you're mine (part 10)

you're mine
Please Subscribe to read the full chapter

YOU'RE MINE (PART 10) - CINTAKU SEMAKIN MENDALAM

 

'' aaa... aku tak sanggup nak pergi sana..papa.. papa..'' 

Bomi terhenti beberapa meter jauh dari wad kecemasan. Mrs. Yoon dan pengawal peribadinya berdiri di hadapan wad tersebut. Bomi melihat Mrs. Yoon menahan kesedihan sambil duduk di bangku berhadapan dengan pintu wad. Bomi berlari masuk ke tangga kecemasan dan duduk di anak tangga kerana dia tidak mahu menambahkan kesedihan ibunya lagi sekiranya dia muncul pada waktu ini. Baekhyun terus mengejari Bomi dan duduk di sebelah Bomi untuk cuba menenangkan keadaan.

'' Nahh.. tisuu... lap air mata tuh.. papa pasti selamat.. jangan risau..''

'' Kumawoo..'' Bomi menyandarkan kepalanya di bahu Baekhyun sambil menangis teresak-esak.

Baekhyun terkejut dengan kelakuan Bomi tapi dia tidak boleh berbuat apa-apa. Hanya mampu mengusap-usap lengan kiri Bomi.

'' Jangan laa nangis2.. kesian dengan mama tunggu Bomi tak sampai2.. jom.. ''

Bomi mengalihkan kepalanya dari bahu Baekhyun. Dia mengelap air matanya yang bergelinangan di pipi.

''Jommm..''

Baekhyun menarik lembut tangan Bomi dan beredar dari situ.

Bomi terus memeluk ibunya dan menyambung kembali tangisannya. Ibunya mengusap kepalanya supaya Bomi memenangkan dirinya. Baekhyun menegur ibu bapanya yang baru sahaja sampai di wad kecemasan. Selepas dua jam berlalu, doktor keluar dari wad tersebut. Dia memberitahu bahawa Mr. Yoon berjaya diselamatkan dan akan dipindahkan ke wad lain untuk berehat. Bomi menarik nafas lega dan terus menghampir ke arah Baekhyun dan memeluknya. Baekhyun terkejut dengan perbuatan Bomi yang tiba-tiba datang memeluknya tapi dalam masa yang sama, dia sangat gembira kerana Bomi seperti selesa bersamanya. Semua yang berada di situ hanya tersenyum memandang kelakuan mereka.

Baekhyun perhatikan Bomi hanya memandang Mr. Yoon yang terbaring atas katil seperti koma. Mrs. Yoon masuk dan mengajak Baekhyun makan bersama ibu bapanya di cafe hospital.

'' Baekhyun.. mama nak teman mummy dengan daddy makan.. kesian dieorang penat tunggu papa tadi..''

'' Tak apa laa mama.. nanti Baekhyun makan dengan Bomi.. mama cakap dekat mummy nanti..''

'' Ok.. Bomi.. nanti pergi makan dengan Baekhyun ye..''

Bomi hanya senyum menunjukkan dia faham kata ibunya. Selepas Mr. Yoon beredar dari situ, Baekhyun yang berada di sofa datang menghampiri Bomi yang sedang duduk di hadapan Mr. Yoon.

'' Bomi.. jomm kita pergi makan.. ko tak makan dari tengah hari tadi..''

'' Tak nak... Bomi nak tunggu sampai papa sedar..''

Baekhyun terus duduk menarik bangku dan duduk di sebelah Bomi. Sepanjang mereka di dalam bilik rehat, Baekhyun hanya melihat Bomi membetulkan selimut ayahnya dan memegang erat tapak tangan dan berdoa agar ayahnya sembuh cepat. Sedang Baekhyun tersedar selepas khusyuk bermain internet di dalam telefon bimbit, dia melihat kepala Bomi sudah terbaring di atas katil. Baekhyun membetulkan rambutnya yang sudah menutup seluruh mukanya supaya Bomi dapat tidur dengan keadaan selesa. Tiba-tiba Bomi bangun dalam keadan terkejut dan terus melihat ayahnya kalau-kalau ayahnya tersedar.

'' Bomi.. papa belum bangun.. ko sandar dekat kerusi nih.. sakit kepala kalau ko baring dekat katil tuh..''

Bomi tidak berkata apa-apa dan terus menyandarkan badannya ke belakang. Bomi terus menyambung kembali tidurnya. Baekhyun hanya melihat muka comel yang sedang tidur.

'' aishh.. comel jugak ko tidur.. kalau marah pun comel jugak..''

Sedkit demi sedikit, Baekhyun menghampiri muka Bomi. Bomi hanya statik tidur di atas bangku. Baekhyun terus mengambil peluang dan mencium bibir kecil Bomi dan terus menyandarkan badannya di bangku. Dia tersenyum dengan perbuatan keanak-anakannya. Dia terus mengambil posisi selesa dan terus melelapkan matanya. Dia tidak tahu bahawa perbuatannya diperhatikan oleh Mrs. Yoon. Mrs. Yoon yang ternampak perbuatan Baekhyun mencium isterinya di cermin pintu. Dia gelak kecil dan beredar dari situ untuk membiarkan mereka di dalam bilik tersebut. Keesokan harinya, Mr. Yoon tersedar dan melihat anaknya tidur menyandar kepalanya di bahu Baekhyun. Mr. Yoon terus memandang ke arah isterinya. Mrs. Yoon yang terjaga menemani suaminya tersenyum dengan kemesraan anaknya di hadapan mereka. Mr. Yoon gembira melihat mereka dan membalas senyuman ke arah isterinya.

Hujung minggu, Baekhyun hanya duduk menonton tv sambil membelek telefon bimbitnya sekiranya Bomi ada menghantar mesej kepadanya. Seminggu Bomi tidak ke sekolah kerana menemani ayahnya di rumah. Sudah seminggu juga Baekhyun tidak melihat raut wajah Bomi. 

'' Ishh budak nih.. tak rindu aku ker.. mesej pun tak.. call aku lagi laa tak.. ''

Baekhyun resah dan menukar posisinya di atas sofa selang beberapa minit. Baring, duduk, berdiri.

Mata Baekhyun hanya memandang ke arah rancangan berbahasa inggeris, ' Discovery Channel '. Dia tidak memahami apa yang diperkatakan tapi matanya hanya memandang rancangan tersebut. Sebenarnya fikirannya melayang ke arah lain, memikirkan hal Bomi. Tiba-tiba Bakehyun berlari ke biliknya sambil diperhatikan ibunya. Beberapa minit kemudian, Baekhyun siap seperti ingin menuju ke sesuatu tempat.

'' Nak pergi tuh ? ''

'' Nak lawat papa jap..''

'' Ok.. kata mummy kirim salam..''

Mrs. Byun mengerti bahawanya tujuan utamanya bukan un

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jiminwife00 #1
Chapter 57: Author update la (╥﹏╥) dh 2 tahun tunggu
mrsfrost21
#2
Chapter 57: Please update.im waiting for ur update T^T
nurazuranajiha #3
Chapter 57: Please update
LeeAYeong #4
Chapter 57: Please update T~T
silly_bomi #5
*english haha
silly_bomi #6
could u do an enlish version of this? huhu it's baekmi huhu
najwanabilla #7
Chapter 4: Outhorr , bilaa nak update ??!! lama tunggu
aien_rossli #8
Chapter 57: Update soon
ieykalolypopz #9
Chapter 57: 2 hari aq baca ff ni tanpa henti.. dari chapter 1 sampailah chapter 57 , gila besttttt..!! BaekMi !! 아~~~~~
hannan_gairuzazmi #10
Chapter 57: best gilossss