•♦..07..♦•

Cinta Monyet
Please Subscribe to read the full chapter

" Siapa class rep? " Tanya lab instructor yang bernama Miss Moon itu. Aku dan kawan-kawan sekumpulanku sedang berada di dalam makmal biologi 2.

 

" Park Chanyeol " kata Minah, menudingkan jarinya ke arah Chanyeol. Chanyeol tersengih menampakkan barisan giginya yang cantik. Kami sebulat suara memilih Chanyeol sebagai class representative kerana dia seorang yang peramah dan senang berurusan dengan orang.

 

 

" Okay. Kamu semua nampak matured dan pandai. Ada yang dah kahwin ke? " Tanya Miss Moon sambil tersenyum mesra. Aku menjeling ke arah Baekhyun yang duduk di meja depan bahagian kanan manakala aku pula di meja paling belakang sebelah kiri. Baekhyun sedang menongkat dagu sambil menumpukan perhatian. Comel!

 

" Ada. Saya kahwin dengan Miranda Ker " Sehun ketawa galak, mengundang ketawa rakan-rakan yang lain. Baekhyun menyentuh hujung hidungnya dengan jari telunjuk.

 

" Miss, Baekhyun korek hidung! " Adu Chen. Sekali lagi makmal itu dipenuhi dengan gelak ketawa. Baekhyun menumbuk bahu sahabatnya itu beberapa kali.

 

" Tak baik kamu kenakan dia. Okay, sekarang semua serius dalam kiraan tiga. Satu dua tiga! " Kami terus mendiamkan diri. Jari-jemari Baekhyun yang mencubit pinggang Chen menyebabkan kami yang duduk di belakang terpaksa menahan ketawa.

 

" Chanyeol- "

 

" Iya sayang? " Pantas Chanyeol menjawab menyebabkan semua ketawa sekali lagi. Miss Moon tersenyum atas kenakalan Chanyeol.

 

" Park Chanyeol, jangan naughty-naughty sangat. Saya nak awak bahagikan kelas ni kepada 8 kumpulan kecil, satu kumpulan empat orang. Do it now " arah Miss Moon. Chanyeol membuat tabik hormat lalu bergerak ke depan untuk menjalankan tugasnya.

 

Miss Moon membuka failnya lalu membaca sesuatu. " Aku nak bahagi macam mana ni? " Tanya Chanyeol. Beberapa orang mula memberikan pelbagai cadangan kepada Chanyeol.

 

 

" Okay, okay. Aku akan bahagi secara random so pandai-pandai korang la kalau dapat siapa pun dalam group korang. " Chanyeol mula meneliti senarai nama pada tangannya.

 

 

 Baekhyun mula membuat muka buruknya. Kami ditempatkan dalam group yang sama bersama Kai dan Krystal.

 

" Waa, group kita paling mengarut dalam kelas ni " Baekhyun membuat muka teruja dengan cara yang menyakitkan hati orang yang memandang.

 

" Memang. Sebab ada kau " kata Kai ringkas.

 

" Terima kasih atas pujian tu " balas Baekhyun. Krystal di sebelah hanya mendiamkan diri.

 

" Kita akan buat experiment pertama hari ni so kamu semua boleh bahagikan tugas dan pergi ambil radas dan bahan " arah Miss Moon. Semua orang mula bergerak ke rak radas kecuali group aku.

 

" So? Kita tunggu apa? " Tanyaku kerana ketiga-tiga mereka masih tercegat di meja makmal itu.

 

<
Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
Mintak maaf sangat - sangat sebab dah bagi harapan palsu :") Lily akan unhide balik semua chapters. Sorryyyy. Tiba tiba rasa sayang nak tulis balik walaupun betapa cheesy and cringy cite ni ahahahaha

Comments

You must be logged in to comment
Markielee #1
Gigih aku cari cite ni balik walaupun tak ingat tajuk. Dulu baca nk time darjah 6 do sekarang dah 21 😭
blackdress_
#2
Cerita ni legend sia.
SeHuNYeHeT94
#3
Chapter 49: Lamanya tak bukak fanfic punya akaun nasib ingat lagi cara nak login... Yes finally lily dah bukak balik story fanfic nie rindu nak baca balik.... Nak bercheesy sikit
kimchinana #4
Come back here after reading Seoulmate
chanelangel #5
Congrats in the feature!
Joha_Exo12 #6
Chapter 1: rindu baekubi~T.T
erasyazana_kookie
#7
Chapter 1: Author~~bila bole baca lagi ff ni... Rindunya nk bca skli lagi ><
KimFaSooBaek
#8
Chapter 1: Haha owh my god gilalah dua org ni....wah seronoknya skrg dpt baca drpd mula seiring dgn writer...