END

Heart Attack

SUYEON POV

Aku membetulkan rambutku buat kali terakhirnya. Aku melangkah masuk kedalam kedewan parti itu. Pabila wajahku muncul dimuka pintu dewan itu, semua mata-mata tertumpu padaku. Malah aku mendengar ada yang tidak percaya bahawa wanita itu adalah aku. Aku hanya tersenyum manis tatkala mereka semua memandangku.

Agaknya terpesona dengan short dress hitam aku atau perubahan pada diriku? Hahaha.. Dalam masa yang sama aku tak tahu mana hala tujuku. Bekas-bekas pelajar senior tahunku sangat ramai, wajah mereka pun sudah berubah. Susah untuk dicam.

End pov.


Sementara itu…

Pintu kereta mewah milik Doktor Mingyu dibuka oleh setiausahanya. Sebelum masuk kedalam kedewan itu, dia membetulkan tali leher dan rambutnya. Jelas ternyata, Mingyu kini sudah menjadi seorang lelaki yang sejati,manly dan kacak. Satu-satunya doktor paling kacak di hospital yang dia bekerja.

Kebetulan pula, Wonwoo turut sampai pada masa yang sama. Dia nampak lebih kacak apabila memakai sut lengkap. 

“Long time no see..Kim Mingyu-sshi?” – Wonwoo menegur seraya melemparkan senyuman mautnya. Mereka berjabat tangan dan saling membalas senyuman lalu melangkah masuk kedalam dewan parti itu bersama.


“Jung Suyeon-shi?” – Kedengaran nama Suyeon diseru. Dia menoleh kebelakang. Alangkah terkejutnya apabila melihat Joshua dan Minhee berpasangan menghadiri majlis ini.

“Hong Jisoo! Son Minhee!” – Tanpa berlengah lagi, Minhee dan Suyeon terus berpelukan. Sahabat yang sudah lama tidak berjumpa selepas Suyeon pindah.

“Kau sangat cantik bila jumpa depan-depan. Selalunya aku tengok dalam tv je.” – Mendengar pujian Joshua membuatkan Suyeon berasa segan dan menafikan kecantikkannya.

Figura Jeonghan, Jun, Hoshi, Woozi,Vernon, Minghao, Seungkwan, Seokmin dan Dino mula kelihatan. Mereka semua sudah menjadi lelaki yang bekerjaya. Paling impressed bila tengok Woozi sudahpun menjadi lebih tinggi dari dulu.

“Macam mana kau boleh jadi cantik macam ni?” – Tegur Seungkwan.

“A-aniya..mana ada..” – Suyeon menafikan lagi.

“Aku dengar kau dah jadi wartawan yang paling cantik. Jadi, aku harap kau jumpa lelaki yang kacak untuk jadi suami kau.” – Ujar Woozi. Kata-katanya mula menimbulkan rasa serba salah kepada Woozi. Dulu Woozi pernah mengatakan yang dia sukakan Suyeon, tapi ditolak kerana Suyeon tidak dapat menerima Woozi dalam hatinya. Namun dalam pada itu,Woozi redha. Dia pun sudah jumpa teman hidupnya yang kini seorang pianist di luar Negara.

Kemudiannya muncul ahli yang lain yang pernah tinggal bersama. Masing-masing mempunyai kerjaya sendiri. Yang pernah menjadi musuh kini menjadi pasangan yang romantic. Seungcheol dan Hyesu pula sudahpun berkahwin dan dalam rancangan untuk mendapatkan anak.


Suyeon melihat sekeliling sambil memegang secawan wine dan mengambil angin di beranda tingkat 1. Dia teringatkan seseorang. Ya, Kim Mingyu. Adakah dia hadir di majlis hari ini?

“Kau nampak cantik malam ni.” – Sepertinya dia mengenali suara itu. Sebaik dia menoleh kebelakang..rupa-rupanya…

Kim Mingyu-shi?

Doktor tampan itu menghampiri Suyeon dengan ‘killer smile’ miliknya.

