Pertarungan diantara Ahli Sihir dengan Eiris

War between the clan

Eiris mencucuk kepingan gelas terhadap seorang pemuda yang separuh bogel. Mendengarkan jeritan pemuda itu, dia ketawa menghilai bagaikan dirasuki oleh kejahatan. Pemuda itu merayu pada dirinya supaya melepaskannya. Dia hanya tersenyum sinis lalu jemarinya membelai pipi pemuda itu dengan lembut.

 

" You are perfect to be my collection...Jangan risau, tidak lama lagi kamu tidak akan merasa kesakitan lagi..."  beritahunya lantas menikam bahagian belakang pemuda itu dengan serpihan kaca.Lagi seorang pemuda menjadi mangsa Eiris dan sepertinya tidak akan ada hentinya melainkan seseorang akan menghalangnya.

 

 


 

 

Seorang pemuda memerhatikan matahari yang mulai terbit dari sebuah jendela. Ditangannya terdapat sebuah buku yang telah pun dililit dengan reben pink. Dirinya tersenyum sambil memegang buku tersebut lantas meletakkan diatas sebuah meja. Pemuda tersebut kemudiannya segera beredar apabila mendengar kan bunyi tapak kaki yang semakin menghampiri.

 

Seorang pengawal keselamatan membuka pintu dan melihatkan bilik tersebut kosong. " Pelik, bukan aku melihatkan bayang seseorang dari bawah tapi mengapa tiada seseorang pun." dia menggaru kepalanya yang langsung tidak gatal lantas beredar tidak menyedari bahawa terdapat satu bayang dan dia tersenyum sinis apabila melihatkan pengawal keselamatan tersebut yang termangu-mangu.

 

 


 

 

 
"I'll approved him..." EunByul memandang wajah appanya. Dia tidak mengerti apa yang di maksudkan oleh En. Shin." Maksud appa, bahawa appa terima pemuda malam tadi sebagai teman lelaki kamu." ujar En.Shin membuatkan roti EunByul terjatuh dari mulutnya. Pn. Shin terus menegur EunByul apabila melihatkan keadaan itu.

 

" Appa, saya dan SungYeol hanya bersahabat sahaja, tidak lebih dari itu." ujarnya. Selepas SungYeol beredar setelah dia memberikan buku kepadanya, dirinya ditanyakan soalan bertalu-talu oleh orang tuanya. Orang tuanya langsung tidak mempercayainya walaupun dia telah berulang kali memberitahu bahawa mereka hanya berteman. " Saya dah lambat...." jeritnya lalu meneguk saki baki susu di gelasnya lalu mengambil begnya lantas mengucup pipi En.Shin dan Pn. Shin.


" Masih awal lagi, kenapa dia terburu-buru ke sekolah?" tanya En.Shin membuatkan Pn. Shin mengeleng kepala sambil tersenyum. " Sebenarnya anak gadis kita hendak mengelakkan daripada menjawab soalan kamu. Tapi Yeobo--" Pn. Shin meletakkan pinggan dan gelas yang kotor ke sinki-" kamu benar-benar serius dengan pertanyaan yeobo terhadap EunByul?" 

 

En. Shin hanya tersenyum sambil menyisip kopinya apabila ditanyakan soalan sedemikian oleh isterinya. Dirinya melihatkan pandangan pemuda tersebut terhadap EunByul. Pandangan yang penuh dengan perasaan cinta dan ingin melindungi. Sama dengan dirinya memandang raut wajah isterinya sehingga kini. 

 

EunByul mengayuh basikalnya dengan perlahan-lahan. Dia mengeluh perlahan. Selalunya, orang tua akan memarahi anak gadis mereka supaya tidak bercinta diusia muda namun terbalik pula, fikirnya di dalam hati. Dirinya tidak ingin memikirkan perkara tersebut, apabila dia semakin menghampiri kawasan sekolah EunByul membrek basikalnya lantas mengunci basikalnya ditempat meletak basikal.

 

Memandangkan dirinya agak awal kesekolah, dia melihatkan masih sedikit pelajar yang datang kesekolah. EunByul segera menuju ke kelas setelah mengambil buku yang diperlukannya di lokar. Dirinya sedikit terkejut melihat sesuatu berada di meja. Anak matanya sedikit membesar melihatkan novel THE HOST yang dibalut dengan reben merah jambu berada di mejanya. " EunByul"

 

Terkejut gadis itu menyebabkan novel tersebut terjatuh dari pegangannya." Yah.." marah EunByul apabila dia melihat siapa yang membuatkan dirinya terkejut. DaHae hanya tersenyum sumbing apabila melihat temannya itu yang sedang mengurut dada, terkejut. " Wah, someone give you present..." DaHae mengambil novel yang dijatuhkan oleh temannya. " Whose that unlucky boy?" EunByul terus merampas novel tersebut dari tangan temannya lalu menampar bahu DaHae.

 

Bunyi loceng sekolah kedengaran menyelamatkan pertanyaan DaHae terhadap EunByul namun dirinya sebenarnya turut tertanya-tanya memikirkan siapakah yang meletakkan novel tersebut dimejanya. Satu persatu pelajar memasuki kelas, MyungSoo dan SungYeol yang datang terakhir sekali. SungYeol tersenyum kearahnya menyebabkan EunByul membalas senyumannya.

 

* Does it MyungSoo give me.* dia memandang ke arah pemuda itu namun MyungSoo langsung tidak menunjukkan sebarang reaksi. Seolah-olah dirinya langsung tidak wujud.* Nah, maybe not him.* Kehadiran En. Lim masuk kekelas untuk mengajar, EunByul meletakkan buku tersebut di bawah meja.

 


 


 Mereka bertujuh mengekori langkah ' Ran ' pari-pari air milik JongUp yang ditugaskan mencari jejak Eiris. Terdapat sebatang tiang elektrik yang tidak menyala." Hyung, terdapat bau yang membusuk." Ujar YoungJae. " It's a trap to lure man.." sambungnya lagi.


" Nampaknya Ran menemui jalan lain." beritahu JongUp. Mereka melalui jalan lain dan menemui sebuah bangunan lama yang terbiar. " Be careful, Zelo pastikan kamu sentiasa berdekatan dengan HaNeul. Here we go..."  Melalui sihir Himchan, mereka dapat melihat dengan terang dalam bangunan tersebut.


" Semakin sejuk tempat ini..." beritahu DaeHyun.

 

" We are too late for this one" ujar HimChan apabila melihatkan satu jasad yang tidak bernyawa.

 

" What is the Eiris after?" tanya ZeLo.

 

" Who knows?" balas HimChan

 

" Frozen meals?." jawab DaeHyun.

 

" Over there.." beritahu JongUp apabila Ran menunjukkan ke arah satu pintu. Mereka bertujuh segera menghampiri dan kesejukan mulai membaluti tubuh mereka, seolah-olah mereka berada di kutub utara."what is it, you scared?" tanya JongUp apabila melihatkan Ran memasuki kedalam jubah pakaiannya. Mereka semua saling berpandangan satu sama lain, YongGuk membuka pintu tersebut.

 

" What is---" suara YongGuk terhenti.

 

" These aren't frozen meals!" ujar HimChan.

 

" It's her collection..."  beritahu YoungJae membuatkan semua orang memandang ke arahnya." OH MY GOSH!!" perlahan suara ZeLo. HaNeul mendekatkan tubuhnya pada YongGuk, dirinya sedikit takut melihatkan berpuluh-puluh jasad lelaki yang tidak bernyawa terawang-awang di atas udara. Tubuh mereka mengeluarkan cahaya dan dipandang dari jauh seolah-olah lampu tiang elektrik.

 

Muncul seorang gadis turun perlahan-lahan, cahaya lampu mengenai tubuhnya membuatkan tubuhnya bercahaya. Raut wajahnya begitu anggun sekali membuatkan ramai pemuda menjadi korbannya," Your eyes, nose, and mouth... are all magnificent." Eiris memandang mereka semua dengan satu senyuman."But..it's not interesting if you're too perfect.If you remained with me, I would get tired of your face." beritahunya lagi

 

"So we don't qualify for your collection?" tanya DaeHyun sambil mengeluarkan pedangnya. Satu persatu mereka mengeluarkan senjata masing-masing.

 

"That's right. You're nothing but food for me---" Eiris mendekati tiang yang dekat dengan dirinya, lalu memandang kearah cahaya."With a smile, all the men flock to me. Like moths to a flame. But I hate ugly faces." beritahunya lagi lalu memandang kearah Bap dengan perasaan benci.

 

" You the one whose ugly" HaNeul mulai bersuara. Dirinya dari tadi terasa jengkel dengan perbicaraan Eiris yang bangga akan dirinya. Eiris memandang ke belakang tidak mengerti siapa yang dikatakan hodoh oleh HaNeul.

 

"Hey now! She's talking about you!" beritahu HimChan. Mata Eiris membesar apabila dirinya dikatakan hodoh oleh HaNeul."Me?! Ugly?!" terasa bongkak suaranya."What is ugly about me?"  dirinya melihatkan wajahnya yang begitu cantik sekali."I shine!" jeritnya.

 

" Tiada gunanya kamu menyorok di dalam cahaya." beritahu YoungJae lantas dirinya melemparkan senjatanya pada cahaya tiang tersebut menjadi malap.Lantas satu persatu jasad yang terawang-awang di atas hancur seolah-olah lampu yang pecah dan raut wajah Eiris menjadi hodoh, terlalu hodoh.

 

Eiris menjadi berang apabila melihatkan koleksinya musnah dalam sekelip mata." My collections!!!" matanya memandang kebencian kearah Bap serta HaNeul." Kalian semua akan hancur ditanganku!" jeritnya lantas muncul beberapa tiang elektik, mengeluarkan cahaya ke arahnya menyebabkan dirinya bertukar kepada makhluk buas.

 

" Be careful!" jerit YongGuk apabila muncul satu bebola api yang besar menyerang. Dia sempat menarik tangan HaNeul supaya cahaya tersebut tidak mengenai gadis itu. " !" jerit HimChan apabila cahaya tersebut membakar sedikit jubahnya. Eiris menunjukkan rupa sebenarnya.

 

" Hyung. adakah itu rupa sebenar Eiris?" tanya Zelo apabila melihat Eiris mempunyai empat kaki. " No talking, better we destroy her." beritahu YoungJae. Dia menyeru kuasa air namun ternyata langsung tidak berkesan apatah lagi walaupun dengan sihir pertahanan, namun mereka terasa bahangnya.

 

" She's hot! So that's where the steak come from!" jerit DaeHyun apabila jemari Eiris hampir mengenai wajahnya. Dia terus menendang perut makhluk tersebut, YongGuk baru sahaja ingin menghunuskan pedangnya dibelakang tubuh Eiris namun tubuh makhluk tersebut menghilang didalam cahaya.

 

" Dia menghilang didalam cahaya." beritahu HimChan." Dan dia juga akan muncul melalui cahaya juga. Berhati-hati kalian" beritahu YongGuk. Muncul satu cahaya dari belakang tubuh Zelo, namun dia begitu cepat sekali menendang tubuh Eiris sehingga tercampak mengenai dinding.

 

" Oppa, nampaknya kita harus menyerang dia dari belakang? Tapi bagaimana?" tanya HaNeul. 

 

" I have a plan.." beritahu YongGuk. " Himchan, DaeHyun , kalian berdua menyerang dari belakang." beritahu YongGuk. " YoungJae, dimana kelemahannya."

 

" Hyung, kelemahan terletak di belakang bahu kanannya." ujar YoungJae. " Let's destroy her now!" dengan penuh keyakinan suaranya memberitahu. Eiris menyerang  YongGuk serta HaNeul dari belakang, mereka berdua menahan serangan makhluk tersebut untuk beberapa saat.

 

" Now guys!" jeritnya apabila melihatkan Eiris yang langsung tidak menyedari kehadiran HimChan dan DaeHyun dari belakang. Pedang DaeHyun serta bebola api yang dihasilkan HimChan mengenai kelemahan Eiris menyebabkan wajahnya bertukar kepada rupa manusianya." We did it.." girangnya hati mereka apabila dapat menghapuskan Eiris. 

 

" Cahaya akan lenyap....." rintih Eiris apabila melihat cahaya ditiang lampu berkelip-kelip, perlahan tubuhnya menjadi serpihan lalu lenyap, sama seperti tiang lampu tersebut yang lenyap dari pandangan mereka.

 

 


 

 

SungYeol tersenyum lebar apabila memikirkan hari esok. Tidak sabar rasa dirinya, tidak pernah dia merasa gembira sedemikian. Terasa masa berlalu dengan begitu lambat sekali. MyungSoo melihatkan sahabatnya yang tersenyum keseorangan ketika berada didalam kelas. Entah apa yang membuatkan sahabatnya itu mengukirkan senyuman, membuatkan ramai pelajar perempuan yang berada di dalam kelas saling berbisik perlahan.

 

Baru sahaja MyungSoo ingin memasuki minda SungYeol, kedengaran bunyi loceng sekolah menghentikan niatnya. Para pelajar menjerit keriangan memandangkan keesokan harinya merupakan hari sabtu. Sesetengah pelajar mulai berkumpul dan membuat cadangan untuk bersuka ria di tepi pantai, ada juga yang ingin membeli-belah ataupun keluar bertemu janji dengan teman lelaki.

 

" Guys, memandangkan esok cuti sekolah....let's having fun tomorrow" jerit DongWoo ketika mereka dalam perjalanan ingin pulang." Call...let's go somewhere else to have fun..." ujar WooHyun. SungYeol pula langsung tidak mendengar apa yang dikatakan oleh temannya, yang difikirkan apa yang harus dia pakai untuk temu janjinya dengan EunByul.

 

" Dia terlalu khayal dengan dunianya sendiri, tidak meneydari bahawa SungJong memanggil namanya berulang kali. Apabila dia mulai tersedar, SungYeol meletakkan headphonenya di batang lehernya." Hyung, kamu dengar tak apa yang kami semua katakan?" 

 

Sebenarnya dia langsung tidak mendengar, namun dia hanya mengangguk tidak ingin memanjangkan cerita." So, sempena meraikan MyungSoo hyung...kita semua akan bersuka ria satu sama lain." mendengarkan apa yang dikatakan oleh SungJong terus dia memberitahu bahawa ternyata dia mempunyai hal penting dan ianya tidak dapat ditunda. Mereka semua tidak dapat berbuat apa-apa, meraikan kehadiran MyungSoo tanpa SungYeol.

 


 

 

 

" Hyung, please x100" rayu kedua maknae BAP kepada YongGuk namun langsung tidak dihiraukan. Mereka berdua mengekori ketua mereka, memujuk dengan pelbagai cara namun tidak berhasil juga. " For the last time, No!" YongGuk menekan kata-kata terakhir dengan kuat.

 

Akhirnya, mereka mengalah juga walaupun telah beberapa jam memujuk. Mereka berdua menuju ke ruang tamu, duduk di sofa dengan wajah yang muram. HaNeul yang telah selesai mengemaskan bagasinya, menuju ke ruang dapur untuk menyisip air. " Apa yang terjadi kepada mereka berdua?" tanya HaNeul kepada DaeHyun yang sedang duduk.

 

" Mereka berdua ingin menuju ke taman tema tapi YongGuk hyung tidak membenarkan mereka, lagipula kita semua akan pulang besok." beritahu DaeHyun. HaNeul melihat dongsaengnya yang bermuram sambil menonton tv. Walaupun mereka sedang menonton sitcom, namun langsung tidak kedengaran tawa dari bibir mereka.

 

 

" Fine...." keluh YongGuk membuatkan HaNeul menjerit keriangan lantas memeluk tubuh pemuda itu dengan erat, HaNeul berulang kali mengucapkan ribuan terima kasih kerana YongGuk menyetujui cadangannya itu walaupun pada awalnya tidak berapa bersetuju.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha