Kisah HyoYeon

War between the clan

Terkocoh-kocoh seorang gadis apabila mendapat tahu tentang sahabatnya yang ingin melakukan perkara bodoh sekali lagi. Dia membuka pintu melihatkan 3 orang adiknya yang sedang mencuba untuk menenangkan seorang lagi saudaranya yang cuba untuk membunuh diri.

 

" LET GO OFF ME!!!" jeritnya membuatkan gadis tersebut terus menampar pipi adiknya dengan begitu kuat sehingga meninggalkan bekas.
 

 

" Unnie..." terkedu YoonA melihatkan unnienya terus menampar pipi seorang daripada saudara perempuannya. Dia tahu bahawa unnienya tidak dapat mengawal perasaan marahnya namun tindakan unnienya benar-benar membuatkan dia tergamam kerana unnie yang dia kenali tidak pernah bertindak sedemikian.

 

" KIM HYOYEON, ARE YOU CRAZY!!!" marahnya terhadap salah seorang saudara perempuannya. HyoYeon memandang marah kepada TaeYeon.

 

" YESS!!! I'M CRAZY BECAUSE OF THIS THING!!!" jeritnya. Dirinya cuba untuk meloloskan diri daripada genggaman YoonA dan YuRi namun genggaman tersebut terlalu kuat membuatkan sukar untuk dia melepaskan diri apatah lagi dirinya sedang hamil.

 

YoonA cuba menenangkan hati HyoYeon supaya memikirkan keadaan bayi yang sedang berada didalam perutnya namun HyoHyeon memandang tajam kearahnya membuatkan dia hanya mendiamkan diri." This thing not my baby but a MONSTER." jeritnya dengan menekan ayat raksasa.

 

" Dan apa yang kamu ingin lakukan lagi. HyoYeon, jangan kamu nak buat perkara bodoh lagi boleh tak.."  TaeYeon memandang kearah HyoYeon." Berulang kali kamu cuba ingin menghapuskan bayi itu namun kamu lihat hasilnya, bayi tersebut tetap selamat."

 

Dirinya mengeluh perlahan apabila melihatkan saudaranya masih tidak dapat dapat menerima hakikatnya. "Lebih baik kamu hentikan sahaja niatmu itu dan seharusnya kamu menyayangi bayimu sendiri. Bukankah impian kamu ingin mempunyai anak namun mengapa sekarang kamu ingin menghapuskan bayimu sendiri." ujar TaeYeon dengan lembut.

 

" Tapi bukan dengan anak raksasa ini." marahnya lagi. Memang dia ingin mempunyai anak namun dirinya masih lagi tidak mempunyai suami dan apatah lagi yang berada didalam perutnya merupakan raksasa. Dia tidak sanggup malahan dia amat membenci BENDA yang kini sedang membesar diperutnya.

 

" SeoHyun" muncul seorang gadis apabila namanya dipanggil oleh TaeYeon." Tolong kamu buatkan sup untuk HyoYeon supaya dirinya tetap bertenaga." gadis tersebut mengangguk perlahan lantas keluar dari bilik tersebut untuk menyediakan apa yang telah diperintah oleh unnienya.

 

"YoonA, YuRi pastikan HyoYeon tidak akan membuatkan tindakan bodoh lagi." ujarnya lantas beredar meninggalkan HyoYeon yang menangis

 


 

FLASHBACK

 

Seorang gadis menangisi kehidupannya yang telah hancur angkara seseorang dan mustahil kaumnya akan bersimpati padanya malahan mungkin akan menghapuskan dirinya. Pakaiannya sedikit koyak rabak, tubuhnya terdapat kesan-kesan lebam.

 

" HYOYEON!!HYOYEON!!WHERE ARE YOU!!!" sayup-sayup kedengaran jeritan sekumpulan gadis yang memanggil namanya namun dirinya langsung tidak mengendahkan laungan itu." OH MY GOD!! What happened to you!!" jerit Jessica apabila melihatkan keadaan temannya itu sedemikian.

 

Muncul 7 orang gadis apabila mendengarkan suara Jessica, SooYoung terus membaluti tubuh HyoYeon dengan jaketnya. Kesemua mereka tergamam melihatkan keadaan HyoYeon sedemikian."Unnie, I'm dirty!!!" tangisnya membuatkan temannya terus menangisi apa yang terjadi apa HyoYeon.

 

Dirinya tinggal dengan sahabatnya semenjak kejadian itu. Kadang kala dia bermimpi buruk, bermimpi tentang pemuda itu yang telah menodainya tanpa kerelaannya. Kadang kala temannya bergilir-gilir tidur dibiliknya menemaninya.

 

Tidak HyoYeon sangka bahawa detik hitam pada malam itu akan membuatkan dirinya hamil. Hamilkan bayi musuhnya sendiri.

 

HyoYeon melihatkan kawasan rumah tersebut sunyi sepi.* Coast clear* gumamnya sendirian dan dirinya beredar dari rumah tersebut dengan perlahan-lahan. Dengan keadaan perutnya yang besar, dirinya berjalan dengan perlahan. Hampir 2 jam kemudian, dirinya hampir tiba di puncak gunung.


Dia memegang perutnya, peluh mulai merembesi keluar dari wajahnya.* Oh no, don't tell me it's times for me to labour* dirinya melihat terdapatnya satu gua kosong yang telah lama ditinggalkan.


Dirinya memegang erat bajunya, menahan kesakitan apabila dirinya ingin melahirkan anaknya sendirian tanpa seseorang disampingnya. Jeritannya bergema dikawasan hutan tersebut di iringi dengan bunyi sang petir lantas lahirnya seorang bayi perempuan setelah dirinya menderita hampir beberapa jam kemudian. Dirinya seolah-olah telah pun lepas beban dibahunya. 


Tubuh HyoYeon kepenatan, dia langsung tidak memandang bayinya yang sedang menangis meminta susu. Ditangannya dia menggenggam sebilah pisau mencuba untuk membunuh bayinya sendiri.


Anak mata HyoYeon membesar melihatkan bayinya yang langsung tidak seperti apa di anggap selama ini. Matanya bertemu dengan bayinya sendiri, membuatkan tangannya melepaskan pisau tersebut dari genggamannya. " My baby not monster, she not like him" tangisnya sambil mendukung bayinya.


Dirinya menangis, kerana selama ini dia beranggapan bahawa bayinya juga seperti raksasa sama dengan pemuda yang telah menodainya beberapa bulan yang lalu. Namun bayinya seperti manusia biasa, kelahirannya merupakan satu kesucian dan tidak mungkin dirinya bisa menghapuskan bayi tersebut walaupun bayinya lahir bukan dari tanda cinta.


* Mianhei, kerana omma berulang kali ingin membunuhmu anakku,* ujarnya sendirian. 

 


 

Dia merenung ke arah bulan mengambang. Cahaya bulan itu menerangi kepekatan malam, indah namun hatinya diselubungi dengan kesedihan apabila dia mengingatkan dirinya telah membuang bayinya sendiri. Dirinya benar-benar menyesal namun dia tidak merubah semula masa lalunya.


Lapan belas tahun dia menangisi kehilangan bayi perempuannya. Dirinya menyesali tindakan bodohnya itu. Dan kini dia harus menanggung kesilapannya itu.Namun dia yakin bahawa satu saat nanti dirinya pasti akan ketemu dengan puterinya satu masa nanti. Dia mengingati bahawa di bahagian pinggang bayinya terdapat satu tanda lahir.

 


 

" Pleasee oppa, don't leave me." tangisnya apabila melihatkan buah hatinya yang ingin meminta perpisahan daripadanya. Dimana silapnya sehingga teman lelakinya ingin memutuskan hubungan mereka yang selama ini terbina.

 

"SaeRa, please don't do this..." ujar HongBin. 

 

" I'm sorry and hope you can find someone who can love you " ujarnya lantas ingin beredar dari situ. SaeRa menangis melihatkan lelaki pertama yang berhasil mencuri hatinya ingin beredar meninggalkan dirinya. Dia melihat terdapat sebatang kayu tajam  lantas tanpa teragak-agak dirinya menghunuskan batang kayu tersebut pada perut HongBin.

 

 " You belong only to me..." ujarnya apabila melihat lelaki tersebut rebah diatas tanah. SaeRa mengusap-usap wajah buah hatinya yang telah menjadi mayat. 

 

 " Do you love him that much?" kedengaran suara seseorang yang tidak dia kenali. SaeRa berpaling mencari pemilik suara tersebut namun langsung tidak kelihatan bayang seseorang disitu." Does it make you happy to embrace a man?"

 

" Whose there?"

 

" Then I will make you wish come true!" SaeRa melihatkan sesuatu dari tiang berdekatan dengan dirinya. Dirinya menjerit apabila melihatkan sesuatu yang menakutkan semakin mendekatinya.

 

 


 

YongGuk menarik pedangnya dari yang tersarung lantas melompat keatas udara mengelakkan daripada terkena serangan daripada DaeHyun yang ingin membalas serangannya sebentar tadi. DaeHyun segera menggunakan ilmu sihirnya mengawal pedangnya tanpa langsung memegangnya sambil memberi serangan padu pada YongGuk namun serangan dapat dihalang oleh lelaki itu.

 

 " DaeHyun, kamu kena ingat bahawa kadangkala kamu kena mahir mengawal minda kamu supaya pihak lawan tidak akan dapat mengetahui langkah kamu yang seterusnya." Sebelah tangan YongGuk terus menghentikan pedang yang semakin mendekati tubuhnya.

 

  HimChan terkocoh-kocoh memasuki bilik latihan dan melihatkan suasana sedikit tegang. " Wow guys, take a easy for practice." 

 

  " If I held back, I'd get hurt" YongGuk segera mencapai botol air lalu meneguknya sebelum memberi sebotol minuman kepada dongsaengnya yang lencun dengan peluh setelah mereka berdua hampir seharian berlatih.

 

  " HaNeul dan YoungJae dah balik dari latihan mereka dan nampaknya kita ada tugas." ujar HimChan membuatkan DaeHyun dan YongGuk sedang berehat memandang kearahnya.

 

 " Orders? Haven't had any in a while..." beritahu YongGuk.

 

  Diruang tamu YongGuk mencapai surat berwarna dari tangan YoungJae lalu mencapai pemetik api lantas menyalakan api tersebut pada surat tersebut. Dalam sekelip mata surat tersebut terbakar lantas di udara terbentuk perkataan .

   The dark beast that emits a negative karmic light in order to 

   consume mens' souls, named Eiris...

   Eliminated her before too late


 " Nampaknya kita semua harus berkemas untuk pergi ke Seoul.." kesemua mereka gembira lantas menuju ke bilik masing-masing untuk membawa barang keperluan. YongGuk melihat raut wajah HaNeul yang kelihatannya tidak gembira dengan berita tersebut.

 

  * Dan nampaknya saya akan sendirian di rumah agam ini lagi.* YongGuk mencapai tangan HaNeul.

 

  " Kamu tidak ingin membawa pakaian kamu?" tanyanya membuatkan HaNeul memandang kearah lelaki yang berdiri dihadapannya. " Silly girl, bila oppa kata semua maksudnya kamu juga akan ikut." Anak mata HaNeul bersinar apabila YongGuk memberitahu bahawa dirinya akan turut menyertai mereka.

 

 " Kumao oppa..." dipeluknya tubuh YongGuk lantas tergesa-gesa menuju ke biliknya untuk turut membawa barang-barang keperluannya.

  

  It's times for you to faces this world and I don't want to avoid it again.....

   
  

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha