•♦..11..♦•

Cinta Monyet
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

" Saya bagi awak tempoh dua hari untuk keluar daripada kolej. Duit biasiswa akan ditarik balik. "

 

Kata-kata pegawai itu tadi terngiang-ngiang di telingaku. Dua hari? Ke mana aku nak pergi? Rumah Baekhyun? Lupakan. Aku secara tak rasminya dah putuskan hubungan aku dengan Baekhyun so aku secara tak rasminya juga aku dah tak ada apa-apa hubungan dengan keluarga Byun.

 

 

Rumah omma?

 

 

Ya, rumah omma. Itu satu-satunya tempat yang boleh aku pergi. Kalau setakat untuk beli tiket bas untuk pulang ke rumah, aku rasa duit yang aku ada lebih daripada mencukupi. Itupun duit yang Baekbom bagi sebagai duit belanja ketika dia menghantarku dan Baekhyun ke sini.

 

 

" Yoobi-ah "

 

 

Kai datang menghampiriku yang sedang termenung di sebuah bangku kayu di luar bangunan fakulti. Dia mengambil tempat di sebelahku. Dia diam untuk beberapa ketika sebelum mula bersuara.

 

 

" Macam mana tadi? "

 

 

" Macam tu la. Saya kena keluar selewat-lewatnya lusa. "

 

 

" Awak memang tak nak bagitau Baekhyun ke? " Tanya Kai, meneliti wajahku. Aku menggeleng. Baekhyun tak perlu tahu apa-apa. Untuk apa dia tahu sedangkan dia memang tak ambil berat tentang aku? Walaupun dia tak sayang aku sekalipun, aku ni wifeu dia so dia bertanggungjawab ke atas aku.

 

 

" Kau selalu cuba tolong aku. Terima kasih sangat. Kau memang kawan yang baik. Aku sayang kau, Baekhyun " aku memberi ciuman pantas pada bibirnya.

 

Dengan keadaan yang samar-samar itu, Baekhyun menekup wajahku dengan kedua-dua belah tangannya.

 

" Sama "

 

 

 

 

Dia penipu! Aku benci dia sampai bila-bila!

 

 

" Awak pasti awak tak nak bagitau dia? Apa sebenarnya masalah awak dengan dia? " Mungkin Kai pelik dengan hubungan aku dengan Baekhyun. Kami suami isteri tetapi hampir tiap hari bertekak di dalam kelas. Aku rasa Kai  tak perlu tahu apa-apa tentang hubungan kami. Kami dah tak ada apa-apa so tak perlu aku sebut tentang Baekhyun lagi. Aku pun dah tak ada hati untuk bercakap tentang dia.

 

 

 

" Tadi budak kelas kita tak tanya pasal saya ke? " Aku cuba menukar topik perbualan. Lagipun aku memang ingin tahu kalau-kalau mereka ada bertanyakan tentang aku. Kai perasan yang aku cuba menukar topik tetapi dia hanya turutkan saja.

 

 

 

" Ada. Budak-budak sekolah awak, lebih-lebih lagi Chen. Lepas tu dia terus call someone. Lecturer pun ada tanya tapi saya jawab tak tahu "

 

 

Chen call someone? Tak perlu bagitau, aku dah tahu siapa someone tu. Kenapa Baekhyun masih nak sibuk hal aku? Boleh tak dia hilang terus daripada hidup aku?

 

 

 

" Kai, awak janji dengan saya tau "

 

 

" Apa? Janji pasal semalam tu ke? "

 

Aku mengangguk. Walaupun aku baru kenal Kai, dia seorang yang boleh dipercayai. Aku sangat berterima kasih kerana dia tidak menceritakan tentang perkahwinanku kepada orang lain walaupun dia tahu sejak mula lagi. Aku sangat bersyukur.

 

 

" Lagi satu, awak jangan sesekali bagi nombor saya pada budak-budak kelas kita. Tolong sangat-sangat " aku tidak mahu nombor telefonku sampai ke pengetahuan Baekhyun. Selepas mematahkan sim cardku, aku terus membeli nombor baru. Dan hanya Kai yang tahu nomborku.

 

 

" Lepas ni awak nak pergi mana? "

 

 

" Rumah omma saya "

 

 

" Tak apa ke awak ba

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
Mintak maaf sangat - sangat sebab dah bagi harapan palsu :") Lily akan unhide balik semua chapters. Sorryyyy. Tiba tiba rasa sayang nak tulis balik walaupun betapa cheesy and cringy cite ni ahahahaha

Comments

You must be logged in to comment
Markielee #1
Gigih aku cari cite ni balik walaupun tak ingat tajuk. Dulu baca nk time darjah 6 do sekarang dah 21 😭
blackdress_
#2
Cerita ni legend sia.
SeHuNYeHeT94
#3
Chapter 49: Lamanya tak bukak fanfic punya akaun nasib ingat lagi cara nak login... Yes finally lily dah bukak balik story fanfic nie rindu nak baca balik.... Nak bercheesy sikit
kimchinana #4
Come back here after reading Seoulmate
chanelangel #5
Congrats in the feature!
Joha_Exo12 #6
Chapter 1: rindu baekubi~T.T
erasyazana_kookie
#7
Chapter 1: Author~~bila bole baca lagi ff ni... Rindunya nk bca skli lagi ><
KimFaSooBaek
#8
Chapter 1: Haha owh my god gilalah dua org ni....wah seronoknya skrg dpt baca drpd mula seiring dgn writer...