Sky, Darkness and Moon

War between the clan

 

Tiada siapapun diantara manusia mengetahui dimanakah wujudnya dunia yang indah belaka.Keindahan dunia disini tidak dapat digambarkan dengan kata-kata;juga paras rupa yg terlihat sempurna milik semua penghuni tempat ini.Kesempurnaan yg dimiliki oleh makhluk bersayap ini,tidak seperti manusia biasanya.

Yifan mendekati LuHan yang sedang berada diruangannya.Dilihat sedang menghasilkan sesuatu dari gerakan tangannya dengan perlahan.Bunga-bungaan mekar lalu berarak setempat bagaikan ada angin lembut meniup perlahan.

Namun ternyata ianya hasil dari gerakan tangan milik Luhan, awan yang menghasilkan hujan salji beralih tempat dan kini kawanan awan yang mendung dan nyaman mendekati taman itu.Lalu muncul pelangi indah disebalik awan itu.Luhan tersenyum melihat hasil kerjanya.

Pada saat Yifan berada disisi LuHan;sayapnya lalu terkatup rapat.Wajahnya terlihat tegang dan LuHan mula berasa tidak senang. Tanpa berkata apa,tangan Yifan mula bergerak perlahan seperti saja sedang menyentuh dinding lutsinar.Bias cahaya yg terang mula menerangi ruangani tu dan setelah itu muncul dunia lain dari cahaya itu yang hanya dapat dilihat.

"Why YiXing there?!" Suara YiFan tegang apatah lagi melihatkan wajahnya.

Luhan tergamam melihatkan temannya yang kini berada dibumi.Tubuhnya terlihat seperti manusia biasa.Semerta baru dia menyedari sejak semalam dia tidak melihatkan kelibat temannya.Kata-kata Yixing tempoh hari mengingatkan dirinya.


"LuHan..," Suara YiXing hampir saja tidak dapat didengari."Did i do something wrong?"

LuHan hanya memandang simpati..Dirinya memahami apa yang dialami oleh temannya.


No you're not YiXing..you're not..

 

Kata-kata itu hanya mampu diluahkan didalam hati apabila melihatkan temannya yang kelihatan tidak berdaya.Dada YiXing berombak kencang dan dia terlihat keletihan.LuHan tahu temannya itu terlebih menggunakan kuasanya.

"Jadi apa yang kamu rancang untuk lakukan selepas ini?" YiXing kelihatan terlalu tenang pabila dia bersuara.

"How i wish i'm not a guardian angel..," YiXing bersuara perlahan."Is that posible if i being as a human even just for a day?"

"No!" Tegas saja suara LuHan."Kamu akan dihukum jika YiFan atau lebih teruk jika yang lebih atasan tahu YiXing..," LuHan hanya berharap yang dia tidak akan pernah mendengarkan YiXing berkata sedemikian.

 

 


 

Dari kejauhan YiXing melihatkan dua orang gadis yang sedang berjalan bersama; melihatkan senyuman yang sedang terukir di wajah gadis yang dia kenali, dirinya turut tersenyum. Dia hanya memerhatikan kedua gadis itu  yang sedang rancak berbual tanpa mempedulikan sekeliling pabila munculnya sehelai bulu pelepah di hadapannya.

Melihatkan kemunculan bulu pelepah tersebut, dia mengetahui kemungkinan YiFan telah pun mengetahui dimana keberadaannya kini dan yang pasti dirinya akan dihukum setibanya dia disana. Dia harus membuat rancangan supaya gadis yang dia sentiasa lindungi sentiasa selamat walaupun YiXing mengetahui akan akibatnya.


COME BACK NOW!!!


Suara YiFan bergema walaupun tanpa kehadiran pemuda itu.Tangannya terus menyentuh bulu pelepah yang berada di hadapannya lantas tubuhnya menghilang dari kawasan tersebut; tanpa meninggalkan sebarang jejak manakala cahaya putih mulai menghilang dari gelang milik HaNeul. That person gone, does that person actually looking her, gumam HaNeul sendirian sambil matanya memandang raut wajah EunByul pabila menyedari cahaya putih yang berada di gelangnya mulai menghilang.

" Unnie, ini rumah saya."  telunjuk jari EunByul pada sebuah rumah kepada HaNeul. Mereka berdua berpelukan sebelum EunByul memasuki rumahnya, sempat dia melambai tangannya ke arah EunByul sebelum beredar. HaNeul menuju ke kawasan yang tersorok  daripada pandangan sekeliling sebelum dia mengeluarkan sesuatu berbentuk kiub hitam dipoketnya.


Mulutnya terkumat kamit membaca satu mantera lantas kiub tersebut berubah warna menjadi jernih, setelah itu dia berjalan menuju ke hadapan rumah EunByul sambil membaling kiub tersebut. Kiub tersebut terus hilang dari pandangannya dan yang muncul ialah jaring halus yang melingkari keseluruhan kawasan rumah EunByul. Hanya dia yang bisa melihat jaring itu.Lalu dia menyentuh supaya tiada sebarang kesalahan dengan sihir yang dilakukannya.

Jaring halus tersebut dapat menghalang segala jenis mahkluk kejahatan daripada memasuki rumah EunByul terutama makhluk yang amat dia dendam sekali, HaNeul tidak ingin gadis yang tidak bersalah juga turut akan menjadi mangsa mereka dan dia harus melakukan sesuatu sebelum ada perkara buruk yang akan menimpa pada Eunbyul.

 


 

Tubuhnya berulangkali mencuba untuk meloloskan diri daripada tali yang mengikatnya, namun sia-sia sahaja. Suaranya serak meneriak meminta pertolongan namun seolah-olah tiada sesiapa pun yang mendengarkan pertolongannya itu. Disebuah telefon lama mengeluarkan asap hitam perlahan-lahan membuatkan pemuda itu menjerit ketakutan.

Melihatkan keadaan tersebut, dia yakin sesuatu yang buruk pasti akan terjadi kepadanya sekiranya dia tidak melakukan apa-apa untuk meloloskan diri. Kemudian perlahan-lahan muncul tangan yang begitu hodoh dari telefon tersebut, seperti tangan makhluk jahat. Tubuh makhluk tersebut dicemari dengan warna hitam, ada 2 tanduk tertacak dikepalanya serta dengan taring tajam turut kelihatan.

Perlahan makhluk tersebut menghampiri pemuda yang sedang terikat dikerusi, pemuda itu menjerit ketakutan. Dia benar-benar berharap agar ada seseorang dapat membantunya namun sayang dirinya menjadi makan malam makhluk tersebut disitu juga. Tubuhnya dirakus oleh makhluk tersebut sehingga tiada sebarang kesan yang tinggal disitu melainkan hanya kerusi serta tali .

 



Melihatkan lampu bilik EunByul yang telah terpadam hampir sejam yang lalu, KyungSoo ingin melihatkan wajah gadis tersebut yang sedang terbuai lena. Pabila kakinya ingin melompat melepasi dinding , entah mengapa tubuhnya melanting keluar. Bagaikan ada dinding halimunan yang menghadangnya daripada memasuki rumah gadis itu.


Berulang kali dia cuba namun cubaannya ternyata sia-sia sahaja, deria telinganya dapat menangkap satu bunyi decingan yang menuju dengan begitu pantas ke arahnya. Pantas dia mengelak namun reaksinya sedikit lambat membuatkan pipinya terkena sesuatu. Pabila dia mengelap bahagian tempat yang mengenai pipinya terdapat sedikit darah ditangannya.

Hidungnya dapat menangkap bau orang yang menyerangnya sebentar tadi. Dia melihat ada bayangan susuk tubuh seseorang, dan bayangan tersebut sedang menghalakan senjata kearahnya dan dengan pantas dia mengelak, lalu KyungSoo berlari kearah bayangan tersebut tetapi gagal kerana susuk tubuh tersebut menghilang dengan sekelip mata.

Kemudian luka dipipinya terasa begitu dingin; bagaikan terdapat ais berada dipipinya.Kemudian perlahan-lahan tubuhnya lemah, kedinginan dari pipinya mulai menjalar menuju ke bahunya dan dengan pantas dia berubah menjadi makhluk serigala jadi-jadian. Segera dia berlari menuju ke rumah agamnya apabila merasakan seluruh kakinya mulai terasa dingin. 


" KyungSoo, what happened to you?" tanya ChanYeol apabila melihatkan KyungSoo yang merosakkan pintu rumah agam mereka. Dia begitu terkejut melihatkan keadaan KyungSoo yang benar-benar teruk ." Shift back, KyungSoo..." ujar JoonMyun apabila melihatkan KyungSoo yang masih didalam bentuk serigala.


Mendengarkan kata-kata ketuanya, segera dia berubah bentuk dan mereka semua kelihatan benar-benar terkejut melihatkan KyungSoo yang menggigil. Bibirnya pucat, malahan pabila JoonMyun mencuba untuk memegang lengan temannya, dia terus menarik tangannya.


Terlalu dingin, seperti ais.


" Sehun, cepat angkat KyungSoo ke tempat rahsia kita. Cepat angkat." terkocoh-kocoh SeHun mengangkat tubuh KyungSoo yang begitu, tubuhnya terlalu dingin sehinggakan dia bernafas mengeluarkan asap putih. Walaupun tubuh mereka seharusnya hangat namun SeHun juga merasakan bahawa kedinginan ditubuh KyungSoo juga dia tidak tahan.

Terlalu dingin, lebih dingin daripada salju.Tidak sampai 10 minit, mereka semua tiba disebuah gua. Mereka memasuki gua tersebut, lebih dalam sehingga ke penghujung gua tersebut. Ada sebuah batu besar yang berada disitu, bentuk batu tersebut seperti tempat tidur. Tubuh KyungSoo diletakkan disitu, dan tubuhnya mulai berasap.Seperti api yang dipadam oleh air.

Batu tersebut merupakan sebahagian daripada gunung berapi yang pernah meletus di sebuah pulau. Mereka menyimpan batu tersebut kerana dikatakan batu itu dapat membantu mereka sekiranya mereka akan berdepan dengan sesuatu yang buruk.KyungSoo yang kelihatan pucat semakin pulih setelah hampir beberapa jam dia berada berbaring di atas batu tersebut.

" Hyung, kwenchana?" tanya JongIn apabila melihatkan mata KyungSoo mulai terbuka. KyungSoo menghulurkan tangan ke arahnya lantas dia menarik supaya pemuda itu dapat bangun. KyungSoo mengangguk perlahan menjawab pertanyaan JongIn. Tubuhnya sedikit lemah namun tubuhnya tidak kesejukan lagi malahan luka di pipinya juga menghilang.

Dia hanya membutuhkan rehat yang panjang supaya tenaganya kembali seperti biasa.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha