•♦..16..♦•

Cinta Monyet
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

short update alert!

 

 

Keesokan harinya.

 

Baekhyun tidak pernah jemu menganggu hidupku. Dia bangun awal pagi untuk membantu aku menyediakan sarapan. Dia turut menemani aku ketika aku menjemur pakaian di belakang rumah. Namun, aku langsung tidak bercakap dengannya.

 

 

Ketika aku memasuki bilikku, Baekhyun dengan selambanya masuk tanpa meminta izinku terlebih dulu. Aku mengeluh perlahan. Dia mengambil tempat di atas katilku dengan mata yang tidak berhenti daripada memandang ke arahku. Kenapa dengan dia ni? Lantaklah. Malas nak layan dia.

 

Aku mencapai tuala lalu berlalu ke dalam bilik air di dalam bilik tersebut. Aku menutup pintu bilik air itu lalu berpusing membelakangi pintu tersebut. Alangkah terkejutnya aku apabila Baekhyun berdiri di depanku. Bila dia masuk?

 

" Keluar " arahku dengan nada tegas.

 

" Kita cakap dulu baru aku keluar " kata Baekhyun. Aku mengeluh lagi. Tak boleh ke kalau dia tak kacau aku? Aku mengabaikan kata-katanya lalu berura-ura untuk menanggalkan T-shirt yang aku pakai, dengan harapan dia akan berasa segan dan keluar daripada bilik air ini.

 

 

Aku silap. Sebaliknya, dia dengan berbesar hati menanti aku menanggalkan baju yang aku pakai. Dasar byuntae! Aku menampar mukanya perlahan. Aku membatalkan hasrat untuk menanggalkan bajuku. Aku pula yang rasa segan.

 

 

Aku berdiri di bawah pancuran paip hujan tanpa menanggalkan pakaian, masih berkeras untuk tidak bercakap dengannya. Aku membiarkan tubuhku basah. Baekhyun mendekati aku, membiarkan tubuhnya turut basah seperti aku.

 

 

" Yoobi, kau tak rindu aku ke? " Soalan itu membuatkan aku berpaling ke arahnya. Titisan air yang membasahi wajahnya tidak menghalang aku daripada nampak matanya yang mempamerkan kekecewaan. Kami saling bertatapan, berkomunikasi melalui eyes contact.

 

Gila tak rindu? Aku rindu dia sangat tapi rasa benci atas apa yang dia dah buat lebih menguasai diri aku.

 

 

" Aku rindu kau "

 

Aku menarik nafas dalam-dalam atas pengakuannya. Dia rindu aku? Betul ke?

 

" Aku rindu kau sangat-sangat " dia memelukku membuatkan aku terkejut. Aku meletakkan tapak tanganku di atas dadanya, menjarakkan tubuh k

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
Mintak maaf sangat - sangat sebab dah bagi harapan palsu :") Lily akan unhide balik semua chapters. Sorryyyy. Tiba tiba rasa sayang nak tulis balik walaupun betapa cheesy and cringy cite ni ahahahaha

Comments

You must be logged in to comment
Markielee #1
Gigih aku cari cite ni balik walaupun tak ingat tajuk. Dulu baca nk time darjah 6 do sekarang dah 21 😭
blackdress_
#2
Cerita ni legend sia.
SeHuNYeHeT94
#3
Chapter 49: Lamanya tak bukak fanfic punya akaun nasib ingat lagi cara nak login... Yes finally lily dah bukak balik story fanfic nie rindu nak baca balik.... Nak bercheesy sikit
kimchinana #4
Come back here after reading Seoulmate
chanelangel #5
Congrats in the feature!
Joha_Exo12 #6
Chapter 1: rindu baekubi~T.T
erasyazana_kookie
#7
Chapter 1: Author~~bila bole baca lagi ff ni... Rindunya nk bca skli lagi ><
KimFaSooBaek
#8
Chapter 1: Haha owh my god gilalah dua org ni....wah seronoknya skrg dpt baca drpd mula seiring dgn writer...