21 Februari 2214

Friends?

"Hayana! Kenapa takde orang pun contact aku cakap dia berminat? Aduish!!! Juseyo!!!" Aku menenggek kuat pada Hayana apabila sudah masuk 12 Feb dan tiada seorang pun yang berminat untuk menyewa rumah villa itu.

"Eish.! Relaks lah. Baru berapa hari kau promote villa tu? Sabarlah," Hayana cuba menenangkan aku.

"Respon negatif ni buat bad impression lah. Macam takde sesiapa even baca ada yang aku buat dengan memerah otak. Just like kita tulis fanfic pastu view ramai tapi komen takde. So kita tak tahu apa tahap kita. Rasa macam usaha kita tulis fanfic ni sia-sia. Macam tulah aku rasa sekarang!"

"Apa pulak cakap macam tu! Cuba lah lagi untuk attract orang," balas Hayana

"Aku nak buat apa? Paksa orang?" balas ku tidak berfikir panjang.

"Ai~ cuba fikir panjang sikit! Kau buatlah ads lagi pastu tampal kat mana-mana yang ramai orang. Tampal kat depan rumah tu. So bila orang lalu, tahulah. Tapi nak tampal tu tampal lah elok-elok," cadang Hayana yang bagiku memang genius.

"Haah kan! Kenapa aku tak terfikirkan idea ni? Wah! Bagus betul dapat kawan macam kau! Sentiasa ada buah fikiran yang geliga!" Aku memuji muji Hayana. Entah dia kembang atau tak, itu aku pun tak perasan.

"Pfft! Kau memang! Blur bila stress! Malas nak berfikir!" Aku menarik muncung panjang tanda kecik hati dengan kata-katanya.

"Dah lah pergi balik! Siapkan apa yang kau nak buat tu!" Hayana lagak menghalau.

WTH?! Suka hati je halau aku. Takpe kau~ nilah kawan! Bisik hatiku sambil melangkah perlahan pulang ke rumah. Persis sepertimana yang diarah Hayana. Papapun lepas je balik rumah, macam biasa aku menghabiskan berjam-jam mereka balik ads untuk plan B ni dan sudah semestinya aku akan tunggu keesokan harinya untuk menjalankan misi. Ok, bye

Kebesokan harinya, pada hari yang cerah. Burung berkicauan. Kanak-kanak sedang bermain riang. ( Bapak cliche ayat! XD ) aku pun menjalankan apa yang aku nak buat semalam.

Sedang aku menampal muka iklan itu di pagar rumah...

I say ice cream, you say vanilla. Ice cream...?”

Haish! Siapa pula yang jual aiskrim ni?!”soalku sendiri jelas nada marahnya, sambil memalingkan pandangan ke belakang yakni di mana sumber suara itu.

...

Aku segera lari masuk ke rumah.

Mujur ads yang terakhir sudah ditampal, kalau tak, pasti sudah ku baling jauh-jauh supaya mengenai lelaki misteri  yang berpakaian hampir menyerupai lelaki-lelaki yang pernah ku 'jumpa'. Walaupun wajahnya kelihatan mains, tetapi separuh wajahnya yang dicat hitam penyebab dia masih menakutkan bagiku.

“AQUA!!! SABAR... Segalanya akan berakhir tak lama lagi. Bila aje ada orang yang berminat nak jadi housemate aku. Breath in, breath out. EVERYTHING GONNA BE ALRIGHT,” aku cuba sedaya mungkin bagi menenangkan diri sambil tangan kiriku mengurut dada yang dalamnya terdapat jantung yang berdegup laju malah lebih laju dari pecutan kereta F1 per saat.

Everything gonna be alright?

Segalanya akan berakhir?

Tak lama lagi?

Macam tak aje! Haih.... Masuk hari ni dah genap sebulan iklan dan ads aku dah edarkan. Takde sesiapa pun yang contact aku. :( . Post kat Twitter, facebook, wechat, naver, kakaotalk, Line dan segala macam social media pun aku dah buat kenapa tak de apa-apa?!!!

 

500

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
JunAra
poll masih 50-50 antara dua karakter. Minta semua readers beri kerjasama juseyo ^^

Comments

You must be logged in to comment
YoungAra
#1
Plisss, nak tau sangat apa jadi dengan Aqua lepas tu?
mayahisoka
#2
Add characters in tags section for more fame :)
Shadow_warriorangel #3
Chapter 30: Dulu dia yg terhegeh-hegeh kat aqua...lepas tu senang² hati nk putus.. sila pupus oh sehun
supersz99 #4
Chapter 29: bestnye :) kelakar hahahha
Shadow_warriorangel #5
Chapter 29: Entah kenapa aq rase nk nangis.. Cuma nk ckp.. PROUD TO BE BABYz..
scyaheeda
#6
Chapter 24: Terima Kasih wahai Authornim kerana anda telah berjaya mengimbas kembali segala memori indah Babyz. Seriously, menangis baca part ni TT_TT. Iye dorg semua underrate tapi lagu gempak habis.
scyaheeda
#7
Chapter 23: yesssssiiirrrr!!!