Surperiseeee!

Lets fall in love
Please Subscribe to read the full chapter

Myungri dan Ara bersiar-siar disepanjang sungai Han dengan menunggang basikal. Rasanya sudah lama mereka tidak ke situ. Ara melihat Myungri tersenyum gembira. 

'Sorry Myungri sebab terpaksa tipu kau hari nih. aku tak ada niat pun nak buat kau sedih,' desis hati Ara. 

"Ara! Jom pergi sana. ada steambot lahh. Aku laparrr," rungut Myungri.

"Jom... kesian kau kelaparan," Ara mengenakan Myungri.

"Aku merajuk balik kang." ugut Myungri.

"Okay-okayyy. Jom aku belanja," ajak Ara.

"Asssaaaaa!" 

'Walaupun kau tak ingat birthday aku, tapi aku happy giler sebab kau spend time dengan aku harini Ara. Aku sayang kau!' desis hati Myungri dengan gembira.

 

Myungri dan Ara berbasikal menuju ke deretan food truck yang menjual steambot. Setelah memilih steambot yang ingin di makan, mereka berdua duduk di meja makan yang disediakan.

Beberapa minit selepas itu, makanan mereka sampai. Myungri makan dengan penuh selera. Ara hanya memerhatikan Myungri. 

"yah, makan lah. aku tak habis kot sorang. makan lah sekali." pelawa Myungri.

"Tak apa lah. makan je. aku dah kenyang," ujar Ara sambil melihat jam tangannya. Sudah pukul 7.50!

 

Ara menghantar mesej kepada Myungsoo untuk memulakan plan. Myungri masih lagi menyuap makanannya masuk ke dalam mulut. 

Tiba-tiba telefon Myungri berbunyi. Myungri terus mengeluarkan phonenya dari kocek seluarnya. Apabila dia melihat panggilan dari Myungsoo, lantas dia tersenyum gembira.

"Oppa! ada apa call Myungri ni??" soal Myungri dengan riang.

"Myungriiii dekat mana nihhh?? Boleh tolong jemput oppa dekat Hotel Plaza Seoul?"

"Hmm Myungri dekat Sungai Han ni dengan Ara. Kenapa pulak kena jemput oppa dekat sana? kenapa suara oppa lemah je nih?Myungri naik dengan Ara nih."

"Oppa baru lepas pitam masa buat persembahan tadi. Oppa tak larat nak drive sendiri. Myungri datang sini eh? Tak apa biar oppa cakap dengan Ara. Pass phone ni dekat Ara sekejap." Myungri terus pass phone dia dekat Ara.

Ara menjawab panggilan Myungsoo dan mengiyakan saja semua. Kemudian, Ara memberi balik phonenya kepada Myungri.

"Jom" Ajak Ara yang dah bangun dari kerusi.

"Wait-wait, aku nak habiskan dulu makanan aku nih dulu. kau pergilah bayar dulu." Ara terus pergi ke kaunter pembayaran untuk bayar makanan mereka sementara Myungri menghabiskan makanan dia.

 

Setelah selesai, mereka memulangkan balik basikal yang mereka sewa dan terus bergegas ke tempat parking kereta. Myungri berjalan dengan perlahan dek kekenyangan.

"Cepatlah Myungri oiiii." laung Ara. Myungri mempercepatkan langkahnya. Ara terus menekan punat alarm kereta. Ara dan Myungri terus masuk ke dalam kereta.

Ara terus memandu ke jalan utama dan menuju ke destinasi yang ingin dituju.

"Oppa aku cakap apa tadi dengan kau? macam serius je?" soal Myungri.

"Huh? Tak oppa kau cakap suruh kita pergi ke ballroom dalam hotel tuh. Oppa kau dekat belakang stage. Tak larat nak jalan katanya. hmm mana taknya oppa kau tak cukup rest tuh sampai pitam. aku pun risaukan oppa aku jugak nih," ujar Ara.

"Hmmm tiba-tiba aku teringatkan pasal Wonho pengsan hari itu. Aku harap oppa aku tak apa-apa lahh."

"Oppa kau okay jelah. jangan la risau sangat okay?" Ara memberi semangat untuk Myungri.

"Huhhh hmmm okayyy," keluh Myungri

 

Keadaan di dalam Ballroom agak terkawal sehinggalah group Up10tion masuk. Group Seventeen yang nampak group Up10tion masuk terus menerjah ke arah mereka tanpa menghiraukan sunbae-sunbae mereka. 

Kedua-dua group tuh berborak dengan kuat sampai tak hingat dunia. Tak lama selepas itu group Monsta X masuk, Jooheon dah menjerit nama Hoshi dahulu.

"Yo Hoshiiiii," jerit Jooheon. Hoshi yang tengah berborak dengan Sunyeol terus menoleh apabila namanya dipanggil.

"Yo Jooheonnnn, sini lah borak dengan diaorang." ajak Hoshi dan Jooheon pun menyertai mereka. Ketiga-tiga group berkumpul ditengah-tengah laluan dan membuat group sendiri. 

