you're mine (part 56)

you're mine
Please Subscribe to read the full chapter

lagu : Ice Cream Cake - Red Velvet    :)

YOU'RE MINE (PART 56) - BUNGA ROS PUTIH

'' Daebakk ! cantiknya ! chinchaa..  ''. Berlari - lari anak Bomi mengelilingi bilik hotel. 

Tak terungkap dengan kata - kata betapa luasnya suite mereka. Di tengah - tengah ruang tamu terdapat chandeliar yang menerangi ruang tersebut. Katilnya besar bagaikan boleh empat orang tidur di situ. Cantik pabila di atas selimut tebal putih dihiasi dengan angsa yang diperbuat daripada tuala dan kelilingnya ditaburi kelopak ros merah. Bau aroma menusuk ke dalam hidung. Ada sedikit campuran vanilla. Manis. Inilah bakal bilik hotel yang bakal mereka didiami selama seminggu.

Ditolak perlahan pintu balkoni di kamar tidur. Angin malam menampar lembut ke muka. Mata mengecil melawan bayu angin. Terukir senyuman di bibir kecil. Ditarik nafas dalam - dalam. Masih tidak disangka diri ini sudah berada di kota cinta. Idaman setiap wanita untuk bersama yang tersayang. Pftt ! Sayang ? Mungkin ya mungkin tidak. Tak mengapa. Tengok seminggu ini. Ada apa - apa perubahan tak ? Harap - haraplah. Bukan nak mengharapkan ucapan cinta daripada Baekhyun. Asalkan dia tunjuk cara romantis pun sudah memadai. Ala. Macam tak biasa. Dia kan playboy. Pftt !

'' Apa yang ko berangan sorang - sorang tuh ? Mesti ko dah berangan nak sweet - sweet dengan aku kan ? ''. 

Bomi tersedar dari lamunan. Kedengaran suara menyahut dari arah belakang. Dengan tidak semana Baekhyun merapati belakang leher Bomi. Terasa hembusan nafasnya. Bau minyak wangi lelaki yang menenangkan jiwa. Senyuman menggoda membuatkan jantung Bomi berdegup laju. Dup ! Dup ! Dengan tiba - tiba suaranya meninggi dek mengelak persoalan yang ditanya. Terkedip - kedip melihat anak mata Baekhyun. Berani betul dia keluar kenyataan begitu.

'' Haa ?!! mana ada.. banyak lagi kerja lain yang aku nak buat daripada aku berangan pasal ko ! ''. Suaranya seperti hilang - hilang. Gagap.

Baekhyun merapati besi balkoni lalu dipegangnya. Pandangannya nun jauh ke arah menara Eiffel sambil menghirup udara segar. Dilemparkan senyuman. Seakan - akan memikirkan sesuatu yang di luar jangkaan. Semakin dekat langkahnya ke hadapan. Mendekati wajah Bomi. 

'' Hurm.. apa - apa je laa..  aku just nak ko tau yang dalam bilik nih ada satu katil je.. suka hati ko laa nak tidur atas katil ker tak nak.. yang pasti aku nak tidur atas katil.. tapi kalau ko nak tidur dengan aku pun... ok jugak.. aku on je.. lagi dialu - alukan.. tapi apa salahnya tidur sama - sama.. kitakan memang suami isteri.. ''

Bomi menutupi dada dengan kedua - dua belah tangan. Ada udang disebalik batu rupanya. Ciss~ 

'' Ishh.. gatal !!. aku lebih rela tidur atas sofa.. ''. Opss ! Terdiam seketika. Aduss ! Sofa ? Oh Mai Gosh !

'' Aa.. aa.. aaa.. ko yang cakap yang nak tidur atas sofa.. aku tak cakap.. pergghhh.. heaven aku seminggu nih.. tidur macam raja atas katil tuh.. yess.. ''. Jari telunjuk menunjuk ke arah Bomi. Gelak.

'' Aaaa... ''. Hilang kata - kata. Kenapa dia kata sedemikan rupa. Menyesal pula.

Lantas Baekhyun berlari ke arah katil dan menghempaskan dirinya. Kaki dan tangan menggosok - gosok cadar katil. Terasa nyaman. Lenguh badan belum habis lagi. Mana tidaknya. Berjam - jam duduk di dalam kapal terbang. Rasa seperti sudah berkali - kali pejam celik mata. Akhirnya dapat juga berehat. Penyaman udara penyebab matanya lalai dibuai mimpi.

Terserlah kemarahan di wajah Bomi. Tangannya digenggam erat. Cuba menahan marah. Dah mula dah mamat nih !

'' Ishh.. dah laa !! aku malas nak gaduh.. baik aku pergi keluar jalan - jalan.. lagi bagus.. tak sakit hati.. argghh !! ''. Lantas Bomi mengheret bagasinya keluar dari kamar tidur. Dihempas pintu bilik tersebut. Bamm !

Baekhyun terkebil - kebil melihat kelakuan isterinya. Dia ada salah cakap ke sampai Bomi mengamuk ke tahap itu. Macam iya. Ahh ! Sudah. 

Bomi membebel sendirian. Dicampak bagasinya di tepi sofa. Dia keluar dari bilik hotel bersama beg tangannya. Dahi kerut seribu. Orang yang lalu lalang di dalam hotel hanya pelik melihatnya menggumam keseorangan dalam bahasa yang mereka tidak fahami. Puas Baekhyun ke hulur ke hilir di dalam bilik. Mahu dikejar atau tidak. Kalau dibiarkan sahaja takut hilang ke mana. Aishh ! Ini tak boleh jadi. Dilihat di ruang tamu. Tiada tanda - tanda yang Bomi masih berada di sekitar itu. Cepat - cepat dia mencapai jaketnya lalu beredar keluar dari suite. 

 

'' Baik aku keluar.. tenang sikit jiwa raga.. kan aku dah cakap.. tak sakitkan hati aku dalam sehari tak sah !! arghhh !! malas layan..''

Kaki sudah menjejaki ke luar hotel. Dipandang kiri kanan. Kebanyakannya mat saleh Eropah yang lalu lalang di situ. Baru pertama kali dia ke sini. Nak pergi ke kedai serbaneka pun tak tahu di mana.

'' Aihhh.. aku nak ke mana nih ? Jalan pun aku tak tau.. cakap lagi laa.. terabur.. yang aku tau Bonjour... Au revoir.. isshh.. susah betul laa.. ''.

Kelihatan kafe kecil tidak jauh dari hotelnya. Ditoleh ke belakang. Tiada langsung kelibat Baekhyun. Cepat - cepat dia melarikan diri di situ. Tempat yang sesuai untuk menenangkan perasaan. Lagipun tak mungkin Baekhyun syak dia berada di sana.

Sedang Bomi berlari ke arah cafe, Baekhyun juga baru sampai di tempat di mana dia berdiri tadi. Termengah - mengah dib

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jiminwife00 #1
Chapter 57: Author update la (╥﹏╥) dh 2 tahun tunggu
mrsfrost21
#2
Chapter 57: Please update.im waiting for ur update T^T
nurazuranajiha #3
Chapter 57: Please update
LeeAYeong #4
Chapter 57: Please update T~T
silly_bomi #5
*english haha
silly_bomi #6
could u do an enlish version of this? huhu it's baekmi huhu
najwanabilla #7
Chapter 4: Outhorr , bilaa nak update ??!! lama tunggu
aien_rossli #8
Chapter 57: Update soon
ieykalolypopz #9
Chapter 57: 2 hari aq baca ff ni tanpa henti.. dari chapter 1 sampailah chapter 57 , gila besttttt..!! BaekMi !! 아~~~~~
hannan_gairuzazmi #10
Chapter 57: best gilossss