•♦..18..♦•

Cinta Monyet
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

 

 

 

Termasuk hari ni, sudah seminggu Baekhyun berada di sini. Hubungan kami semakin lama semakin baik. Dia masih seperti biasa, menyakat dan mengusik aku dengan perangai monyetnya. Byunghun pula menyangka kami sedang bercinta. Dia selalu cuba memberi ruang untuk Baekhyun berdua-duaan dengan aku.

 

Pada malam hari, Baekhyun selalu menyelinap masuk ke dalam bilik aku. Siapa tak kenal dengan Baekhyun kan? Kalau sehari tak jadi byuntae memang tak sah. Aku dah tak larat nak larang dia. Sejak bila Baekhyun dengar cakap orang kan? Aku harap sangat perkara ni tak kantoi kat Byunghun.

 

 

" Kyeong, apa pendapat kau kalau kita balik U awal sikit? Lagipun kita ada exam lepas habis cuti ni "

 

" Alaa, buat apa balik awal-awal " kata Baekhyun sambil memandang aku. Aku mengembangkan lubang hidung ke arah Baekhyun. Baekhyun ketawa.

 

" Yah, yang kau ketawa tu kenapa? "

 

" Lubang hidung Yoobi besar "

 

Kurang sesame seed punya monyet!!!

 

" Apa kau ni? " Tanya Byunghun lalu memandang ke arah aku yang sedang menahan malu. Jaga kau Baekhyun. Kalau kau masuk bilik aku malam ni, aku sodok lubang hidung kau dengan pengepam jamban. Kau tunggu la.

 

" Malu dia. Tak baik la  kau ni " tegur Byunghun yang baik hati itu. Duhai nampyeon, tolong la jadi baik macam dia. Contohilah dia demi wifeu mu ini.

 

 

" Aku gurau je. Kan Bibi? " Baekhyun mengangkat kening ke arahku dengan penuh main-main. Aku tak tak tahu macam mana dia boleh dapat idea nak panggil aku Bibi. Memalukan betul nama tu.

 

" Bibi? Kau panggil dia Bibi? Comel " komen Byunhun. Pfftt, comel la sangat. Macam nama anak kambing. Aku sekali lagi mengembangkan hidung ke arah Baekhyun tetapi nasib aku kurang baik kali ini kerana Byunghun turut memandang ke arah aku. Alamak!

 

 

 Kedua-dua jejaka itu mentertawakan aku. Kurang MSG punya orang!

 

 

" Aku serious ni Kyeong. Kau okay tak? "

 

" Aku okay je. Kau nak balik bila? "

 

" Rabu depan. "

 

" Set. "

 

 

 

 

 

 

Rabu.

 

Aku agak sedih sebab Baekhyun dah nak pergi. Jujur aku katakan aku belum puas dengan kerenahnya yang mengada-ngada. Tapi aku kena terima sebab dia perlu balik demi pengajiannya. Ini untuk masa depan kami bersama. Cehh, ayat tak boleh blah.

 

 

" Kau jaga diri. Jangan larikan diri lagi and yang paling penting call aku tiap hari. Faham tak? "

 

 

" Faham. Kau jaga diri jugak, jangan menggatal dengan perempuan lain dan yang paling penting angkat setiap kali aku call " balasku.  

 

" Baik Puan! I love you Puan! "

 

" Love you too, monyet "  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beberapa tahun berlalu. Baekhyun akhirnya menjadi seorang engineer seperti yang diinginkan oleh abeonim. Dia sangat kuat bekerja sehinggakan aku tertanya-tanya sama ada aku adalah isterinya atau rakan sekerjanya adalah isterinya. Dia telah membelikan sebuah rumah mewah untuk kami tinggal bersama. Aku sudah lama tidak bekerja di rumah Byunghun kerana Baekhyun tidak membenarkan aku untuk bekerja.

 

 

Kesihatan aku agak terjejas sejak akhir-akhir ini. Baekhyun pula tiada untuk menemani aku. Aku sering ditinggalkan sendirian di rumah bersama Potato. Potato adalah kucing parsi yang dibelikan oleh Baekhyun pada hari jadinya yang ke 21.

 

" Baek, kau b

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
Mintak maaf sangat - sangat sebab dah bagi harapan palsu :") Lily akan unhide balik semua chapters. Sorryyyy. Tiba tiba rasa sayang nak tulis balik walaupun betapa cheesy and cringy cite ni ahahahaha

Comments

You must be logged in to comment
Markielee #1
Gigih aku cari cite ni balik walaupun tak ingat tajuk. Dulu baca nk time darjah 6 do sekarang dah 21 😭
blackdress_
#2
Cerita ni legend sia.
SeHuNYeHeT94
#3
Chapter 49: Lamanya tak bukak fanfic punya akaun nasib ingat lagi cara nak login... Yes finally lily dah bukak balik story fanfic nie rindu nak baca balik.... Nak bercheesy sikit
kimchinana #4
Come back here after reading Seoulmate
chanelangel #5
Congrats in the feature!
Joha_Exo12 #6
Chapter 1: rindu baekubi~T.T
erasyazana_kookie
#7
Chapter 1: Author~~bila bole baca lagi ff ni... Rindunya nk bca skli lagi ><
KimFaSooBaek
#8
Chapter 1: Haha owh my god gilalah dua org ni....wah seronoknya skrg dpt baca drpd mula seiring dgn writer...