Wei pula memanggil Kihyun untuk menyertai mereka dengan DK, Mingyu dan yang lain.

Minhyuk pula dah tergelak-gelak dengan Kuhn, Bitto and ahli group Seventeen yang lain.

Cuma Shownu, Jinhoo dan Seungcheol duduk satu meja memerhatikan gelagat member-member mereka sambil menggeleng-gelengkan kepala mereka. 

"Hei pening kepala aku dengan perangai 6 orang member nih," luah Shownu.

"Kau okay hyung. aku ni lagi nak handle 9 orang. naik gila dah," luah Jinhoo pula. 

"Hahaha aku nih memang menangis jelah tengok diorang. mana taknya 12 orang nak kena handle. Dengan bisingnya, dengan tak reti nak bangun pagi. pening kepala aku hari-hari," luah Seungcheol dengan suara sedih.

"Apalah nasib kita kan kena handle member yang perangai mengalahkan budak-budak nih," ujar Shownu sambil disokong oleh Jinhoo dan Seungcheol.

 

"~~ testing mic check 1,2,3 ~~~ testing mic check 1,2,3~~" Myungsoo mencuba mikrofon untuk mendengar bunyi nya supaya jelas.

"Diminta tiga group yang sedang asyik berborak kat tengah-tengah laluan nih kembali ke meja masing-masing ye. Majlis akan dimulakan sebentar lagi, macam tak pernah jumpa je korang nih eh?" sindir Myungsoo.

Ketiga-tiga group memandang ke arah pentas dengan muka tersengih. Baru mereka perasan yang sunbae-sunbae sedang memerhatikan mereka.

"Sekejap lagi birthday girl akan sampai jadi pihak kami akan memadamkan semua lampu kecuali lampu diatas stage . Jadi sila duduk ditempat anda masing-masing ye bersama dengan birthday popper masing-masing. Apabila birthday girl masuk, saya akan berpura-pura pengsan dan selepas itu lampu akan ditutup. Jadi sila alert ye dan jangan lupa silent phone anda ye." Myungsoo menerangkan atur cara pada hari ini.

Sungjong ditugaskan untuk membawa Myungri masuk ke pentas melalui pintu belakang manakala Jin untuk bahagian belon dan Jeonghan bahagian suis lampu. 

Tiba-tiba, Myungsoo mendapat satu mesej dari Ara.

"Oppa, Ara dengan Myungri dah sampai. boleh siap sedia dah."

Lantas Myungsoo terus arahkan semua yang bertugas dengan tugas masing-masing. Lampu didalam ballroom dimatikan semuanya. 

 

Ara dan Myungri telah sampai didepan hotel Plaza Seoul. Myungri terus keluar dan menunggu Ara menyerahkan kunci kepada jockey. Selepas beberapa minit, baru Ara muncul.

"Dah jom. lama sangat kau parking kereta" Ara menarik tangan Myungri. 

"Mana tak lamanya. Jockey tuh boleh tidur pulak. Aku kejut banyak kali tak bangun last-last aku renjis air kat muka dia. Nasib baik bangun. kalau tak memang aku jirus dengan air. hahaha," gelak Ara.

"Hahahaha kau ni kesian dekat Jockey tuh. maybe dia penat sebab tuh lah dia tidur. Tak baik la kau nih," Ara menepuk bahu Myungri.

"Eleh macam lah dia tuh baik sangat," Myungri menjengil matanya ke arah Ara. Ara tergelak melihat mimik muka Myungri yang seperti orang nak naik angin.

Akhirnya mereka berdua berjalan menuju ke lif. Ara menekan butang 4 dan lif naik ke tingkat 4. Ara keluar dahulu untuk melihat keadaan yang seperti yang dirancangkan.

"Dah jom Myungri. Oppa kau suruh ikut pintu belakang Ballroom nih. Pintu depan dah kunci sebab kita tak ada in

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
Kim_Suhyun #2
Chapter 32: Aigoo-yahh! kesian Myungri kena hadap manusia jahat macam Yeri tu. keep updateee~ i want to know the endinggg~~!
nadeiyla41
#3
Chapter 31: Don't believe Yeri...
Trust your boyfriend..
nadeiyla41
#4
Chapter 26: Enemy turns into lover!!
So sweet!
Minniemyungie #5
Chapter 22: Update <3
Swaaaggggg_love #6
Chapter 22: Eeiiii kejamnya Diana ni. Tak malu dh lah duduk rumah org lps tuh nak cri pasal pulak! Updateee ^^
BabyBaekBacon
#7
Chapter 22: padan muka diana !!! update soon authornim
chohanlove #8
Chapter 22: padan muka diana... update soon .
chohanlove #9
Chapter 21: wonho dgn myungri ni comel laa . hahahaaha . . apapun , bnci diana . !!!
update soon!!!! sy tunggu tauu .