you're mine (part 26)

you're mine
Please Subscribe to read the full chapter

YOU'RE MINE (PART 26) - EUNJI ?! SEHUN ?! TAKKAN KORANG BERDUA ?!!  (PART 2)

 

Chorong, Naeun dan Eunji sudah beredar ke cafeteria. Bomi terpaksa menghadiri perjumpaan kelas taekwondonya untuk membincangkan mengenai kem sukarelawan yang bakal diadakan tidak lama lagi. Semua ini datangnya daripada idea presiden kelabnya, Hoya. Dia mencadangkan agar mereka menyertai kem sukarelawan sebagai aktiviti kelab mereka untuk tahun 2014.

Sesudah berakhirnya perbincangan tersebut, Bomi bergegas pulang ke kelas. Telinganya dipasang fon telinga. Sejak - sejak akhir ini, dia sangat taksub mendengar lagu terkini Touch My Body nyanyian kumpulan kpop, Sistar. Sedang dia lalai asyik dengan dendangan lagu tersebut, tiba - tiba fon telinganya disentap. Dia terkejut. Kepalanya memusing mencari siapakah gerangan yang mengacaunya. 

Memang sudah dijangka. Byun Baekhyun adalah orangnya.

'' Ishhh.. ko nih memang nak kena.. '', kerut dahinya. Di wajah Baekhyun hanya ada senyuman nakalnya.

Pening kepala Bomi melayan perangai Baekhyun seperti keanak - anakan. Berkeliaran mereka berlari di lorong pejalan kaki bangunan tersebut. Lorong itu kosong. Hanya suara mereka sahaja kedengaran di situ. Semua pelajar lain masih berada di cafeteria mahupun di luar bangunan bilik darjah. Penat Bomi mengejarnya. Termengah - mengah dibuatnya. Manakala, Baekhyun sudah hilang melarikan diri dek takut dipukul. Dia tahu pasti berbisa badannya sekiranya Bomi dapat memukulnya.

'' Aikk.. mana pulak dia pergi nih.. tengok ko balik rumah nih.. memang tak ada tempat nak lari.. jaga laa ko !! ''. Dipasangnya kembali fon itu ditelinga.

Setibanya Bomi di tangga, dia ternampak Eunji dan Sehun berdiri di situ. Nasib baik mereka tidak tersedar yang dia nyaris - nyaris menghampirinya. Cepat - cepat Bomi menyorokkan diri di sebalik dinding. Matanya mengintai - intai. Sebelah fon di telinga diturunkan manakala lagi sebelah dibiarkan begitu sahaja. Dia cuba memasang telinga namun perbualan mereka kurang jelas. Hanya mata sahaja yang boleh menjadi saksi.

Apa yang dilihatnya, mereka berdua sedang rancak berborak. Eunji ketawa kecil sambil dihulurkannya sehelai kertas kepada Sehun. Sehun seperti mengatakan sesuatu dan mencapai kertas tersebut dari genggaman tangan Eunji. Selepas beberapa minit berlalu, mereka berdua berpecah ke haluan masing - masing. Bomi cuba membuat andaian.

'' Haa... memang sah dieorang nih ada apa2 tapi tak nak mengaku.. tadi aku tanya pun Eunji tak nak jawab.. kata ada laa.. ada laa.. ''

Fon telinganya disentap lagi.

'' Ishh ko nih... memang nak cari pasal.. '' marahnya. 

'' Amboi.. garangnya.. ''. Bomi terkejut. Yang pasti itu bukan suara Baekhyun.

'' Suara macam familiar je.. '', bisik Bomi apabila terdengar suara garau itu.

Kepalanya memusing ke hadapan. Rupanya Kris.

'' Sori.. ingatkan Baekhyun yang kacau tadi sebab tadi dia main tarik2 earphone saya.. sori ye..''. Senyum Bomi.

'' Haa it's okay.. dari tadi saya panggil2 awak.. tapi awak tak dengar.. awak intai siapa tadi ? ''. Jinjang lehernya melihat tangga tersebut tetapi langsung tidak kelihatan sesiapapun berdiri di situ.

'' Huh ?!! tak de apa2.. saja tengok2 orang.. ''

'' Orait.. nah air.. tadi tak nampak pun awak dekat cafe.. busy betul nih sampai tak turun makan..''

'' Ehh tak ada laa.. tadi ada meeting kelab.. hurmm.. thanks.. mana awak tahu saya memang haus.. ''

'' Well... saya tahu laa.. ''

Sebenarnya Baekhyun masih berada di sekitar itu. Perbualan mereka diawasi. Giginya diketap kuat menahan marah. Disebabkan cemburu di dalam hatinya masih lagi tidak boleh dikawal, dia terpaksa beredar pergi.

 

'' Haa.. korang buat apa haa dekat sini !! '' sergah Naeun. 

Chorong dan Naeun sudah tercegat di situ. Mereka berpimpinan tangan. Tidak tahu dari arah mana mereka muncul, tiba - tiba sudah berada di sebelah Kris dan Bomi.

'' Malam jumaat nih awak free Kris ? '', tanya Chorong. Naeun ketawa kecil. Bomi memandang Chorong pelik. Dia tidak tahu menahu langsung tentang agenda mereka berdua. 

'' Urmm.. jap.. ''. Kris mengeluarkan telefon bimbit di poket seluar lalu di beleknya paparan skrin telefon tersebut. Matanya terkebil - kebil melihat apa yang cuba dilakukan oleh Kris.

'' Hurmm.. kalau ikutkan kalendar saya.. saya free.. hahaha~ ''

Chorong menampar perlahan lengan Kris. Ketawanya kecil.

'' Ouch.. sakitnya.. gurau pon tak boleh.. kenapa yeak ? ''. Kris pura - pura menggosok kesakitan.

'' Jom lepak.. kita tak pernah hang out sama2.. kan Bomi kan... '', Chorong memandang ke arah Bomi. Bomi hanya terkaku di situ. Dahinya bekrkerut. Matanya terkebil - kebil melihat kawannya. Dia hanya senyum sinis.

'' Hurmm.. boleh jugak.. saya ajak kawan2 saya sekali... korang tak kisah kalau saya bawa kawan saya sekali ? ''

'' Of course boleh !! lagi kiteorang suka.. kalau boleh ajak laa Taemin sekali.. '', celah Naeun. Mukanya merah padam.

Bomi sudah dapat menjangkakan agenda mereka berdua apabila Naeun menyuruh Kris membawa Taemin sekali. Taemin sebenarnya orang yang Naeun sukakan selama ini. Cuma dia tidak berani itu menegurnya lagi. Hanya pernah sekali semasa dia memberikan coklat berbentuk hati buatan Bomi.

'' Hurmm.. tak ada masalah.. mesej je bagitahu nak jumpa dekat mana.. Orait.. loceng dah bunyi.. jumpa jumaat nanti.. Bomi jangan lupa minum air tuh.. ''. Kris berlalu pergi.

'' Ooo.. Kris belikan air untuk ko eaa ? ini suspicious.. hurmm.. ''. Chorong mengangkat keningnya.

Bomi cuba mengelak soalan Chorong.

'' Okay.. kenapa aku sorang tak tahu pasal nih.. '', pandangan Bomi kosong.

'' Aku saja guna ko.. Naeun sebenarnya nak approach Taemin tapi malu2.. alang2 dia ada dekat sini tadi.. aku try laa ajak dia keluar dengan kita.. lagipu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jiminwife00 #1
Chapter 57: Author update la (╥﹏╥) dh 2 tahun tunggu
mrsfrost21
#2
Chapter 57: Please update.im waiting for ur update T^T
nurazuranajiha #3
Chapter 57: Please update
LeeAYeong #4
Chapter 57: Please update T~T
silly_bomi #5
*english haha
silly_bomi #6
could u do an enlish version of this? huhu it's baekmi huhu
najwanabilla #7
Chapter 4: Outhorr , bilaa nak update ??!! lama tunggu
aien_rossli #8
Chapter 57: Update soon
ieykalolypopz #9
Chapter 57: 2 hari aq baca ff ni tanpa henti.. dari chapter 1 sampailah chapter 57 , gila besttttt..!! BaekMi !! 아~~~~~
hannan_gairuzazmi #10
Chapter 57: best gilossss