Siapa dirinya??

War between the clan

Waktu malam... merupakan waktu untuk manusia beristirehat dan bagi manusia yang masih lagi tidak pulang kadangkala bertemu dengan rakan-rakan ataupun bersuka ria di sebuah tempat dimana para remaja ataupun lingkungan 20-an berada di kelab malam untuk berhibur.

 

 Ketika semua yang berada dikelab malam berhibur dengan kekasih ataupun ditemani dengan teman, hanya seorang yang tidak selesa berada di situ. Yoon Sae Ra  kelihatan tidak selesa berada di situ, dia menyisip minumannya sebelum meminta diri untuk menuju ke bilik air.

 

 Dirinya baru sahaja ingin memasuki bilik air apabila Sae Ra mendengar perbualan beberapa gadis yang berada di situ. " Kamu lihat tak pemuda kacak  yang berpakaian t-shirt hitam dan dia memakai sweater berwarna kelabu sebentar tadi?" tanya seorang gadis pada temannya. Gadis tersebut mencalit lipstick pada bibirnya.

 

" Yeah, he's totally handsome but I can believe his taste toward girl." beritahu temannya. 

 

"  We both more beauty from that ugly girl."

 

" Don't forget, we're more y" ujar temannya menyambung kata-kata sahabatnya itu. Sae Ra hampir sahaja menangis apabila mendengarkan dirinya yang dikutuk oleh kedua gadis itu. Dia segera beredar dari tempat tersebut meninggalkan kekasihnya sendirian.

 

" Where Sae Ra?" tanyanya sendiri apabila langsung tidak melihat bayang buah hatinya. Dia segera menuju ke bilik air wanita dan terserempak dengan 2 gadis yang baru sahaja sebentar tadi mengutuk-gutuk Sae Ra.

 

" Maaf, kalian ada lihat tak seorang gadis berada di dalam. Dia memakai  baju berwarna  ungu? " tanyanya pada kedua gadis tersebut. Keduanya hanya mengeleng kepala. Kedua gadis tersebut saling berpandangan.

 

" Mianhei oppa, hanya kami berdua sahaja berada di dalam, mungkin gadis tersebut telah pergi kot." ujar gadis itu. " Tapi kami berdua boleh temankan oppa kalau oppa nak" beritahunya dengan nada yang menggoda.

 

" Sorry, tidak berminat." pemuda itu terus beredar meninggalkan kedua gadis tersebut tanpa memandang langsung wajah mereka. Pemuda tersebut meletakkan beberapa not duit pada pelayan lalu beredar mencari kekasihnya itu.

 

Sae Ra duduk pada permukaan rumput, langsung tidak menghiraukan pakaiannya yang akan kotor. Dirinya memandang pemandangan sungai HanGang. Dia termenung jauh, mulai memikirkan tentang kata-kata daripada bibir gadis yang baru sahaja dia dengar sebentar tadi.

 

Dirinya juga terkejut apabila muncul seorang pemuda asing yang tidak pernah dia kenali ingin berkenalan dengannya. Pada awalnya dia khuatir sekiranya pemuda itu hanya ingin mempermain-mainkan dirinya. Tetapi ternyata pemuda itu benar-benar ingin menjadikannya sebagai buah hati.

 

" Sae Ra!!" jerit seseorang membuatkan lamunannya terhenti. Dia melihat buah hatinya yang berlari anak. Sae Ra lantas bangun apabila melihatkan buah hatinya yang semakin menghampiri.

 

 "Oppa" dirinya terus dipeluk oleh kekasihnya itu. Dia dapat mendengar begitu laju sahaja degupan jantung kekasihnya itu. 

 

" Kenapa kamu tak bagitahu dengan oppa yang kamu terus pergi? Penat oppa tunggu kamu di sana." ujarnya setelah pemuda tersebut melepaskan pelukannya.

 

" Mianhei oppa," ujarnya sambil menunduk kepala langsung tidak melihat wajah kekasihnya yang berada di hadapannya. Pemuda tersebut memegang kedua belah pipi Sae Ra lalu menunduk sedikit supaya anak mata mereka saling berpandangan. Dikucup lembut dahi Sae Ra membuatkan anak mata gadis itu membesar.

 

" Apa kata oppa belanja kamu minum hot chocolate sebelum  oppa hantar kamu pulang." beritahunya. Dia memegang tangan Sae Ra.

 

"Okay,Hong Bin oppa." Sae Ra tersenyum apabila melihatkan Hong Bin yang tersenyum manis ke arahnya.

 

 

 

 

 


 

"So we have a new transfer student here.Again...".Mr.Lee mengumumkan.KyungSoo yang berdiri disebelah dipandangnya.


Suasana dikelas langsung menjadi riuh rendah.Masakan tidak,belum sampai sebulan MyungSoo disitu,kini kelas mereka didatangi lagi oleh pelajar baru.Apatah lagi melihatkan wajah mereka yang dilihat pasti menjadi kegilaan para pelajar wanita disitu.


MyungSoo memandang dimana arah mata gurunya dituju.Lantas hatinya menderam marah.Musuhnya baru sahaja berpindah disana dan kini satu kelas pula dengannya.


*I'm surely gonna sit there*


Bisikan yang tidak ingin sekali didengari menerpa minda.Laju saja dia bangun dari tempat yang didudukinya.


"There's only one remaining seat left...,"


"EunByul-ah..Switch with me".


"Mwo??".EunByul memandang pemuda disebelahnya seperti tidak percaya.Masakan tidak,lelaki itu jarang sekali bersuara padanya.


"Do KyungSoo,you may have a seat there".KyungSoo tersenyum gembira.


EunByul akur apabila melihatkan pandangan mata MyungSoo pada dirinya.Pandangannya begitu tajam dan membuatkan dia takut lantas laju saja dia berpindah tempat bersebelahan tingkap yang merupakan tempat kegemaran MyungSoo sebelumnya.


*Apa pulak masalah mamat ni* Bisik KyungSoo melihatkan ulah MyungSoo waktu itu yang sengaja menjadi 'er' baginya dan juga EunByul.Hilang sudah peluangnya untuk berdekatan dengan gadis itu.


Dan EunByul kini ditimpa pula masalah yang dia tidak ingin sertai.Apabila melihatkan kedua mata lelaki itu bertamu,dia mula dapat merasakan aura hitam mula berada disekeliling mereka.

 


 

 " Yah, Shin EunByul!!! Kamu dengar tak apa yang baru sahaja saya katakan." terkejut dirinya apabila disergah oleh teman baiknya sendiri di kafeteria. Untung tidak terlalu kuat, kalau tidak entah dia hendak menyorok kemana wajahnya itu.

 

" Sorry." ujar EunByul dengan suaranya yang mengikut mimik suara Cheon SongYi dari drama ' My Love From Another Star '. DaHae mencebik apabila temannya itu langsung tidak mempedulikannya sebentar tadi.

 

* Buat penat je air liur aku memberitahu, boleh pulak dia berangan.* gumamnya sendiri.

" Apa yang kamu menungkan sampai sahabat baik kamu sendiri tidak kamu layan, huh.....Atau jangan-jangan kamu ada masalah hati. Tell me, whose that unlucky guy?" DaHae mendekatkan wajahnya. EunByul terus menolak perlahan wajah DaHae itu dengan jarinya.

 

" Mana ada. Jangan kamu nak buat cerita lak."  Anak mata DaHae bersinar-sinar seperti melihatkan sesuatu yang berharga. Dan kemudian kedengaran bunyi riuh rendah daripada pelajar perempuan. Eun Byul mengekori anak mata DaHae. Dia melihatkan sekumpulan pelajar baru memasuki kafeteria dan sedang menikmati makanan tengah hari.

 

" Yah, sudah-sudah tu. Habis banjir meja kita dengan air liur kamu." usik EunByul. DaHae mencerling ke arah temannya itu. Memandangkan meja makannya tidak terlalu jauh dengan sekumpulan pelajar baru itu, matanya memandang ke arah KyungSoo yang sibuk menikmati makanannya.

 

" Kamu tahu, salah seorang dari merekalah yang pernah saya selamatkan dulu." DaHae terkejut apabila mengetahui hal itu. "  Tapi, dia sepertinya tidak mengingati akan kejadian itu." ujarnya lagi. Temannya terus memandang ke arahnya dengan pandangan -jelaskan-apa-yang-terjadi-sebenarnya-." Yah, takkan saya nak berbohong dengan kamu." EunByul menarik mukanya apabila melihatkan pandangan DaHae yang seolahnya tidak mempercayainya.

 

" Atau mungkin mereka ialah werewolf tak." beritahu DaHae membuatkan EunByul tersedak saat menjamu makanannya. Dia terus memberi pandangan - are-you-ing-kidding-me." Kamu tahu dalam filem, serigala mencari mangsa yang cantik lalu memakannya."

 

" Tapi kalau betullah mereka ialah serigala, saya tak kisah asalkan dapat bersama dengan SeHun oppa. OMG, he's soo perfect, make me wanna ravished him." ujar DaHae lagi.

 

Tertawa Eun Byul apabila mendengarkan jawapan tidak munasabah dari bibir temannya itu.* Ingat kita ni berada kat alam fantasi dimana wujudnya vampire, ahli sihir dan makhluk-makhluk halus. * DIa mengeleng kepalanya lantas bangkit dari tempatnya.

 

" Kamu nak kemana?" tanya DaHae.

 

" Tandas." ujarnya sambil membawa tray makanannya lalu meletakkan di sebuah basin berdekatan dengannya.

 

EunByul tidak menyedari bahawa sebenarnya apa yang dikatakan oleh DaHae sebentar tadi sebenarnya benar belaka, melainkan menjadikan manusia sebagai makanan mereka. Dan tidak dia ketahui lagi bahawa perbualan diantara mereka berdua di dengari oleh mereka. Wajah SeHun memerah apabila mendengarkan apa yang baru sahaja dikatakan oleh DaHae.

 

 

Eun Byul mencuci tangannya sebelum beredar dari bilik air, terkejut dia dengan kehadiran KyungSoo dihadapannya. * Apa yang mamat ni buat berada kat depan bilik air pelajar perempuan. Atau dia sebenarnya nak---* Kyung Soo tertawa kecil mendengarkan pemikiran gadis itu.

 

" Don't you actually curious who am I actually?"  tanyanya dengan satu senyuman sebelum dirinya beredar meninggalkan gadis itu sendirian. Membiarkan EunByul termangu-mangu, cuba memahami apa yang dikatakan oleh pemuda itu.

 

* His eyes make me thinking something but what is it.* dia kemudian hendak mengejar KyungSoo namun bayangan pemuda itu menghilang dengan sekelip mata.

 


 

" Excuse me, is this sit available?" tanya seorang pemuda  pada EunByul yang sibuk membuat tugasan yang diberikan oleh gurunya. Dia memandang sekeliling di cafeteria tersebut, masih banyak tempat duduk di situ tetapi mengapa pemuda yang berada di hadapannya ingin duduk di hadapannya, gumamnya sendiri.

 

" Boleh, duduklah." pelawanya sambil tersenyum. Dirinya kemudian kembali menyambung pekerjaannya, tidak menyedari bahawa pemuda di hadapannya sedang memerhatikan. EunByul memandang ke arah pemuda itu yang melemparkan senyuman kepadanya.

 

" Kamu pelajar tahun ke berapa?" tanya pemuda itu. Kening Eun Byul sedikit terangkat apabila pemuda dihadapannya bertanya kepadanya.

" Tahun-2." balasnya.

 

" Siapa nama kamu?" tanyanya lagi sambil menghulurkan tangan ingin berjabat tangan dengan EunByul. EunByul memandang raut wajah pemuda yang kini berada di hadapannya.* Apa kena dengan mamat ni? Mana pula DaHae ni.*  EunByul menggigit bawah bibirnya. Perlahan tangannya menjabat tangan pemuda itu.

 

" Saya Shin--"

 

" EunByul" panggil DaHee membuatkan pemuda tersebut melepaskan tangan Eun Byul.

 

" Nampaknya teman kamu memanggil kamu" ujarnya. EunByul segera mengemaskan bukunya lalu menunduk sedikit pada pemuda yang dia tidak kenali lantas menuju ke arah DaHee.

 

Eun Byul berpaling ke belakang dan melihatkan pemuda tersebut telah pun beredar dari kawasan cafeteria.* Weird, his hand so cold like ice* gumamnya sendiri.

 

 

* Shin Eun Byul, you're not human but how can you possibly live like this.* ujarnya melihatkan Eun Byul yang rancak berbual dengan temannya. 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha