•♦..14..♦•

Cinta Monyet
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

" Yah Joohee!! " Aku menampar kuat tangannya yang memegang botol racun itu. Dia jatuh terduduk lalu menangis. Nasib baiklah aku terfikir untuk mencarinya di sini, di belakang blok yang jarang digunakan ini. Botol racun itu yang terjatuh ke atas lantai berderai kepada pecahan-pecahan kecil.

 

 

" Kenapa kau bodoh sangat?! " Aku menjerkahnya. Dia betul-betul menguji kesabaran aku. Perlu ke dia bunuh diri setiap kali dia ada masalah? Tangisan Johee semakin kuat kedengaran.

 

" Aku tengah cakap dengan kau ni bodoh! Kau jangan sampai aku hilang sabar " aku membaling telefonku ke arahnya. Kalau ikutkan hati aku hempuk je kepala dia ni kat dinding. Aku susah-susah nak selamatkan nyawa dia, dia senang-senang je nak sia-siakan usaha aku.

 

Kalau aku biar je dia ni mati, senang hidup aku. Aku takkan ada masalah dengan Yoobi, aku takkan perlu uruskan hal yang tiada kaitan dengan aku. Tapi aku tak buat macam tu. Sebab apa? Sebab aku ni manusia. Aku ada hati dan perasaan.

 

Kepala Johee menunduk memandang lantai dengan badan yang terhenjut-henjut menahan tangis. Aku merengus geram lalu menarik nafas dalam-dalam. Aku melutut di hadapannya lalu mengangkat mukanya untuk memandangku. Mukanya basah dengan air mata.

 

" Joohee,bagitau oppa. Apa lagi masalah Johee ni? " Aku cuba melembutkan suaraku. Aku arif benar dengan perangainya. Dia takkan bersuara selagi aku tidak berlembut dengannya.

 

" Appa nak ceraikan omma "

 

Aku mengutuk appanya di dalam hati. Bila agaknya orang tua tu nak mampus? Anak dia asyik stress sebab perangai dia.

 

" Nak cerai tapi belum cerai kan? "

 

Joohee mengangguk. Aku menolak rambut yang menutupi mukanya.

 

" Selagi dorang tak cerai, Joohee boleh buat appa Joohee ubah keputusan dia tu " aku cuba membuat dia berfikiran positif.  

 

" Tapi oppa- "

 

 

" Joohee cuba dulu. Masih belum terlambat. Percaya la apa yang oppa cakap ni " aku meyakinkannya.

 

 

" Oppa, gomawo. Oppa selalu ada untuk Joohee. Oppa janji jangan tinggal Joohee. Kalau oppa tak ada Joohee tak boleh hidup " Joohee menyembamkan mukanya di dadaku. Aku hanya mengangguk.

 

" Joohee janji jangan buat kerja bodoh ni lagi "

 

" Joohee janji "

 

 

 

" Hyung, ni la kawan yang aku cerita tu " Byunghun menunjukkan ke arahku. Aku menunduk hormat ke arah abang dan kakak iparnya. Bagasi aku masukkan ke dalam bonet kereta.

 

" Jom la gerak, hyung ada kerja sikit petang karang " kata abang Byunghun.

 

 

Kami pun bertolak ke rumahnya yang terletak di kawasan perumahan elit. Orang kaya dia ni. Rumah besar, kereta besar.

 

 

 

" Noona, Byeong baru perasan. Mana Byungchan? " Tanya Byunghun ketika kami sedang memasukkan bagasi kami ke dalam bilik yang aku agak sebagai bilik Byunghun. Walaupun cuti hanya untuk dua minggu, kami membawa barang seperti n

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
Mintak maaf sangat - sangat sebab dah bagi harapan palsu :") Lily akan unhide balik semua chapters. Sorryyyy. Tiba tiba rasa sayang nak tulis balik walaupun betapa cheesy and cringy cite ni ahahahaha

Comments

You must be logged in to comment
Markielee #1
Gigih aku cari cite ni balik walaupun tak ingat tajuk. Dulu baca nk time darjah 6 do sekarang dah 21 😭
blackdress_
#2
Cerita ni legend sia.
SeHuNYeHeT94
#3
Chapter 49: Lamanya tak bukak fanfic punya akaun nasib ingat lagi cara nak login... Yes finally lily dah bukak balik story fanfic nie rindu nak baca balik.... Nak bercheesy sikit
kimchinana #4
Come back here after reading Seoulmate
chanelangel #5
Congrats in the feature!
Joha_Exo12 #6
Chapter 1: rindu baekubi~T.T
erasyazana_kookie
#7
Chapter 1: Author~~bila bole baca lagi ff ni... Rindunya nk bca skli lagi ><
KimFaSooBaek
#8
Chapter 1: Haha owh my god gilalah dua org ni....wah seronoknya skrg dpt baca drpd mula seiring dgn writer...