20 Minit

Puan Facebook
Please Subscribe to read the full chapter

20 minit selepas update...

 

05 Disember 14'

Cuba renung-renungkan: apakah bezanya menjalani rutin yang sama setiap hari dengan konsep kitar semula?

Namun...

...biarpun konsep itu disamaertikan, perkara yang berlalu akan tetap digelar sejarah—kerana masa tidak berundur. Ia tidak mengasihi waktu yang telah lepas apatah lagi miliki perasaan malah emosi yang melemahkan.

***

"Good morning!" Seruku sekuat hati apabila penggera telefon bimbit mulai memainkan lagu kegemaranku, iaitu 'Mirai-e'.

Seseorang pernah berkata: Hargai masa sama seperti kita mencintai diri sendiri. Kata-kata azimat itu sebenarnya dekat sekali dengan realiti, dan aku bertekad untuk mengamalkan ia sampai bila-bila, sehingga dia kembali. 

"Ahh, indahnya dunia ini!" Sambil menjentik buih-buih yang terbentuk di atas permukaan air, tanganku yang sebelah pula berehat di sisi tub mandi. "Aman damai," lalu, aku merapatkan mata dan membenamkan muka di dalam air. 

This is how I starts my day.

Telah masuk bulan ketiga aku tinggal dalam apartment yang sederhana besar ni. Walaupun dibeli melalui pinjaman bank, tetapi aku sanggup. Ianya seratus kali lebih baik daripada terus-menerus mengharapkan bantuan papa dan mama. Sudah tentu mereka mampu mendapatkan tempat yang berkali ganda lebih mewah daripada ini namun aku bertekad, no more parent's money – aku nak berdikari pada masa yang sama, menikmati kebebasan yang aku idam-idamkan selama ini.

Keluar saja dari bilik mandi, aku terdengar bermacam-macam deringan dari dalam bilik tidur. Kening kiriku terjongket ke atas. "Emergency ke?" Fikirku. Tanpa berlengah, aku terus berlari menuju ke bilik; entah-entah panggilan kecemasan dari hospital. Dahlah aku kerja shift malam semalam, harap bukanlah masalah yang besar.

Disirami perasaan gusar, tanganku pantas mencapai handphone di meja tepi katil. Fuh-yoh! 18 miss call?

Aku tergaman sendirian. "Mama? dan...abang Lay? Apsal dorang miss call ni?" Sedang aku berteka-teki di dalam hati, tiba-tiba aku perasan akan notifications facebook yang tertera di atas smartphone miliku itu.

Bagai nak terkeluar bebola mata ini apabila ternampak status facebook aku 20 minit lepas bukan sahaja mendapat habuan "like" yang melimpah-limpah, malah komennya...

"Minaaa! Kau nak kawen dah? Tahniah2! Dgn sape tue?"

"......ni troll ke ape?"

"Apesal status ko single...tetibe nk bergelar puan pula?"

"Insyaallah, kalau sempat abang Kai datang rumah. Tahniah ye dik."

"SELAMAT PENGANTIN BAHARU!"

"Alah...baru nak berkenalan...kawen plak d

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
twenty-six
21/07: Completed!!! Yayyy

Comments

You must be logged in to comment
miss_almond #1
Chapter 23: BEST !!!!!!!!!!
taeliaa
#2
okok i come back to let you know something, lepas baca cerita ni kan i cant look at hanbin and bobby the same way anymore xD bila nampak diorang je mesti "oh ni yg kejam tu" "oh ni yg curang tu" so this story is such a big impact to me xD
Didie_BTS #3
Chapter 23: ade sequel!!!!!! hurk!!! nk nk!!!!
Sehunie237
#4
Chapter 23: OK.firstly this ff is very jjang.But,ade cara penyampaian author yg buat saya jadi gile bela!! So maybe author boleh terangkan saya chapter yg last skali ni n it was a really sweet ending.fighting
hyemipark
#5
Chapter 23: Ai dh x sabo ni >< setiap hari tertunggu2 ceh
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!
Didie_BTS #6
Chapter 22: so sweett authornim!!!!!! boleh bayang lahhhhh!!!! arghhhh!!!! keep fighting authornim!! citer ni daebakk!! saya harap authornim boleh buat banyak lagi fanfic yg menarik!!
Mrs_Sacak #7
Chapter 22: EH UH PARENTS MINA CAMNE URM OK IM CRYING RIGHT NOW. UH................. (( SPEECHLESS )) KENAPA...SWEET SNGT NI AKO MALANG KO SI BAYUNG (( hah? )) NGGGG THANKYOUUUU AUTHORR SRIOUSLY NI SWEET GILA SAMPAI SAYA GUNA CAPSNAADFGHJKL

maaflah. over-feeling xD TYYYTT
TAK SABAR TUNGGGU SAMBUNGANNNN . KEEP ME UPDATED ;D
hyemipark
#8
Chapter 22: Ooooyemmjiiii why this ff so coo. I like it so so so muchhh
Uishh x sabo nk tunggu kesinambungan
Kyaaa can't waitt ><
FIGHTING!!!!
Emmy_Kpopers
#9
Chapter 22: uwaaaaaaaa whaaattttt haaapppppeeeennnn... curious nyaaaa T.T
Happy ending. I like!
SJblueBB
#10
Chapter 22: Aiyaaaa.... chincha daebak!!!!!!!!! Hahahaha I like it!!!!