you're mine (part 3)

you're mine
Please Subscribe to read the full chapter

YOU'RE MINE (PART 3) - HARI YANG TAK DIDUGA

Hujung minggu adalah hari paling yang membosankan bagi Baekhyun kerana selalunya dia lepak bersama sepupu dan kawan-kawannya lepak di shopping mall, taman, cafe dan kelab malam. Disebabkan Baekhyun mendapat perintah berkurung daripada ayahnya terpaksalah dia duduk sepanjang hari di dalam bilik sambil menghabiskan masanya bersama video game. 

Tiba-tiba ketukan bertalu-talu datang dari arah pintu bilik tidurnya. '' tok.. tok... tok..tok.. tokk..'' 

'' Boy.. daddy nih.. boleh daddy masuk tak??..'' tanya Mr. Byun. 

''Huh..? daddy? hari bukan hari sabtu ker?.. nape bapak aku ada dekat rumah..'' bisik Baekhyun. Baekhyun terus pause game Grand Thief Auto IV (GTA IV) dan terus meluru ke arah pintu dan membuka pintu biliknya.

'' Dad..?? tak pergi main golf ke hari ni? bukan selalu daddy pegi main golf time weekend..?'' tanya Baekhyun yang kebingungan. ''hari ni daddy nak rehat dekat rumah.. daddy rasa tak sihat sikit.. jom teman daddy breakfast.. kak Sunmi dengan mummy kamu dah sediakan breakfast dah.. lagipun daddy nak bincang sikit dengan boy..''

Aku mengangguk dan terus berjalan mengikuti belakang ayahku.

Baekhyun yang berdiri di hadapan meja makan terus membeliakkan mata. ''Kak Sunmi dengan mummy memang jjang!! semua makanan nampak sedap !! '' puji Baekhyun. Baekhyun puji bukan untuk ambil hati ibunya tetapi sememangnya ibunya memang pandai memasak. Dia terus menarik kerusi berdekatan ayahnya dan duduk dalam keadaan sedia.

Baekhyun mengambil makanan dan terus makan selepas melihat ayahnya sudah memulakan suapan pertama ke dalam mulut. Baekhyun seorang yang sangat hormat terhadap orang tuanya tapi kebanyakannya baekhyun hanya akur apa sahaja kehendak ayahnya kerana baginya Mr Byun seorang yang sangat garang. Sungguhpun Mr. Byun seorang yang tegas, dia sangat sayang terhadap anaknya. Dia sanggup menghabiskan duit untuk anaknya sekiranya Baekhyun ingin membeli sesuatu. 

'' Macam mana sekolah..?? '' itu sahaja yang diucapkan oleh Mr Byun sambil makan. '' aaaaa... ok... '' jawab Baekhyun.

'' Boy..makan slow sikit.. karang tercekik..'' tegur Mrs Byun apabila melihat anaknya seperti sudah beberapa hari tidak makan.

'' Esok daddy and mummy nak pegi dinner dengan kawan lama daddy and mummy.. dieorang baru balik dari US.. hari tu daddy and mummy jumpa dieorang time dad pergi uruskan bisnes kat US.. dad nak boy ikut sekali pergi dinner tuh.. dad nak bincang pasal masa depan Baekhyun.. rasa boy dah tak ingat dah anak dieorang tapi anak dia sama umur dengan boy.. dad suruh papa dia masukkan dekat sekolah sama dengan boy.. nanti boleh laa boy jaga dia sebab takut dia tak biasa lagi cara pembelajaran dengan Korea..'' jelas Mr Byun kepada anaknya. 

'' huh? US? budak yang baru masuk dekat sekolah aku tuh Bomi je.. takkan Bomi kot ? '' pikir Baekhyun sambil memandang ayahnya yang sedang sibuk makan makanan yang dimasak oleh isterinya sendiri. 

 

Malam ahad..

'' Wowww.. handsomenya anak mummy nih..'' puji Mrs Byun apabila melihat anak kesayangannya turun dari tangga rumah. '' Tengok laa anak saper.. '' kata Baekhyun dengan bangga sambil membetulkan suitnya.

Tuan.. kereta dah bersedia..

'' Dah jom..'' Mr. Byun yang muncul dari belakang anak dan isterinya menyuruh mereka bergerak keluar dan terus menuju ke arah pintu rumah kerana dia merasakan mereka sudah lambat dari sepatutnya.

Mrs. Byun bercakap sambil berjalan ke arah pintu bersama dengan anaknya '' mummy tak saba sangat nak ketemukan Baekhyun dengan Bbom.. Bbom dah ippoo dah sekarang. Hari tu first time mummy jumpa dia dekat US, mummy macam dah tak kenal dah.. ippo sangat..''

** ippo referring to

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jiminwife00 #1
Chapter 57: Author update la (╥﹏╥) dh 2 tahun tunggu
mrsfrost21
#2
Chapter 57: Please update.im waiting for ur update T^T
nurazuranajiha #3
Chapter 57: Please update
LeeAYeong #4
Chapter 57: Please update T~T
silly_bomi #5
*english haha
silly_bomi #6
could u do an enlish version of this? huhu it's baekmi huhu
najwanabilla #7
Chapter 4: Outhorr , bilaa nak update ??!! lama tunggu
aien_rossli #8
Chapter 57: Update soon
ieykalolypopz #9
Chapter 57: 2 hari aq baca ff ni tanpa henti.. dari chapter 1 sampailah chapter 57 , gila besttttt..!! BaekMi !! 아~~~~~
hannan_gairuzazmi #10
Chapter 57: best gilossss