“Macam mana awak tahu saya dekat sini?” – Gadis itu keliru.

“Beranda, rooftop memang tempat favourite kau. Ofcourse la aku tahu.”

“…….” – Suasana terasa kekok setelah beberapa tidak berjumpa. Masing-masing sudah mengubah penampilan sendiri. Menjadi lebih kacak dan cantik.

Mingyu mendekatkan dirinya lagi kepada Suyeon. Jantung wanita cantik itu berdegup kencang.

No way..takkan dia nak…ehem.. kisseu?

“Sudikah kau jadi isteri aku?” – Soalan yang tak diduga diberikan kepada Suyeon sambil membuka sekotak kecil berisi cincin perak. Terkelu lidah tak mampu berkata apa-apa. Tak tahu samada nak nangis atau nak happy.

“Mingyu-sshi…”

“Lama aku tunggu kau…dari zaman sekolah lagi.” – Mingyu tersenyum. Tak sabar mendengar jawapan Suyeon.


Sementara itu didewan utama dimana ramai bekas-bekas pelajar senior berkumpul berjumpa rakan lama.

Sedangnya Wonwoo hendak mengambil segelas wine anggur yang satu-satunya ada diatas meja, tiba-tiba ada tangan seorang perempuan memegang gelas itu juga.

Mereka berdua saling berpandangan.

“Alihkan tangan awak boleh?” – Minta perempuan yang tidak dikenali itu.

“Wae saya pula yang kena alihkan tangan..awak lah yang sepatutnya alihkan tangan. Saya yang dapat gelas ni dulu, jadi..alihkan tangan awak ju.se.yo.” – Wonwoo membantah.

“Ah jinjja…saya yang pegang duluuu.”

“Aniya. Saya dulu!”

Mereka berbalah sebab segelas wine anggur yang limited.

“Saya belum merasa lagi wine anggur ni jebalyo…” – Rayu gadis itu.

“Awak tau tak, wine anggur ni akan buat awak mabuk yang kuat dan akan nampak teruk bila mabuk? Jadi..perempuan takboleh minum.” – Wonwoo mencari alasan kukuh untuk dapatkan wine itu. Namun tak berhasil.

“Ok..ok..fine! Ambillah!” – Akhirnya Wonwoo mengalah. Tak tahan sebab perempuan itu membuka muka kesian.  Lelaki semestinya harus beralah dengan perempuan.

“Omo omo..gomawo.. encik….Jeon Wonwoo!”

Eh macam mana pulak dia tahu nama aku ni..” –Ujar Wonwoo dalam hati dengan hairan.

“Mestilah saya tahu. International Male Swimmer’s Korea, Jeon Wonwoo and me, International Female Golf Korean’s Player. Kita sama-sama pernah berarak Olympic. That’s why I know you ;)” – Ujar perempuan itu selamba dengan senyuman manisnya.

Setelah berfikir sejenak. Barulah Wonwoo teringat siapakah perempuan ini.

Ya,Oh Haejin. Gadis skema kelas kedua semasa sekolah dulu.

“Aishhhh kau rupanya!”

“Baru ingat -_-..err”

“Goshh macam mana kau boleh cantik macam ni……”

Dan dari situlah mereka berkenalan lebih dalam dan bercerita tentang itu ini.


Berbalik kepada situasi Mingyu dan Suyeon.

“Kim Mingyu….” – Suyeon dilemma. Nak terima or tak? Mingyu masih menunggu.

Kemudiannya, Suyeon tersenyum dan mengangguk tanda setuju. Tanpa disedari airmata jatuh kepipi tanda gembira. Manakala Mingyu sudahpun bersorak gembira. Ya, dia menang dan Wonwoo kalah untuk mendapatkan Suyeon. Namun tidak mengapa, Wonwoo sudahpun mempunyai pengganti Suyeon.

2 tahun  kemudian,

“Seunghye-ahh jangan berlari…” – Jerit Hyesu kecil melihat anak perempuan berlari menuju ke taman permainan sementara suaminya Seungcheol menarik pinggang Hyesu dekat kepadanya. Pasangan yang pernah menjadi musuh itu kini sudah mempunyai seorang anak.

Manakala Joshua dan Minhee sedang berbulan madu di LA. Pengantin baru yang sedang berseronok tidak boleh diganggu.

“Sayang……” – Panggil Joshua. Sudah bersedia diatas katil.

“Ohmaigadd..” – Minhee terasa berdebar sekaligus senyum sinis. Berpura-pura seperti tidak berdebar.

“Ye syangg.. wait for me…..”

Dan mereka…. (rasanya author tak perlu cerita lebih lanjut erm u gaiss paham2 je lah XD)


Seungkwan dan Seokmin sudahpun berjaya membuka sebuah kedai kek, Jeonghan dan Jun pula sedang berusaha untuk membuka sebuah resort sementara Hoshi sudahpun menjadi CEO Syarikat Agensi Hiburan.

Dengan kemahiran nyanyian Woozi, dia telah menjadi selebriti rookie idol dan member yang lain sedang dalam proses mendapatkan kerjaya yang diinginkan.

Tak lupa juga, Wonwoo dan Haejin akan berkahwin pada bulan hadapan. Siapa tahu, dengan budak skema dizaman sekolah jugalah menjadi pilihan hati Wonwoo. Mereka sangat serasi. Kata Dino, pasangan atlet.

Paling tidak dilupakan apabila Mingyu akan bergelar ayah juga! Yeyyy <3 (Ahahaa *author cheering*)

“Eh sayang..kan saya cakap jangan buat kerja macam-macam. Tu baby dalam perut tu kena jaga.” – Bebel Mingyu melihat isterinya tersayang berkebun ditepi rumah. Panggilan pun sudah berubah menjadi lebih baik. Kalau dulu ‘kau aku’ sekarang tidak lagi.

Suyeon tersengih.

“Halahh bukannya berat pun kerja ni sikit je kejap lagi si….” Belum sempat dia menghabiskan kata-katanya, sakit mula terasa.

“Sayang…kenapa pulak ni.. takkan nak bersalin dahh..”

“Mingyu-ahhh…srs…I think I’m gonna give birth today…” – Suyeon menahan rasa sakit.

“Ohgoshhhhh……..” – Oleh itu mereka bergegas ke hospital and a they got twins. Both are boys XD

“Kim Jinwoo. Kim Minwoo. Perfect!”

  • THE END.

 



many thanks kepada subscribers dan upvoters cerita ni yang setia membaca dan menunggu this story be updated for an ages. SARANGHAE PPYU <3 <3 



 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
itsalice
Yeah, HEART ATTACK OFFICIALLY POSTER HAS REVEALED

Comments

You must be logged in to comment
ain_sooyoung #1
Chapter 29: Daebak....bestnye
tashale #2
Chapter 29: Ff yg terbaik .. Tq for the bonus chapter ..
khaisara #3
abis pun dri chap pertama smpai akhir memang daebak
huhu terharuT_T
Chanyeol_Park02 #4
Chapter 28: Masa baca ni tak sedar langsung dah nak habis sbb mata gentle tak boleh beralih dari skrin telefon . Seriously , you're daebakk !! Walaupun saya ship Suyeon dgn Wonwoo sbb Wonwoo bias saya , tapi saya tak kesah hihi (k)
Shy_Ira30 #5
Chapter 28: Perfect story. . huhuuu .. Love it
MissByunJimin
#6
Chapter 28: authorr!!!..bestnyeee..
saya suka sesangat..well pemint seventeen..
dan minggyu is my bias..muahah..
authorrnim..best sgttt..aigoo xtu nk ckp apa
tashale #7
Chapter 28: Final chapter .. Serious ff ni best
minlee123 #8
Chapter 28: Sequel please
Aida_Rusdi
#9
Chapter 28: Oh mai Wonwoo. Sokay, Mingyu pun Mingyu lah. XD