Seungcheol & Wonwoo

Heart Attack

chapter Fifteen 

"13 boys & 1 girl . WHAT DO YOU THINK ?"

seungcheol & wonwoo

Joshua melambai kepada Minhee tanda selamat tinggal dengan senyumannya yang menawan. Lambaian dan senyuman itu dibalas kembali oleh Minhee. Joshua hanya melihat Minhee masuk kedalam kereta sehingga kereta itu hilang dari pandangannya. Mingyu dan Suyeon pun dah pergi dari bangku itu.


Pintu wad Wonwoo diketuk lalu dibuka oleh Seungcheol. Mereka saling berbalas senyuman. Buah tangan yang dibawa Seungcheol diletakkan diatas meja disebelah katil Wonwoo. Kelihatan Wonwoo hanya berbaring. Bahunya masih terasa sakit.

“Kau okey?” – Seungcheol bertanya kepada Wonwoo seraya duduk diatas kerusi disebelah katil Wonwoo.

“Emm aku okey. Rasa lebih baik.”

Seungcheol menghembus nafas lega perlahan. Sebagai rakan, dia risaukan Wonwoo. Pertandingan dah tak lama lagi dan Wonwoo masih terbaring diatas katil.

“Suyeon macam mana?” – Tiba-tiba Wonwoo tanya pasal Suyeon membuatkan riak wajah Seungcheol berubah dan segera berpura-pura biasa.

“Kenapa kau tanya pasal dia?” – Seungcheol cuba untuk korek sesuatu.

“Takdek papelah. Saje je tanya. Sebab semalam dia teman aku sampai pagi.” – Sekali lagi riak wajah Seungcheol berubah.

“Mwo?”

“Dia cuma teman aku. Tak ada apa selain tu. Aku yang suruh.”

“Kitaorang kan ada. Kenapa kau tak cakap?”

“Korang bukannya datang pun semalam. Nak cakap dekat korang macam mana? Dengan keadaan aku yang menyedihkan macam ni? Hanya Suyeon yang datang semalam. Dia SEORANG DIRI.” – Wonwoo menekankan ayatnya. Membuatkan Seungcheol berasa serba salah dan separuh cemburu. Tak mungkin tak ada apa yang berlaku antara mereka berdua sepanjang malam itu. Seungcheol cuba untuk mengawal dirinya dari menunjukkan rasa cemburu itu.

“Mianhae Wonwoo-yahh.” – Seungcheol meminta maaf.

“Gwaenchana. Emm terima kasih untuk buah tangan tu.” – Wonwoo menukar topic dengan menerima kasih kepada Seungcheol sebab bawa buah tangan sekali.

“Tak kira macam mana sekalipun. Kau kena kuat. Aku percaya kau akan sembuh sebelum pertandingan tu. Hwaiting!” – Mereka saling berbalas senyuman dan tanda ‘hwaiting’. Menaikkan lagi semangat Wonwoo. Sebelum ni rasa macam nak putus asa tapi selepas mendapat beberapa sokongan daripada rakan-rakan, dia rasa bersemangat untuk terus berjuang hingga keakhirnya.

Dan akhirnya, Wonwoo dapat keluar dari hospital setelah 2 minggu mereput dalam wad.


Semua lepak dalam bilik masing-masing kecuali Seungcheol yang duduk diluar rumah mengambil angin seorang diri. Kemudian, datanglah Suyeon dengan membawa segelas air susu kepada Seungcheol. Mereka duduk berdua dihalaman rumah melihat bintang.

“Tak sejukkah?” – Suyeon memulakan perbualan. Terasa sedikit kekok selepas Seungcheol menciumnya pada tempoh hari.

“Takpun.”

“Emm yakah. “

“Suyeon-ahhh.” – Seungcheol memandang wajah Suyeon. Jangan kata dia nak cium gadis itu untuk kali kedua.

“Huh?”

“Kau teman Wonwoo haritu?” – Soalan Seungcheol tepat terkena pada Suyeon. Wajahnya berubah sedikit menjadi takut. Bukan apa, takut Seungcheol tahu yang Wonwoo..em cium dia.

“N-nae. J-jangan risau, Wonwoo tak buat apa-apa pun dekat saya.” – Suyeon cuba untuk meyakinkan Seungcheol.

“Kenapa gelabah ni? Aku tak tanya pun dia buat apa dekat kau..” – Seungcheol seakan-akan dapat rasa sesuatu. Tapi dia diam. Mungkin tak perlu dia sibuk pasal tu. Dalam masa yang sama ada timbul rasa cemburu. Walau apapun Seungcheol yang pertama cium Suyeon.

Tanpa disedari, Wonwoo melihat mereka berdua, berdua-duaan. Penuh rasa kecewa dan cemburu pada wajah kacak Wonwoo. Dia taknak kacau mereka sebab takut nanti bergaduh dengan Seungcheol. Wonwoo memendamkan rasa itu. Sebenarnya Wonwoo yang nak ajak Suyeon berbual diluar tapi Seungcheol yang dapat dia dulu. Dan Wonwoo pun berkata dalam hati “Takpelah,..mungkin lain kali.”


Mereka bersekolah seperti biasa. Ramai pelajar masih berkeliaran di koridor dan kaki lima. Manakala Suyeon hanya duduk di dewan makan seorang diri. Hanya dia sahaja yang ada disitu sedang menyedut air susu didalam kotak sambil melihat pemandangan luar kaca lutsinar panjang yang menggantikannya sebagai dinding kepada kaca lutsinar panjang.

Telefon bimbitnya berbunyi. Kali ni bukan mesej tapi ‘call’. Nombor yang tidak dikenali.

“Yeobseyo?” – Suyeon menjawab panggilan itu dengan berhati-hati.

“Jangan ingat aku akan berhenti setakat itu sahaja. Aku takkan putus asa.” – Dalam otak Suyeon hanya fikir lelaki yang cuba untuk mencekiknya sampai mati atau lebih dikenali abang Doyoon, si penghantar mesej misteri.

“Apa kau nak lagi?” – Dengan berani Suyeon membalas balik.

“Bunuh kau.” – Serta merta mata Suyeon membulat dan tangannya terketar-ketar.

“Yahhhh!!! Dahlah kacau aku!! Aku tak bunuh adik kau!!!! Berhenti kacau aku!!!!! Arhhhhh!!!!!!!” – Suyeon menjerit didalam talian sambil berdiri lalu membaling telefon bimbitnya keatas lantai. Dia rebah keatas lantai dan seluruh badannya menggigil seperti baru nampak hantu. Dan tiba-tiba Mingyu datang dengan resah sambil memeluk Suyeon dengan erat. Suyeon hanya menangis ketakutan  dalam dakapan Mingyu.

“Kenapa kau nii….kau jerit sampai tangga bawah tanah dengar.” – Ujar Mingyu dengan resah sambil melihat Suyeon dengan risau. Tak pernah nampak Mingyu risaukan Suyeon. Series, ini benar. Rasa-rasanya, Mingyu akan menjadi orang kedua yang tahu pasal masalah Suyeon.

“Saya takutt……..”

“Nak takut apa aku ada dekat sini…dah dah ikut aku.” – Mingyu membantu Suyeon untuk bangun lalu membawanya kesuatu tempat dimana dua belas orang rakan serumah lagi berada untuk lepak. Dekat sana ramai sikit, jadi Suyeon akan kurang takut. Maklumlah tiga belas orang lelaki yang jaga dia.

-BERSAMBUNG…………………..

AUTHOR'S NOTE

 

Chapter 15 siap! Duhh gaiss sorry lambat. Sy takdek masa nak on laptop sebab balik sekolah selalu penat dengan histeria dekat sekolah. Hadoii letih hari-hari macam ni. Bukan sekali dua, banyak kali. Hmm tapi mujurlah sy luka-luka sikit je. Hehehe. So, hope korang suka chapter kali ni ;) . And satu lagi, saje nak cakap yang saya suka comeback Taeyeon kali ni >.< Ngehngehngeh

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
itsalice
Yeah, HEART ATTACK OFFICIALLY POSTER HAS REVEALED

Comments

You must be logged in to comment
ain_sooyoung #1
Chapter 29: Daebak....bestnye
tashale #2
Chapter 29: Ff yg terbaik .. Tq for the bonus chapter ..
khaisara #3
abis pun dri chap pertama smpai akhir memang daebak
huhu terharuT_T
Chanyeol_Park02 #4
Chapter 28: Masa baca ni tak sedar langsung dah nak habis sbb mata gentle tak boleh beralih dari skrin telefon . Seriously , you're daebakk !! Walaupun saya ship Suyeon dgn Wonwoo sbb Wonwoo bias saya , tapi saya tak kesah hihi (k)
Shy_Ira30 #5
Chapter 28: Perfect story. . huhuuu .. Love it
MissByunJimin
#6
Chapter 28: authorr!!!..bestnyeee..
saya suka sesangat..well pemint seventeen..
dan minggyu is my bias..muahah..
authorrnim..best sgttt..aigoo xtu nk ckp apa
tashale #7
Chapter 28: Final chapter .. Serious ff ni best
minlee123 #8
Chapter 28: Sequel please
Aida_Rusdi
#9
Chapter 28: Oh mai Wonwoo. Sokay, Mingyu pun Mingyu lah. XD