Kehilangan

War between the clan

Selalunya suasana di rumah agam milik keluarga Bang hiruk-pikuk, masakan tidak dengan suara leteran HimChan yang sentiasa meleteri kedua maknae yang tidak bersalah.DaeHyun yang hanya memerhatikan kedua dongsaengnya yang dimarahi sambil menikmati dessert kegemarannya, cheesecake.YoungJae sentiasa sibuk dengan bukunya manakala YongGuk yang sentiasa sibuk berlatih dan tidak lupa juga HaNeul yang sentiasa mengenakan Him Chan.

 

Tetapi kini segalanya berubah, rumah agam tersebut kini ditemani dengan kesedihan, kepiluan dan kedukaan. Penghuni rumah yang tinggal di situ bagaikan mayat yang bernyawa. Walaupun jasad mereka masih bernafas namun minda mereka melayang entah kemana.

 

Cahaya kebahagiaan mereka tiba-tiba menghilang,bagaikan sang bulan yang dilindungi oleh awan.Lalu sang hujan turun, turun dengan lebatnya seolah-olah turut berduka. Jam telah pun berdetik menandakan bahawa sudah tengah malam namun penghuni rumah tersebut masih tidak melelapkan mata. Masing-masing berada di kamar sendiri. Bunyi guruh lansung tidak di endahkan.

 

DaeHyun berada di kamarnya, sambil duduk di tepi katilnya memandang dessert kegemarannya yang berada di atas meja kecil bersebelahan katilnya. Masih tidak tersentuh kek tersebut, walaupun kek tersebut merupakan kegemarannya. Dia teringatkan dimana dia sentiasa bertelingkah dengan HaNeul semata-mata cheesecake kegemarannya itu.DaeHyun tersenyum pilu apabila mengingatkan saat-saat itu.

 

 FLASH BACK

 

"THIS IS MINE!!!!!"

 

" NO.MINE!!!" marah HaNeul. 

 

DaeHyun dan HaNeul saling memberi pandangan tajam antara satu sama lain.Yang lain berada di meja makan hanya melihat kedua mereka yang seolah ingin berperang. " They totally childish.." ujar Zelo membuatkan HaNeul dan DaeHyun terus memandang ke arah Zelo.

 

" WE ARE NOT!!!" teriak mereka.

 

" Yah, noona....takkan kamu tak kesiankan dongsaeng kamu.." Anak mata HaNeul membulat besar apabila mendengarkan perkataan ' Yah ' keluar dari mulut dongsaengnya lantas dia mengetuk kepala DaeHyun dengan susu yang dipegangnya. " Auchh, noona...nomu appayo.."  apabila melihatkan DaeHyun sedemikian, dia berlembut hati lantas memberikan sepotong cheesecake yang terakhir pada dongsaengnya.

 

" Kamu makanlah, noona rasa kenyang pula." beritahunya membuatkan anak mata DaeHyun bersinar kegembiraan. " Kumao noona..."

 

  END OF FLASH BACK

 

 * Noona, I'm sorry for acting like a kid and next time I will give all my cheesecake to you. Just come back..*  keluhnya lantas dia keluar dari kamarnya dan menuruni anak tangga.

 

 

YoungJae sedang duduk berdekatan dengan tingkap di biliknya, sambil membaca.Kadang kala dia berhenti seketika apabila bunyi guruh tiba mendatang. Tidak sampai setengah jam kemudian, dia mengeluh perlahan lalu menutup buku yang sedang dia baca.

 

Dia langsung tidak dapat fokus membaca, bagaimana dia dapat membaca apabila salah seorang daripada saudara hilang dan kini masih lagi tidak ditemui.Buku yang dipegangnya segera dilemparkan entah ke mana.YoungJae memandang ke arah luar melalui tingkap biliknya. Disitu dia dapat melihatkan tempat duduk dimana tempat duduk kegemaran HaNeul.

 

 

stock-photo-rest-place-under-big-tree-16  images?q=tbn:ANd9GcTwMOL7HJ5X1ZDqpCWcern

 

Setiap petang noonanya pasti akan duduk dan melihatkan daun-daun yang gugur dari pokok yang berdekatan.Katanya dia merasa tenang apabila duduk disitu.HaNeul yang dia kenali sentiasa suka bersendirian namun kadang kala bersikap keanak-anakan apabila melihatkan sesuatu benda yang comel.

 

Baginya, HaNeul bagaikan pil kebahagiaan walaupun kadang kala noonanya bersikap kasar, dingin dan jarang tersenyum namun dia tahu bahawa itu semua cuma topeng kerana dia sedar bahawa HaNeul tidak ingin menunjukkan kepada mereka bahawa dia sebenarnya gadis yang lemah.

 

d8wja.jpg

 

HimChan sedang bermain-main dengan pemetik api ditangannya. Matanya memandang ke arah api yang menyala dari pemetik api tersebut. Dia sentiasa menjadi mangsa buli HaNeul walaupun dirinya lebih tua daripada gadis itu. Walau bagaimanapun, dia amat menyayangi gadis tersebut seperti adiknya sendiri. 

 

Semenjak kecil lagi,HaNeul sentiasa dilindungi oleh dirinya serta Yong Guk. Dicurahkan kasih sayang sejak kecil oleh kerana HaNeul kehilangan orang tuanya semenjak kecil. Apatah lagi hanya HaNeul merupakan soulmate sahabat karibnya, YongGuk.

 

FLASH BACK

 

" Kyah, nomu yeoppo..." jerit HaNeul yang ketika itu berusia 8 tahun apabila HimChan menghadiahkannya seekor arnab.Didukungnya arnab tersebut lantas dia menunjukkan arnab tersebut kepada YongGuk yang ketika itu baru datang.

 

" Oppa, look...Him Channie, give me this rabbit. Isn't it cute.." beritahunya.YongGuk tersenyum lantas meramas rambut HaNeul.

 

" Kumao Channie oppa..." beritahu HaNeul. HimChan menjerit keriangan apabila pertama kali mendengar HaNeul memanggilnya ' oppa '. 

 

END OF FLASH BACK

 

* I will never be a selfish person, asking you to called me ' oppa ', just come back again. * lalu dia menuju ke arah kepala patung dan menyalakan api sehingga terbakar. * If something bad happen to my dongsaeng, I will never hesitate to burn that person like this mannequin.*

 

images?q=tbn:ANd9GcQK5LKuAoo-PD46CMpRwQA

 

JongUp duduk menyandarkan tubuhnya pada dinding sambil mendengarkan lagu yang sedang berputar di radio. Baginya, kehilangan HaNeul membuatkan dia berhenti untuk tersenyum. HaNeul sentiasa memanggilnya dengan panggilan ' Angel Moon '.  Dirinya apabila berada di dalam keadaan tertekan, dia sentiasa berada di biliknya lalu memasang lagu dengan sekuatnya sambil menari.

 

Kadang kala apabila dirinya terlalu khusyuk menari, pasti dia akan terlupa untuk makan dan HaNeul pasti akan membawanya sedulang makanan. Kadang kala apabila dia sedang sibuk menari, secara tiba-tiba ada tangan yang menarik telinga dan ternyata yang menarik telinganya ialah gadis yang dia anggapnya noona itu.

 

" Moon Jong Up, never ever skip your dinner. Do you want to get sick and make us worried about you."  omel gadis itu. " If you skip your dinner again, I will beat you until you faint, arasso.."

 

" Noona, everyone in this house doesn't eat properly since your gone.. Where are you??? Do you want us to sick because missing you.."

 

images?q=tbn:ANd9GcRIxtIfnjL2ezCf71y2PXk

 

Dan Zelo pula menahan air matanya daripada gugur namun apabila kedengaran lagu kegemaran HaNeul yang datang dari bilik JongUp, air matanya laju sahaja merembes keluar seperti air terjun. * Noona, jigeum neo odisseo....." tangisnya.

 

HaNeul sentiasa berada di sisinya ketika dia kecil. Ketika dia di buli oleh hyungnya, pasti HaNeul akan memarahi hyungnya kembali dan apabila dirinya terjatuh ataupun sakit, HaNeul akan merawatnya sehingga dia sembuh. Baginya HaNeul merupakan noona yang paling dia sayangi. Kedua orang tuanya telah pun mati ketika bertempur dengan  Makhluk berdarah sejuk ketika dia kecil.

 

Walaupun HaNeul  jarang untuk berbicara dengannya namun dia sedar bahawa noonanya tidak pandai untuk mengekpresikan kasih sayangnya.

 

" Jun Hong-ah, as a man never show towards anyone that you weak,  Arasso. And never let  your  tear  fall. " beritahu HaNeul.Ketika itu dia baru sahaja berusia 10 tahun. Dia hanya mengangguk dan HaNeul tersenyum apabila melihatkan dongsaengnya berhenti menangis.

 

Namun seorang daripada mereka yang masih tidak menerima kehilangan HaNeul iaitu soulmatenya, YongGuk. Selagi dia masih bernafas, dirinya tidak akan berputus mencari gadis itu dan dia dapat merasakan bahawa HaNeul masih hidup.

 

Di atas sebuah meja, terdapat sebuah peta dan di tangan kanannya memegang satu kalung dan kalung tersebut mempunyai satu kristal berwarna kehijauan.

 

images?q=tbn:ANd9GcQkNEJCnME-XGcrzoWDvPo

 

As a lord of four element

Come to me and obey my word

Fire, wind, earth, water

Help me to find her

 

Berulang kali dia menyebut sihir tersebut supaya dapat mencari kedudukan gadis itu namun ternyata sia-sia sahaja. Penjejak itu bagaikan tidak dapat mencari di mana keberadaan Ha Neul. " Arghhh...." teriaknya lantas melemparkan segala apa yang berada di atas meja tersebut.

 

Dirinya amat marah, marah pada dirinya sendiri kerana tidak dapat melindungi wanita yang dia cintai. Tidak pernah sekali air matanya jatuh namun dengan kehilangan Ha Neul, dirinya tewas. Tewas dengan perasaannya sendiri.  * Where are you Ha Neul!!!*

 

b-a-p-ebb997ec868ceba6acrain-sound-m_v-m

FLASH BACK

Pn.Bang mendukung anak lelakinya yang ketika itu baru sahaja berusia setahun 7 bulan lantas menuju ke arah halaman rumahnya. Dari jauh, dia dapat melihatkan sahabat karibnya yang sedang duduk di atas sebuah pangkin. " Aigoo, gukkie....Kamu semakin membesar..." ujar Pn.Song lantas memegang pipi Yong Guk.

 

" Yah, perut kamu semakin membesar..Seharusnya kamu duduk berehat sahaja di bilik kamu. " beritahu Pn. Bang setelah dia duduk. YongGuk yang telah pun mahir berjalan segera lincah berlari-lari di kawasan halaman rumah.

 

" Saya bosanlah...Lebih baik mengambil udara segar.." Beritahu Pn.Song.YongGuk yang muncul sambil memegang sekuntum bunga liar." Aigoo, untuk imo kew??" tanya Pn. Song.

 

" Ani, for baby girl inside imo tummy." YongGuk terus sahaja mengusap lembut perut Pn Song apabila dia merasakan bayi tersebut menendang perlahan. " Imo, She's beautiful.." beritahunya lagi, tidak berhenti mengusap perut mak ciknya.

 

Pn. Bang dan Pn. Song hanya saling berpandangan satu sama lain.* He found his soulmate already.*

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha