.Lelaki itu memakai mask dengan hoodie hitam.Ara memandang tepat pada wajahnya.Berharap agar dia membuka masknya dan meminta maaf.

Namun,lelaki itu tanpa segan silu terus menarik tangan Ara.Ara terkejut beruk dengan tindakan lelaki itu.Lelaki itu menariknya hingga ke satu kawasan yang agak sunyi.Dia terus menarik masknya.Ara terkejut beruk lagi.Wonho? Monsta X? Lelaki yang wanted oleh Myungri.

 

"Firstly,im so sorry sebab langgar awak.And sorry sebab tarik tangan awak tiba-tiba.Paparazzi kejar saya tadi.Awak okay? Cedera dekat mana?" Ara tidak lepas dari memandang wajah Wonho yang flawless tanpa makeup.

 

"Its okay.Saya tak cedera." Ara hanya tersenyum.Wonho turut membalas senyuman Ara."Kenapa dia jauh berbeza dengan apa yang Myungri selalu cakap? Dia minta maaf elok-elok,tak ada tengking-tengking plus siap tanya aku okay ke tak?"Ara bermonolog sendiri.Jadi inilah peluang nak buat dia minta maaf apa Myungri.

 

"Boleh saya tanya sesuatu?" Wonho yang mahu beredar terus membatalkan niatnya.Dia memandang Ara.

 

"Awak nak tanya apa? Saya agak busy." 

 

"Give me 5 minutes." Wonho mengangkat keningnya.Keliru dengan perempuan dihadapannya.Risau jugak kalau-kalau dia adalah sasaeng fan yang telah lama jejaki dia atau peminat gila-gila dia.Dari tadi perempuan ini asyik memandang wajah dia.

 

"Awak masih ingat dengan seorang perempuan yang beberapa kali awak langgar dia then awak tengking dia tanpa sebab even sebenarnya salah awak?" Wonho terkejut dengan kata-kata Ara.Siapa dia ni?

 

"Saya tak faham lah dengan awak ni.Awak langgar saya ,awak minta maaf elok-elok tapi dengan dia kenapa awak tak boleh minta maaf elok-elok hah?" Nada suara Ara makin tinggi.Wonho tidak terkata-kata.Dia hanya mampu memandang wajah Ara yang semakin merah.

 

"Saya tak faham apa awak cakap ni? Awak salah orang kot." Wonho sudah berkira-kira mahu terus bla.Ara terus menarik lengannya.

 

"Yah,ajusshi! Saya nak awak minta maaf elok-elok pada dia.Cakap yang awak betul-betul menyesal." Wonho hampir tergelak.Ara mendengus geram lalu dia menarik kolar baju Wonho.Oleh kerana Ara memiliki tubuh yang tinggi jadi dia hampir sama tinggi dengan Wonho,

 

"Kalau saya tumbuk muka awak sekarang,agak-agak malam esok awak boleh tak buat fanmeeting? rasanya makeup tebal pun belum tentu boleh tutup lebam tu.Saya ni tali pinggang hitam taekwondo." Ara tersenyum sinis apabila Wonho mula menunjukkan muka takut.

 

Wonho tahu dia kalah dengan Ara.Tak kisahlah kena ejek takut perempuan ke apa tapi yang penting jangan sentuh muka dia.

 

"Okay fine.Suruh dia jumpa saya dekat lobi pukul 5 petang esok." Wonho menyerah kalah.Tapi lagipun dia memang mahu berjumpa dengan Myungri.Semenjak peristiwa di lif dorm haritu, dia asyik terfikir tentang Myungri.Dia rasa ini peluangnya.

 

"Bagus." Ara menepuk bahu Wonho dan terus beredar.

 

"Gila berani perempuan tu.Tak apa yang penting aku dapat jumpa dengan perempuan tu." Wonho tersenyum sendiri dan berlalu ke biliknya.

 

Ara berjalan menuju keluar hotel.Ara merungut sendiri,sepatutnya sekarang dia tengah makan aiskrim.Pula dia bergaduh dengan Wonho.Nasib baik dia menang dan berjaya membuat sesuatu untuk Myungri.Pasti Myungri bangga dengannya.Sedang dia berjalan menuju ke cafe gelato,langkahnya terhenti apabila melihat seseorang yang amat dikenalinya.

 

"Kogyeol oppa?" Ara mula tersengih hingga ke telinga.Pasti Kogyeol akan terkejut.Dia sendiri belum memberitahu Kogyeol yang dia turut ke Paris.Namun senyumannya mati apabila kelihatan Kogyeol dengan seorang perempuan di sebelahnya.Perempuan itu melilitkan lengannya pada lengan Kogyeol.Nampak mesra.Ara tergamam.Dia salah orang atau salah tengok atau dia sedang tidur dan tengah bermimpi.

Ara tidak berkelip memandang Kogyeol.Mukanya mula panas dan air matanya perlahan mengalir.

"How can he do this to me?" Air matanya semakin deras mengalir.Dia tidak kira,dia perlu ajar perempuan itu.

 

Ara berjalan menuju kearah mereka berdua.Kogyeol terkejut dengan kehadiran Ara yang tiba-tiba.Ara tidak berkelip memandang Kogyeol.Kogyeol hanya tergamam

"Oppa! Apa awak buat ni?" Kogyeol terdiam seribu bahasa.Dia sendiri buntu.

"Saya tanya apa awak buat ni?!" Ara mula meninggikan suara.Kogyeol masih diam.

 

"Excuse me girl.Fan tidak dibenarkan ganggu privacy idol macam ni.Tolong beredar." Perempuan yang berada disisi Kogyeol mula tidak senang melihat tindakan Ara.

 

Ara makin berang.Dia terus menarik tangan perempuan itu yang dililitkan pada lengan Kogyeol dan satu tamparan hinggap di pipinya .Perempuan itu terkejut.Ara berasa puas dapat lepaskan rasa marahnya.

 

"Yah! Apa masalah kau hah?! " Perempuan itu menolak Ara sehingga Ara jatuh terduduk di tanah.Kogyeol terkejut dengan tindakan Mijoo menolak Ara.

 

Ara bangun dan mahu membalas semula namun Kogyeol terus menarik lengannya dan dibawa ke tempat lain.Mijoo mendengus geram.

"Kogyeol shi!!" 

 

Mereka berdua berhenti di sebuah tempat yang sunyi dari orang awam.Ara terus merentap tangannya dari genggaman Kogyeol.Satu tamparan hinggap di pipi Kogyeol.Air matanya semakin deras mengalir.

 

"Apa awak cuba buat ni hah? How can awak mainkan saya macam ni? Awak ingat saya ni apa? Mainan?!" tengking Ara.

 

"Ara, saya.. tak bukan ini yang awak sangka.Saya cuma.." Ara memukul dada Kogyeol.

 

"Apa maksud awak ini bukan yang saya sangka? Saya tengok depan mata saya awak dengan perempuan tu.Jadi ni lah balasan saya terima jadi girlfriend awak? Saya jadi girlfriend awak semalam Kogyeol shi! Dan hari ini hati saya hancur berkecai." Kogyeol menahan tangan Ara dari memukulnya.Dia terus mendakap Ara.Ara meronta-ronta mahu dilepaskan.

 

"Lepaslah! Aku benci kau." Ara menolak Kogyeol jauh darinya.Ara menanggalkan cincin silver yang masih dijari manisnya.Cincin itu dicampak pada muka Kogyeol.Ara terus berlari meninggalkan Kogyeol.Kogyeol mengambil cincin pemberiannya pada Ara di tanah.Kogyeol tak mampu lakukan apa-apa.Dia yang salah.Semua salah dia.

"Ara shi,maafkan saya." Air matanya perlahan mengalir.Sakit hatinya melihat perempuan yang dicintainya terluka sebegitu.

 

 

Ara tidak berhenti menangis.Dia terus berjalan-berjalan hingga tak sedar dia sudah tiba di sebuah taman di tengah bandar.Di dalam kepalanya asyik terfikir tentang Kogyeol.Ya,dia sudah gila kerana Kogyeol.

 

Sedang dia berjalan,seseorang memanggilnya.

 

"Myungri, apa aku patut buat ni? " Tangisan Ara makin kuat kedengaran.Myungri cuba menenangkannya.Dia tak patut tanya apa-apa pada Ara.Ara perlu bertenang terlebih dahulu.

 

Myungri membantu memapah Ara balik ke hotel.Myungsoo hanya mengekori mereka berdua dari belakang.Dia berhasrat mahu memberitahu Jungkook tentang keadaan Ara.

 

Kogyeol mundar-mandir di dalam biliknya.Kepalanya serabut memikirkan Ara.

"Kau dah kenapa? Macam banyak sangat masalah? " tegur Jinhoo yang rimas dengan Kogyeol.Sekejap baring,sekejap berdiri lepastu mengeluh sendiri.

 

"Hyung, aku serabut lah." Air matanya mula mengalir perlahan.Jinhoo terkejut melihat Kogyeol yang tiba-tiba menangis.Dia terus bangun mendapatkan Kogyeol.

 

"Hyung..." Kogyeol menangis dibahu Jinhoo.Dia tak tahu mengapa berat mulutnya hendak cakap tentang Ara.

 

"Ara mana?" Jungkook terus menerjah masuk ke dalam bilik Ara dan Myungri dengan terburu-buru.Myungri memarahinya menyuruhnya memperlahankan suara.

 

"Oppa, senyap sikit.Ara tengah tidur." Jungkook meminta maaf dengan bahasa isyarat.Jungkook menghampiri katil Ara.Ditatap wajah Ara yang masih kemerah-merahan.Nampak jelas matanya lebam.

 

"My

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
Kim_Suhyun #2
Chapter 32: Aigoo-yahh! kesian Myungri kena hadap manusia jahat macam Yeri tu. keep updateee~ i want to know the endinggg~~!
nadeiyla41
#3
Chapter 31: Don't believe Yeri...
Trust your boyfriend..
nadeiyla41
#4
Chapter 26: Enemy turns into lover!!
So sweet!
Minniemyungie #5
Chapter 22: Update <3
Swaaaggggg_love #6
Chapter 22: Eeiiii kejamnya Diana ni. Tak malu dh lah duduk rumah org lps tuh nak cri pasal pulak! Updateee ^^
BabyBaekBacon
#7
Chapter 22: padan muka diana !!! update soon authornim
chohanlove #8
Chapter 22: padan muka diana... update soon .
chohanlove #9
Chapter 21: wonho dgn myungri ni comel laa . hahahaaha . . apapun , bnci diana . !!!
update soon!!!! sy tunggu tauu .