Apabila mereka bertemu

War between the clan

Angin pagi terasa nyaman meniup lembut.Cuaca yang cerah menambahkan lagi suasana dihalaman sebuah rumah agam,seorang wanita berusia dipertengahan tahun berjalan menghampiri.Mengunjungi rumah tersebut,pasti bakal menimbulkan senyum dibibirnya.Wanita tersebut yang tinggal tidak jauh dari kawasan kejiranan itu mempunyai kebiasaan mengunjungi rumah yang dihuni oleh sekumpulan pemuda.

 

Saat pintu utama dibuka,dirinya menantikan suasana riuh yang dihasilkan oleh penghuni didalam rumah tersebut setiap kali dia berkunjung disana.Namun telahannya salah sama sekali.

 

Sunyi dan sepi..

 

Dan perasaan begini begitu asing sekali baginya.

 

Tiada SeHun dan JongIn yang bergaduh kecil ketika bermain permainan video,

 

Tiada BaekHyun dan ChanYeol yang sentiasa menimbulkan huru-hara,

 

KyungSoo dengan leterannya,

 

Dan JoonMyun yang sentiasa menggeleng kepala melihat gelagat mereka.

 

"Pelik" Wanita itu berbisik perlahan melihat persekitaran rumah tersebut.Baru saja dia ingin menuju kebilik mereka,kedengaran bunyi bising yang datangnya dari atas.Seketika kemudian kedengaran derapan tapak kaki yang sedang menuruni anak tangga.

 

"Yah Oh SeHun.Kamu seharusnya memakai tali leher tersebut dengan betul!" Kedengaran leteran KyungSoo.

 

"Speaks of little kids" Semerta senyuman terukir dibibir wanita tersebut melihatkan gelagat anak jagaannya.

 

Kim HyoYeon,turut merupakan seorang wanita serigala.Wanita yang disegani oleh kawasan kejiranan itu.Walau dia memilih untuk menamatkan lanjutan usianya dipertengahan tahun,namun masih terlihat keanggunan diraut wajahnya.Setiap daripada mereka pasti bakal memiliki pendamping saat mereka telah menemukannya.Namun bagi wanita itu yang sehingga kini bersendirian,masih ada perasaan duka menyelubungi jiwanya.Kesedihan yang tiada siapa bakal mengerti.

 

Dan sehinggalah dirinya menemukan sekumpulan pemuda yang turut menghuni dikawasan kejiranan tempat makhluk pemburu tersebut.Setelah keenam mereka membuat keputusan untuk merubah cara hidup mereka,HyoYeon telah menjadi ibu angkat kepada mereka.

 

HyoYeon hanya tersenyum melihatkan KyungSoo yang mengejar SeHun sehingga kebawah.Walaupun sepanjang ketiadaannya disitu KyungSoo diberi tugasan sebagai 'omma' didalam rumah,namun dirinya tahu sekali bahawa diantara mereka masih ada yang tidak dapat dikawal kelakuannya.

 

Wanita serigala itu melihat anak jagaannya yang tersenyum melihat kedatangannya.Namun penampilan keenam mereka begitu menarik perhatiannya pada pagi ini."So,what's with the uniform here??"

 

 


 

Perpustakaan....

 

Sememangnya idea yang menarik bagi setiap pelajar untuk mengunjunginya sekiranya mereka tiba awal disekolah.Masih ada 40 minit lagi sebelum sesi pelajaran bermula.Dan ketika itu masih tidak ramai pelajar yang lain telah tiba disana.EunByul segera memasang langkah menuju ketempat yang dianggap 'syurga' bagi pelajar yang ingin menimba ilmu.

 

Gadis itu mendekati rak-rak yang menempatkan pelbagai buku.Meneliti setiap inci bagi melihat naskhah yang menarik perhatiannya.EunByul mengeluarkan sebuah buku daripada rak tersebut.Dia perasan seorang pemuda yang pasti lebih tinggi darinya berada disebalik rak itu apabila melihatkan tali leher merah yang terikat kemas dilehernya.Kemeja putihnya pula tersergam kemas ditubuhnya.

 

EunByul mengalihkan perhatiannya apabila tidak dapat melihat siapakah gerangan pemuda itu apabila sebuah buku telah menarik perhatiannya.Buku tersebut terletak dibahagian paling atas membuatkan gadis itu susah untuk mencapainya.

 

"Cant.reach--" Dan ada satu tangan yang mencapainya dengan senang sekali."it.." 

 

"Here" Mata EunByul melihatkan susuk tubuh tinggi itu apabila melihatkan tanda nama yang berada diseragam yang tertulis 'Lee SungYeol' sebelum bertentang dengan mata redup milik pemuda itu.

 

"Kamu perlukan buku ini bukan?" Ujarnya sebelum mempamerkan 'gummy smile' miliknya.

 

Teragak-agak bagi EunByul untuk menyambut buku yang dihulurkan oleh SungYeol."T-thanks"

 

Dan berlainan buat SungYeol pada saat melihatkan senyuman yang terukir dibibir gadis itu.Berbeza baginya.perpustakaan bukanlah tempat yang gemar dikunjunginya apatah lagi bagi dia dan sebahagian makhluk berdarah sejuk seperti mereka mempunyai IQ yang sangat tinggi.

 

Don't you know that you smell so good EunByul-ah

 

EunByul-ah" Kemunculan DaHae yang tiba-tiba datang menimbulkan pandangan tajam pelajar yang berada di perpustakaan. " Oopss..sorry.." DaHae tersenyum sumbing apabila menyedari kelakuannya sebelum berjalan menuju ke arah EunByul yang sedang memandangnya." Hi..." sempat dia menyapa SungYeol yang masih berdiri di sebelah EunByul.

 

DaHae segera menarik lengan temannya." Come, palli...kamu pasti tak nak terlepas tengok.."  SungYeol yang memerhati terangkat keningnya manakala EunByul masih bingung dengan kelakuan temannya." Oh my god!!! They're so soo hot" DaHae melihat temannya yang masih tidak berganjak sambil memeluk erat sebuah buku. " Yah palli...." kataya lagi sebelum menarik temannya keluar daripada perpustakaan.

 


 

Diperkarangan sekolah, berdirinya sekumpulan pemuda yang sedang berhadapan antara satu sama lain. MyungSoo dihadapan temannya berdiri bersahaja. Matanya memandang tajam apabila melihatkan sekumpulan dari 6 pemuda yang baru tiba kini berdiri di hadapan mereka.

 

Namun kedatangan sekumpulan pelajar baru tersebut tidak disenangi oleh MyungSoo serta teman-temannya. Masakan tidak dihadapan mereka merupakan musuh mereka. Para pelajar yang baru sahaja tiba telah pun berkerumun mengelilingi mereka . Dan bisikan-bisikan mereka menerjah minda MyungSoo.

 

 

Oh my gosh....I'm so lucky now got a bunch of hot guys in our school..

 

Oh I don't know which guy to choose between them

 

But MyungSoo oppa still hot

 

Ani they much much hot

 

Is they still available???

 

I want to be at same class as them

 

MyungSoo perasankan anak mata temannya mulai berubah kepada merah kegelapan. Apabila Hoya yang sedang memandang mereka seperti ingin menerkam, segera dia memaut lengan HoYa daripada melakukan hal yang tidak sepatutnya apatah lagi di hadapan manusia.

 

Oh now we're screw

 

Shut up Bacon, We're not. Remember this is school

 

Look, we're here because want to study. Don't dare to mess it

 

My my my...look whose here???" WooHyun yang dari tadi menahan bersuara lalu mendekati mereka. Dia menahan diri daripada bernafas apabila bau mereka menusuk di hidungnya.

 

"Tak sangka kita boleh belajar di sekolah yang sama.." kata JoonMyun pula bersahaja. Dibibirnya terukir senyuman manis.

 

JongIn memandang tajam kearah DongWoo apabila mengingati bahawa pemuda itu telah menyerangnya tempoh hari. Didalam keriuhan itu EunByul dan DaHae baru sahaja tiba dan KyungSoo yang tercari-cari menyedari kedatangan gadis itu.

 

Finally I found you

 

Dan bisikan itu didengari oleh MyungSoo apabila melihatkan pandangan seorang daripada mereka memandang ke arah lain.

 

Shin EunByul???
 

Dan apa yang menimbulkan kerisauan bagaimana saat pandangan mata KyungSoo yang begitu bercahaya saat memandang gadis itu.Dan dia mulai membenci pemuda itu.
 

 

 

 


 

Seorang wanita yang begitu anggun memasuki kamarnya. Raut wajah wanita tersebut begitu sempurna, terlalu sempurna apatah lagi dengan susuk tubuhnya yang meggiurkan semua pemuda di puaknya tergila-gilakanya namun hanya seorang sahaja yang tidak akan memandang ke arahnya.

 

Dia memang wanita yang sempurna, mempunyai suami yang kacak serta seorang anak apatah lagi dirinya dihormati serta digeruni oleh musuh mereka namun dia tetap mempunyai kesedihan tersembunyi. Dia benar-benar mecintai suaminya dengan sepenuh jiwa raganya namun tidak pernah suaminya membalas cintanya. 

 

Dengan langkah yang lembut, dia menuju ke arah jendela biliknya di mana dia melihat suaminya yang sedang sibuk berbual dengan orang suruhannya. Matanya tidak lepas daripada memandang wajah suaminya itu. Suaminya memandang sekilas ke arahnya kemudian dia memalingkan tubuhnya.

 

Dia kemudian duduk di katilnya, memerhatikan hiasan di kamarnya. Hanya dia yang tinggal di kamar tersebut, dia dan suaminya tidak pernah tidur bersama sepanjang mereka berkahwin. Kamarnya begitu luas serta di lengkapi dengan segala-galanya namun dia tetap merasa kosong.

 

Mungkin dengan kehadiran zuriat dari benih suaminya akan melembutkan hati suaminya namun ternyata dugaannya salah sama sekali, bahkan anaknya yang tidak bersalah tidak pernah disayangi oleh suaminya sendiri. Memikirkan nasib anaknya membuatkan dia merasa sedih sekali. Berbagai cara dia mencuba untuk memiliki hati suaminya namun seperti ada dinding halimunan yang tidak mungkin dia dapat leburkan. 

 

ALL THIS WAS HER FAULT!!!!!! marahnya dalam hati. 

 

WHY YOU STILL NEVER LET HIM GO EVEN YOU'RE ALREADY DEAD!!!! I HATE YOU BECAUSE OF YOU, I NEVER REACHED MY HAPPINESS!!!

 

FLASHBACK

 

Boa melihatkan pemuda yang dia kenali memandang ke arahnya. Melihatkan lelaki tersebut, dia segera menyuruh orang suruhannya untuk meninggalkannya sendirian. Setelah orang suruhannya pergi, barulah pemuda itu bersuara.

 

" Kamu apa khabar?" melihatkan raut wajah pemuda itu, dia tahu bahawa kehadirannya pasti akan membawa satu berita. 

 

" Kenapa kamu datang?" tanya Boa tidak menjawab pertanyaan pemuda itu. Lelaki tersebut melemparkan senyuman sinis lantas dia duduk disebuah kerusi.

 

" Saya suka dengan sikapmu Boa. Sebenarnya kehadiran saya ingin memberitahu kamu sesuatu dan mungkin kamu tidak akan menyukai berita itu." melihatkan raut wajah Boa yang sedikit tegang, anak matanya menari kegembiraan.

 

" Anak gadis Hye Gyo masih hidup dan apa agaknya akan terjadi sekiranya Jae Joong mengetahui hal tersebut!!" tubuhnya terus menghilang setelah memberitahu hal tersebut kepada wanita tersebut.

 

Boa meneriak kemarahan apabila mengetahui hal tersebut dan pemuda tersebut hanya tersenyum sinis di tempat apabila melihat wanita tersebut membara dengan api kebencia.

 

Membaralah kamu dengan api kebencian. Dan aku akan menikmati api kebencianmu itu. Biar aku menikmati kesengsaraanmu untuk seketika. 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Taeyeon_ssJH
#1
Daebak!!!!
KUROBARAHIME
#2
Chapter 17: AWWW,YONGGUK MEMANG SWEET!
THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#3
Chapter 16: FINALLY AN UPDATE!
KUROBARAHIME
#4
Chapter 15: SIAPA PEMUDA TU?
KUROBARAHIME
#5
Chapter 13: B.A.P OPPAS DON'T BE SAD!
KUROBARAHIME
#6
Chapter 12: THANKS FOR THE UPDATE!
KUROBARAHIME
#7
Chapter 11: MAKHLUK BAWAH TANAH TU SYAITAN KE?
LovelyPurple96
#8
Chapter 11: jalan cter yg penuh misteri dan membuatkan sye berdebarr-debar utk membaca
bab yg sterusnya...
update soon.....
kirah99
#9
Chapter 10: klw boleh, tolong update cpat2 sbab saya sudah x sbar mau baca chapter 11.. haha