Kedatangan pelajar baru

War between the clan

Seorang pemuda dalam keadaan cedera yang teruk rebah dihadapannya...

 

EunByul dalam keadaan yang panik,tidak tahu harus melakukan apa.Lalu tanpa sebarang pilihan pemuda tersebut dibawa kebiliknya.

 

Pemuda tersebut dibaringkan diatas lantai yang telah beralaskan selimut.Gadis itu mundar-mundir diruang biliknya melihatkan keadaan pemuda itu.Dalam kekalutan itu,EunByul mendengarkan suara pemuda itu merintih perlahan.

 

"Right.First aid kit" Dia mengetuk kepalanya sendiri sebelum meluru keluar daripada bilik.EunByul melangkah perlahan apabila ingin melepasi bilik kedua ibubapanya.

 

EunByul kembali semula dengan peti pertolongan cemas ditangan.Dia segera mencuci luka dibadan pemuda tersebut.Dari situ barulah dia dapat melihat wajah pemuda tersebut dengan jelas.Pemuda tersebut sememangnya tampan.Walaupun matanya yang sedang terpejam rapat namun EunByul dapat merasakan bahawa sepasang mata yang dimiliki oleh pemuda itu sangat bundar pabila ianya melihat sesiapa sahaja.Hidung mancungnya terletak indah.Dan bibirnya pula...

 

Gadis itu menggeleng kepala setelah mengingati niat asalnya.Setelah selesai mencuci luka tersebut,dia menyapu krim antiseptik dibahagian luka.Pemuda tersebut mengerang perlahan apabila tangan EunByul menyentuh luka dibadannya.

 

"It must be painful" Gumam gadis itu.

 

Tanpa pengetahuan sesiapa,terdapatnya cahaya yang datang saat tangan gadis itu menyentuh luka pemuda yang dirawatnya..

 

Setelah selesai membalut luka,tubuh pemuda itu diselimutkan sebelum lampu yang menerangi bilik itu dipadam.Saat EunByul memejam mata,sepasang mata pemuda itu terbuka perlahan.Cahaya terang mulai menerangi ruang bilik itu sepanjang malam.

 

Dan cahaya itu datangnya dari sepasang mata milik pemuda tersebut.

 


 

"You WHAT??" EunByul segera menutup kedua belah telinganya.

 

Sewaktu itu dia sedang berjalan diperkarangan sekolah bersama teman sekelasnya Nam DaHee.Dan kini dia sedang menceritakan perihal malam tadi dan mendapatkan reaksi begini.Such a dramaqueen.

 

"Da tu..takkan nak biar je dia terbaring dalam keadaan macam tu kat sana" 

 

DaHee mengangguk sambil meletak jari telunjuk dibibir."Betul gak tu" Kemudian dia memegang kedua bahu temannya sebelum tersenyum penuh makna."You said that he didn't wearing shirt.How's he look like?did he had any abs?is he handsome??" Tanya DaHee bertalu-talu membuatkan wajah EunByul mulai kemerahan.Dia segera menyuruh temannya supaya tidak bertanyakan apa-apa soalan.

 

EunByul mengingati saat dia merawat luka dibadan pemuda tersebut.

 

Those lean muscles...

 

Kemudian dia menggeleng kepala,mematikan pemikirannya ketika itu.

 

Mereka berdua kemudiannya ingin menuju ke loker masing-masing apabila DaHee meminta diri ke tandas kerana sakit perut. EunByul membuka pintu lokarnya apabila kedengaran jeritan histeria para pelajar apabila sekumpulan pelajar lelaki berjalan diruangan lokar.Sepasang mata seorang pemuda dari kumpulan tersebut memerhatikan tingkahnya.

 

​Must be them again......dia hanya mengeleng kepala sambil tersenyum lalu mengambil buku notanya.

 


 

Seorang pemuda baru sahaja keluar dari bilik pengetua dan menuju ke kelasnya. Dirinya menjadi perhatian segelintir pelajar perempuan yang terserempak dengannya.

 

"Siapa pemuda tu??" Bisik seorang gadis kepada temannya yang terkaku melihatkan kekacakan pemuda itu.

 

"Oh my goshhhh..He sooo hot..." pemuda tersebut hanya menjegilkan matanya apabila mendengarkan perbualan mereka.

 

​Aishhhh....They voice totally irritated me....​segera dia mempercepatkan langkahnya menuju ke kelasnya.

 


 

MyungSoo berdiri dihadapan pintu kelas setelah dia menemukannya.Dia mengamati kesemua bakal rakan sekelasnya melalui sebalik tingkap.

Minda dan deria telinganya menangkap sesuatu.Suara-suara mereka yang mengeluh mengatakan betapa bosannya kelas pada hari itu menerpa masuk kedalam mindanya bertalu-talu.Kemudian lirikan mata tajamnya dilarikan kearah seorang gadis yang sedang bermenung.

 

MyungSoo terkaku ditempat dimana dia berdiri.Gadis tersebut merupakan gadis yang ditemuinya disebuah taman pada tempoh hari.

 

Mustahil...Dia seakan tidak dapat membaca minda gadis itu.

 

MyungSoo mengambil keputusan untuk mengetuk pintu setelah melihatkan keberadaan temannya,SungYeol dan juga HoYa yang turut berada dikelas yang sama.

 


 

Kemanakah pemuda itu pergi?

 

Dan...darimana agaknya dia datang dalam keadaan cedera teruk begitu??

 

EunByul tidak habis memikirkan tentang pemuda asing yang ditemukannya malam tadi.Dia merasa pelik apabila mendapati pemuda tersebut telahpun pergi tanpa dapat mengetahui siapakah gerangan pemuda itu.Dan yang hanya dia temukan sekeping nota yang mengucapkan terima kasih padanya.Dia begitu ralit sehingga tidak mendengarkan guru yang sedang memberi ucapan dihadapan.

 

"Shin EunByul?" Mr.Lee yang menyedari anak muridnya tidak memberikan tumpuan segera mendekati lalu menghentak meja pelajar tersebut.

 

"DETENTION AFTER CLASS"

 

Terkebil mata EunByul sebelum dapat menangkap kata cikgunya yang baru saja didengari.DaHee yang duduk didepannya segera berpaling melihat temannya yang sedang bermuncung."EunByul-ah..apa yang sedang kamu fikirkan?" Bisiknya perlahan.Dilihat temannya itu mengeleng perlahan.Tumpuan mereka berdua dan juga seisi kelas teralih apabila mendengarkan pintu yang diketuk sebelum munculnya seorang pemuda.Para pelajar mula saling berbisik sesama sendiri.

 

"EunByul,raise your hand so MyungSoo can see you" Terkejut EunByul apabila namanya yang dipanggil sekali lagi dan melihatkan pemuda tersebut yang berjalan menghampirinya sebelum duduk disebelah meja yang didudukinya.Dia melihatkan pemuda tersebut yang langsung tidak memandangnya.Jadi dia mula bersuara walaupun agak kekok.Memperkenalkan diri,namun tidak mendapatkan sebarang respon malahan MyungSoo hanya menoleh sekilas.

 

EunByul mengeluh sebelum memerhatikan pemuda itu daripada sisi.MyungSoo kelihatan dingin dan warna kulitnya begitu pucat dan sama sekali dengan sekumpulan pemuda yang dikenali.

 

Weirdo..

 

Dan untung sekali pemikirannya tidak dapat dibaca oleh MyungSoo.

 


 

SungYeol dan juga HoYa yang turut berada dikelas itu seakan terkejut apabila melihatkan MyungSoo yang telah berubah fikiran untuk menghadirkan diri kesekolah.Dan apatah lagi berada dikelas yang sama.SungYeol kemudian bertentang dengan mata tajam MyungSoo yang sedang memandangnya.Tanpa dia sedari,temannya itu telah mengunci mindanya.

 

Surprise huh

 

Mata SungYeol membesar apabila satu suara menerpa diminda.Dia melihatkan senyuman sinis MyungSoo

 

Yah! stop reading my mind

 

HoYa memerhatikan kedua temannya kemudian tertawa kecil.Mengetahui bahawa MyungSoo yang sedang menggunakan keliebihannya.

 

Wae?you not miss me??

 

Yah Kim MyungSoo!

 

You know what..stop looking at her.With the looking of your eyes,you may burn her

 

Tanpa sempat SungYeol membalas MyungSoo telahpun keluar daripada mindanya.Dilihat Myungsoo tersenyum sinis.Suaranya sekan bernada gurau.Namun apa yang baru saja dikatakan,benar-benar dimaksudkan.

 

Shin EunByul..MyungSoo mendapati gadis itu merupakan kesukaan temannya.Namun dia seakan tidak akan membiarkan semua itu berlaku.

 

Bukan kerana mereka merupakan sekumpulan makhluk berdarah sejuk.

 

Gadis itu,ianya seperti ada suatu perasaan yang dia sendiri tidak dapat ditafsirkan saat berdekatan.

 

Ada sesuatu pada gadis itu yang membuatkan dirinya ingin melindungi,dan membahagiakan harinya.

 

EunByul mengunci pandangan matanya.Dan dengan senangnya gadis itu bertandang dihatinya.

 


                     

EunByul menghela nafas berat setelah selesai mengerjakan tugasan sebentar tadi.Dia segera keluar dan menghala kerumahnya sendirian memandangkan semua pelajar yang telah pulang.Saat itu matahari mula ingin terbenam.EunByul harus melalui sebuah lorong denai sebelum sampai kerumahnya.

 

Dia mempercepatkan langkah apabila hari yang semakin gelap menakutkannya.Bunyi deruman sesuatu yang didengari menambahkan debar didada.Dalam langkahnya yang agak laju,kakinya terpijak lumpur.EunByul mengeluh apabila melihatkan kasut putihnya yang telah dicemari.

 

"Aishh..today is really my bad day"

 

Disebalik pohonan rimbun tersebut,terdapatnya enam pasang mata memerhatikan tubuh EunByul yang baru sahaja memasuki rumah.Enam makhluk serigala tersebut memerhatikan langkah EunByul sedari tadi.

 

Jadi dialah orgnya hyung? Suara yang paling muda bersuara.

 

Boleh tahan juga orangnya. Serigala berwarna hitam berkata.

 

Kamu kena ingat,jangan sesekali kamu menakutinya. 

 

Alpha didalam puak itu berkata pada KyungSoo,pemuda yang diselamatkan EunByul apabila dirinya tercedera setelah sekumpulan mereka bertarung menentang sekumpulan makhluk berdarah sejuk tempoh hari...

 


 

Happy new year to all my dear subsriber ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha