Kehidupan mereka

War between the clan

 

Seorang pemuda berjalan terhuyung-hayang meredah kawasan hutan. Dia merasakan tubuhnya semakin lemah, berkali-kali dirinya terjatuh akibat tersadung batu. Melihatkan dirinya semakin menghampiri rumahnya laju sahaja dia bergerak.

 

Thirsty.....itulah yang bermain-main di dalam mindanya kini.

 

Semakin dia menghampiri, semakin tekaknya terasa kering.Laju sahaja dia menuju ke ruangan dapur setelah memasuki rumahnya dan terus dia meneguk minuman yang dia temui di dalam kabinet. Dirinya tidak rasa puas bahkan ternyata tekaknya terasa kering sekali.

 

              


 

Hari sudah semakin menghampiri subuh hari apabila sekumpulan mereka tiba dirumah agam mereka setelah habis berburu sebentar tadi.Tanpa seurat benang,dalam kegelapan itu tubuh mereka memasuki rumah dan segera mengenakan pakaian masing-masing.

 

Akibat keletihan berburu sebentar tadi kesemua mereka bersedia untuk merehatkan diri apabila terdapatnya dua pemuda yang masih lagi berjaga.Bilik kedua mereka masih lagi diterangi lampu dan langsung tidak kepenatan.Sepasang tangan mencapai gitar yang disimpannya rapi apabila mendengarkan permintaan rakan sebiliknya.

 

"I lost my mind neoreul cheoeummannasseulttae

neo hanappaego modeungeoseun get in slow motion~~~"

 

Diiringi dengan petikan gitar suara lunak pemuda tersebut bernyanyi tanpa menghirau kenyataan yang teman-temannya yang lain yang sedang dibuai oleh mimpi..

 

"What the --" Tidurnya terganggu apabila terdengar bunyi yang datang dari bilik sebelah.Dan dia tahu sekali bilik itu merupakan bilik yang menempatkan 'the beagle line'. 2 penghuni yang sentiasa membuat suasana didalam rumah itu riuh rendah.

 

Tanpa mengenal waktu mahupun tempat.

 

 

Aishh what kind of food that they consumes really... JoonMyun mengeluh berat mengenangkan kedua temannya yang sentiasa hyper dan tidak pernah kenal erti penat.

 

KyungSoo yang berada disebelahnya turut bangun apabila mendengarkan gangguan yang sama."What's with the noise..." Dia melihatkan hyungnya yang telah bangun dengan muka yang memberang."Siapa lagi KyungSoo..." Dilihatnya JoonMyun yang telah memulas tombol pintu dan meluru keluar laju.

 

JoonMyun melepasi kedua maknae yang sedari tadi cuba menghentikan kegiatan dua hyungnya yang menganggu tidur semua.SeHun meminta leadernya itu memarahi mereka apabila JoonMyun terus berjalan laju menuju kearah BaekHyun.

 

ChanYeol sedang memetik gitarnya dengan penuh tekun sambil kepalanya bergoyang-goyang mengikuti irama.Dan BaekHyun saat itu baru saja melepasi note tinggi lagu tersebut apabila tidak semena kepala mereka diketuk satu persatu.

 

"You.two.bed.now" Bagai terkena hipnosis,kedua mereka lintang pukang menuju kekatil masing-masing apabila melihatkan wajah hyungnya yang begitu menakutkan.

 

Serves your right....Kedua maknae tertawa sinis dibalik pintu.

 


 

KyungSoo baru saja selesai mandi apabila dirinya terlewat bangun tadi.Hari ini dia harus kemarket untuk membeli barang-barang dapur oleh kerana bekalan mereka yang semakin berkurang.KyungSoo berdiri dihadapan cermin apabila ingin memakai baju.Dia melihat satu tanda aneh dibahu yang baru didapatinya beberapa hari yang lalu.Dia mengelus perlahan tanda itu sebelum menyarungkan pakaian ketubuhnya.

 

Apabila dia menuruni anak tangga,dia melihatkan SeHun dan JongIn yang sedang asyik bermain video game tanpa menghiraukannya.Anak mata KyungSoo melihatkan kedua mereka,semerta dia tersenyum apabila melihatkan JongIn yang hampir kalah.

 

You going to lose again..JongIn..Niatnya tidak ingin meluahkan.Tapi semestinya JongIn,malahan SeHun turut mendengarkan bisik hatinya.

 

SeHun memandang wajah masam JongIn dengan wajah 'See-hyung-pun-tahu-yang-kamu-bakal-kalah'

 

"Ani..Saya pasti akan menang hari ni"

 

Beberapa minit kemudian kedengaran suara SeHun menjerit riang sambil melompat bangun diikuti dengan wajah JongIn yang masam mencuka.


 

KyungSoo terus memandu keretanya dan terus menuju ketempat yang ingin dikunjungi.Dia terus membeli barang-barang yang berada didalam senarai tulisnya.Hampir petang,barulah dia pulang setelah berpuas hati dengan apa yang dibelinya.

 

Disebalik niatnya yang ingin pulang kerumah,kereta yang dipandu KyungSoo berhenti diseberang jalan yang menghadap sebuah kedai roti.Dalam kejauhan matanya memandang keadaan diluar kedai roti tersebut seperti mengharapkan kedatangan seseorang.

 

Dalam penantian seketika itu hasratnya tercapai apabila melihatkan seorang gadis yang sedang berlari anak menuju kekedai tersebut.Senyuman yang menghiasi wajah comelnya bermain-main dianak mata KyungSoo.Cahaya kebiru-biruan muncul disebalik bahunya dan cahaya itu terpadam saat gadis itu hilang dari pandangan matanya.

 


 

YoungJae sedang menyediakan ramuan daripada herba atas arahan YongGuk. DaeHyun turut berada di dapur, bukannya untuk membantunya menyediakan ramuan tersebut tetapi sibuk makan cheesecake.

 

"Dae hyung dari kamu asyik makan better hyung tolong saya." Beritahu YoungJae sambil mengacau ramuan tersebut.

 

"Hyung sedang tolong kamulah ni.."

 

" Tolong apa????saya lihat hyung duduk sambil makan kek adalah..." omelnya.

 

"Hyung tolong perhatikan kamu sementara dan hyung lapar lebih baik makan sesuatu..." beritahunya membuatkan YoungJae terasa ingin mengetuk saja kepala Hyungnya itu yang terlalu gilakan cheesecake. 

 

Oh god, why you exist cheesecake..... dia hanya mengeleng kepala melihatkan hyungnya yang bersikap seperti anak-anak kecil. Kadang kala dia terfikir bahawa dirinya lebih matang daripada DaeHyun. Kedengaran bunyi tapak kaki laju menghampiri dapur dan munculnya Zelo yang tercungap-cungap.

 

" Ha---Neul noona dah sedar..." beritahu Zelo dengan suara terputus-putus... Lantas YoungJae dan DaeHyun segera menuju ke bilik HaNeul dengan di ekori oleh Zelo. Kedengaran suara garau YongGuk sedang memarahi HaNeul yang sedang terbaring di katilnya.

 

" Kenapa kamu terlalu degil, HaNeul!! Kamu kena ingat bahawa di luar sana terdapat musuh-musuh kita. Dan sekarang apa jadi, untung oppa sempat tiba kalau tidak mungkin nyawa kamu telah melayang." marah YongGuk. HaNeul hanya mendiamkan diri.

 

Dirinya juga tidak ingin perkara itu terjadi. Dia hanya bosan berada di dalam mansion itu. HaNeul juga ingin merasai seperti mana para remaja yang dia lihat di Seoul. Betapa iri hatinya melihatkan remaja seusianya bersuka ria tetapi dia pula sebaliknya.

 

" Sudahlah tu. Benda sudah lepas. Lagipula saya tak rasa HaNeul akan melakukan hal itu lagi." beritahu HimChan yang memerhatikan gadis itu menunduk kepala ketika di marahi oleh YongGuk. YoungJae keluar dari bilik tersebut lantas datang kembali sambil membawa semangkuk sup yang hangat.

 

YoungJae memberikan mangkuk tersebut kepada YongGuk dan perlahan pemuda itu duduk di tepi katil HaNeul. " Oppa dah suruh YoungJae sediakan sesuatu untuk pulihkan tenaga kamu. Biar oppa suapkan kamu." beritahu YongGuk dengan lembut.

 

Marahnya pada gadis itu hanya seketika tetapi dia sebenarnya marahkan diri sendiri kerana kelalaiannya perkara itu terjadi. Dengan perlahan dia meniup supaya tidak terlalu panas sebelum menyuapkan pada HaNeul. Ahli Bap terus meninggalkan mereka berdua sendirian.

 

" Oppa, saya minta maaf.." beritahu HaNeul perlahan. YongGuk meletakkan mangkuk kosong itu di atas meja. " Mian......" beritahunya lagi.

 

" Oppa pun minta maaf kerana memarahi kamu sebentar tadi." YongGuk melihatkan mata HaNeul terlelap setelah gadis itu selesai menghabiskan minuman herba yang di sediakan oleh YoungJae. Dia membelai-belai rambut HaNeul sambil memerhatikan gadis itu yang lena dibuai mimpi.

 

Because you're my solumate that why I cannot let you in a pain even slightly....

 


 

DongWoo dan Hoya rancak bercerita sambil berjalan pulang ke arah mansion mereka. SungYeol benar-benar gembira dengan kehadiran temannya iaitu MyungSoo. " Hyung, apa kata malam ini kita makan besar sempena MyungSoo tinggal bersama kita." jerit SungYeol.

 

" Ok..." jerit DongWoo.Mereka berenam rancak berbual sambil berjalan. Pabila DongWoo membuka pintu, dia melihatkan ruang tamu dalam keadaan berselerak seolah-olah puting beliung baru saja melanda di situ. Kedengaran bunyi kaca pecah di dapur membuatkan mereka semua terkocoh-kocoh menuju ke dapur. 

 

" Hyung..." perlahan suara SungJong apabila melihatkan SungGyu yang seperti hilang arah. Kemudian tangan lelaki itu mencengkam bahunya dengan begitu erat. Anak mata SungGyu berwarna merah kehitaman.

 

" I need her blood!!!!!!" beritahu lelaki itu.

 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha