you're mine (part 5)

you're mine
Please Subscribe to read the full chapter

YOU'RE MINE (PART 5) - FIRST KISS

Hujung minggu berikutnya, keluarga Baekhyun datang ke rumah Bomi untuk membincangkan mengenai hal perkahwinan antara Baekhyun dan Bomi.

ting tong...

Bomi yang sedang memakai dress lace putih berlari ke arah pintu rumahnya dan terus membuka pintu tersebut. Dia memberi salam hormat di hadapan keluarga bakal suaminya dengan menundukkan sedikit kepala dan kedua tapaknya di perut.

'' annyeonghaesayoo.. '' kata Bomi sambil senyuman manisnya.

'' Woowww !! betul laa kata mummy.. ippo~nya bbom sekarang.. last tengok bbom time dia kecik2 dulu.. 24 hours melekat je Baekhyun dengan bbom.. Baekhyun.. you're so lucky..''. Seorang pemuda kacak memuji kecantikan Bomi yang bakal menjadi adik iparnya.

'' Kan mummy dah kata.. Bbom dah ippo sekarang.. tengok pilihan siapa..'', kata Mrs. Byun sambil mengangkat kening dan membalas senyuman kepada anak pertamanya.

Bomi hanya memandang kosong ke arah pemuda tersebut. Dia merasakan pemuda tersebut itu adalah abang kepada Baekhyun kerana mukanya mempunyai iras seperti Baekhyun.

'' annyeonghaesayo.. saya abang Baekhyun.. Bbom mesti dah tak ingat oppa dah tapi oppa paling ingat Bbom sebab Bbom sangat comel dulu.. sekarang lagi comel.. oppa tak sempat nak jumpa hari tu sebab oppa ada urusan bisnes dekat Europe.. sori yee..''.

'' oohh.. oppa sorry.. bomi tak ingat... sorry sangat2..''. balas Bomi sambil menundukkan sedikit kepalanya.

'' hahaaa.. tak apa.. lagipun dulu Bbom kecik lagi... mana nak ingat benda2 macam nih.. '' balas abang Baekhyun.

'' aaa.. lupa pula.. jom.. masuk.. papa dan mama ada dekat dalam..''. Bomi mengajak Baekhyun sekeluarga termasuk Chanyeol yang mengikuti sepupunya masuk ke dalam rumah.

Sewaktu abang Baekhyun berjalan masuk, pandangannya tidak lepas kerana dia sangat meminati lelaki yang mempunyai style sepertinya. Baekhyun yang beberapa langkah jauh darinya, hanya berdiri sambil menyilangkan tangannya dan memberikan senyuman sinis apabila melihat kelakuan Bomi yang asyik memerhatikan abang Baekhyun berjalan masuk ke dalam rumah.

'' ko tak nak masuk rumah ke..? kalau ko nak duduk luar pun tak pe..'' usik Bomi.

'' ko tuh.. tak payah laa angau sangat lepas kena puji.. dieorang tuh saja nak ambil hati ko..'' perli Baekhyun. Sebenarnya dia cemburu Bomi memberi reaksi seperti meminati abangnya.

'' aishhh ko nih..'', Bomi mengangkat tangannya seperti ingin memukul Baekhyun tapi dihalang oleh panggilan ibu Baekhyun yang menyuruh mereka masuk ke dalam rumah.

'' Bomi.. Baekhyun.. jom masuk.. buat apa lagi dekat luar rumah tuh..'' jerit Mrs. Byun.

'' dah.. aku nak masuk.. kalau ko nak duduk luar.. silakan..'' bentak Bomi. Baekhyun terus meluru masuk dan mendahului langkah Bomi. Bomi yang melihat telatah Baekhyun terus menggumam sendirian, '' ishh.. macam budak2..''.

 

Dalam rumah Bomi..

'' Woww.. cantiknya rumah Bomi.. nih siapa yang masak.. nampak sedap..'', puji Mrs. Byun yang terpegun dengan hiasan rumah tersebut dan keenakkan makanan yang berada di atas meja makan.

'' Of coz my sayang nih yang masak.. I dengan Kak Hyun tolong sikit2 je dekat dapur..'', sampuk Mrs. Yoon yang terdengar pujian ibu Baekhyun di meja makan.

**Kak Hyun = orang gaji Bomi

'' OMG !! Bomi yang masak semua nih.. nih sure sedap.. untung Baekhyun dapat isteri yang pandai masak.. dah laa cantik pulak tuh.. jealous mummy.. nanti kalau dah kahwin.. anak mummy sure gemuk sedap hari2 makan makanan yang sedap2..'' puji Mrs. Byun tetapi matanya memandang ke arah anaknya yang sedang duduk di ruang tamu bersama sepupu, abang dan ayahnya.

Chanyeol yang mendengar pujian mak ciknya terus memukul Baekhyun perlahan-lahan kerana tidak tahan menahan ketawa. Selalunya sepupunya selalu menjadi bahan ketawa Baekhyun tetapi hari ini Chanyeol merasakan inilah masanya dia membalas kembali dengan mentertawakan usikan mak ciknya.

Sedang Bomi sibuk menyediakan makanan di atas meja makan, mata Baekhyun tidak kelip memandang bakal isterinya yang cantik tapi dia tidak dapat menerima kenyataan yang kawan kelasnya sendiri akan menjadi isterinya yang sah.

Selesai makan, kedua-dua belah keluarga duduk di ruang tamu sambil memulakan agenda utama mereka berkumpul di situ. Bomi dan Baekhyun duduk bersebelahan tetapi mereka berdua hanya berdiam diri. 

Sedang ibubapa mereka berbincang, Baekhyun mengeluarkan ideanya kerana dia merasakan dia juga perlu ada hak untuk bersuara dan memberi pendapat mengenai perkahwinannya.

'' Baekhyun nak cakap sikit..''

Semua terpaku dan memanda

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jiminwife00 #1
Chapter 57: Author update la (╥﹏╥) dh 2 tahun tunggu
mrsfrost21
#2
Chapter 57: Please update.im waiting for ur update T^T
nurazuranajiha #3
Chapter 57: Please update
LeeAYeong #4
Chapter 57: Please update T~T
silly_bomi #5
*english haha
silly_bomi #6
could u do an enlish version of this? huhu it's baekmi huhu
najwanabilla #7
Chapter 4: Outhorr , bilaa nak update ??!! lama tunggu
aien_rossli #8
Chapter 57: Update soon
ieykalolypopz #9
Chapter 57: 2 hari aq baca ff ni tanpa henti.. dari chapter 1 sampailah chapter 57 , gila besttttt..!! BaekMi !! 아~~~~~
hannan_gairuzazmi #10
Chapter 57: best gilossss