Di Taman Tema

War between the clan

" Introducing Song HaNeul" kedengaran suara kemengahan daripada dongsaengnya apabila HaNeul menapak keluar dari kamarnya setelah dirinya dipaksa keluar oleh Himchan.Terkejut mereka semua yang berada diruang tamu melihatkan HaNeul yang tampak amat berbeza terutama YongGuk. Selama ini HaNeul sentiasa memakai pakaian berwarna hitam dan tidak pernah memakai pakaian sepertimana gadis-gadis yang lain. YongGuk memisat-misat matanya apabila melihatkan pemakaian HaNeul.

6688b00d2ec3f5924131976db22c84e6.jpg

 

 

" YongGuk-ah, you look like a crazy person smilling like that?" dan terus sahaja kepala HimChan diketuk dengan YongGuk. Zelo dan JongUp tertawa kecil melihatkan gelagat hyungnya.

 

" Khaja.." beritahu YongGuk dan mereka semua menjerit keriangan lantas keluar dari Mansion dengan hati yang gembira. YongGuk hanya mengeleng kepala apabila melihat HimChan yang berperangai kebudak-budakan.* Bila dia nak matang*. HaNeul dan YongGuk berjalan dibelakang ahli BAP.

 

" Pertama kali" kedengaran suara YongGuk.

 

" Eh" HaNeul tidak mengerti pada mulanya.

 

" Kamu berpakaian dengan begitu cantik sekali, malahan kamu juga memakai mekap." HaNeul terasa malu apabila dirinya diperhatikan oleh YongGuk.HaNeul memegang kedua pipinya, terasa segan dengan pujian yang diberikan. Jarang sekali dirinya dipuji oleh YongGuk.

 

" Oi, lovely couple....Cepatlah, nanti ketinggalan bas lak!" jerit HimChan. Terkocoh-kocoh mereka berlari anak-anak menghampiri perhentian bas.Tidak sampai beberapa minit bas menghampiri, lalu mereka bertujuh menaiki bas tersebut.

 

" Noona, nanti kita cuba semua game." riang sahaja suara Zelo memberitahu HaNeul. mereka bertujuh terpaksa berdiri memandangkan tempat duduk telah penuh.

 

" Bos, tengok awek tersebut." beritahu seorang pemuda.Seorang daripada sekumpulan lelaki yang sedang duduk dibelakang bas melihat sahaja HaNeul tanpa segan silu bersiul kearahnya. HaNeul yang memekakkan telinganya apabila mendengarkan siulan tersebut.

 

DaeHyun memandang tajam kearah sekumpulan pemuda tersebut manakala YongGuk serta HimChan hanya mendiamkan diri walaupun HimChan menyedari bahawa temannya itu cuba daripada melakukan sesuatu kepada mereka.

 

Melihatkan HaNeul yang langsung tidak memberi reaksi, segera pemuda yang bersiul tersebut menuju kearah HaNeul.Tanpa segan silu tangannya mulai ingin menyentuh HaNeul.Apabila HaNeul merasai ada seseorang yang menyentuh dirinya, segera dia memandang kebelakang.

 

Pemuda tersebut hanya tersengih busuk, tanpa mengetahui bahawa dirinya didalam bahaya. HaNeul memandang tajam kearah pemuda yang berani menyentuh dirinya dan tanpa sebarang kata kakinya terus menendang kepala pemuda tersebut sehingga pengsan.

 

 HaNeul menghembus nafasnya menahan marah manakala ahli BAP hanya memandang tajam ke arah mereka, terutama Yong Guk.Para penumpang terkejut melihatkan kejadian itu, langsung tidak berkata apa-apa ataupun melakukan sesuatu.

 

Segera teman-teman pemuda tersebut menuju ke arah temannya yang telah pengsan akibat penangan HaNeul.

 

" Let's go." ujar HaNeul apabila tiba didestinasi.

 

" Kalian benar-benar bodoh kerana menaikkan kemarahan HaNeul noona." ujar YoungJae yang tersenyum sinis sebelum tubuhnya keluar dari bas tersebut.

 

" If you and your friends still want to keep alive, so make sure all of you hiding from  my face or my girl.Understood!" bisik YongGuk kepada salah seorang pemuda yang berada berdekatan dengan dirinya lalu beredar meninggalkan pemuda yang baru sahaja digertaknya.

 

" Noona, you're totally awesome" jerit Zelo memuji HaNeul.Muka HaNeul masam mencuka mengingatkan kejadian itu.* That bastard, I should grill him at that time.* marahnya didalam hati.

 

" Forget what happened just now and enjoy for today, key" ujar Yong Guk apabile melihatkan suasana kelihatan tegang.  Ha Neul memandang ke arah Yong Guk yang  sedang tersenyum ke arahnya. Dia mengetahui akan isi hati pemuda itu yang cuba untuk menenangkan perasaannya ketika itu, dan betapa dirinya amat bersyukur dengan apa yang dilakukan oleh Yong Guk.

 

Untuk pertama kalinya, Ha Neul memegang tangan Yong Guk membuatkannya sedikit terkejut dengan tindakan gadis itu namun dia hanya membiarkan sahaja kerana Ha Neul susah untuk menunjukkan sikap tersebut walaupun mereka berdua  berdua-duaan.

 

" Oohhh, HaNeul-ah......." ucap Him Chan apabila melihat aksi tersebut membuatkan gadis itu malu lantas ingin melepaskan pegangannya namun Yong Guk memperkemaskan pegangannya.

 

" keumanhae......Palli, siapa yang lambat kena belanja makan!!" jerit YongGuk lantas berlari memegang tangan Ha Neul membuatkan mereka yang berada dia situ tergamam.

 

Zelo serta JongUp turut berlari mengikuti langkah ketua mereka." Yah, all of you very cruel?" jerit Him Chan apabila dirinya untuk kali keduanya ditinggalkan oleh mereka semua.HaNeul dan YongGuk menjerit keriangan apabila dikejar oleh teman mereka.

 

Biarlah untuk hari ini mereka bertujuh melupakan seketika siapa diri mereka. Bersuka ria seperti remaja lain tanpa menghiraukan apa yang akan terjadi keesokan harinya.Masa yang terluang dengan bermain permainan.

 

Terserlah kesenyuman mereka, senyuman yang polos seperti kanak-kanak kecil apabila mereka semua bertaruh untuk melihat siapa yang lebih banyak dapat menjatuhkan patung-patung kecil di sebuah kedai mainan.

 

JongUp serta Zelo hanya memuncungkan mulut apabila kalah ditangan hyung mereka, namun begitu mereka semua ketawa terbahak-bahak apabila melihat reaksi HimChan yang begitu kelakar ketika mengambil gambar diphotobooth,seperti hantu cina di zaman lampau.

 

" HimChan hyung, daebak" ujar DaeHyun sambil ketawa. Namun mereka semua melihat hasil semua gambar yang baru sahaja diambil. Terserlah senyuman terukir diwajah mereka.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha