you're mine (part 1)

you're mine
Please Subscribe to read the full chapter
YOU'RE MINE (PART 1) - DI SINILAH BERMULANYA  

Alunan bunyi muzik yang kuat dan minuman arak di atas meja membuatkan Chanyeol, Sehun, DO, Suho, dan Kai dibuai keseronokan tidak terkira di dalam kelab eksklusif . Baekhyun hanya duduk meneguk coke dan sambil memerhatikan wanita- wanita yang sedang menari di hadapan mereka. 

'' hoi Bacon !! hari ni ko tak nak join kiteorang minum ker? tak ada masalah laa.. hari ni aku blanja..'' jerit Sehun yang cuba melawan bunyi muzik yang kuat.

Chanyeol menyampuk '' Gila ko !! Baekhyun.. hari ni ko tak boleh minum.. kalau bapak dia dapat tangkap dia minum.. dengan aku2 sekali bapak dia terajang.. hari tuh aku dengan dia kena belasah sebab bapak dia tangkap kiteorang curi minum arak dekat dalam bilik Baekhyun.. hahaha~''.

'' hari ni aku malas nak naikkan darah bapak aku.. ayah dengan mak aku baru balik dari US.. soo.. better aku choww dulu.. orait geng !! aku blah dulu !!'' kata Baekhyun selepas melihat jam di tangan.

 

Dalam perjalanan melangkah menuju ke arah motosikalnya, telefon bimbitnya berbunyi. '' Mummy message?"

from mummy : boy? boy kat mana? 15 minit lagi mummy and dad sampai rumah.. luv u..

''ohh t !!!'' 15 minit !! baik aku pecut.. mampus aku kalau bapak aku dapat tangkap aku keluar time waktu sekolah..''

Baekhyun memecut motosikalnya dengan laju. Apabila tiba di selekoh jalan, dia terkejut  melihat seorang wanita melintasi jalan. Nasib baik dia sempat dia menekan brek. Wanita menjerit sekuat hatinya lalu terduduk di atas jalan raya.

'' ahhh.. kasut aku.. aaahhh.. kasut aku patah... hoii.. kurang hajar punya budak.. ''.

Dia berhenti seketika untuk meminta maaf dan terus meninggalkan wanita itu terduduk di atas jalan. Wanita itu terpinga-pinga melihat perbuatan Baekhyun. Dia sebenarnya tidak berniat untuk meninggalkan wanita itu sendirian di situ tetapi dia mahu sampai dahulu sebelum ibubapanya dan berpura-pura duduk seperti hanya di rumah sahaja sepanjang mereka bekerja di luar negara. Setibanya di hadapan rumah, ibubapanya baru menjejakkan kaki keluar dari kereta Audi.

'' Damn !! mamposs.. mamposs.. need to do something..'' 

Baekhyun memberhentikan motosikalnya di hadapan rumah selepas beberapa minit mereka masuk ke dalam rumah kerana takut bunyi enjin motosikalnya kedengaran. Dia bertindak menyelinap masuk ke dalam rumah melalui tingkap biliknya untuk elak daripada bertembung dengan ibubapanya. Pengawal yang ternampak akan perbuatan Baekhyun memanjat rumahnya sendiri hanya membiarkan sahaja. Mereka pun sudah terbiasa dengan perangai Baekhyun yang suka menyelinap keluar pada waktu malam.

Ayah Baekhyun, Mr. Byun menanyakan tentang anaknya kepada isterinya Mrs. Byun, 

'' Baekhyun mana? senyap je.. selalu bising je rumah ni..''

'' Mungkin dekat dalam bilik kot..'' jawab Mrs. Byun dengan berhati hati takut suaminya mengamuk kalau dia dapat tahu anaknya keluar bersama kawan-kawan time waktu sekolah.

Mrs. Byun sudah masak dengan perangai Baekhyun. Bisik di dalam hatinya, ''..... confirm keluar lepak dengan Chanyeol..''.

Dia tahu sebab

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jiminwife00 #1
Chapter 57: Author update la (╥﹏╥) dh 2 tahun tunggu
mrsfrost21
#2
Chapter 57: Please update.im waiting for ur update T^T
nurazuranajiha #3
Chapter 57: Please update
LeeAYeong #4
Chapter 57: Please update T~T
silly_bomi #5
*english haha
silly_bomi #6
could u do an enlish version of this? huhu it's baekmi huhu
najwanabilla #7
Chapter 4: Outhorr , bilaa nak update ??!! lama tunggu
aien_rossli #8
Chapter 57: Update soon
ieykalolypopz #9
Chapter 57: 2 hari aq baca ff ni tanpa henti.. dari chapter 1 sampailah chapter 57 , gila besttttt..!! BaekMi !! 아~~~~~
hannan_gairuzazmi #10
Chapter 57: best gilossss