Bertemu kembali

War between the clan

FLASH BACK

 

HimChan menuruni anak tangga setelah dia telah siap mengemas di dalam rumah tersebut. Dirinya terus merebahkan tubuhnya di sofa lalu menutup matanya melempiaskan rasa penatnya untuk seketika.* They should be grateful because I'm always cleaning their messing rooms.* omelnya di dalam hati.

 

YoungJae sedang sibuk memahami tentang sejarah makhluk-makhluk kejahatan serta bagaimana caranya untuk menghapuskan mereka. DaeHyun pula hanya tidur di satu sudut di bilik latihan. Ilmu yang di miliki oleh DaeHyun dan YoungJae sama kuat dengan YongGuk serta HimChan.

 

DaeHyun tangkas menumpaskan musuhnya dengan seni pertahankan diri manakala Youngjae pula dapat menafsir cara lawan musuh dengan secepatnya malahan dirinya juga sentiasa memberi cadangan yang bernas. Kedua mereka pabila bersatu dengan sekelip mata sahaja musuh akan tewas di tangan mereka.

 

YongGuk sebagai ketua, dirinya amat kuat dengan seni pertahankan diri apatah lagi dirinya mahir dengan ilmu persihiran yang di ajar oleh Mr. Bang, bapanya semenjak kecil lagi. Tidak pernah sekali dia gagal untuk mengalahkan musuhnya. HimChan sebagai orang kanan YongGuk, dia merupakan kedua yang paling kuat di antara B.A.P. Walaupun dirinya yang menjadi orang kanan YongGuk namun cadangannya sentiasa ditolaknya atas alasan ianya tidak munasabah.

 

JongUp dan ZeLo sebagai ahli sihir termuda di antara mereka sentiasa di latih oleh salah seorang daripada mereka kerana ilmu persihiran mereka masih lagi tidak mahir walaupun seni mempertahankan diri telah pun mahir. Walaupun begitu sekiranya mereka masih tidak dapat memahiri tentang sihir dengan lebih mendalam, juga susah untuk menumpaskan musuh mereka. 

 

Dan HaNeul, soulmate YongGuk. Dia merupakan ahli sihir yang benar-benar tidak mahir kerana dirinya sentiasa melarikan diri apabila dia seharusnya belajar. YongGuk tidak pernah memarahinya walaupun seharusnya dia tegas dengan gadis itu. HaNeul gemar duduk di sebuah bangku di bawah rimbunan pohon berdekatan dengan rumah agam milik keluarga Bang dan dia juga amat menyukai mengenakan HimChan.

 


 

 

HimChan segera bangkit setelah dirinya terasa bertenaga setelah berehat seketika, dia melihatkan HaNeul yang sedang duduk di sebuah bangku tempat dia selalu duduk.  * That girl always sit there alone.* gelengnya lantas dia pun menuju ke dapur untuk menyediakan makan malam memandang hari sudah semakin petang. Dia mengeluarkan bahan-bahan lalu menyinsing lengan bajunya sebelum mencuci tangan.

 

HimChan mengacau kuah yang sedang dia masak lalu mencuba untuk merasai apabila muncul DaeHyun dari belakang. " Yah, kamu nak buat hyung mati terkejut kerana kamu!!" HimChan segera meneguk air pabila dirinya terbatuk-batuk akibat kemunculan DaeHyun.

 

" Tapi hyung tak apa-apakan.." beritahunya membuatkan HimChan membulatkan anak matanya pabila mendengarkan nada sindiran daripada dongsaengnya. HimChan menyuruh DaeHyun supaya memanggil HaNeul masuk ke rumah kerana sudah hampir senja. " Do I have too?"  dia mengeluh perlahan apabila melihatkan anak mata tajam hyungnya yang memandangnya dengan pandangan Do-you-want-to-eat-to..

 

DaeHyun segera menjejakkan kaki ke arah tempat berehat HaNeul namun dia langsung tidak nampak bayang gadis tersebut. Dia menyangkakan bahawa HaNeul mungkin telah pun masuk ke rumah dan dirinya pun segera ingin beredar pergi apabila dirinya terlihat sesuatu yang aneh.

 

" HYUNG, HIMCHAN HYUNG!!!" jeritnya dan HimChan untuk kali kedua bagaikan ingin mencekik DaeHyun yang secara tiba-tiba memanggil namanya. Untung dia sempat meletakkan pinggan di atas meja makan kalau tidak mungkin telah jatuh pecah. HimChan segera menuju ke halaman rumah dengan terkocoh-kocoh.

 

" What, DaeHyun and where HaNeul?" tanyanya apabila melihatkan hanya DaeHyun yang berada di situ. Dia melihatkan DaeHyun yang sedang duduk mencangkung. " Dan kenapa kamu dalam keadaan begitu." tanyanya lagi.

 

Belum sempat DaeHyun ingin memberitahu. muncul kehadiran YongGuk, wajahnya tampak tegang, khuatir. bagaikan ada sesuatu yang buruk telah terjadi. " Where is she!!!" tanya YongGuk.

 

Zelo dan JongUp keluar dari rumah apabila hyung mereka tiba-tiba menghilang pabila sedang mengajar mereka tentang sihir. " Apa dah berlaku??" 

 

YoungJae muncul dan tangannya melihatkan satu kesan yang tidak pernah dia temui namun dia mengetahui jawapannya. " Someone take HaNeul Noona....That person is-"

 

" Vampire" beritahu YongGuk dengan nada suara tajam sekali. Angin kencang muncul lalu menerbangkan daun-daun kering dengan kuat sekali membuatkan munculnya pusaran angin. * , how come they find this place.*

 

" YoungJae, kamu sediakan ramuan supaya tiada orang luar pun yang dapat memasuki kawasan kita lagi.." beritahunya. " Dan pastikan ianya berhasil." YoungJae mengangguk, ZeLo dan JongUp segera mencari di kawasan hutan yang terdekat, kemungkinan makhluk berdarah sejuk tidak jauh dari situ. HimChan dan DaeHyun turut membantu.

 

Tidak pernah terjadi kejadian sedemikian, untuk pertama kali ianya terjadi. YongGuk segera menyebut serangkap sihir sebelum tubuhnya menghilang.

 

Wind, find her scent and tell me where her being?

 

  

 

 


 

 

SungGyu memerhatikan HaNeul yang terlena tidur di katil. Dirinya amat menyesali akan tindakannya kerana telah menyakiti gadis tersebut. Dia seharusnya kuat namun dirinya tewas, tewas dengan sifat jahatnya.  

 

* I'm a monster, drinking from innocent girl.* 

 

Dia memandang raut wajah gadis itu, walaupun wajahnya tampak dingin namun itu semua hanyalah satu lakonan semata. SungGyu memiliki kuasa melihat masa lalu seseorang melalui sentuhan.Dengan kuasa yang dimilikinya, SungGyu dapat melihat masa lalu HaNeul. Dan  dia benar-benar terkejut apabila telah melihat masa lalu gadis itu.

 

*Song HaNeul, Who are you?* gumamnya sendiri. Dia bangkit dari sebuah kerusi lalu memanggil MyungSoo dan HoYa. Sekelip mata mereka berdua memasuki bilik itu apabila nama mereka dipanggil oleh ketua mereka.

 

" Send her back." beritahu SungGyu." But before that, make her memory disappear " ujarnya sambil memandang ke arah MyungSoo. MyungSoo menganggukkan kepalanya lalu menuju ke arah katil. Dia meletakkan tangan kanannya pada dahi gadis itu sebelum MyungSoo menarik nafas lalu menutup kedua belah matanya.

 

Satu cahaya merah kegelapan muncul dari arah tangannya lalu mengalir pada dahi HaNeul. Didalam tidurnya, HaNeul meneriak kesakitan. DongWoo, WooHyun, SungYeol dan SungJong segera menuju kearah bilik yang didiami oleh HaNeul apabila mendengarkan teriakan gadis itu.

 

Dan SungGyu turut menjerit kesakitan. Dirinya turut merasai kesakitan sama apa yang dirasai oleh gadis itu. Disebabkan darah HaNeul mengalir pada tubuhnya, dirinya turut akan menerima tempias kesakitan HaNeul. DongWoo segera bertanya apa yang sedang terjadi. Terkejut apabila melihatkan HaNeul dan SungGyu menjerit.

 

" MyungSoo cuba hapuskan memori HaNeul." beritahu HoYa. Setelah hampir beberapa minit, barulah kedua mereka berhenti menjerit kesakitan. HaNeul masih tidak menyedarkan diri dan peluh membasahi wajahnya.

 

SungGyu pula termengah-mengah kesakitan namun dia tidak mempedulikan kesakitan yang baru dia alami sebentar tadi. " Send her back to where she belong." beritahunya. HoYa mencempung tubuh gadis itu dan tubuh mereka berdua menghilang dari rumah agam tersebut.

 

HoYa telah pun tiba berdekatan dengan rumah agam milik ahli sihir, dirinya langsung tidak melangkah masuk ke arah kawasan perkarangan rumah agam tersebut. Seperti ada dinding halimunan yang menghalangnya.

 

HoYa mengetahui bahawa ahli sihir yang tinggal di rumah agam dihadapannya kemungkinan telah meletakkan halangan dimana makhluk seperti dirinya tidak dapat memasuki kawasan itu. " Nampaknya saya harus meletakkan kamu disini, cik HaNeul." dia pun perlahan-lahan meletakkan tubuh HaNeul diatas tanah sebelum tubuhnya menghilang seperti angin.

 

 


 

 

YoungJae yang ketika itu ingin menutup langsir biliknya terkejut apabila melihatkan seperti ada bayang seseorang. Dia terus berlari keluar dari biliknya lalu bertembung dengan DaeHyun yang baru sahaja selesai membersihkan diri. " Hyung, I think someone outside there" beritahunya sebelum berlari menuruni anak tangga.

 

DaeHyun segera mengekori YoungJae sehingga ke arah perkarangan rumah " Yah Yoo YoungJae, are you really kidding right now !!!" marahnya apabila dia tidak melihat pun seseorang berada di situ.

 

" Hyung, there...Saya rasa ada seseorang disitu." telunjuk jari YoungJae.Dia pun mendekatkan dirinya pada seseorang yang berada di atas tanah. Kedua mereka terkejut apabila melihatkan siapakah gerangan seseorang itu.

 

" HANEUL NOONA!!!"

 

YongGuk terkejut apabila melihatkan batu kristal bergerak sendirinya diatas meja. Dia segera melihatkan tempat dimana keberadaan HaNeul  dan anak matanya membesar mengetahui keberadaan gadis itu. Segera dia berlari keluar dan terkejut melihatkan tubuh HaNeul dicempung oleh YoungJae.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha