Pertelingkahan

War between the clan

 

 
" I need her blood!!!" teriak SungGyu sambil mencengkam bahu MyungSoo membuatkan pemuda tersebut kesakitan namun tidak dia tunjukkan kesakitan tersebut. SungGyu seolah-olah dirasuk oleh sesuatu. Anak matanya berwarna merah kehitaman, berbeza dengan warna mata biasanya.
 
 
 
SungGyu menggunakan kuasanya membuatkan MyungSoo dapat melihat apa yang terjadi.MyungSoo yang mengerti lantas mengunci kesemua minda ahli INFINITE lalu kesemua mereka dapat melihat bayangan visi masa lalu ketua mereka.Kedengaran satu mengahan apabila melihatkan apa yang sebenarnya berlaku.
 
 
 
SungJong dan SungYeol berbisik perlahan tetapi dengan deria pendengaran makhluk berdarah sejuk, mereka dapat mendengar apa yang dikatakan oleh mereka berdua
 
 
 
 
 
 " SORCERER"
 
 
 
 
 
 
 
 " ARE YOU OFF YOUR MIND!!!" jerit DongWoo apabila mendengarkan  rancangan HoYa. HoYa memandang wajah DongWoo dan WooHyun yang tidak menyetujui rancangan yang baru sahaja dia bicarakan.
 
 
 
" Hyung, SungGyu hyung merupakan ketua kita.Takkan kita hendak biarkan saja." balasnya. Baginya ialah keselamatan SungGyu. Walaupun mereka semua selalu sahaja membuatkan SungGyu pening kepala tetapi melihatkan keadaan ketua mereka yang sedemikian, sepatutnya mereka menyetujui bahkan mereka menolak rancangan tersebut mentah-mentah.
 
 
 
"Saya rasa setuju dengan rancangan HoYa Hyung." MyungSoo mengangkat tangannya membuatkan HoYa tersenyum kerana dia setuju. Kini dia perlukan kebenaran daripada DongWoo serta WooHyun memandangkan mereka berdua yang lebih tua. Walaupun WooHyun merupakan makhluk berdarah sejuk namun masih ada kebaikan didalam hatinya.
 
 
 
Tidak dia ingin menyakiti seorang gadis asing walaupun ternyata gadis tersebut dari puak Sorcerer. " HoYa, mungkin kita boleh cari jalan lain. Tidak perlu kita menculik gadis tersebut. DIa tidak bersalah." beritahu WooHyun. HoYa memandang marah ke arah WooHyun.
 
 
 
" Hyung, takkan kita nak biarkan SungGyu hyung terseksa. Kamu lihat keadaan dia sebentar tadi. Sifat keganasannya keluar bahkan dia hampir mencederakan SungJong." Kalau di ikutkan hatinya, HoYa ingin sahaja melangkah ke kawasan Sorcerer lantas menculik gadis tersebut. " Dan, SungGyu hyung hampir sahaja berada di kawasan manusia biasa. Kalau saya terlewat mungkin seseorang yang tidak bersalah menjadi korbannya.Apa hyung tidak terfikir semua itu!!" marah HoYa.
 
 
 
 " CUKUP. Hentikan pertelingkahan ini. HoYa, Hyung dan WooHyun akan mencari jalan lain."  jerit DongWoo yang dari tadi mendengarkan pertelingkahan di antara HoYa dan WooHyun. SungJong serta SungYeol berada di kamar SungGyu memerhatikan ketua mereka yang sedang tidur. Khuatir akan mengganas kembali setelah sedar.
 
 
 
" I'm sorry hyung but I can't just sit and watching SungGyu hyung suffer." dan sepantas kilat tubuh HoYa menghilang meninggalkan ketiga mereka.
 
 
 
           

 

HaNeul menjerit apabila dirinya berada di tempat asing. " Who are you!! And why you kidnap me!!!" jeritnya pada seorang pemuda. Melihatkan anak mata pemuda tersebut yang berwarna keemasan. Melihatkan pemuda tersebut, dia sedar bahawa di hadapannya merupakan seorang daripada makhluk berdarah sejuk.
 
 
 
Walaupun dia seorang sorcerer tetapi kemampuannya terhad. Dia hanya dapat mengungkapkan kata-kata sihir yang mudah dan ringkas. Dirinya tidak semahir YongGuk ataupun DaeHyun. Tidak mahir membuat membuat sihir seperti HimChan ataupun YoungJae.  
 
 
 
Mulutnya terkumat kamit sesuatu membuatkan tubuh HoYa melayang sehingga mengenai dinding dan dia terus melarikan diri sebelum sesuatu terjadi pada dirinya. Dirinya berlari dan terkejut melihatkan seorang pemuda lain pula yang kini berdiri di hadapannya.
 
 
 
 
 
 
 
Dia?? Why Him at here??? Doesn't he know that there are a vampire at this house? Or he also one of them??
 
 
 
" This is my house. Yes, and I also one of them." beritahu MyungSoo menjawab apa yang bermain di minda HaNeul. Matanya membesar mendengarkan apa yang baru sahaja di beritahu oleh pemuda tersebut. Perlahan-lahan dirinya didekati oleh MyungSoo, anak matanya tidak berhenti memandang raut wajah pemuda tersebut.
 
 
 
Dirinya bagaikan lemas dengan pandangan mata pemuda tersebut, tubuhnya tidak bergerak seperti patung dan mindanya kosong. Tidak mengetahui apa yang sedang berlaku. Tidak dia sedar bahawa lelaki itu telah menguasai mindanya.
 
 
 
Just follow me, arasso.... Dan HaNeul mengekori langkah MyungSoo perlahan-lahan. Dia mengekori MyungSoo sehingga pemuda tersebut berhenti di sebuah bilik.MyungSoo membukakan pintu tersebut membuatkan SungJong dan SungYeol bangkit dari tempat duduknya. Terkejut melihatkan kehadiran seorang gadis dan ternyata gadis tersebut merupakan gadis yang sama yang baru sahaja mereka lihat di fikiran SungGyu.
 
 
 
 
 
 
" Hyung??"
 
 
 
SungYeol hyung, SungJong. Out right now. Mereka bertiga meninggalkan HaNeul sendirian di bilik tersebut dengan SungGyu yang masih tidak menyedarkan diri. Kemudian mata SungGyu tersedar apabila dia dapat menghidu kehadiran gadis tersebut. HaNeul yang telah pun lepas daripada genggaman kuasa MyungSoo terkejut melihatkan pemuda yang pernah menghisap darahnya.
 
 
 
 
 
 
 
 
HaNeul mejerit ketakutan apabila SungGyu baru sahaja ingin menerkam tubuhnya apabila satu cahaya putih terang benderang menghalangi SungGyu daripada berbuat demikan. Cahaya tersebut begitu terang menyakiti mata SungGyu membuatkan ahli INFINITE segera berlari ke arah kamar SungGyu.Mereka membuka pintu terkejut melihatkan satu cahaya putih membaluti tubuh HaNeul daripada disakiti.
 
 

 

EunByul membuka mata saat merasakan sakit dikepala.Terkejut apabila mendapati dirinya terlantar dibawah sebuah pohon yang besar.Dikelilingnya hanyalah dahan-dahan yang menghijau serta ranting kayu yang patah.Dia mengerah kembali ingatannya apabila mengingat kembali mengapa dia boleh berada disitu.

 

Matanya membesar apabila teringatkan bahawa dirinya yang ingin diserang dengan pemuda asing yang dia pasti merupakan makhluk berdarah sejuk.Dan apabila mengingatkan kembali terdapat pula enam ekor serigala besar yang menyerang pemuda itu,dia mula merasa gerun.EunByul menyentuh dahinya yang masih berasa sakit,perlahan dia mula bangun apabila melihatkan hari yang hampir gelap.

 

Pn.Shin masih lagi bermundar-mandir dihadapan ruang tamu.Risau apabila anak gadisnya masih tidak pulang sejak semalam.EunByul tidak pernah begini dan apabila ingin keluar kemana pasti akan memberitahu mereka.Dan apa yang lebih merisaukannya apabila En.Shin baru saja lepas menelefon DaHae dan dia memberitahu bahawa kali terakhir dia bertemu EunByul petang semalam.

 

"Kemana anak kita abang...." Pn.Shin bersuara luruh apabila suaminya itu membawanya duduk disofa.Pipinya masih basah dengan airmata."Dia satu-satunya anak kita..."

 

En.Shin mendakap tubuh isterinya lalu menenangkannya."Sabar sayang.Berdoa semoga dia tidak apa-apa dan akan selamat pulang".

 

Kedua pasangan itu begitu risau akan kehilangan EunByul.Sejak kecil lagi anak gadis itu ditatang bagai minyak yang penuh.Bagai permata yang bersinar,gadis itu hadir lalu memberikan sinar kebahagian pada mereka berdua.Namun malangnya EunByul bukan lahir dari rahim wanita yang bernama Han HyoJoo bukan juga darah daging dari benih yang dihasilkan oleh Shin HyeSung.

 

Flashback

 

Mereka merupakan pasangan suami isteri yang hidup dalam keadaan sederhana.Telah hampir sedekad mereka mendirikan rumah tangga dan walaupun masih tidak dikurniakan cahaya mata namun mereka merupakan pasangan romantik dan bahagia.HyeSung tidak pernah terlintas untuk meninggalkan isterinya apabila mengetahui bahawa isterinya itu tidak dapat memberikan zuriat untuknya.Baginya dia bersyukur kerana beristerikan HyoJoo,seorang isteri yang cantik dan baik.

 

Namun lain pula bagi seorang wanita.Walaupun mempunyai seorang suami yang penyayang dan sabar seperti HyeSung,dirinya masih lagi berasa kekurangan.Baginya perkahwinan tanpa kehadiran seorang yang bernama anak,hilang serinya.

 

Sehinggalah pada suatu hari sewaktu mereka baru sahaja ingin pulang dari bekerja,sewaktu itu mereka melalui sebuah denai yang tidak jauh daripada rumah yang mereka tinggal.Apabila HyoJoo baru saja ingin melepasi semak belukar,telinganya mendengarkan satu tangisan.Dan apabila dia mengamati,ianya merupakan tangisan seorang bayi.

 

Langhah HyeSung terhenti apabila melihatkan isterinya yang terkaku dibelakangnya."Kenapa ni??" Tanyanya pada HyoJoo sebelum dia turut mendengarkan tangisan yang sama.

 

"Abang dengar tak?macam ada bunyi baby menangis" HyoJoo berkata sebelum melangkah kearah bunyi tangisan tersebut.Dirinya melalui lorong denai tersebut dan terkejut dengan apa yang dilihatnya."Oh dear..Abang!!" HyeSung segara mendekati isterinya.Terkejut apabila melihatkan isterinya itu yang sedang mendukung seorang bayi yang masih lagi merah.Dan terdapat satu tanda lahir dipinggang kirinya...

 


 

Pintu utama dibuka dan apabila pasangan itu melihatkan siapa gerangannya segera Pn.Shin meluru menuju kearah EunByul yang baru tiba.Anak gadis itu dipeluknya erat.Berbagai-bagai soalan yang dilemparkan pada EunByul dan dia menyedari betapa dia telah membuatkan kedua ibubapanya risau.

 

EunByul-ah..jangan pernah kamu tinggalkan omma dengan appa lagi...

 

Pn.Shin membaringkan Eunbyul dikatil bilik setelah anak gadisnya menceritakan kejadian yang telah menimpa dirinya.Dia bersyukur apabila anak gadisnya itu tidak apa-apa."Selamat malam sayang" Kata terakhirnya sebelum menutup pintu bilik.

 

Dan malam itu EunByul tidur dengan ditemani nyanyian lembut yang mendodoinya sepanjang malam.

 


 

KyungSoo baru saja tiba dirumah apabila melihatkan teman-temannya yang sedang berkumpul diruang tamu.Mereka dilihatnya sedang menonton movie bersama.Bibir JongIn segera tersenyum sinis apabila melihatkan KyungSoo yang ingin menuju masuk kebiliknya.

 

"Eww hyung.You gross" SeHun berkata apabila melihatkan keadaan KyungSoo yang tidak berpakaian. 

 

KyungSoo kembali semula keruang tamu setelah mengenakan pakaian ketubuhnya.Dia melihatkan kelima temannya yang masing-masing duduk selesa disofa.JongIn disebelah SeHun yang masih menikmati bubble teanya.Beagle line pula tetap tidak dapat dipisahkan.Dan disatu tempat hanya disebelah JoonMyun yang masih kosong.

 

"Baru balik?" Tanya JoonMyun apabila KyungSoo terus saja duduk disebelah lalu bersandar pada bahunya.

 

Mata mereka terus saja menonton movie itu dengan aman dan damai apabila sesuatu masih bermain diminda KyungSoo.Dipertengah movie itu sedang ditayangkan.KyungSoo tiba-tiba bangun dari bersandar dibahu JoonMyun sebelum bersuara."Hyung,why not kita mula pergi kesekolah.."

 

SeHun yang sedang minum bubble tea terus saja terbatuk sambil mengurut dadanya.Dan mata yang lain pula semuanya memandang kearah KyungSoo.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha